Aditiva nafta
Moderátor: Colommbo
Re: Aditiva nafta
Nikdy neprejde motorom časť nespálenej nafty? Ani pri pridaní na podlahu alebo nadmernom pri nízkych otáčkach? Neviem to vylúčiť. Časť výfukových plynov nech sú akékoľvek na modernejších autách prechádza do sania (že vtedy, keď je to zbytočné, je iná vec).
Má niečo spoločné EGR s vypaľovaním DPF? Neviem, nemám, pýtam sa. Lebo pri vypaľovaní DPF ide viac nafty.
Sám používam VIF celoročne dačo vyše roka, kamarát automechanik viac rokov na viac autách. Minimálne v dvoch má DPF čo viem. Rád nadáva na kadečo no nikdy nespomenul, že by VIF niekomu zasieral DPF.
Nespochybňujem autorov tých výrokov tu len sa snažím prísť na to, prečo by to mal spôsobovať VIF.
VIF SUPER DIESEL ADITIV ZIMNÝ OBSAHUJE:
etylhexylnitrát CAS 27247-96-7
solventná nafta CAS 64742-94-5, 1,2,4
trimetylbenzen CAS 95-63-6
ľahký parafinický ropný destilát CAS 64742-55
Čo z toho v pomere tisícina VIF k litru nafty môže zanášať DPF?
Pri 5l/100 km a nájazde 500 km sa minie 25 litrv nafty. V nej bolo 25 mililitrov VIFU.
Má niečo spoločné EGR s vypaľovaním DPF? Neviem, nemám, pýtam sa. Lebo pri vypaľovaní DPF ide viac nafty.
Sám používam VIF celoročne dačo vyše roka, kamarát automechanik viac rokov na viac autách. Minimálne v dvoch má DPF čo viem. Rád nadáva na kadečo no nikdy nespomenul, že by VIF niekomu zasieral DPF.
Nespochybňujem autorov tých výrokov tu len sa snažím prísť na to, prečo by to mal spôsobovať VIF.
VIF SUPER DIESEL ADITIV ZIMNÝ OBSAHUJE:
etylhexylnitrát CAS 27247-96-7
solventná nafta CAS 64742-94-5, 1,2,4
trimetylbenzen CAS 95-63-6
ľahký parafinický ropný destilát CAS 64742-55
Čo z toho v pomere tisícina VIF k litru nafty môže zanášať DPF?
Pri 5l/100 km a nájazde 500 km sa minie 25 litrv nafty. V nej bolo 25 mililitrov VIFU.
Re: Aditiva nafta
nie, nesmie prejst v ziadnom pripade cast nespalenej nafty motorom pri 4 takte
pri plnom plyne je egr zavrete, druha vec ked ho ma niekto pootvoreny, ale to casom zasvieti kontrolka motora ,vyfukove plyny idu do sania ked funguje egr a skrz toho sa egr zasiera ale spaliny ho nevycistia je to spalena nafta teda dym a to uz nema ziaden ucinok, ucinok ma vif kym je v povodnom stave teda kym preteka cerpadlom a vstrekovacmi..
cim to je, ze su situacie ze zanasa dpf neviem, je viac takych skusenosti a kedze je to tu o skusenostiach tie si predavame, ale je vidiet ze stale su tu ludia haklivy ked sa im siahne na Vif
u mna je egr pri vypalovani dpf uzavrete
pri plnom plyne je egr zavrete, druha vec ked ho ma niekto pootvoreny, ale to casom zasvieti kontrolka motora ,vyfukove plyny idu do sania ked funguje egr a skrz toho sa egr zasiera ale spaliny ho nevycistia je to spalena nafta teda dym a to uz nema ziaden ucinok, ucinok ma vif kym je v povodnom stave teda kym preteka cerpadlom a vstrekovacmi..
cim to je, ze su situacie ze zanasa dpf neviem, je viac takych skusenosti a kedze je to tu o skusenostiach tie si predavame, ale je vidiet ze stale su tu ludia haklivy ked sa im siahne na Vif
u mna je egr pri vypalovani dpf uzavrete
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
" " Vidíš zle - k očnému, sorry
Mne je VIF v podstate voľný, dávam ho len preto, že som ho mal veľa a mechanik poradil a povedal - dávaj ho celoročne hoci je zimný.
