XC40 D3/D4 MY2018

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Pitris píše: ned led 14, 2024 18:24Ony ty výsledné hodnoty (mm²/s) nejsou u za tepla víceviskózních olejů konstantní ani konstantnější a při zahřátí padají taky. Jen tam musí být vyšší teplota. Bylo to špatně v tom testu formulované - a s tím (bych řekl že) kornel nesouhlasil.... Kapiš to? Ano, olej s vysokým letním číslem vydrží vyšší teploty/zatížení, ale čím víc je od sebe zimní a letní číslo, tím rychleji zas olej degraduje.
Jasné že sú konštantnejšie. Pretože menej viskóznejší olej ti "padne" o niečo rýchlejšie ako ten viskóznejší. Tepota sa zvyšuje a ktorý olej si udrží dlhšie hodnoty pri ktorých je zaručené bezpečné mazanie ? No ten čo má nižšie číslo za W určite nie :!: Naopak :!: :idea: To podľa mňa sa snažil dotyčný vysvetliť v tom teste. On porovnával síce oleje 0W30 ale aj tam sú určite drobné rozdiely vo viskozite.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

jerome píše: ned led 14, 2024 19:41
Pitris píše: ned led 14, 2024 18:24Ony ty výsledné hodnoty (mm²/s) nejsou u za tepla víceviskózních olejů konstantní ani konstantnější a při zahřátí padají taky. Jen tam musí být vyšší teplota. Bylo to špatně v tom testu formulované - a s tím (bych řekl že) kornel nesouhlasil.... Kapiš to? Ano, olej s vysokým letním číslem vydrží vyšší teploty/zatížení, ale čím víc je od sebe zimní a letní číslo, tím rychleji zas olej degraduje.
Jasné že sú konštantnejšie. Pretože menej viskóznejší olej ti "padne" o niečo rýchlejšie ako ten viskóznejší...
Obrázek
práve naopak.. olej vyššej SAE viskozitne padá so stúpajúcou teplotou rýchlejšie, než olej nižšej SAE a rozpätia (je to patrné a logické.. ak by si sa viac a hlbšie ponoril do konkrétne tejto časti problematiky tak zistíš aj dôvody..) naviac je olej vyššej SAE viskozitne v čase-v priebehu prevádzky a zaťažovania nestabilný, pretože degradácia modifikátorov-polymérov
Naposledy upravil(a) kornel dne ned led 14, 2024 20:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od Pitris »

Já chápu konstantní = stejné....
Proto jsem napsal že nejsou a ty hodnoty padají taky. A to že 10w60 degraduje víc / je nestabilnější než 5w30 jsem psal taky.... Howgh.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od kornel »

viem.. moja reakcia bola na jeromeho :D
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Pitris píše: ned led 14, 2024 20:35 Já chápu konstantní = stejné....
Proto jsem napsal že nejsou a ty hodnoty padají taky. A to že 10w60 degraduje víc / je nestabilnější než 5w30 jsem psal taky.... Howgh.
Padajú, ale ak má olej xyW30 kin.visk. pri 100° 10 a xyW40 má 14 tak viskozita ktorého z nich padne viac pri teplote povedzme 120° ? Logicky tej 30-ky :idea: Tá 40-ka si viskozitu udrží trvalejšie na takej úrovni, že mazací film sa nenaruší.
Tou stabilitou už pletieš hrušky s jabĺčkami. To je úplné iná téma/problém :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od Pitris »

Já o voze a Ty o koze....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Tiež mám ten pocit :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
vava
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 09, 2024 7:26

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od vava »

Při tom hledání ještě jeden test ....
https://www.auto.cz/unikatni-test-oleju ... kem-148468
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Příspěvek od jerome »

Čím viac testov si pozrieš,tým viac sa do toho zamotáš :)
vava píše: ned led 14, 2024 19:02 Já si z toho testu odnesl to, že Mobil 1 ESP 0W-30 není vůbec špatný ...
Tohto vyhodnotenia by som sa keď tak držal :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět