Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od Colommbo »

Souhlas! 20W50 patří do motorky, do auta bych jej nedával, notabéne nevím vůbec o nikom nejen tutaj z fóra, kdo by takový olej do motoru svého auta lil... :? Zato Elf 5W50 klidně - u API SG míval kdysi psáno, že ji zvysoka překonává, toho oleje bych se nebál.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1867
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od BigBang »

20w-50 je tak do vzducháče. Ve své 1.8 jezdím 5W-50 nebo 10W-50. Naposledy jsem lil Penrite HPR 10W-50 a dobrý. Přišlo mi, že mizel méně než předchozí Ravenol HVT 5W-50. Teď mám připravenej TOTAL Quartz Racing 10W-50. Stál hezkej peníz, je API SN :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od python.p »

Když jsme tady u těch japonskejch vehyklů... :)

Co byste dali do šajtr páky a do difu? V tom se nějak ztrácím.
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od python.p »

Manuál píše do špajzky GL-4 nebo GL-5 75W90 případně 80W90. A do diferenciálu GL-5 SAE 90.

Teoreticky tohle: https://eshop.lubstar.cz/valvoline-ligh ... 90-5l.html

můžu nalejt jak do špajzky tak difu ni? Je to GL-5 takže cajk a rozdíl mezi 80W90 a SAE 90W je celkem nepodstatný ne?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od Pitris »

Do převodovky GL5? No tak asi jo. Ale 80w90 mě na japončíka přijde dost - dal bych kvůli řazení 75w90.
A v tom difu to být může. https://www.oleje.cz/valvoline-axle-oil ... &utm_term=
I když já bych dal do manuálu GL4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od python.p »

Obrázek

Tohle tam píšou. :)

Mě je celkem jedno co tam dám, tady jsem si říkal, že můžu dát oboje stejně a mám to.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od Pitris »

Ale tak jo, já se nehádám 😄 Ale do převodovky (a i do difu, když chceš jeden olej) radši 75w90. Bude to líp řadit za studena, a 75w90 difu vadit nebude.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od python.p »

Díky. :)
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od Shi »

python.p píše: čtv čer 15, 2023 10:36 Ale tady u toho auta a motoru je "red line" skoro na denní bázi a tak bych za mě šel do 10W50 nebo něco takovýho. Na FB někdo řešil, že skoro u každého oleje do 5k km sleduje pokles tlaku na oleji při volnoběhu i v otáčkách.
Protože po cca 5k-10k km začínají být modifikátory viskozity na kaši, což se projeví poklesem viskozity a také větší spotřebou oleje.
Pokud auto ukazuje tlak oleje, tak je to výhra a dá se tím řídit.
Já bych šel po oleji, který plní Porsche A40, případně v dnešní době C40.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1867
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od BigBang »

Budík na tlak oleje sic MX-5 NA a NB má, ale je utlumený a pro správnou funkci potřebuje upravit...

Osobně jsem do své NA dal: převodovka Tutela Technyx 75W-85, diferenciál (otevřený) Yacco BVX 75W-90 :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw

Příspěvek od python.p »

Tak tak, je to spíš on / off než nějaký budík. V plánu je stejně pro zichr dodělat skutečné čidlo tlaku a hlavně i teploty oleje.
Odpovědět