olej normy PSA B71 2010
Moderátor: Colommbo
Re: olej normy PSA B71 2010
Mám kolegu s presne touto motorizáciou. Pred mesiacom sme už ordinovali medicínu v podobe Liqui Moly Spuhlung (trhanie, vynechávanie pri pridaní z nízkych otáčok, AISIN podtáča). Auto nemá ani 50tis km.
Inak mám zato, že PSA sa okrem emisií sústredi(lo) aj na fenomém LSPI.
Keď normu PSA B71 2312 , tak tú reevidovanú verziu 2022, ktorá rieši aj LSPI (podobne ako API SP alebo B71 2010 a B71 2302).
Takže osobne by som vyberal 0W30 s normou PSA B71 2312(2022), ale keďže väčšina výrobcov verziu normy neuvádza, zároveň by som pozeral plnenie buď API SP a/lebo PSA B71 2302.
Námatkovo dva také oleje :
Mobil Super™ 3000 Formula P 0W-30
EUROL ULTRANCE PSA 0W-30
Inak mám zato, že PSA sa okrem emisií sústredi(lo) aj na fenomém LSPI.
Keď normu PSA B71 2312 , tak tú reevidovanú verziu 2022, ktorá rieši aj LSPI (podobne ako API SP alebo B71 2010 a B71 2302).
Takže osobne by som vyberal 0W30 s normou PSA B71 2312(2022), ale keďže väčšina výrobcov verziu normy neuvádza, zároveň by som pozeral plnenie buď API SP a/lebo PSA B71 2302.
Námatkovo dva také oleje :
Mobil Super™ 3000 Formula P 0W-30
EUROL ULTRANCE PSA 0W-30
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: olej normy PSA B71 2010
Úplně tazateli rozumím snahu o zvýšení HTHS. Sám jsem byl před 2 roky tímhle posedlý, ale po přečtení všeho jsem se trochu uklidnil a motor zatím přede, ťuk ťuk ťuk. Bez znalosti odborníka na servis těhle s prominutím mini moturků s výkonným turbem se lze jen těžko domnívat, jaký olej bude ideální. To hlavní je milionkrát zmiňovaná včasná výměna a správný styl jízdy. Nechci zde nic vnucovat ani zastávat, ale rád bych podotknul, že v tomhle přeplňovaném oturbeném motůrku není radno zapomínat na chlazení turba, které si zde každou jízdu poctivě odmaká. Aby ve snaze vyhnout se syndromu LSPI a řádně silnému mazacímu filmu netrpělo právě ono. Kvalitní 0w30 mi přijde v tomhle případě ideální.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: olej normy PSA B71 2010
Ano, olej 0W-30 plniaci normu PSA B71 2312 (HTHS 2,9+) bude zda sa dobra volba. Taky kompromis medzi HTHS 2,6 a HTHS 3,5. Inak ta PSA norma priamo vyzaduje maximalnu ochranu pred LSPI, takze aj to je tymto splnene. Ten Mobil Super 3000 co dal tip sosko vyssie sa mi az tak nepaci, kedze to je nizsia trieda oproti Mobil 1, ale ten LiquiMoly co som spominal na predchadzajucej strane vyzera slusne. A turbo pri normalnej jazde s pokojnym prijazdom do ciela a naslednym parkovanim nie je potrebne specialne dochladzovat, dochladi sa najneskor pri tom parkovani. Dochladzovanie by si mali strazit ti, ktori na dialnici z plnych 130 km/h odbocia na pumpu a hned ako zabrzdia vypnu motor, resp. im ho vypne Stop&Start. O dovod viac, preco S&S vypinat minimalne na dialniciach.
No na toto ale velky pozor. Prave kvoli dieslovej 1,5 BlueHDi teraz PSA tie olejove normy menilo. Totiz povodna verzia diesla so 7 mm retazou pohanajucou vacky ma s tymi olejmi so znizenou HTHS problem a ta retaz praska podla vsetkeho aj prave kvoli nedostatocnemu mazaniu, takze pre tuto verziu motora uz su oleje normy B71 2010 aj B71 2312 zakazane a je povoleny len olej normy Stellantis FPW9.55535/03 s neznizenou HTHS (napr. https://www.mobil.co.uk/en-gb/engine-oi ... la-p-5w-30). A realita je taka, ze obcas praska aj inovovovana 8 mm retaz pohonu vaciek na tych motoroch, takze je na zvazenie, ci pri 1.5 BludeHDi ist do oleja so znizenou HTHS. Samozrejme to praskanie ovplyvnuju okrem oleja aj dalsie faktory (prilis dlhy interval vymeny oleja, jazda v nizkych otackach).samir píše: ↑pon bře 04, 2024 13:51Ahoj Colommbo. Viem aky ma motor a ako aj sám zakladateľ témy pisal, pre oba motory benzin alebo diesel ma PSA zjednotene normy. Aj mazacie plany uvadzaju rovnaky olej pre oba typy motorizacie napr. Ravenol ECS 0W-20 s PSA B71 2010. Samozrejme je na pouzivatelovi co si do motora naleje, ci uz nieco v norme 2010, 2312, 2296 alebo nieco ine.
