aditiva do oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od memartin »

Pitris píše: pon led 22, 2024 12:41 M7ADSIII 15w40 se ve "stodvacítkách" opravdu běžně používal, a není důvod ho tam nedát - má API SG. A tehdy (někdy v 80. letech) to z olejů co byly k dispozici nebyla ani zas až tak špatná volba.
A té Tvé škodárně - po tom co má za sebou ☹️ po mechanickém vyčištění prospěje v podstatě jakýkoliv nový olej 😄
Já měl na mysli oleje pro náklaďáky co plní normy (třeba) ACEA E6, E7, API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, Caterpillar ECF-1-A, Cummins CES 20077, 72, 71, DAF Meets....
Tak to jo, o takových normách jsem ani neměl tucha.
O autě.. to trápí v momentální provozuschopnosti hlavně jiné věci. Motor tu zanedbanost odolal, ale neoptimální skladovací podmínky daly hodně zabrat kastli, brzdy.. ale to je OT.

K aktuální kauze tohoto vlákna, jestli je údaj o více než 20tiletých zkušenostech pravdivý, tak se dá předpokládat že má nějaké data ze kterých těží, je potom logické že ve vláknu o dané tématice bude k tomu náklonnější. Stejně jak ten, co má třeba podobně dlouhé zkušenosti bez aditiv. Já jen koukám, protože s tím mám nulové zkušenosti a proto toto vlákno sleduju. Polko si užívá krátkou dovolenou v suchu v dílně před termínem STK :D
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27541
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris »

memartin píše: úte led 23, 2024 0:14K aktuální kauze tohoto vlákna....
Ať si dává co chce. Snad má s tím zkušenosti, ale pokud tady tvrdí že mu NĚCO doma přilité do oleje zlepší o 25 % akceleraci z 0 na 100, že to opraví vadnou převodovku a nebo že diesel ujede 140 km na směs 5 litrů nafty a 50 litrů benzinu tak zde holt budou lidi co mu to nespolknou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27541
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris »

Ale pokud na otázky od člověka který rozumí motorům, opravuje je a v technické firmě pracoval jako kvalitář....
Durex píše: pon led 22, 2024 11:25Prosím JTD, jestli by si mi mohl vysvětlit toto:
1.9JTD píše: pon led 22, 2024 10:09 Iné vlastnosti kovu, tie sú nie celkom šťastne nazývané aditívami, olej im slúži iba ako doprevné médium na "miesta určenia".
Durex píše: pon led 22, 2024 11:25 Jak může to aditivum změnit vlastnosti kovu? Jakého? Slitiny hliníku? Nebo toho cementování? Nebo nicasilu na válci? To opravení povrchu. Jako že mi to opraví piting na převodových zubech, ale s honováním to neudělá nic?
....odpoví takto
1.9JTD píše: pon led 22, 2024 14:01 Durex - mohol. Nemienim.
Viesť konverzáciu s ... je ako hrať šachy s holubom:
Zhodí všetky figúrky, poserie šachovnicu a ešte sa tvári, že vyhral...
tak tou "odpovědí" ukáže jen že tady ani nemá co dělat a že vlastně o tom ví asi kulový a ten holub je on sám....☹️

A navíc.... Několikrát jsem se ho ptal já, kornel a i jiní. Výsledek? Nula! Jen se motá na té šachovnici 😄
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1075
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od abc »

Pro 1,9JTD především. 8)
Aditiva do oleje ano či ne :arrow: pan Vaculík https://www.youtube.com/watch?v=nT4kQMdLpBA
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
1.9JTD

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od 1.9JTD »

Pan Vaculík má veľa skvelých viedí. Nie patent na pravdu.
Z komentárov:

(marektres6058)
"Dobrý den. Jako tribotechnik s Vámi nesouhlasím v hodně bodech. Je to velmi komplexní téma a na řešení v youtube komentářích rozhodně není. Píšu zde proto, protože si myslím, že takovéto video je nejen silně zavádějící, ale může i poškodit spoustu petrochemickych společností, které prodávají zmíněné přísady. Doporučuji všem zájemcům zajít si na jednu z přednášek České Strojnické spolecnosti, nebo Trifoservisu, kde se dozvíte více."
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Durex »

Já v první řadě děkuji kluci za zastání. Taky sem nesmírně rád,že se 1,9JTD vyjádřil a odepsal.
1.9JTD píše: pon led 22, 2024 21:59 Som narodený (pred vyše 60 rokmi) v znamení Leva, nezvyknem sa nechať zaháňať do kúta.
Nikde sem neutočil na tvůj věk a nezaháněl tě do kouta. Do toho kouta si se zahnal sám tím tvrzením,na které sem se zeptal a mimochodem sem stále nedostal odpověď. Jak prosím mohou aditiva měnit vlastnosti kovu? Jaké vlastnosti? Tvrdost? Pevnost? Houževnatost? Mez kluzu? Teplotu tání?

