Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ošetření dutin a podvozku
Ano, děkujeme!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ošetření dutin a podvozku
Chapu, diky za odpovedShi píše:Věk auta, celkový stav antikorozní ochrany, předpokládaný osud auta v následujících letech.yosemitak píše: Co bylo rozhodujicim faktorem mezi "ma to jeste smysl" vs. "nema to uz smysl"?
Toyota z roku 2003 jako jediná ochranu nedostala, protože z výroby byla ošetřená zjevně nadstandardně, roční nájezd je malý a nečekám, že by měla vydržet dalších 10 let.
Honda z roku 2008 nástřik dostala, byť letos už asi půjde do světa. Motor je ve skvělém stavu a k tomu autu celkové mám mimořádně kladný vztah, takže peníze za nástřik se mi sice zcela určitě v prodejní ceně nevrátí, ale to nevadí. Podstatné pro můj klidný spánek je, že případný nový majitel dostane auto s podvozkem a motorem ve slušném stavu bez skrytých vad.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Ošetření dutin a podvozku
Já teď dutiny, spodek i nápravy nechal dělat Dinitrolem v Brně v CanoCaru u starého letiště na Olomoucké. Vypadá to solidně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Já tam dnes dal třetí auto. Vloni moje a tchánovo, teď taťkovo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ošetření dutin a podvozku
V tomto případě hned čtyři. Vytápěná garáž je báječná věc, může (po)sloužit i jako trucovna či odpočívárna. V zimním období však Bacha!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ošetření dutin a podvozku
Keby dotyčný poznal základy fyziky, mohol tomu predísť a neprechádzal by z extrému do extrému.
Podstatou je poznať fungovanie relatívnej vlhkosti vzduchu a závislosť rosného bodu na teplote. A dôležitý je aj zákon zachovania energie.
Vlhkosť vzduchu je relatívna a závisí od teploty. Kolísanie teploty, hlavne na jar a na jeseň, spôsobuje, že automobil "garážovaný" vonku sa nadránom pravidelne zarosí. A to aj v dutinách a na podvozkových dieloch. V dažďových dňoch ani nevyschne.
Garáž, ktorá znižuje kolísanie teplôt, je jednoznačnou výhodou. A relatívna vlhkosť v nej je kvôli vyššej teplote nižšia.
Vykurovaná garáž/dielňa je super na prácu, ale vykurovať garáž kvôli autu je nezmysel.
Keď sa auto so zahriatym motorom zaparkuje v garáži, tak motor ju (do istej miery) vyhreje (zákon zachovania energie). Ak je na aute sneh, námraza..., tak sa roztopí, čo je výhodou. Ale to zvýši vlhkosť vzduchu a relatívna vlhkosť sa ešte zvýši, keď garáž vychladne (únik tepla stenami a stropom). Preto garáž treba následne vyvetrať. Čo pri garáži nie je žiadny problém, má predsa veľké dvere, ktoré stačí na chvíľu dokorán otvoriť.
Na vine nie je garáž, ale jej majiteľ. A keď teraz auto prestane garážovať, tak prejde z blata do kaluže.
Podstatou je poznať fungovanie relatívnej vlhkosti vzduchu a závislosť rosného bodu na teplote. A dôležitý je aj zákon zachovania energie.
Vlhkosť vzduchu je relatívna a závisí od teploty. Kolísanie teploty, hlavne na jar a na jeseň, spôsobuje, že automobil "garážovaný" vonku sa nadránom pravidelne zarosí. A to aj v dutinách a na podvozkových dieloch. V dažďových dňoch ani nevyschne.
Garáž, ktorá znižuje kolísanie teplôt, je jednoznačnou výhodou. A relatívna vlhkosť v nej je kvôli vyššej teplote nižšia.
Vykurovaná garáž/dielňa je super na prácu, ale vykurovať garáž kvôli autu je nezmysel.
Keď sa auto so zahriatym motorom zaparkuje v garáži, tak motor ju (do istej miery) vyhreje (zákon zachovania energie). Ak je na aute sneh, námraza..., tak sa roztopí, čo je výhodou. Ale to zvýši vlhkosť vzduchu a relatívna vlhkosť sa ešte zvýši, keď garáž vychladne (únik tepla stenami a stropom). Preto garáž treba následne vyvetrať. Čo pri garáži nie je žiadny problém, má predsa veľké dvere, ktoré stačí na chvíľu dokorán otvoriť.
Na vine nie je garáž, ale jej majiteľ. A keď teraz auto prestane garážovať, tak prejde z blata do kaluže.