Len som napisal svoje overene skusenosti.
Re: olej normy PSA B71 2010
Nasiel som Polske forum kde toto presne riesili.
O tej novej norme som doteraz nevedel ale nastudujem.
Aj poliaci sa domnievaju, ze opotrebenie rozvodovej retaze je spojene s nizkou HTHS viskozitou.
Problemy so 7mm rozvodouvou retazou by sa v sucanych modeloch nemali vyskytovat, tusim hranicny rok bol 2022 ale kto vie. Vraj sa da na zaklade tvaru vika vetilov zistit ci je v motore 7mm alebo 8mm retaz.
Teraz k oleju. Ja som cca po 2600km presiel z 0W-20 na 0W-30 najma kvoli HTHS vyssej ako 2,9.
Do mesiaca ma caka 1.garancka a som zvedavy co mi naleju. Budem sa pytat.
O tej novej norme som doteraz nevedel ale nastudujem.
Aj poliaci sa domnievaju, ze opotrebenie rozvodovej retaze je spojene s nizkou HTHS viskozitou.
Problemy so 7mm rozvodouvou retazou by sa v sucanych modeloch nemali vyskytovat, tusim hranicny rok bol 2022 ale kto vie. Vraj sa da na zaklade tvaru vika vetilov zistit ci je v motore 7mm alebo 8mm retaz.
Teraz k oleju. Ja som cca po 2600km presiel z 0W-20 na 0W-30 najma kvoli HTHS vyssej ako 2,9.
Do mesiaca ma caka 1.garancka a som zvedavy co mi naleju. Budem sa pytat.
Re: olej normy PSA B71 2010
Nielen na zaklade tvaru veka, ale aj na zaklade cisla na veku - ak mas 8 mm retaz, tak cislo na veku by malo koncit 80480. No a po novom PSA povoluje pre 8 mm retaz uz len normu B71 2010, cize si veria (resp. veria, ze to vydrzi aj predlzenu zaruku a potom ich to uz netrapi). Ale ako som uz pisal, su aj pripady prasknutej 8 mm verzie. Ak auto posles po 4 rokoch z domu, tak ta to nemusi trapit, ale ak si to auto chces nechat dlho, tak olej B71 2010 z autorizaku pouzivaj radsej len ako preplachovy.
Re: olej normy PSA B71 2010
Presne tak olej z autorizaku aj pouzivam
Re: olej normy PSA B71 2010
ono je hlavny problem v tom ze ta retaz je tenka a to nevyriesi ziaden olej a najhorsie je to ze to vela ludi podtaca
olej z autorizaku ma isto fajnovu cenu
neviem si predstavit co caka nejakeho chudaka co si kupi tuto motorizaciu ako jazdenku
olej z autorizaku ma isto fajnovu cenu
neviem si predstavit co caka nejakeho chudaka co si kupi tuto motorizaciu ako jazdenku
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej normy PSA B71 2010
Ano, bohužel. Kdysi platívalo, že řetězové rozvody byly záležitost prakticky věčná, v dnešní době řetízků jak na bicykl může tento typ rozvodu uživatele spoléhajícího se na kvalitu a výdrž překvapit velmi nepříjemně...
Tady byl svět ještě v pořádku...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej normy PSA B71 2010
Nestrašte, v mojí Toyce z roku 2017 má být údajně také nesmrtelný řetěz
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej normy PSA B71 2010
Nestraším, upozornit však musím... Frčí trend Zelená úsporám, šetří se, kde se dá a na úkor kvality a výdrže, záruku to přežije...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej normy PSA B71 2010
Veď kúpiť o 5 rokov nové lebo staré dožilo je vysoko ekologické...