memartin píše: ↑stř říj 18, 2023 16:31Co znamená střihová stabilita ? Přemýšlím že Maxlifem se netrefí vedle. Jediná škoda je, že neprodávají 5L balení.
Citace:Střihová stabilita je odolnost oleje proti mechanickému poškození viskozitních přísad, které jsou tvořeny převážně vysokomolekulárními látkami s dlouhými řetězci. Tyto řetězce molekul se intenzivním mechanickým namáháním oleje stříhají a tím ztrácejí schopnost udržet stanovenou viskozitní třídu oleje po dlouhou dobu. Střihová stabilita je definována indexem SSI (Shear Stability Index). Čím nižší je číslo indexu, tím má olej střihovou stabilitu větší....
Obecně řečeno - čím dál jsou od sebe zimní a letní číslo, tím je olej střihově nestabilnější, resp. dřív dojde k jeho degradaci. Ovšem k tomu dochází právě až ke konci (výrobcem motoru předepsaného, leč většinou dlouhého ) intervalu pro jeho výměnu. (Nejen) proto se doporučuje onen interval ZKRÁTIT.
Jinak MaxLife 10w40 v 5-ti litrovém balení je, 5w40 kdyžtak 4 + 1. A není to špatný olej
Pitris píše: ↑stř říj 18, 2023 11:38
Jen doplním že když se použije ten čistič do oleje, tak je vhodné jak píše Junior pak motor propláchnout tím levným olejem proto že při vypuštění toho starého oleje tam vždy něco zůstane (někdy i půl litru) a když tam je i ten čistič, naředí to pak nový olej.
Jinak
juvrik píše: ↑stř říj 18, 2023 10:06....tak hádam že stačí
Čistě ze zájmu o obor, jak to myslíš s tou polovinou náplně v praxi? Jako že nechat 15 minut bublat motor na volnoběh jen s polovinou olejové náplně motoru nemůže nic udělat? Ptám se, jelikož je to pro mě nová informace a sám bych se bál byť jen nastartovat
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
A co by se mohlo stát? Při volnoběhu na místě.... Sací koš je u dna vany a potopen bude bezpečně.
Víš kolik aut jezdí s málem oleje?
A vim o autě, kde místo necelých 4 litrů oleje (asi 3,8) byl litr. A jelo to, byť v zatáčce už probliklo mazání Ale jo, to byl extrém - půlka však OK.
Brodys píše: ↑ned říj 22, 2023 15:12
Čistě ze zájmu o obor, jak to myslíš s tou polovinou náplně v praxi? Jako že nechat 15 minut bublat motor na volnoběh jen s polovinou olejové náplně motoru nemůže nic udělat? Ptám se, jelikož je to pro mě nová informace a sám bych se bál byť jen nastartovat
Přesně jak zaznělo od táty, sací koš ti to nasaje úplně bez problémů, pokud stojíš a jede to na volnoběh. To bys musel hodně sekat zatáčky, abys hladinu vychýlil aby probliklo mazání.
Na ten proplach, bohatě stačí
Kia CEED 1.6 GDI 99kWN98+Mannol 9950 Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40 Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Tak jsem to jako Pitrsovci myslel. Koupil jsem před STK a emisemi sadu BG 6575 KIT a rád bych to pak do čistého. Po první fázi s BG 245 do nafty jsem byl přijemně překvapený, jak se to pěkně vytáčelo. Dával jsem to koncentrovaně, když mě to hlásilo dojezd 100 km, prohnal po dálnici na Mohelnici a dojížděl do Jeseníků už 20 km s nulou. Teď se chystám na výměnu s tím BG 109 a BG 112. Běžně při výměně si podkládám přední kola ať to vyteče víc, tak snad to sání nebude vadit. Ta vana nemá výpušťák v nejnižším bodě.
ka-spel píše: ↑ned říj 22, 2023 21:50Ta vana nemá výpušťák v nejnižším bodě.
Počkej! Tuhle debilní "vychytávku" má v portfoliu ještě někdo jiný krom PSA v HDI?
Já jsem o tom nevěděl. To až teď, když jsem se chtěl podívat kde je tam to čerpadlo. Tak v nejnižím ji má, ale přes to převýšení tam vše nevyteče. Tak myslím, že když běžně kola podkládám cca 10 cm (teď to bude tak 20 cm), že by to vytéct mohlo.
to ka-spel: jen pozor aby když hodně zvedneš předek auta něco nezůstalo někde v motoru zateklé/schované právě (za) tím zvednutím Možná aspoň poprvé bych to před nalitím dal do roviny a pak zase zvednul, jestli ještě něco odněkud nevyteklo. Aby třeba neostalo v motoru po tom zvednutí víc oleje než jen v té vaně.