Benzin E10 vs. auta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od PavelRS »

Pitris píše: sob pro 02, 2023 10:39
emge píše: sob pro 02, 2023 10:24 Obávam sa, že žiadne aditívum neodstráni negatívne vlastnosti etanolu. Hlavne silnú hygroskopickosť, vďaka ktorej na seba viaže vodu....
No ono to že etanol váže vodu nemusí být vždycky negativum.
Ale já ty aditiva nemyslel ani tak pro starý karburátorový motory kde ta biosložka "umí" zalepit trysky i rozežrat těsnění (ale asi podle výrobce auta co použil tehdy za materiál - leč viděl jsem to na vlastní oči) a kde by asi nejlepším řešením byl N98, jako spíš pro novější auta kde E5/E10 být může ale člověk by si ten "ekobenzin" 🤢 chtěl vylepšit 👍👍
No negativum, za mě že váže negativum je. Sekacka jde po zime blbe nastartovat. Plus u motoru briggs pravidelně zalepená tryska.

Co jsem dával 100 oktan, nikdy problém nebyl...

Před rokem a půl jsem koupil sekačku Vega, ale motor Honda, objem 200. Zatím měla vždy 100 oktan nebo N98 ONO a plus aditivum od Millera a sekala téměř sama :-D

Ale briggs, který mam jako záložní od doby kdy dávám 100 oktan problém neměl... Takže tak.

U starších aut je průser u ethanolu hlavně možná koroze a rozežírání gumových těsnění. Zejména u E10.

PS: u te Vegy byla svíčka NGK... Tak šla ještě před prvním použitím pryč a nastoupilo Denso a chytá jedna báseň.

To samé u šváry mu blbnul trakturek na zahradu s origo Briggs svíčkou, dal jsem Denso a chytá na drc. :-D to jen tak mimochodem :-D

Musím zpětně znovu říci a uznat - zlatý Jerry, vždycky dobře a ochotně poradil a dobře poradil!
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

Ano, Jerry věděl a ví, a poradit uměl :wink:

S tím že to nemusí být špatně že biosložka váže vodu jsem myslel tak že pokud v nádrži zkondenzuje trochu vlhkosti, dokáže to na sebe navázat a spálí se to. Bohužel pokud se to tam nechá dlouho, nezabrání to možnému odloučení jednotlivých složek, zalepení a korozi systému nebo poškození těsnění. Když se to tam nechá dlouho ☹️
Bohužel je to vlastní zkušenost na VFR 750, a i Durex by o tom mohl povídat.

A(le) i po novém roce bude občas někde EO N95 bez biosložky....
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... .sznhp.box
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
libe
Příspěvky: 10
Registrován: úte črc 01, 2014 15:54

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od libe »

Tak včera večer jsem tankoval Efectu 95 na Orlenu u nás v Rožnově p. R. a všimnul jsem si, že je tam už označení E10, žeby to už začali distribuovat?
Toyota Auris 1.6 r.v. 2015
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

Ani bych se nedivil....🤨
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2095
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

No, pekné toto...
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... k-ho-najit
Skoda, ze u nas tuto možnosť nenechali.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9956
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

Víceméně kecy v kleci v tom článku. Člověk musí mít velké štěstí a aplikaci v mobilu, takže prakticky o ničom... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2095
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

Ale sanca tam je :D
U nas bez sance.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše: pon pro 11, 2023 13:24 Víceméně kecy v kleci v tom článku. Člověk musí mít velké štěstí a aplikaci v mobilu, takže prakticky o ničom... :)
Jirko a Tvé skoro 30-ti leté medvídě 🐻 to E10 může bez obav?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9956
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

Co jsem kde zjišťoval, tož co se starších motorů týče, potíže mohou mít ty bez třícestných katalyzátorů, s dodatečně (tedy předpokládám neorig.) montovanými třícestnými katy či vozy s karburátory, z těch "novějších" jsou to první generace přímého vstřikování C200 CGI (W203), řada CLK 200 CGI (C209) z let 2002 – 2005. Rakouský ÖAMTC prý ještě uvádí: řada 126 (typy: 380SEC/SEL, 420SE/SEC/SEL, 500SE/SEC/SEL, 560SE/SEC/SEL) - vesměs vozy bez třícestných katalyzátorů, řada 201 (typy 190, 190E, 190E 2.3, 190E 2.3-16, 190 E 2.6) - opět vozy bez třícestných katalyzátorů a řada 460 (typy 200GE, 230G/GE, 280GE.)
Nesplňuju ani jedno kritérium, tož bych měl býti v klidu. A VIF popř. Miller's (event. Mannol) to jistí... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše: pon pro 11, 2023 15:36....tož bych měl býti v klidu. A VIF popř. Miller's (event. Mannol) to jistí... :)
Tak to pak hej :wink:

