nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
Polar nemá izolaci kabelů z PVC, které v chladnu tuhnou a křehnou, ale z nějaké gumy, která je flexibilní i při nízkých teplotách.
Přijde mi zvláštní, že když by "recond" neměl být použitelný s AGM, tak že by ho nabíječka explicitně podporovala. Navíc ho nabíječka stejně použije jen v případě, že napětí po ukončení nabíjení klesne víc, než by mělo. Takže já bych se toho u CTEKu nebál, nicméně dělal bych to v době, kdy akumulátoru není vedro, tzn při teplotách pod 30 stupňů Celsia. V horkém létě bych to když tak dělal pokud možno s CTEKEM nastaveným na nabíjení AGM v motorce (0,8A namísto 5A), aby se elektrolyt dobíjením příliš neohříval.
Přijde mi zvláštní, že když by "recond" neměl být použitelný s AGM, tak že by ho nabíječka explicitně podporovala. Navíc ho nabíječka stejně použije jen v případě, že napětí po ukončení nabíjení klesne víc, než by mělo. Takže já bych se toho u CTEKu nebál, nicméně dělal bych to v době, kdy akumulátoru není vedro, tzn při teplotách pod 30 stupňů Celsia. V horkém létě bych to když tak dělal pokud možno s CTEKEM nastaveným na nabíjení AGM v motorce (0,8A namísto 5A), aby se elektrolyt dobíjením příliš neohříval.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: nabíječka,tady baterií
Ano, recond rezim odporuca CTEK tusim max. 1-2-krat rocne. Spomenul som to, pretoze castokrat sa recond rezim uvadza ako hlavna rozdielova vyhoda tych-ktorych nabijaciek. V sucasnosti je vsak coraz viac aut s AGM akumulatormi (stop/start system), co robi recond rezim nevyuzitelnym.
V popisoch produktu CTEK na strankach predajcov byva hrubym (a niekde aj cervenym) pismom zvyraznene, ze recond rezim sa nesmie pouzit na AGM/gelove akumulatory, lebo sa znicia.
V popisoch produktu CTEK na strankach predajcov byva hrubym (a niekde aj cervenym) pismom zvyraznene, ze recond rezim sa nesmie pouzit na AGM/gelove akumulatory, lebo sa znicia.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: nabíječka,tady baterií
Nabijacka je uz doma. Kable su pogumovane, hrubsie. Mam aktualne doma jeden zrejme odpisany akumulator (nie AGM), ktory lidl nabijacka nezvladla dobit, tak na nom vyskusam recond program, ci sa udeje zazrak.
Pozrel som navod. Pri programoch auto a vlocka je explicitne vymenovany aj AGM typ akumulatora. Pri recond programe vsak nie. Recond je podla navodu urceny pre bezne akumulatory s kvapalinovym elektrolytom a pre akumulatory Ca/Ca.
Pozrel som navod. Pri programoch auto a vlocka je explicitne vymenovany aj AGM typ akumulatora. Pri recond programe vsak nie. Recond je podla navodu urceny pre bezne akumulatory s kvapalinovym elektrolytom a pre akumulatory Ca/Ca.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Re: nabíječka,tady baterií
Použil som niekolkokrát recond na AGM a žiadny problém nebol.
Ale odišiel mikrospínač,a nabíjačka ostala v recond mode a nejde zmenit. Takže CTEC už nepoužívam. Bud kupim novu Defa alebo Exide.
Ale odišiel mikrospínač,a nabíjačka ostala v recond mode a nejde zmenit. Takže CTEC už nepoužívam. Bud kupim novu Defa alebo Exide.
Naposledy upravil(a) Brembo dne ned úno 11, 2024 20:53, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
Režim Recond funguje tak, že dává vyšší napětí, a tedy začne přivádět elektrolyt k varu. U klasických zaplavených baterií dojde k tomu, že to promíchá elektrolyt. AGM to ale trochu škodí, stejně jako gelovkám. Tam je totiž kyselina nasáklá ve tkanině, respektive je ve formě gelu, takže ani při varu ji to nepromíchá.