Je mi taktiež fuk ak niekto spochybní XXX. Viem čo mám v rukách, viem čo robí, dokáže.
K úvahám o aditívach - postupne, keď som získal Alfu a nevedel, že je turbo v... som dal:
01. ProTec oxicat.
02. JLM Diesel Turbo Cleaner 500ml
03. LIQUI MOLY Čistič naftových motorov 300ml
Prvé dva tiež iba prejdú spaľovacím priestorom. Teda otázka je, či klamú výrobci a nemá to už čo vyčistiť v turbe a katalyzátore - alebo či môže a vyčistí.
Na margo (ne)zakarbónovávania dieselov - jednak strýco Gůgl niečo nájde, jednak som pár otvorených za tieroky u kamaráta v dielni videl - a moje posledné dva cárachy po kúpe dymili a hnusne. Nič som nečistil mechanicky - čo ich vyčistilo?
Opakujem - pýtam sa
...nesmie prejsť časť nespálenej nafty - nesmie no občas prechádza. Nie ako u starých Liaziek, Avií no aj mnohé modernejšie autá prvé kilometre najmä v zime valia dvojnásobok nafty - skrz ekológiu, čím rýchlejšie zohriatie katalyzátora na pracovnú teplotu.
Mne je VIF v podstate voľný, dávam ho len preto, že som ho mal veľa a mechanik poradil a povedal - dávaj ho celoročne hoci je zimný.
Je mi taktiež fuk ak niekto spochybní XXX. Viem čo mám v rukách, viem čo robí, dokáže.
K úvahám o aditívach - postupne, keď som získal Alfu a nevedel, že je turbo v... som dal:
01. ProTec oxicat.
02. JLM Diesel Turbo Cleaner 500ml
03. LIQUI MOLY Čistič naftových motorov 300ml
Prvé dva tiež iba prejdú spaľovacím priestorom. Teda otázka je, či klamú výrobci a nemá to už čo vyčistiť v turbe a katalyzátore - alebo či môže a vyčistí.
Na margo (ne)zakarbónovávania dieselov - jednak strýco Gůgl niečo nájde, jednak som pár otvorených za tieroky u kamaráta v dielni videl - a moje posledné dva cárachy po kúpe dymili a hnusne. Nič som nečistil mechanicky - čo ich vyčistilo?
Opakujem - pýtam sa
...nesmie prejsť časť nespálenej nafty - nesmie no občas prechádza. Nie ako u starých Liaziek, Avií no aj mnohé modernejšie autá prvé kilometre najmä v zime valia dvojnásobok nafty - skrz ekológiu, čím rýchlejšie zohriatie katalyzátora na pracovnú teplotu.
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne ned bře 03, 2024 10:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Aditiva nafta
vacsinou vyrobcovia klamu lebo chcu predat aj nalestene hovno,
a kedze uz nejdem vlakno zahlcovat nepodstatnym u mna je to zatial tak na aute s dpf rychlejsie plnenie dpf ale je mozne ze to bolo aj skrz inej nafty v aute, az od nedavna tankujem iba na slovnaft
a pri alfe plati to co som tu napisal uz pred rokmi vif v alfe sposobuje cudne otupenejsie spravanie motora
a kedze uz nejdem vlakno zahlcovat nepodstatnym u mna je to zatial tak na aute s dpf rychlejsie plnenie dpf ale je mozne ze to bolo aj skrz inej nafty v aute, az od nedavna tankujem iba na slovnaft
a pri alfe plati to co som tu napisal uz pred rokmi vif v alfe sposobuje cudne otupenejsie spravanie motora
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
"vacsinou vyrobcovia klamu lebo chcu predat aj nalestene hovno" - 100% súhalsím, že väčšina do určitej miery áno. Niektoré firmy vo väčšine svojej propagácie. Pokiaľ tie veci niečo nedototo - ľudia len zbytočne zaplatia za pocit.
