Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petr212
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 25, 2023 4:18

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Petr212 »

VIF dávám od samého počátku co auto mám. Letos jsem čistil mechanicky vanu a pak ten přípravek BG. Beru to hlavně jako pokus, možná že to někomu i pomůže. Jestli to teda pomůže. Ty výměny mám v plánu zkrátit.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

1.9JTD píše: ned pro 31, 2023 19:55 Kompenzáciu chyby chybou (hustejší olej a podobne) osobne nepovažujem za dobrý nápad. :roll:
Vypouštěl si někdy olej sae 50 při provozní teplotě? A naopak třeba olej 5w40 s teplotou kolem 0 st C? Jaký olej bude "hustější?" On viskózní rozdíl mezi 10w40 a 5w50 není zase tak dramatický jak si mnozí mysli...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

A navíc SAE by se měla zvolit podle typu jízd a provozních podmínek (v) motoru :!: Výrobcem motoru doporučená (předepsaná??) je pro nové auto a po 300 tkm ráčej uznat že vůle v motoru budou někde jinde. A takový třeba půlhodinový popojíždění v letní koloně na dovolenou taky umí vyhnat teplotu oleje hóódně nahoru ☹️
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

"popojíždění v letní koloně na dovolenou taky umí vyhnat teplotu oleje hóódně nahoru" - podľa mňa nie. Motor zaťažený minimálne, olej okrem iného chladí spodok vane atd. Ani jazda do stúpania so značným zaťažením motora olej nezohreje v "normálnych" motoroch nadmerne. (výnimkou je práve to nešťastné HTP skrz konštrukčné chyby).

Vôle budú inde, otázne je, nakoľko ich "vymedzí" o triedu viskóznejší olej - najmä ak je prípadne únik inde, nie okolo krúžkov. Nenamietam, uvažujem, naše krabice (až na to HTP) olej nežrali a nežerú.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris »

1.9JTD píše: pon led 01, 2024 10:02 podľa mňa nie. Motor zaťažený minimálne, olej okrem iného chladí spodok vane atd....
Seš na omylu. Právě to popojíždění v létě v koloně je jedna z teplotně nejnáročnějších podmínek. Za jízdy je motor chlazen jednak daleko rychleji cirkulující chladicí kapalinou, otvory v předni masce proudícím vzduchem a i ta dole olejová vana je chlazena jízdou - na rozdíl od toho když stojiš a jen popojíždiš. Co pak chladí ten motor? Je zapnuta klima, asfalt který je pod tou vanou má 50 - 60 °C, otáčky motoru / vodní pumpy na volnoběh (semtam popojedeš), žadný proudící vzduch.
Zkus o tom popřemýšlet....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Mám iné skúsenosti, pane.
18 rokov som chodil týždenne (niekedy denne) Prievidza - Žilina a nazad. Aj v lete, aj v horúčavách. Popoludňajšie zápchy cestou nazad poťahovanie pol až trištvrte hodiny. Sahara mi nespínala. Hore do Fačkovského sedla aj ak som šiel rozhodne nie pomaly. Možno skrz inú motorizáciu?
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne pon led 29, 2024 10:47, celkem upraveno 1 x.
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Brodys »

Můžu potvrdit, že když mé první auto mělo tendenci vařit, docházelo k tomu ve městě na volnoběh. Účinně ho zchladilo pořádně sešlápnutý plyn na volnoběh, aby se voda pořádně protočila, takže bych řekl, že s olejem to bude to samé.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od kornel »

čo sa tu vlastne rieši :idea: :?:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Durex »

Nejde úplně paušalizovat co je horší. Vždy záleží na dané konstrukci motoru a jeho chlazení. Ale převážně za jízdy doleze chladící kapalina a olej k optimální pracovní teplotě a pak jen stačí jet aby se to chladilo jízdou.

U motorek bude vždy běžet sahara při popojizděni a nebo při pomalé jízdě. Nebo i při rychlejší na technickém okruhu jako je Mejto, kde se jezdí jen jednička a možná dvojka. Navíc je hojně rozšířen výměník voda/olej. Takže za normalni jízdy se pohybuje teplota kolem 90 až 100 st. Jenže při popojíždění je to klidně 110 st. Jsou i motorky,které ve 40 st C v koloně při cukání nejsou schopny samy sebe saharou uchladit. Nebo když jsou jen vzduchem chlazené.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Za sebe bych řekl, že tady bude záležet na autě, podle toho na jaký typ jízd spíše konstruovaný... Malý městský auta budou více zatěžovány při potřebě vyššího výkonu, kdežto "sporťáky" budou za jízdy chlazeny na jedničku a v koloně budou kapat.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od jerome »

Pitris píše: pon led 01, 2024 10:31 Právě to popojíždění v létě v koloně je jedna z teplotně nejnáročnějších podmínek...
Presne tak :wink: Chalan nemá evidentne také skúsenosti resp. možno ten diesel sa chová trochu inak ako benzín :P
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od Colommbo »

Psává se, že auta s naftovými motory hůře/později topí, tedy se pomaleji zahřívají a mohou mít teplotní režim trochu odlišný od benzínových. Tedy, jak by pravil poručík Columbo, tím se to vysvětluje. Moje zkušenosti jsou obdobné jako zde již popisované - nízké otáčky motoru/vodní pumpy :arrow: růst teploty chladící kapaliny.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od jerome »

Diesel nevytvára toľko tepla ako benzín tj chalan (dôchodca s 1.9JTD) :) aj pri jazde krokom tým pádom nepočul spínať saharu. Motor sa stíhal ochladzovať. Ďaľšia možnosť nefunkčnej vrtule je pretavená poistka :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
1.9JTD

Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet

Příspěvek od 1.9JTD »

Už dosť mimo témy tak len:
Iste je veľký rozdiel benzín/diesel. Bezíny už nemáme dlhšie, tam sa nepamätám ako šla sahara no viem, že som do nich olej dolieval.

Páči sa mi, ako kulantne vie Colommbo mnohé napísať, jednoducho, kultivovane.

JTD mávajú termostaty z otváracou teplotou 89°C no aj 75°C.
V dvoch mi mechanik menil. V tejto o tom neviem.
Ani jedno JTD čo mám/mal som nedržalo ani v lete teplotu z kopca, na voľnobehu atd na 90°C.
Odpovědět