Btw ke kabelům – klasické CTEK nabíječky je mají potažené poměrně kvalitní bužírkou, ta ale křehne v mrazech. Proto dělá CTEK i nabíječku Polar, která je má z odolnější pryže, která nekřehne na mrazu.
Btw ke kabelům – klasické CTEK nabíječky je mají potažené poměrně kvalitní bužírkou, ta ale křehne v mrazech. Proto dělá CTEK i nabíječku Polar, která je má z odolnější pryže, která nekřehne na mrazu.
Re: nabíječka,tady baterií
Zdravím.
1. Mám nabíječku Optimate 6 Ampmatic a CTEK MXS-5 (PRVNÍ VERZE). Baterie připojená v autě. Připojím Optimate - proběhne celý cyklus, zůstane svítit zelená barva na pravém ukazateli. Odpojím, připojím CTEK. Proběhne fáze 1-3, fáze 4 trvá třeba hodinu. Je baterie po Optimate málo nabitá, že do ní CTEK stále něco tlačí?
2. Pokud použiju jednu nebo druhou - ne po sobě, tak při a po nabíjení Optimate baterie nebublá, při a po CTEKu bublá vždy.
Někdo nějaké vysvětlení?
1. Mám nabíječku Optimate 6 Ampmatic a CTEK MXS-5 (PRVNÍ VERZE). Baterie připojená v autě. Připojím Optimate - proběhne celý cyklus, zůstane svítit zelená barva na pravém ukazateli. Odpojím, připojím CTEK. Proběhne fáze 1-3, fáze 4 trvá třeba hodinu. Je baterie po Optimate málo nabitá, že do ní CTEK stále něco tlačí?
2. Pokud použiju jednu nebo druhou - ne po sobě, tak při a po nabíjení Optimate baterie nebublá, při a po CTEKu bublá vždy.
Někdo nějaké vysvětlení?
Re: nabíječka,tady baterií
nepíšeš jaký akumulátor nabíjíš (gel, klasickou zaplavenou, agm). Každá má trochu jiné napětí kdy je nabitá.
ad 1) nabíječka na začátku zkusí nastavit určité nabíjecí napětí (tomu odpovídá proud) a sleduje jak rychle to napětí stoupá. Tak jak stoupá napětí na aku tak nabíječka postupně snižuje svoje napětí a tím klesá i nabíjecí proud. Při určitém napětí se nabíječka přepne do udržovacího stavu (např 13,8V). Pokud nabíječku odpojím a připojím jinou tak to celé začne na novo a právě ty poslední fáze (s nízkým proudem) trvají nejdéle. Tady bych problém neviděl.
ad 2) první bych se ujistil, že ten Ctek je nastaven na tvůj typ aku (viz první věta). Druhá možnost je že nabíječky občas potřebují promíchat elektrolyt (jen u zaplavených aku) a to dosáhnou velkým proudem, které vytvoří bublinky a ty elektrolyt promíchají. Třetí možnost je že Ctek vyhodnotil tvůj aku jako starý a zkouší velkým proudem odstranit sulfataci (průvodní jev jsou bublinky). Obecně by aku při nabíjení dnešní moderní nabíječkou bublat neměly ale pokud mají dostatečné odvětrání a ty občas doliješ destilku tak to (ale vše v roumných mezích) taky ničemu moc nevadí.
ad 1) nabíječka na začátku zkusí nastavit určité nabíjecí napětí (tomu odpovídá proud) a sleduje jak rychle to napětí stoupá. Tak jak stoupá napětí na aku tak nabíječka postupně snižuje svoje napětí a tím klesá i nabíjecí proud. Při určitém napětí se nabíječka přepne do udržovacího stavu (např 13,8V). Pokud nabíječku odpojím a připojím jinou tak to celé začne na novo a právě ty poslední fáze (s nízkým proudem) trvají nejdéle. Tady bych problém neviděl.
ad 2) první bych se ujistil, že ten Ctek je nastaven na tvůj typ aku (viz první věta). Druhá možnost je že nabíječky občas potřebují promíchat elektrolyt (jen u zaplavených aku) a to dosáhnou velkým proudem, které vytvoří bublinky a ty elektrolyt promíchají. Třetí možnost je že Ctek vyhodnotil tvůj aku jako starý a zkouší velkým proudem odstranit sulfataci (průvodní jev jsou bublinky). Obecně by aku při nabíjení dnešní moderní nabíječkou bublat neměly ale pokud mají dostatečné odvětrání a ty občas doliješ destilku tak to (ale vše v roumných mezích) taky ničemu moc nevadí.
