Zdravím pánové. Začal jsem přemýšlet o updatu vozového parku. Jelikož jsem se v minulosti svezl s pár automaty jak v práci, tak u přátel, nechal jsem se přesvědčit, že ho chci také. vybral jsem si tedy auto - Volvo V40 s pětiválcem diesel a automatem AISIN TF-80SD, rok 2014. Auto má najeto 160 tis km - olej v té převodovce, bohužel podle servisky, nikdo neměnil.
Máte někdo z vás zkušenost se staršími automaty? Je ten interval tak krizový, nebo když jej ihned po koupi vyměním a pak dalších 40 tis km a dalších 40 tis km atd ... můžu s klidem v duši najet třeba celkem 250 tis km bez nutnosti opravy skříně? Rozumím tomu, že záručit mi nedokáže nikdo nic, ale abych měl jen představu.
Díky za vaše názory
Koupě jetého automatu
Moderátor: Colommbo
Koupě jetého automatu
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Koupě jetého automatu
Ahoj! 160tis.km není zrovna málo, ale pokud převodovka funguje hladce a nekope, mělo by to být dobré. Každopádně vyměnit náplň s pořádným proplachem (aby se nový olej dostal i do měniče) a novým filtrem, pak každých cca 60tis.km a měl bys být spokojen. Japonské převodovky Aisin platí za dobré zboží.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Koupě jetého automatu
Ahoj
Vzhledem k faktu, v AT nikdy náplň nevyměníš celou, děláš "naředění" oleje novým, ten se otočí v převodovce, vylije znovu, naředí, vylije, a tak dále. Zkušenost mám jen s AT v Mondeu MK3 a to ještě jen jako serviceman, ne jako uživatel.
Vzhledem k faktu, v AT nikdy náplň nevyměníš celou, děláš "naředění" oleje novým, ten se otočí v převodovce, vylije znovu, naředí, vylije, a tak dále. Zkušenost mám jen s AT v Mondeu MK3 a to ještě jen jako serviceman, ne jako uživatel.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Koupě jetého automatu
Jak píší ostatní, 160 je dost, nevím kolik peněz za to plánuješ dát, ale možná by nebylo od věci, aby to zkouknul někdo, kdo té převodovce rozumí. Nicméně Aisin s měničem je nejlepší automatická převodovka, teda hned za Toyotí E-CVT, která ale není převodovka, takže Osobně jsem v tom nikdy nejel, ale než jsem se rozhodl pro hybrid, lovil jsem mezi Aisiny a psalo se u nich o výměně oleje, jako, že mají předepsanou výměnu po 60-80 tkm, ale zřejmě asi záleží na automobilce. Po případné koupi to bude chtít pořádný proplach a výměna filtru, zkusil bych zohlednit v ceně, protože dobré firmy si za to nechají zaplatit
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Koupě jetého automatu
mam aisin tf-81sc. je rovnaky ako tf-80 akurat ma viac lemiel. kupil som s nemenenym olejom pri 200.000km, teraz ma 340.000. ale od tych 200k to menim asi 20-30 000 a vzdy komplet cize pouzivam 3x4 litre mobil 3309 (3 vymeny po 4 litre). filter sa vymenit neda. teda samozrejme pri rozobrati prevodovky to mozne je. inak filter sa moc nezanasa lebo nie je moc jemny a preto tato prevodovka nema rada spinavy a stary olej.
poruchy mava blok ventilov prave kvoli spine v oleji alebo aj menic ktory ma kontrolovany preklz, co je citlivy na vysoku teplotu ktoru odvadza lepsie opet prave cerstvy olej.
cize alfou omegou pre tuto prevodovku je cerstvy olej
poruchy mava blok ventilov prave kvoli spine v oleji alebo aj menic ktory ma kontrolovany preklz, co je citlivy na vysoku teplotu ktoru odvadza lepsie opet prave cerstvy olej.
cize alfou omegou pre tuto prevodovku je cerstvy olej