Prevodový olej AT Aisin AW-1
Moderátor: Colommbo
Prevodový olej AT Aisin AW-1
Chlapi. Ktorý olej by ste vybrali vy,do automatu? Naštastie je už výber trochu širší. Gm má dost šialenu cenu od 21 eur za liter. Všetky splnaju predpísanu normu Aisin Warner AW-1.: GM 93165147 , FEBI BILSTEN 29934 , TOTAL FLUIDMATIC LV MV , MILLERS OILS XF PREMIUM ATF MV-EXTRA , Ravenol ATF T-WS LIFETIME 1211106-001
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Když už opravdu ne originál,tak jedině Ravenol. Ale je to celkem riziko a je třeba zvážit, že to nebude ono a budete se muset vrátit k originálu. S převodovými oleji je to prostě tak, jak není origo, může to zlobit, ale do pár aut jsem už Ravenol dal a ok, ovšem nikdy to nebylo v automatu. Zcela určitě se vyhněte Febi....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Keď už silou mocou šetriť dokopy 70eur raz za 60tis km, tak si dáť tú námahu a vyberať olej, ktorý je podľa dostupných informácií najbližšie parametrami k originálu, a to že na 99%. Pokiaľ taký nie je, alebo nie sú napr. dostupné analýzy, ruky preč.
Snaha zbytočne ušetriť sa dá pochopiť napr. pri VW G052527A2 oleji, ktorý stojí 60eur/liter. Ktorého najbližšia náhrada nie je ani Ravenol (len za to že by to bol značka Ravenol), ani Millers (len za to že Millers) a pod. Ale Liqui Moly Toptec MTF 5300, v cene 16eur/l.
Ale pri cene originálu 21eur/l a dákej náhrady v cene do 10eur, z môjho pohľadu nemá opodstatnenie pokúšať.
V rodine pribudol starý pekáč Honda Jazz 2006 s CVT. Ani nenapadlo riešiť náhrady. Ani len netuším, či sú, aké normy treba, koľko stoja. V garáži čaká 4l bandaska s orig. Honda CVT olejom a basta.
Snaha zbytočne ušetriť sa dá pochopiť napr. pri VW G052527A2 oleji, ktorý stojí 60eur/liter. Ktorého najbližšia náhrada nie je ani Ravenol (len za to že by to bol značka Ravenol), ani Millers (len za to že Millers) a pod. Ale Liqui Moly Toptec MTF 5300, v cene 16eur/l.
Ale pri cene originálu 21eur/l a dákej náhrady v cene do 10eur, z môjho pohľadu nemá opodstatnenie pokúšať.
V rodine pribudol starý pekáč Honda Jazz 2006 s CVT. Ani nenapadlo riešiť náhrady. Ani len netuším, či sú, aké normy treba, koľko stoja. V garáži čaká 4l bandaska s orig. Honda CVT olejom a basta.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Brembo: Ahoj! Oplí převodovka AF40 má celkový objem náplně 7 litrů, při výměně náplně píšou tři litry (což mi teda přijde málo...), cena orig. GM oleje je 503Kč/necelých 21Euro za litr. Je třeba dál něco řešit a hledat náhrady...? https://www.doopla.cz/dily/olej-pro-aut ... 3-455.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
odporucam ti pouzit olej AISIN ATF 6 da sa kupit za dobry peniaz
nevyhoda tychto japonskych prevodoviek je ze sa da vymenit iba cast oleja, zvycajne 3l z nasej starsej 5 rychl. sa dalo vymenit necele 4l
odporucam zvazit vymenu plnickou pod tlakom, inak v nej ostane balast, je to sice drahe treba pouzit cca 12l oleja ale iba tak je zaruka spravnej funkcnosti
nevyhoda tychto japonskych prevodoviek je ze sa da vymenit iba cast oleja, zvycajne 3l z nasej starsej 5 rychl. sa dalo vymenit necele 4l
odporucam zvazit vymenu plnickou pod tlakom, inak v nej ostane balast, je to sice drahe treba pouzit cca 12l oleja ale iba tak je zaruka spravnej funkcnosti
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
vdaka chlapi. Budem menit celu nápln po častiach teda na jednu výmenu cca 3,5 l oleja vytečie. Tak tam pojde. bud originál,Asin alebo Ravenol. Ravenol tam už raz bol,ked mi ho menili preplachom v Ružomberku. Problém je,že maju plno a v Ba si za výmenu pýtaju 600 eur.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Myslím,že celková nápln je 9 l a pri preplachu sa minie okolo 11 až 12 litrov.Colommbo píše: ↑čtv úno 22, 2024 22:00 Brembo: Ahoj! Oplí převodovka AF40 má celkový objem náplně 7 litrů, při výměně náplně píšou tři litry (což mi teda přijde málo...), cena orig. GM oleje je 503Kč/necelých 21Euro za litr. Je třeba dál něco řešit a hledat náhrady...? https://www.doopla.cz/dily/olej-pro-aut ... 3-455.html
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Upřímně - s touto převodovkou žádné vlastní zkušenosti nemám, vycházel jsem z údajů na https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/af40.html
gesamt ca. 7,0 Liter/Wechsel ca. 3,0 Liter
Getriebeöl ATF AW-1
gesamt ca. 7,0 Liter/Wechsel ca. 3,0 Liter
Getriebeöl ATF AW-1
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Tak olej vymenený,teda len čast. Išiel tam AISIN ATF6+PRO-TEC Automatic Transmission Flush . Po 500km urobíme dalšiu výmenu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta