kater píše: ↑ned bře 24, 2024 22:00
Tonny,s tým MO sa mýliš, používam u všetkých aut pri výmene oleja.Použiva sa krátkodobo ,15min na voľnobehu a vypustiť.Takže asi jazdiť s týmto produktom by nebolo dosť dobre.
Ano, podle návodu výrobce se mýlím. Jenomže složení umožňuje i déle, dát ale jen poměrnou část MO, ne celé balení. Je to jako zvýšit aditiva v novém oleji a určitě to tam nemít zbytečně dlouho.
Jednou se mi ale ta čistota vymstila, u Ford Maverick 2,3 (2004), tam jsem to tak vyčistil, že motor začal klepat, neboť karbon vymezoval ložiska
. Mechanici tomu říkají "kladné úsady". Takže je asi nejlepší zkrátit výměnu olejů jak píše Honza. Nejlépe je čistit pomalu, pokud to nejsou zapečené kroužky jak jsem měl u Camry, tam pomohl Bishops. U Mavericka jsem přešel na 10W-40 a dá se to poslouchat
(zahřátý volnoběh).
Donedávna jsem čistil při každé výměně hlavně u nafty. Nyní už jen při koupi ojetiny (ne jen mé) postupně s MO. Půl flašky při první výměně, dám nový olej (asi na 2.000km) a před poslední kratší jízdou tam trochu přidám (odhadem frťana) a koukám, co z toho vyleze. Pak buď opakuji nebo už jen kratší výměny podle toho, jaké auto, běžně 10.000km nebo 1 rok. U nafťáku je černý olej vždy i u kratší výměny. Dělám to tak já, nikoho nenavádím. Přehnaná péče se nemusí vždy vyplatit.
U toho Mavericka, když jsem ho kupoval, koukal jsem na olej a byl černý, přitom výměna po 15.000km a od poslední výměny asi 10.000km. Asi už takovou ojetinu nekoupím. Naopak u Camry byl olej nový, věděl proč. Chtěl jsem vyměnit svíčky a dvě utopeny v oleji, ztvrdlé těsnění pod víkem. Pod víkem taková vrstva usazenin, že jsem ji vyškraboval šroubovákem. Pak jsem zjistil, že majitel asi 100.000km se na olej nepodíval, nevěděl jak se otevírá motor. Prodávající, jeho kamarád si to auto od něj vzal na prodej. To už jsem byl ale majitel já, dal jsem ho dohromady a nebyl s motorem žádný problém, jen mírně zvýšená spotřeba oleje, nesmrděl z výfuku. Prostě starý dobrý Japonec.