Jinak i tady je to napsáno srozumitelně.
https://www.autoweb.cz/na-tuzemsky-trh- ... .sznhp.box
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1889
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od rousini »

Zatím poslední INFO ohledně zavádění E10.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
TOM
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 16, 2015 9:00

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od TOM »

O víkendu jsem zastavil u Orlenu/Benzina a bohužel jsem zjistil, že i na stojanu Verva 100 je přítomno kolečko E10.
Žil jsem v domnění, že u paliva Verva 100 zatím zůstane ETBE.
Vypadá to, že do do*rali i stímto prémiovým a drahým palivem.
Jak to tedy vidíte?
Dá se to aspoň trochu korigovat vhodným aditivem?
Zajímají mě hlavně nějaké podložené zkušenosti/teorie...
Jelikož víme, že Verva 100 je aditivovaná (i v případě kombinace s E10) a také víme, že různá aditiva se nemusí mezi sebou snášet...

Je teda rozumné používat kombinaci Verva 100 + VIF (nebo něco jiného)?
Nevyjde v případě E10 skoro nastejno např. kombinace BA95/Verva 95 + VIF vs. Verva 100 + VIF?
Nebo nebude dokonce nejlepší používat benzín E10 bez aditiv, např. BA95 a do něj aditivum přidat (např. VIF)?

Díky za tipy. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

K té Vervě 100....
Pitris píše: sob pro 02, 2023 10:26 Cituji :arrow: „U prémiového benzínu Verva 100, který neobsahuje biolíh, jsme zvýšili podíl ETBE což vede k vylepšení jeho vlastností, jako jsou například vyšší oktanové číslo nebo delší skladovatelnost. Zároveň s navýšeným podílem ETBE se zvýšil poměr kyslíkatých látek, takže Verva 100 nyní spadá do kategorie E10 i přesto, že neobsahuje biolíh,“ vyjádřil se pro Lidovky.cz mluvčí Unipetrolu Michal Procházka.
Krom toho ta Verva 100 doaditivovaná je už z výroby a přidávat VIF je asi zbytečné. Ale je drahá... Když chceš N98 (nebo i N95) a doaditivovávat si sám, tak lze brát i jinde.... Nedoaditivovávané paliva prodáva třeba Eurooil, ONO, Prim, Unicorn a jiní levnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
TOM
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 16, 2015 9:00

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od TOM »

Pitris:
To všechno vím, ale podle toho, co jsem teď viděl na stojanu (označení E10 u Vervy 100), tak si myslím, že již ETBE neobsahuje a místo toho tam je jen složka E10 = biolíh.
Nebo to chápu blbě a v tomto případě znamená E10 zvýšení podílu ETBE? A to asi na 20 % (někdo psal, že ETBE z hlediska procent je polovina biolíhu, takže E10 = v biolíhu 10 %, ale E10 s ETBE = 20 %)?
Nebo je to celé úplně jinak?
jarson1
Příspěvky: 2095
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

Chapes to spravne. Je to presne tak. Ak mas v okoli Orlen s obsluhou ochotnou ukazat ti prislusne papiere, tak to tam cca takto uvidis.
Ano, je to e10 , lebo ju " vylepsili" cim presiahli %, ktore by im dovolovalo mat znak E5.
Preto su uz E10.Kazdopadne nie je to lieh ale ETBE a ako si spravne postrehol, kvoli tomu ze sa povazuje za bio " len " z polovice , tak ho tam je dva krat tolko ako by bolo keby islo o ethanol.
Každopádne črevá aut ktorým ethanol moze skodit to neohrozi. Jedine snad nizsia vyhrevnost , potazmo energia obsiahnuta v danej objemovej jednotke je nizsia. V praxi sa to prejavi mierne vyššou spotrebou. Ovsem na spotřebu ma vplyv tolko faktorov , ze len tazko presne urcis koľko z toho ma na svedomi skutocne toto.
Ja tu u nas mam dve " bezliehovky" . Tuto vervu a evo 100 od slovnaftu. Tato stale E5. V reale lepsie Evo100. Ovsem cenový rozdiel vyhodu stiera. Takze je to" prašť jako uhoď."..ako sa vravi.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pon pro 18, 2023 18:38, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět