Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Moderátor: Colommbo
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Čo sa týka prísad do motora,prevodovky príp. aj používania lubrikantu pri sexe - ono je to vždy o tom, nekupovať niečo také, kde je nutnosť po čase takéto pomôcky používať Napr. spomínaný Fiat 1.4 T-Jet. Áno auto nevyzerá až tak zle + ten výkon = je to lákadlo,ale ... tá kombinácia turbo-benzín po novom aj priamy vstrek je doslova vražedná Radšej je vhodné siahnuť po niečom kde stačí klasicky vymienať olej + prevádzkové kvapaliny a je pokoj. Netreba nijaký zmienovaný Metabond (aj keď značka je to skvelá môžem potvrdiť skúsenostami s používaním ich ďaľších výrobkov) A čo sa týka tej bezproblémovej súloži, tak aj tam sa dá všetko otestovať ešte pred svadbou. Maže = o.k. Nemaže = bude mazať iná Pekného Silvestra všetkým olejárom
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
ale ved prave toto je motor kde netreba ziadny extra olej a bude jazdit spolahlivo, len ked sa jazdilo na dlhy interval to by pochovalo aj ine autajerome
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Zdravím.
Ten motor ale nemá přímý vstřik a myslím že ani dlouho v pozdějším Tipu neměl. Měli jsme Fiatu dost doma i v okolí, staré Bravicka, Tipa a nafty olej nebraly, ať jtd, nebo td. Ani ta 1.6 benzínová skoro nic, 1.2 už něco málo brala. Já bych to viděl spíše opravdu na ty dlouhé výměny oleje + 3litry oleje celkové náplně asi taky není moc fajn. Uvidím co dál, zatím to vypadá že přípravek pomohl. 0.5l na 1000km, to už mi stačí 1litr dolevaciho oleje na 3 tankování a to je pokrok. Zkusím ještě jednou to čištění a pak tu 50tku. Dávat dolů hlavu nemá pro mě smysl. Nevěřím, že by to zůstalo jen u té hlavy. To znám ze starých motorek. Vždy něco koupíme, že se to jen polečí aby to jezdilo, až je z toho nakonec celková generálka všeho
Ten motor ale nemá přímý vstřik a myslím že ani dlouho v pozdějším Tipu neměl. Měli jsme Fiatu dost doma i v okolí, staré Bravicka, Tipa a nafty olej nebraly, ať jtd, nebo td. Ani ta 1.6 benzínová skoro nic, 1.2 už něco málo brala. Já bych to viděl spíše opravdu na ty dlouhé výměny oleje + 3litry oleje celkové náplně asi taky není moc fajn. Uvidím co dál, zatím to vypadá že přípravek pomohl. 0.5l na 1000km, to už mi stačí 1litr dolevaciho oleje na 3 tankování a to je pokrok. Zkusím ještě jednou to čištění a pak tu 50tku. Dávat dolů hlavu nemá pro mě smysl. Nevěřím, že by to zůstalo jen u té hlavy. To znám ze starých motorek. Vždy něco koupíme, že se to jen polečí aby to jezdilo, až je z toho nakonec celková generálka všeho
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Suhlasim . Ale s tou 50-kou uplne nie.
Ako sa zda hlavna pricina bola v necistote motora. Aby povolili a hlavne teda ostali aj nadalej funkcne stieracie kruzky tak do buducna by som isiel cestou sice cistiacich olejov ale nie cestou zvysovania horneho sae cisla. Pomalsi prietok takehoto oleja ta totiz moze vratit na zaciatok.
Ako sa zda hlavna pricina bola v necistote motora. Aby povolili a hlavne teda ostali aj nadalej funkcne stieracie kruzky tak do buducna by som isiel cestou sice cistiacich olejov ale nie cestou zvysovania horneho sae cisla. Pomalsi prietok takehoto oleja ta totiz moze vratit na zaciatok.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Tiež mám za to používať predpísaný olej no meniť ho v kus kratších intervalch. Neviem odhadnúť, nakoľko tie motory dokážu zakarbónovať no dekarbonizácia by pomôcť mohla.
Mali sme Polo 1.2 HTP, brali sme ho dvojročné, žralo aj trávu pri ceste. Prevažne krátke mestské jazdy. Meniť olej sme dávali po 6-7000. Spotreba oleja sa postupne znížila, no na mňa bola i tak dosť veľká. Dalo sa opraviť - pre dôvod na obrázku, a šlo preč. Vidno na ňom, ako vie vyzerať hlava, piest, ak tak podobne vyzerá aj vnútro motora - ďakujem pekne.
Mali sme Polo 1.2 HTP, brali sme ho dvojročné, žralo aj trávu pri ceste. Prevažne krátke mestské jazdy. Meniť olej sme dávali po 6-7000. Spotreba oleja sa postupne znížila, no na mňa bola i tak dosť veľká. Dalo sa opraviť - pre dôvod na obrázku, a šlo preč. Vidno na ňom, ako vie vyzerať hlava, piest, ak tak podobne vyzerá aj vnútro motora - ďakujem pekne.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1822
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Krásná ukázka motora HTP v praxi... Toto byl krok vedle pro VW
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Jsme ot, ale když už.... Ona myšlenka toho HTP zas tak marná nebyla. Malý motor s nízko položeným krouťákem NA MĚSTO. Jako druhé auto do rodiny na popojížďky.
A i proto tam byl hlavní olejový kanál blizko výfuku - aby se olej aspoň trochu i při těch krátkých pojížďkach ohřál. JENŽE dál už to bylo potom špatně - šetřilo se na napínáku rozvodů, chybně dávaná SAE, pak nesmyslně dlouhý interval vyměny oleje a velká část těch aut byla jako rodinné auto. A pak stačila jedna dovolená v létě v Chorvatsku nebo kolona na dálnici a bylo vymalovaný
A i proto tam byl hlavní olejový kanál blizko výfuku - aby se olej aspoň trochu i při těch krátkých pojížďkach ohřál. JENŽE dál už to bylo potom špatně - šetřilo se na napínáku rozvodů, chybně dávaná SAE, pak nesmyslně dlouhý interval vyměny oleje a velká část těch aut byla jako rodinné auto. A pak stačila jedna dovolená v létě v Chorvatsku nebo kolona na dálnici a bylo vymalovaný
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Presne. To na obrázku dokázala moja pani jedinou ostrou jazdou.
K nadmernej spotrebe toho Fiatu ťažko napísať niečo viac, než už napísané bolo.
K nadmernej spotrebe toho Fiatu ťažko napísať niečo viac, než už napísané bolo.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
sae50 do motora nedavat, pocitovo to pojde horsie, mam s tym skusenost, ked pojazdis sprav este jeden preplach a pouzi 5w-40 s vyssou viskozitou pri 100°C
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1822
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Navíc, toto byl jeden z prvních, ještě 6V, tam to byla klasika... 12V už tak marný nebyly, alespoň co se praskání ventilů týče. Napínáky haprovaly ale stále.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Trochu teď nevím tou 50kou zda se myslí opravdu sae 50 což by byl jednorozsahový olej za což bych opravdu nebyl. Pokud se myslí cokoliv W50,tak za mě žádný problém. A pokud někdo dokáže na výkonu poznat rozdíl třeba místo 5w40 a 10w50 za tepla,tak kloubouček... poznat rozdíl 4 cst ... daleko větší vliv udělaji podfouknuté pneu o 0,3 baru než jiný olej.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
je to myslím každému jasné.. ale napriek tomu spomeniem (pre niekoho komu nie je) pokiaľ je dôvod zvýšenej spotreby oleja slabá/zhoršená funkcia stierania oleja zo stien valcov (pre zatuhnuté alebo už zatuhávajúce krúžky) zvýšenie viskozity je úplny nonsens a ak ešte stieraky ako tak sú pohyblivé, tak viskóznejší olej len urýchli konečný úplne zapečený stav.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Ano, chtěl bych tam nalít ten ravenol hvt 5w50, jak mi bylo řečeno u prvních příspěvků.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Byt to moje auto tak bych zkusil https://eshop.lubstar.cz/valvoline-maxl ... 40-5l.html ale nekupovat u Lubstaru najde se u ostatnich za cca 5-6 stovek https://motorove-oleje.heureka.cz/valvo ... /#prehled/
Shell HU 5w40 co jsi dal tu spotřebu oleje stáhnul dolu a Valvo by mělo stáhnout ještě víc.
Shell HU 5w40 co jsi dal tu spotřebu oleje stáhnul dolu a Valvo by mělo stáhnout ještě víc.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Dal som vyššie obrázok hlavy/ventilov tej Hromady Technických Problémov.
Jazdila to moja, bolo jej vnútené príbuznými - tam som nič nedával, akurát meniť olej po 7-8000 km.
Do toho Fiat 1.4 t jet by bolo naozaj dobre dávať do paliva príslušný VIF a kľudne najpv niekoľkonásobne predávkovaný.
Motor treba nejako rozumne vyčistiť, odkarbónovať ako už napísali viacerí. A podľ mňa používať predpísaný olej so skoršou výmenou.
Niečo, čo rýchlo spustí prípadné karbóny motoru do oleja buď neriskovať vôbec, alebo doslova denne kontrolovať, či sa olej nemení, nehustne.
Kompenzáciu chyby chybou (hustejší olej a podobne) osobne nepovažujem za dobrý nápad.
Jazdila to moja, bolo jej vnútené príbuznými - tam som nič nedával, akurát meniť olej po 7-8000 km.
Do toho Fiat 1.4 t jet by bolo naozaj dobre dávať do paliva príslušný VIF a kľudne najpv niekoľkonásobne predávkovaný.
Motor treba nejako rozumne vyčistiť, odkarbónovať ako už napísali viacerí. A podľ mňa používať predpísaný olej so skoršou výmenou.
Niečo, čo rýchlo spustí prípadné karbóny motoru do oleja buď neriskovať vôbec, alebo doslova denne kontrolovať, či sa olej nemení, nehustne.
Kompenzáciu chyby chybou (hustejší olej a podobne) osobne nepovažujem za dobrý nápad.