Netankuj teda prémiovú slovnaftku - obsahuje VIF
Ja tu zakrátko budem ten, čo deťom kazí hračky alebo ilúzie blbými otázkami.
Ten kamarát automechanik má desaťročia Talianske autá, momentálne dve Alfy 159 s DPF a ostatnými blbinami, leje VIF. Jednej dal skrz klímu mierne poštepiť motor. Sakra rád na to dupne, neznáša ak zbadá, že ho niekto che trhnúť. Mám za to, že by zbadal ak by mu VIF otupievalo Alfu.
Nazad k názvu, téme - za mňa naďalej stále XXX (dnes moja tankovala, bol som dodatočne doliať 50 ml XXX aj VIFu ), či kúpim VIF až miniem tie dve plechovky, čo ešte mám, neviem. Na dôchodku zrejme nebudem jazdiť 15000 km ročne, tak skoro ich neminiem.
Netankuj teda prémiovú slovnaftku - obsahuje VIF
Ja tu zakrátko budem ten, čo deťom kazí hračky alebo ilúzie blbými otázkami.
Ten kamarát automechanik má desaťročia Talianske autá, momentálne dve Alfy 159 s DPF a ostatnými blbinami, leje VIF. Jednej dal skrz klímu mierne poštepiť motor. Sakra rád na to dupne, neznáša ak zbadá, že ho niekto che trhnúť. Mám za to, že by zbadal ak by mu VIF otupievalo Alfu.
Nazad k názvu, téme - za mňa naďalej stále XXX (dnes moja tankovala, bol som dodatočne doliať 50 ml XXX aj VIFu ), či kúpim VIF až miniem tie dve plechovky, čo ešte mám, neviem. Na dôchodku zrejme nebudem jazdiť 15000 km ročne, tak skoro ich neminiem.
Naposledy upravil(a) 1.9JTD dne ned bře 03, 2024 10:40, celkem upraveno 2 x.
Re: Aditiva nafta
nikdy netankujem premiovku
o 159ke a jej nedokonalostiach sa nejdem vyjadrovat, inzinieri sa tam pekne vysantili, za mna posledna dobra bola 156 2.4 20v
o 159ke a jej nedokonalostiach sa nejdem vyjadrovat, inzinieri sa tam pekne vysantili, za mna posledna dobra bola 156 2.4 20v
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
z kade mas ze slovnaft pouziva konkurencny produkt? zeby mol klesol uz tak nizko
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
Opýtam sa ja - inak.
Predpokladáš, že v rafinérke bežia dve linky - jedna na prémiovú naftu, jedna na obyčajnú? Neviem. Viem, že sa až na malé výnimky všetky čerpačky zavážajú palivami zo Slovnaftu (príbuzný tam dávnejšie pracoval na vysokej funkcii, vravel - prídi ráno pozrieť, vidím čakať v rade cisterny všetkých značiek...).
Lial som VIF ešte z plechovky tým nepodareným vrchnáčikom na nemenovanej pumpe a pumpár vraví: "Načo sa s tým babrete, tankujte našu prémiovú, my lejeme presne to isté keď príde cisterna len z 5-litrových bandasiek".
Možno nehovoril pravdu a len ma chcel získať na drahšiu naftu.
Predpokladáš, že v rafinérke bežia dve linky - jedna na prémiovú naftu, jedna na obyčajnú? Neviem. Viem, že sa až na malé výnimky všetky čerpačky zavážajú palivami zo Slovnaftu (príbuzný tam dávnejšie pracoval na vysokej funkcii, vravel - prídi ráno pozrieť, vidím čakať v rade cisterny všetkých značiek...).
