0w20 kam s ním?
Moderátor: Colommbo
Re: 0w20 kam s ním?
Ne tak zcela. Olej mění jako skoro každý tady, tzn 8-10 000km. A jízda po dálnici 130+ je taky ve stejných parametrech jako v evropě. Druhá věc pak je, že se ty motory provozují i v evropě a musí chroupat stejný olej jako tam s tím, že se tady podle zvyklostí mění od 10 000km.
Re: 0w20 kam s ním?
"Olej mění jako skoro každý tady, tzn 8-10 000km."
Takhle v ČR mění olej možná návštěvníci tohoto fóra. Většina lidí s moderními auty v mém okolí mění olej v servisu podle "předpisu výrobce", tj 15 až 30 000km.
Když partnerka chtěla měnit olej už po nájezdu 10 000 km, tak jí ve třech značkových serisech (prodejce při převzetí předváděčky, pražský servis, brněnský servis) vysvětlovali jak je to zbytečné a bylo vidět, že jim předčasná výměna dělá problém, protože to nebylo ani po roce, ani při předepsaném nájezdu (a jako na potvoru ani v polovině standardního intervalu).
Když se bavím s kolegy, tak ti jsou přesvědčeni, že výrobce ví co dělá, tzn mění po 15 až 20 000 km nebo v lepším případě při menším nájezdu, protože mění po roce a za rok najedou méěn než 15 000 km.
Na dvou místech jsem našel, že v Itálii a Řecku uživatelé 0w-20, kteří měnili podle předpisu výrobce a ročně najedou docela dost, mají při nájezdu kolem 100 000 km zvýšenou spotřebu oleje. To co včas přešli na něco jako 5w-30 problémy nemají. Problém není v samotném 0w-20, protože požadavky ACE A a API jsou přo řídké oleje stejné jako pro viskóznější oleje, ale v postupném ředění 0w-20 palivem.
Takhle v ČR mění olej možná návštěvníci tohoto fóra. Většina lidí s moderními auty v mém okolí mění olej v servisu podle "předpisu výrobce", tj 15 až 30 000km.
Když partnerka chtěla měnit olej už po nájezdu 10 000 km, tak jí ve třech značkových serisech (prodejce při převzetí předváděčky, pražský servis, brněnský servis) vysvětlovali jak je to zbytečné a bylo vidět, že jim předčasná výměna dělá problém, protože to nebylo ani po roce, ani při předepsaném nájezdu (a jako na potvoru ani v polovině standardního intervalu).
Když se bavím s kolegy, tak ti jsou přesvědčeni, že výrobce ví co dělá, tzn mění po 15 až 20 000 km nebo v lepším případě při menším nájezdu, protože mění po roce a za rok najedou méěn než 15 000 km.
Na dvou místech jsem našel, že v Itálii a Řecku uživatelé 0w-20, kteří měnili podle předpisu výrobce a ročně najedou docela dost, mají při nájezdu kolem 100 000 km zvýšenou spotřebu oleje. To co včas přešli na něco jako 5w-30 problémy nemají. Problém není v samotném 0w-20, protože požadavky ACE A a API jsou přo řídké oleje stejné jako pro viskóznější oleje, ale v postupném ředění 0w-20 palivem.
Re: 0w20 kam s ním?
...ja len občas niečo prečítam (aj medzi riadkami)...a keď som si porovnával popis k olejom 509.00 resp. 507.00 od Ravenolu, urobil som si trochu názor...
0W20 VSE:
Poskytuje ochranu proti zanášaniu, koksovaniu, lakovaniu a korózii aj pri nepriaznivých prevádzkových podmienkach.
Žiadne usadeniny súvisiace s olejom v spaľovacích komorách, v zóne piestnych krúžkov a na ventiloch.
Znížená viskozita HTHS pre maximálnu úsporu paliva.
0W30 VSW:
Pri nízkych teplotách aj pod -30°C zaručuje rýchly prienik oleja cez motor a dostatočne hrubý mazací film aj pri teplotách oleja >150°C pri jazde vysokou rýchlosťou.
Zaručená najlepšia ochrana proti opotrebovaniu a najvyššia úroveň čistoty motora pri súčasnej zníženej spotrebe paliva (charakter palivovej úspornosti).
Funkcia hydraulických zdvihákov je zaručená pri všetkých teplotách primeraným tlakom oleja.
Bezpečnosť proti zanášaniu, koksovaniu, lakovaniu a korózii aj pri nepriaznivých prevádzkových podmienkach.
...ja tam isté rozdiely vidím a podľa toho sa rozhodujem...
0W20 VSE:
Poskytuje ochranu proti zanášaniu, koksovaniu, lakovaniu a korózii aj pri nepriaznivých prevádzkových podmienkach.
Žiadne usadeniny súvisiace s olejom v spaľovacích komorách, v zóne piestnych krúžkov a na ventiloch.
Znížená viskozita HTHS pre maximálnu úsporu paliva.
0W30 VSW:
Pri nízkych teplotách aj pod -30°C zaručuje rýchly prienik oleja cez motor a dostatočne hrubý mazací film aj pri teplotách oleja >150°C pri jazde vysokou rýchlosťou.
Zaručená najlepšia ochrana proti opotrebovaniu a najvyššia úroveň čistoty motora pri súčasnej zníženej spotrebe paliva (charakter palivovej úspornosti).
Funkcia hydraulických zdvihákov je zaručená pri všetkých teplotách primeraným tlakom oleja.
Bezpečnosť proti zanášaniu, koksovaniu, lakovaniu a korózii aj pri nepriaznivých prevádzkových podmienkach.
...ja tam isté rozdiely vidím a podľa toho sa rozhodujem...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
mj: ono to není úplně černobílé, třeba odolnost proti NOx oxidaci deklaruje pouze VSE a ten VSW nikoliv, takže třeba start-stop provoz a opakovéné nedostatečné prohřívání motoru v zimě může VSE snášet lépe než VSW, navíc to VSE má na olej 0w 20 naprosto úžasný bod vzplanutí a velmi slušnou odparnost. Do hybridu nebo na zimu je VSE hodně zajímavá volba pro auta, která "můžou" 0w-20 a jezdí častěji krátké trasy.
Re: 0w20 kam s ním?
…ja síce takmer výlučne dlhšie trasy (minimum 35 km), ale inak vďaka za rozšírenie pohľadu… rád sa poučím!
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
Na "především dlouhé trasy" 0w-20 smysl dává je u hybridů a i tam je to s odřenýma ušima, protože vhodně zvolená 5w-20 bude i pro hybrid lepší volba. Zda i pro hybrid pro klimatické podmínky v ČR nebude lepší nějaká 0w30 nebo 5w-30 ví u hybridů jenom výrobce a ten si takovou informaci celkem zdatně nechává pro sebe.Chtělo by to čidlo teploty a tlaku oleje. Nicméně oproti době, kdy bylo novinkou API SL, se požadavky na ochranu motoru slušně zpřísnily a 0w-20 nesoucí API SP musí tyto požadavky přísné plnit také, takže se včas měněného 0w-20 nebojím, ovšem ten 0w-20 si dost důkladně vybírám a hlídám si, aby nebyl v motoru moc dlouho.
Re: 0w20 kam s ním?
Tak jsem si vyzkoušel jak se taky dá jezdit s mild hybridem. Trasa 50 km (menší část město, větší část okresky, kousek rychlostní silnice 110 km/h, i menší kolona v kopci v tom byla) - průměrná rychlost cca 60 km, průměrná spotřeba 3,9 l/100km, protože 57% času se auto udrželo v EV režimu tedy s vypnutým spalovákem. Pokud někdo jezdí takhle tak chápu, že ani 0w-16 není problém. Jezdit takhle plynule normálně, tak mi jedny brzdové kotouče a destičky vystačí na celou životnost auta. A těch 3,9 l/100km bylo dosaženo na gumách 235/45R18, které byly podhuštěné o 0,2 baru proti doporučení výrobce, takže snažít se jít na dřeň, tak by se člověk dostal ještě o kousek níž- dofoukat před jízdou gumy na správný tlak by byl dobrý začátek
Toyota fakt umí. Teď jen nezbývá než doufat, že 0w-20 zvládne i opačný extrém
Toyota fakt umí. Teď jen nezbývá než doufat, že 0w-20 zvládne i opačný extrém
Re: 0w20 kam s ním?
Ty brzdy nevydrží, protože zreznou Naštěstí mám ještě klasickou ruční brzdu (r.v. 2017), tak jí občas z kopce zatáhnu, jinak by už kotouče vzadu umřeli
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: 0w20 kam s ním?
Na jar ma čaká výmena oleja, uvažujem o zmene viskozity z 0w20 na 5w30. Auto Hyundai i30 1.5 /MPI/ bez turba bez GPF. Ročný nájazd do 10 000 km. 5 000 km krátke cesty do práce 5 km a 5 000 km na chalupu po okreskách. Mením olej raz ročne, nerobím letnú a zimnú výmenu. Vo výhľade z overeného eshopu momentálna ponuka. Ktorý je na moje jazdenie najvhodnejší?
ARAL SUPER TRONIC K 5W-30
LIQUI MOLY MOLYGEN NEW GENERATION 5W-30
LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W-30
LIQUI MOLY SPECIAL TEC AA 5W-30
LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W-30
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30
ENEOS X ULTRA 5W-30
MOBIL 1 ESP 5W-30
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
ARAL SUPER TRONIC K 5W-30
LIQUI MOLY MOLYGEN NEW GENERATION 5W-30
LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W-30
LIQUI MOLY SPECIAL TEC AA 5W-30
LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W-30
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30
ENEOS X ULTRA 5W-30
MOBIL 1 ESP 5W-30
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1825
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: 0w20 kam s ním?
Ahoj, 0w20 za mě určitě ven a dovnitř bych volil 0w40, například Ravenol SSL, Shell Helix Ultra nebo Mobil1 FS.
Dost z těch olejů co dole píšeš, jsou oleje C3, když nemáš DPF, je zbytečné, a pro motor i ne úplně ideální, je použit.
Dost z těch olejů co dole píšeš, jsou oleje C3, když nemáš DPF, je zbytečné, a pro motor i ne úplně ideální, je použit.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: 0w20 kam s ním?
Nejedná sa o motor 1.5DPi, ktorý máš v podpise ?
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1825
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: 0w20 kam s ním?
To by pak byla jiná...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: 0w20 kam s ním?
to ma práve mierne zneistilo..
Re: 0w20 kam s ním?
ano DPI, takže mi odpadajú starosti spojené s priamym vstrekom, riedenie oleja palivom pri krátkych jazdách do práce
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1825
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: 0w20 kam s ním?
A DPI je vážně běž filtru pevných částic?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16