Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

Ano, děkujeme! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od yosemitak »

Shi píše:
yosemitak píše: Co bylo rozhodujicim faktorem mezi "ma to jeste smysl" vs. "nema to uz smysl"? :)
Věk auta, celkový stav antikorozní ochrany, předpokládaný osud auta v následujících letech.

Toyota z roku 2003 jako jediná ochranu nedostala, protože z výroby byla ošetřená zjevně nadstandardně, roční nájezd je malý a nečekám, že by měla vydržet dalších 10 let.

Honda z roku 2008 nástřik dostala, byť letos už asi půjde do světa. Motor je ve skvělém stavu a k tomu autu celkové mám mimořádně kladný vztah, takže peníze za nástřik se mi sice zcela určitě v prodejní ceně nevrátí, ale to nevadí. Podstatné pro můj klidný spánek je, že případný nový majitel dostane auto s podvozkem a motorem ve slušném stavu bez skrytých vad.
Chapu, diky za odpoved :-)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Já teď dutiny, spodek i nápravy nechal dělat Dinitrolem v Brně v CanoCaru u starého letiště na Olomoucké. Vypadá to solidně :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Já tam dnes dal třetí auto. Vloni moje a tchánovo, teď taťkovo :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

V tomto případě hned čtyři. Vytápěná garáž je báječná věc, může (po)sloužit i jako trucovna či odpočívárna. V zimním období však Bacha! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
emge
Příspěvky: 374
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od emge »

Keby dotyčný poznal základy fyziky, mohol tomu predísť a neprechádzal by z extrému do extrému.
Podstatou je poznať fungovanie relatívnej vlhkosti vzduchu a závislosť rosného bodu na teplote. A dôležitý je aj zákon zachovania energie.

Vlhkosť vzduchu je relatívna a závisí od teploty. Kolísanie teploty, hlavne na jar a na jeseň, spôsobuje, že automobil "garážovaný" vonku sa nadránom pravidelne zarosí. A to aj v dutinách a na podvozkových dieloch. V dažďových dňoch ani nevyschne.
Garáž, ktorá znižuje kolísanie teplôt, je jednoznačnou výhodou. A relatívna vlhkosť v nej je kvôli vyššej teplote nižšia.

Vykurovaná garáž/dielňa je super na prácu, ale vykurovať garáž kvôli autu je nezmysel.
Keď sa auto so zahriatym motorom zaparkuje v garáži, tak motor ju (do istej miery) vyhreje (zákon zachovania energie). Ak je na aute sneh, námraza..., tak sa roztopí, čo je výhodou. Ale to zvýši vlhkosť vzduchu a relatívna vlhkosť sa ešte zvýši, keď garáž vychladne (únik tepla stenami a stropom). Preto garáž treba následne vyvetrať. Čo pri garáži nie je žiadny problém, má predsa veľké dvere, ktoré stačí na chvíľu dokorán otvoriť.

Na vine nie je garáž, ale jej majiteľ. A keď teraz auto prestane garážovať, tak prejde z blata do kaluže.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Pro auto je asi nejlepší něco takového
Obrázek ale než vytápěná garáž tak to už raději ať auto parkuje venku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1347
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Shi »

emge píše: ned dub 28, 2024 12:54 Keby dotyčný poznal základy fyziky, mohol tomu predísť a neprechádzal by z extrému do extrému.
1. Garáž má normou předepsané odvětrávání, což bych chtěl vidět jak bylo u odvětrávané garáže dodrženo. (Ještě že máme tu buzeraci se stavebním povolením a kolaudačním řízením můžeme číst jak úředníci všechno kontrolují a proto jsou potřeba a všechno trvá tak dlouho.)

V zimě je venkovní vzduch suchý (vymrzlý), takže pokdu je větrání, tak s vlhkostí nebývá problém. Mám temperovanou garáž (nikolv vytápěnou) a zatím tam žádné auto nezrezavělo, byť v garáži prakticky nikdy nemrzne. Ale jsou tam předepsané větrací otvory ...

2. Pokud má člověk rozum, tak má garáž jako samostatný požární úsek, ale mám pocit, že normy pro RD na to mají nesmyslnou výjimku. Nicméně očekávám, že časem poroste množství požárů při dobíjení a pokud budou mít pojišťovny trochu rozumu, tak rychle doplní pojistné podmínky u domů o tuto "drobnost" a lidé se pak budou divit, že jim od auta zhořel dům a nedostanou od pojišťovny ani korunu.
emge
Příspěvky: 374
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od emge »

Pitris píše: pon dub 29, 2024 12:46Pro auto je asi nejlepší něco takového (prístrešok).
Prístrešok je dobrá vec, chráni auto pred poveternostnými vplyvmi. Nebezpečné je hlavne krupobitie.
Čiastočne zníži aj rosenie a námrazu, ale nie tak, ako garáž. Výkyvom teplôt prístrešok nezabráni, vyššia relatívna vlhkosť vzduchu sa po ochladení prejaví. V zime auto mrzne, v daždi tiež nie je celkom v suchu, lebo dážď je často sprevádzaný vetrom. Ak sa nejazdí denne, po daždivom období brzdové kotúče často hrdzavejú, čo je vidieť hneď.

Pre auto je najlepšia "obyčajná" nevykurovaná garáž. Vykurovaná nie je vhodná, ak je v nej vyššia teplota, časti karosérie auta (dutiny...) sa v nej zarosia už len tým, že auto prejde zo zimy do tepla.

Pointa je však vo vetraní. Buď by mala byť garáž vetraná, ako spomína Shi (ani som nevedel, že sú na to normy), alebo ju treba vetrať (veď aj obytné priestory si vetráme). Po jazde v daždi, či v snehu, by som vyvetral (po primeranom čase) aj tú vetranú. V suchom období vetrať netreba, auto nedýcha (ak nie je garáž vlhká).
Shi píše: pon dub 29, 2024 15:12V zimě je venkovní vzduch suchý (vymrzlý), takže pokud je větrání, tak s vlhkostí nebývá problém.
V zime relatívna vlhkosť vzduchu tiež výrazne kolíše. Počas sneženia, či dažďa so snehom, sa bežne pohybuje aj okolo 80 - 90% . Ak sú vyššie výkyvy teplôt, tak bežne vzniká rosný bod. Námraza je len zamrznutá rosa.
Garáž je však, ako píšeš, výhodou. Kolísanie teplôt je v nej oveľa nižšie a je v nej (aj bez vykurovania) vyššia teplota ako vonku, čím je v nej nižšia relatívna vlhkosť vzduchu. Podmienkou je, samozrejme, vetranie.
Odpovědět