Lial som VIF ešte z plechovky tým nepodareným vrchnáčikom na nemenovanej pumpe a pumpár vraví: "Načo sa s tým babrete, tankujte našu prémiovú, my lejeme presne to isté keď príde cisterna len z 5-litrových bandasiek".
Možno nehovoril pravdu a len ma chcel získať na drahšiu naftu.
Re: Aditiva nafta
jasne ze nafta je len jedna a premium sa robi aditivami a zavazaju rozne pumpy aj ked rozhodne nie vsetky..nieco zavaza omv a unipetrol
a ja beriem podla moznosti obycajnu a osetrim si ju sam mannolom, samozrejme zazraky sa nedeju ale funguje to
a ja beriem podla moznosti obycajnu a osetrim si ju sam mannolom, samozrejme zazraky sa nedeju ale funguje to
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
Možná to někoho bude zajímat. Odpověď ČEPRO na otázku týkající se mazivosti
Ptal jsem se na stejnou otázku ORLEN, zatím bez odpovědi.
V zásadě žádné nové a přesné informace. Myslel jsem, že Diesel Plus s aditivy bude mít lepší mazivost.Dobrý den,
k Vašemu dotazu:
Výjimečnost produktu Optimal Diesel spočívá ve skutečnosti, že neobsahuje biosložku (FAME) a je čistě fosilního původu.
Nafta bez biosložky eliminuje některé negativní jevy spojené s přítomností biologicky aktivní a odbouratelné složky, kterými jsou zejména zvýšená tendence vázat vzdušnou vlhkost, snížená oxidační a bakteriální stabilita a tím přísnější podmínky pro manipulace a skladování. Tato skutečnost se projevuje pozitivně sníženou tvorbou kalů a následně omezeným rizikem ucpávání filtrů palivové soustavy i po delším odstavení vozidla. Tato nafta je vhodná i pro stabilní dieselagregáty s časově omezeným provozem.
Nafta Optimal Diesel obsahuje pouze základní výrobní aditivaci garantovanou výrobci paliv zajišťující shodu s limitními požadavky příslušné jakostní specifikace ČSN EN 590.
Mazivost je dána vlastním uhlovodíkovým složením produktu a aditivací přísadou zvyšující mazivost (LIA – lubricity improver additive). Toto zaručuje již výrobce na vstupu do distribučního systému ČEPRO, a.s.. Hodnoty mazivosti se zpravidla pohybují v typickém rozmezí 380 – 440 µm.
Palivo Optimal Diesel bez biosložky Plus je vysoce aditivovaným palivem prémiového typu
Toto palivo kombinuje přínos absence biosložek s přínosem cíleně koncipované aditivační směsi.
Aditivace tohoto produktu je prioritně zaměřena na ochranu motoru, jeho životnost a sníženou spotřebu paliva (přibližně 3 – 5 % při dlouhodobé aplikaci)
Detergentní složka čistí vnitřní povrchy motoru i palivové soustavy
Antikorozní - chrání proti korozi
Antioxidant - prodlužuje životnost paliva,
Protipěnivostní složka - usnadňuje tankování.
Úroveň mazivosti je totožná s produktem OPTIMAL Diesel
S pozdravem
Ing. Pavel Cimpl
Vedoucí odboru řízení jakosti
ČEPRO, a.s.
Ptal jsem se na stejnou otázku ORLEN, zatím bez odpovědi.
Naposledy upravil(a) Egorich dne čtv pro 21, 2023 11:44, celkem upraveno 2 x.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Re: Aditiva nafta
vidim ze sa tesia mazivosti 380-440 ale to je nedostatocna mazivost pre dnesne diesle
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
Z vašeho pohledu které aditivum je lepší pro zvýšení úrovně mazivosti?
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Re: Aditiva nafta
jednoducha otazka ale zlozita odpoved, kazdopadne ktorekolvek aditivum do nafty zlepsuje aj mazivost ale zlepsit mazanie zo 400 na 200 nieje jednoduche
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
ale najlepsie zvysi mazivost 2t olej splnajuci tc-w3
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw