Pitris píše: ↑pon led 22, 2024 12:41
M7ADSIII 15w40 se ve "stodvacítkách" opravdu běžně používal, a není důvod ho tam nedát - má API SG. A tehdy (někdy v 80. letech) to z olejů co byly k dispozici nebyla ani zas až tak špatná volba.
A té Tvé škodárně - po tom co má za sebou po mechanickém vyčištění prospěje v podstatě jakýkoliv nový olej
Já měl na mysli oleje pro náklaďáky co plní normy (třeba) ACEA E6, E7, API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, Caterpillar ECF-1-A, Cummins CES 20077, 72, 71, DAF Meets....
Tak to jo, o takových normách jsem ani neměl tucha.
O autě.. to trápí v momentální provozuschopnosti hlavně jiné věci. Motor tu zanedbanost odolal, ale neoptimální skladovací podmínky daly hodně zabrat kastli, brzdy.. ale to je OT.
K aktuální kauze tohoto vlákna, jestli je údaj o více než 20tiletých zkušenostech pravdivý, tak se dá předpokládat že má nějaké data ze kterých těží, je potom logické že ve vláknu o dané tématice bude k tomu náklonnější. Stejně jak ten, co má třeba podobně dlouhé zkušenosti bez aditiv. Já jen koukám, protože s tím mám nulové zkušenosti a proto toto vlákno sleduju. Polko si užívá krátkou dovolenou v suchu v dílně před termínem STK
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife 106 1.0i: mannol 10w40 punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40 b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
memartin píše: ↑úte led 23, 2024 0:14K aktuální kauze tohoto vlákna....
Ať si dává co chce. Snad má s tím zkušenosti, ale pokud tady tvrdí že mu NĚCO doma přilité do oleje zlepší o 25 % akceleraci z 0 na 100, že to opraví vadnou převodovku a nebo že diesel ujede 140 km na směs 5 litrů nafty a 50 litrů benzinu tak zde holt budou lidi co mu to nespolknou.
Ale pokud na otázky od člověka který rozumí motorům, opravuje je a v technické firmě pracoval jako kvalitář....
Durex píše: ↑pon led 22, 2024 11:25Prosím JTD, jestli by si mi mohl vysvětlit toto:
1.9JTD píše: ↑pon led 22, 2024 10:09
Iné vlastnosti kovu, tie sú nie celkom šťastne nazývané aditívami, olej im slúži iba ako doprevné médium na "miesta určenia".
Durex píše: ↑pon led 22, 2024 11:25 Jak může to aditivum změnit vlastnosti kovu? Jakého? Slitiny hliníku? Nebo toho cementování? Nebo nicasilu na válci? To opravení povrchu. Jako že mi to opraví piting na převodových zubech, ale s honováním to neudělá nic?
....odpoví takto
1.9JTD píše: ↑pon led 22, 2024 14:01
Durex - mohol. Nemienim.
Viesť konverzáciu s ... je ako hrať šachy s holubom:
Zhodí všetky figúrky, poserie šachovnicu a ešte sa tvári, že vyhral...
tak tou "odpovědí" ukáže jen že tady ani nemá co dělat a že vlastně o tom ví asi kulový a ten holub je on sám....
A navíc.... Několikrát jsem se ho ptal já, kornel a i jiní. Výsledek? Nula! Jen se motá na té šachovnici
Pan Vaculík má veľa skvelých viedí. Nie patent na pravdu.
Z komentárov:
(marektres6058)
"Dobrý den. Jako tribotechnik s Vámi nesouhlasím v hodně bodech. Je to velmi komplexní téma a na řešení v youtube komentářích rozhodně není. Píšu zde proto, protože si myslím, že takovéto video je nejen silně zavádějící, ale může i poškodit spoustu petrochemickych společností, které prodávají zmíněné přísady. Doporučuji všem zájemcům zajít si na jednu z přednášek České Strojnické spolecnosti, nebo Trifoservisu, kde se dozvíte více."
Já v první řadě děkuji kluci za zastání. Taky sem nesmírně rád,že se 1,9JTD vyjádřil a odepsal.
1.9JTD píše: ↑pon led 22, 2024 21:59
Som narodený (pred vyše 60 rokmi) v znamení Leva, nezvyknem sa nechať zaháňať do kúta.
Nikde sem neutočil na tvůj věk a nezaháněl tě do kouta. Do toho kouta si se zahnal sám tím tvrzením,na které sem se zeptal a mimochodem sem stále nedostal odpověď. Jak prosím mohou aditiva měnit vlastnosti kovu? Jaké vlastnosti? Tvrdost? Pevnost? Houževnatost? Mez kluzu? Teplotu tání?
Já nepopírám snižování tření. Jsou taková aditiva resp třeba pasty nebo spreje,které používám i já na dílně. Fungují na principu mikronizace a polarizace,kdy se ty částice přichytí na povrch toho zakladního materiálu. Možná bude pro tebe i překvapení,že sem od té firmy vyzkoušel i aditivum do motorového oleje své dodávky ...
1.9JTD píše: ↑pon led 22, 2024 21:59
Na inak vysoko odbornom fóre som to neočakával.
Právě proto, že je tady snaha o takové fórum, tak proto sem vznesl ten svůj dotaz, aby nebyli jiní čtenáři mystifikováni.... Já po tobě nechtěl chemický rozbor nebo prozrazení tajemství. Jen ale obhájení svého tvrzení, kterak aditiva mění vlastnosti kovu
abc píše: ↑čtv pro 28, 2023 21:08
Chlapi tady pomůže jen ignorace.
JTD zkouší ( chce ) reklamu zadarmo na ten zázrak.
Co by dál Mobil 1, Shell, Ravenol a další výrobci mít takovou "bombu" jak je Metalbond
Naposledy upravil(a) abc dne úte led 23, 2024 11:56, celkem upraveno 1 x.
1.9JTD píše: ↑úte led 23, 2024 10:46
Durex
Pred tými desaťročiami som to sám považoval za nemožné, za nezmysel, klamstvá. Najmä ak prezentátori tvrdili niečo takéto: Aktivuje sa to tlakom, teplotou. V miestach, kde by mohlo dôjsť k styku kov-kov - suchému treniu to nataví povrch, vyhladí aby nerovnosti nemohli strihnúť olejový film a vytvrdí na tvrdosť, blízku tvrdosti diamantu. To je ťažko prijateľné. No makrosnímky ukazujú, že sa tam naozaj niečo udeje. Ako to presne funguje, v akých krokoch neviem. Proste funguje.
Časom som hľadal informácie kdekade, na zahraničných stránkach, v odborných článkoch či je niečo také vôbec reálne. Našiel som okrem iných články o eutektikách. V niektorých boli popísané reakcie kov-kvapalina pri tlakoch a teplotách, ktoré sa v motoroch vyskytujú. Možno to je princíp účinkov.
Takže abych to shrnul. Vlastnosti materiálu to nemění. Pouze se na povrchu vytvoří vrstva něčeho. Tvrdost blízkému diamantu - no zhruba tuším,za jakých tlaků a teplot se vytváří diamant z uhlíku. Je to kolem 1200 st C a tlaku 5 Giga pascalů. Na prvním pístním kroužku v drážce máme cca 200 st C. Teplota výfukových plynů je kolem 800 st C. Nejteplejším místem je výfukové koleno u hlavy. Jinak zbytek motoru bude mít 80 až 100 st C.
Pak je tu ten tlak. Největší tlak (síla) je na čep pístu,bodové zatížení ložisek a pak taky bude něco v převodových zubech. Třeba ty ložiska. Tam se pohybujeme v řádech kN. Takže ani tady mi nevzniknou podmínky pro vytváření nové struktury materiálu. Také je v motoru nepřípustné,aby mě došlo k tření kovu na kov a natavení materiálu. To se potom dostáváme k obrázku toho máznutého Pitrisova pístu. To kousnutí přijde rychleji,než by zareagovala nová vrstva materiálu. Někdy není ani čas vymáčknout spojku ...
A kdyby opravdu něco takového fungovalo,tak proč výrobci motorů a jejich součástí dělají nicasily,Alusily, plazmatické nástřiky, různé MMC technologie atd,když by to nebylo potřeba a každý motor by si to provozem vytvořil sám nalitím přípravku do oleje?
Největší kolenovrt a škrt je automobilka. Ta kouká,kde na čem ušetřit. A tohle by byl velký potenciál ... To jen taková úvaha
V povrchovej vrstve, nie nad ňou. Treba si to v tichosti skúsiť (a nepriznať čo zistíte alebo neskúsiť a veriť, že to nie je možné), zvyšok je zbytočné polemizovanie.