Já nepopírám snižování tření. Jsou taková aditiva resp třeba pasty nebo spreje,které používám i já na dílně. Fungují na principu mikronizace a polarizace,kdy se ty částice přichytí na povrch toho zakladního materiálu. Možná bude pro tebe i překvapení,že sem od té firmy vyzkoušel i aditivum do motorového oleje své dodávky ...
1.9JTD píše: pon led 22, 2024 21:59 Na inak vysoko odbornom fóre som to neočakával.
Právě proto, že je tady snaha o takové fórum, tak proto sem vznesl ten svůj dotaz, aby nebyli jiní čtenáři mystifikováni.... Já po tobě nechtěl chemický rozbor nebo prozrazení tajemství. Jen ale obhájení svého tvrzení, kterak aditiva mění vlastnosti kovu

Děkuji za odpověď
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1820
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

1.9JTD píše: úte led 23, 2024 9:21 Pan Vaculík má veľa skvelých viedí. Nie patent na pravdu.
Z komentárov:

ale může i poškodit spoustu petrochemickych společností, které prodávají zmíněné přísady.
Jsem to říkal, marketing 🤣🤣🤣
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od 1.9JTD »

...
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne úte bře 05, 2024 20:24, celkem upraveno 2 x.
abc
Příspěvky: 1075
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od abc »

Budu citovat s dovolením sám sebe z 28.12.2023. 8)
abc píše: čtv pro 28, 2023 21:08 Chlapi tady pomůže jen ignorace. 8)
JTD zkouší ( chce ) reklamu zadarmo na ten zázrak. :evil:
Co by dál Mobil 1, Shell, Ravenol a další výrobci mít takovou "bombu" jak je Metalbond :?: :idea: :shock:
Naposledy upravil(a) abc dne úte led 23, 2024 11:56, celkem upraveno 1 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1768
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

Tie dva obrázky majú prezentovať ako čo? Údajný pohľad na to isté miesto pred a po vytuningovaní metabondom? :D
1.9JTD

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od 1.9JTD »

Nie je to evidentne celkom zhodné miesto. Obrázok je z počiatkov - vyše 30 rokov starý.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1820
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Kurňa, Durexi, proč jsme tam nenalili Metabond 🤣
Obrázek
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od 1.9JTD »

Dobre, že nie. Nemal by si takú peknú fotku. Musel by si si na posmešky nájsť niečo iné.

Na margo aditíva áno/nie (aj Ekolube má niekedy svoje opodstatnenie):

https://www.garaz.cz/clanek/test-ne-zad ... u-21003617

https://www.garaz.cz/clanek/test-ne-zad ... h-21001432

Tam si to tiež vymysleli, aby Vás oklamali? :)
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Durex »

1.9JTD píše: úte led 23, 2024 10:46 Durex
Pred tými desaťročiami som to sám považoval za nemožné, za nezmysel, klamstvá. Najmä ak prezentátori tvrdili niečo takéto: Aktivuje sa to tlakom, teplotou. V miestach, kde by mohlo dôjsť k styku kov-kov - suchému treniu to nataví povrch, vyhladí aby nerovnosti nemohli strihnúť olejový film a vytvrdí na tvrdosť, blízku tvrdosti diamantu. To je ťažko prijateľné. No makrosnímky ukazujú, že sa tam naozaj niečo udeje. Ako to presne funguje, v akých krokoch neviem. Proste funguje.
Časom som hľadal informácie kdekade, na zahraničných stránkach, v odborných článkoch či je niečo také vôbec reálne. Našiel som okrem iných články o eutektikách. V niektorých boli popísané reakcie kov-kvapalina pri tlakoch a teplotách, ktoré sa v motoroch vyskytujú. Možno to je princíp účinkov.
Takže abych to shrnul. Vlastnosti materiálu to nemění. Pouze se na povrchu vytvoří vrstva něčeho. Tvrdost blízkému diamantu - no zhruba tuším,za jakých tlaků a teplot se vytváří diamant z uhlíku. Je to kolem 1200 st C a tlaku 5 Giga pascalů. Na prvním pístním kroužku v drážce máme cca 200 st C. Teplota výfukových plynů je kolem 800 st C. Nejteplejším místem je výfukové koleno u hlavy. Jinak zbytek motoru bude mít 80 až 100 st C.

Pak je tu ten tlak. Největší tlak (síla) je na čep pístu,bodové zatížení ložisek a pak taky bude něco v převodových zubech. Třeba ty ložiska. Tam se pohybujeme v řádech kN. Takže ani tady mi nevzniknou podmínky pro vytváření nové struktury materiálu. Také je v motoru nepřípustné,aby mě došlo k tření kovu na kov a natavení materiálu. To se potom dostáváme k obrázku toho máznutého Pitrisova pístu. To kousnutí přijde rychleji,než by zareagovala nová vrstva materiálu. Někdy není ani čas vymáčknout spojku ...

A kdyby opravdu něco takového fungovalo,tak proč výrobci motorů a jejich součástí dělají nicasily,Alusily, plazmatické nástřiky, různé MMC technologie atd,když by to nebylo potřeba a každý motor by si to provozem vytvořil sám nalitím přípravku do oleje?

Největší kolenovrt a škrt je automobilka. Ta kouká,kde na čem ušetřit. A tohle by byl velký potenciál ... To jen taková úvaha
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od 1.9JTD »

V povrchovej vrstve, nie nad ňou. Treba si to v tichosti skúsiť (a nepriznať čo zistíte alebo neskúsiť a veriť, že to nie je možné), zvyšok je zbytočné polemizovanie.
Odpovědět