Re: nabíječka,tady baterií
EXIDE Premium 53Ah, 12V, EA530. Dolít nelze. Program nastaven správně - pro běžný akumulátor. Na sulfataci tam je krok 1, na promíchání krok 6 - recond, ale ten v tomto programu neprobíhá. Aku má asi 3 roky a možná je to fakt jen v tom, jak jsou nabíječky různě naprogramovány a různě vyhodnotí jak je na tom blbě. Hustotu nezměřím a zatěžák mám jen ten digitální a ještě z Ali.
Re: nabíječka,tady baterií
katana25: nabíječka, která vybudí aku do stavu plynování (bublání) ji nabíjí v daný moment vyšším napětím. Jakým a je-li to do cca. 14,4V musíš zjistit sám.
Jinak si myslím, že cena nového aku = asi ujetým 600 km v benzínu a tudíž bych se na laborování při vědomí, že dobíjení má na starosti alternátor mohl tak akorát ...
Jinak si myslím, že cena nového aku = asi ujetým 600 km v benzínu a tudíž bych se na laborování při vědomí, že dobíjení má na starosti alternátor mohl tak akorát ...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: nabíječka,tady baterií
niečo o ctec a recond
https://www.youtube.com/watch?v=9Cpd8mrqQsY
https://www.youtube.com/watch?v=9Cpd8mrqQsY
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
Každá nabíjačka je nastavená trochu inak a vypína pri inom napatí. Mám odskušané,že napríklad Volcraft nabil uplne vybitu batériu na 11,5 V a vyhodnotila ako plne nabitu. A mohol som to opakovat i 10x,nikdy tu uplne vybitu VRLA nenabila. Zachránil ju CTEK. Ale vraj Defa a Exide do nich daju ešte viac.Odskušané nemám,ale u CTEk ked odpojíte plne nabitu batériu,tak ju začne nabíjat znova,od kroku 4.katana25 píše: ↑ned kvě 07, 2023 12:30 Zdravím.
1. Mám nabíječku Optimate 6 Ampmatic a CTEK MXS-5 (PRVNÍ VERZE). Baterie připojená v autě. Připojím Optimate - proběhne celý cyklus, zůstane svítit zelená barva na pravém ukazateli. Odpojím, připojím CTEK. Proběhne fáze 1-3, fáze 4 trvá třeba hodinu. Je baterie po Optimate málo nabitá, že do ní CTEK stále něco tlačí?
2. Pokud použiju jednu nebo druhou - ne po sobě, tak při a po nabíjení Optimate baterie nebublá, při a po CTEKu bublá vždy.
Někdo nějaké vysvětlení?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1828
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: nabíječka,tady baterií
Řekl bych, že tím, že ji nabil kvalitní CTEK, teda spíš oživil, v baterii už byla nějaká ta sulfatace která předchozí nabíječce nedovolila jí dobít. CTek je celkem vyhlášený, že dokáže oživit i zdánlivě mrtvé baterie. Teď co je lepší, nabíječka za 2 500,- nebo nová baterie?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: nabíječka,tady baterií
ctek je nalestene hovno a jeho rezim recond nieje na desulfataciu akumulatora iba na stratifikaciu , na desulfataciu su ine zariadenia a nemusi to byt zrovna pulzny rezim
namiesto ctek radsej exide
nabijacky z lidla boli dost na hovno vacsina nenabila akumulator naplno
namiesto ctek radsej exide
nabijacky z lidla boli dost na hovno vacsina nenabila akumulator naplno
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Překvapuješ mě, bjuku... Psals to ty nebo umělá inteligence...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíječka,tady baterií
Já teda ctek používám na dílně a je v provozu velice často a nemůžu říct křivé slovo. Dokáže nabít opravdu hluboce vybité aku. Pak mám ještě další nabíječku od osramu a ta je taky super. Vlastně ctek mám na agm aku a osramku na klasiku.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis