VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
maran5
Příspěvky: 131
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

tomxass: Nahradit plnohodnotně VSW nebude jednoduché,je to úplně jiný olej než ostatní značky LL olejů,řekl bych.Měl jsem ho 17 měsíců/14tis,motor sežral jen 2,5 deci za tu dobu.Má nejtišší chod,olej začal ubývat na měrce až po 7 tis km,ostatní oleje drží hladinu pouze cca 2-2,5tis po výměně.Nejpomaleji tmavne v průběhu intervalu,při 14 tis vypadal jak při 8-9 tis na oleji jiných značek.Ovšem cenofka vyžaduje velkou obětavost,je to prostě nóbl butikový olej pro motorářské pompadůry se vším všudy. :D

Je nějaký reálný důvod ještě jezdit na LL 5w-30? Ow-30 mají vždy lepší bod tuhnutí,vyšší viskozitní index,vyšší TBN,atd,většinou PAO a pěknou porci Boru atd.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Mav píše: stř srp 02, 2023 14:20Chtěl jsem se Vás Pitrisi zeptat, jaký Ravenol? Ravenol SSL 0W-40, VST, VSI 5W-40, doporučte mi, prosím ten nejlepší z nich pro můj vůz. Díky....
Taky se mi zdá že nick Mav jsem tu už viděl 😄 a taky zdravím a děkuju za důvěru. O auto se snažíte starat a je to vidět. A slyšet 👍 Tady není moc co vymýšlet, byť se dá i nehonit se za super olejem na 15 tkm ale dát spíš olej běžné (tzn. dobré) kvality (taky doporučím raději A3/B4 - bez C3) a s výměnou stejně jako filtr co 10 tkm (při těch kilometrech co má motor za sebou by si to zasloužil👍). Jinak u EO by měla být nafta bez bio, takže taky 👍 + něco do ní (třeba VIF, Millers, Wynn's). A předpokládám že při psané péči o autí se nezapomíná ani na chladicí kapalinu a převoďák. Co posilovač řízení?

Nicméně k položené otázce - byť si neodpustím napsat že ve výborném oleji všechno je a netřeba do něj nic přidávati. Je to ale můj názor a pokud do oleje někdo aplikuje něco kvalitniho (bez chlóru !! ), tak asi hej. Je fakt že do aditivy našlapaného PAO Ravenolu SSL či VST bych to ale nedával. A jestli vybrat mezi SSL, VST a VSI - tak pokud nevadí vyšší cena, vzal bych asi to VST (nebo VSI). (Ona 5w bohatě na předehřátý olej / motor stačí). A když převažují krátké jízdy, zmíním od Ravenolu i SVE 5w30, který je přímo aditivovaný pro jetější motory a je v něm i esterová složka.
Nicméně svou práci by si v motoru odvedl dobře i třeba (v SAE 5w40) olej Yacco VX 1000, Shell Helix Ultra, Valvoline MaxLife, Eni i-Sint, Repsol Elite Competicion, Q8 Formula Excel nebo třeba dražší Millers oils EE.
Nedivim se že s tím Millersem byla dobrá zkušenost - tam u řady CFS je to taky hodně vysoká kvalita, leč za už dost vysokou cenu.

PS: já ten Ravenol SSL 0w40 (a vlastně i VST 5w40) dávám nejen že je to gut oil 👍 ale hlavně že jsem ho koupil za velmi výhodnou cenu - část zásob za 150/litr a část za 200/litr👍 Čtyři nebo pět stovek za litr bych asi nedal a šel (teda jel 😄) cestou levnějších ale pořád dobrých olejů (obzvlášť při mých intervalech výměn - zima 5 tkm a přes léto max. 10 tkm) jako Shell Helix Ultra, Repsol Competicion nebo Yacco VX 1000.

PS2: Je ale fakt že rád vyzkouším i dobré jiné, a s mladým jsme lehce zainvestovali 😄 na Amazonu (5 litrů za asi 1350,- ) a vzali na zkoušku každý kanďák Penrite HPR 5 a Triax LX 0w40. Vyzkúšame, uvidime 🤣
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř srp 02, 2023 16:50, celkem upraveno 4 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1815
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Dnes máme den slohových prací 🤣🤣, ale ano, VSI, VST, SSL... 👌
Co třeba ještě ke kvalitním olejům přidat FS od Mobilu nebo Petronas Syntium 7000? Tam je cenovka velice dobrá a hodnoty taktéž.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Tak jasně že i 0w40 jde dobře použít a Mobil1 FS je taky kvalitou hodně hore 👍 A řekl bych že i ten Petronas.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

maran5 píše: stř srp 02, 2023 16:10Je nějaký reálný důvod ještě jezdit na LL 5w-30?
Střihová stabilita. Obzvláště ceněná při LL intervalech i dlouhých jízdách.

maran5 píše: stř srp 02, 2023 16:10 Ow-30 mají vždy lepší bod tuhnutí,vyšší viskozitní index,vyšší TBN,atd,většinou PAO a pěknou porci Boru atd.
To je sice pravda ale ne každý potřebuje super nízkoteplotní vlastnosti. Krom toho nižší bod tuhnutí neznamená vždy i nižší bod čerpatelnosti oleje při startu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mav »

Pitrisi díky,
podívám se na tech. spec VST, VSI a rozhodnu se. Yacco mě překvapil. připadá mi jako jeden z nejlepších. Proč neřeším 10-15 tisíc. Nám dvě vrstvy kovokeramiky xado, tu druhou jsem dal příliš brzy po první vrstvě a motor se skutečně dosti utáhl, zvedla se teplota a asi 3000km to žralo více nafty. jak jsem to zažehlil, létalo to jako střela. Teď mám najeto 100.000,- od poslední dávky, půjde tam pomalu třetí. Snižuje to otěrové kovy zhruba na 1/3 až 1/2, tak mi nevadí těch 15.000. Jednou mi, Tuším v roce 2004, dělal Pan Marek z Trifloservisu Čelákovice rozbor Mobilu 5W50, tuším vzorek mám ještě v garáži, po 25.000,- km nájezdu - jezdil jsem každý týden do Prahy, a po Praze den co den 30km tam a zpět, čili dálky, a ten rozbor dopadl velmi dobře s tím, že olej lze dále provozovat. Výsledek i s kulatým razítkem mám ještě někde schován. Převodovka LiquyMoly 75W-90 co 5-6 let, kapalina chladící origo Basf, je skvělá a kapalinu v posilovači řízení jsem měnil 2x , jednou Origo ze Škodovky , jednou od Vás, tuším. Rozdíl jsem nepoznalJ inak to dělám tak, že co půl roku vytáhnu to z nádržky a doplním novou na osvěžení. To dělám i s brzdovkou, Pokud mi zbývá olej, co jsem dával do motoru, v polovině intervalu vytáhnu stejné množství horhého, naleji čerstvý zbytek, doplním aditiva 1/2 piksly od BG a zbytek vytaženého vozím v autě pro všechny případy, nikdy jsem to nepotřeboval, olej zmizí po 15.000,-ch od měrky nahoře do měrky dole, ale to se mění podle oleje. některý více, některý méně. Překvapila mě účinnost nanouhlíhu do posilovače od Bluchemu - jsou to němci, ale vozí to z Anglie ( Millers to má z jejich továrny) , během pár desítek minut šel volant mnohem lehčeji - malá modrá lahvička, asi necelý deci. Němci továrnu na toto teprve staví.
Dám vědět, jak se jeví Ravenol. Manželka i já pokukujeme po novém voze, ale dost lidí mi říká, koupím to od tebe, nebuď blbej, a nech si to, máš to jako nový,-( samozřejmě není), mám Formentora, a věčně něco s elektrikou.... tak asi tak:)
Děkuji za Vám za radu, a Ať Vám Všem myšáci dělají jenom Radost!!: :wink:
Naposledy upravil(a) Mav dne stř srp 02, 2023 20:47, celkem upraveno 1 x.
maran5
Příspěvky: 131
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od maran5 »

V rámci normy VW504/507 absolutně neexistuje,aby 0w-30 měla jakkoli horší střihovou stabilitu než 5w-30 a to ani papírově ani v reálu.


Viz.rusáci Castrol 5w-30 vs.Mobil1 ESP 0w-30 oba po 90 cyklech.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/537 ... stability/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/563 ... stability/


A věřím,že se shodneme,že 0W olej bude mít vždy lepší čerpatelnost v mrazech než 5w.

Viskozitní třída SAE Dynamická viskozita mPa.s v CCS při teplotě °C max. Mezní čerpatelnost, viskozita mPa, °C
0W 6200 při -35 60000 při -40
5W 6600 při -30 60000 při -35
10W 7000 při -25 60000 při -30
15W 7000 při -20 60000 při -25
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
tomxass
Příspěvky: 332
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Mne pan z Ravenolu radil ísť do VMP, vraj je to ich najlepší produkt pre VW 507.00 (asi nemal dobre info).
Z technického listu ma lepšie TBN ale okrem toho asi nič.
Co môžem povedať je, že motor nešiel nikdy tak hladko ako na VSW.
Len cena je aktuálne za VMP 50€ a VSW 75€/5l.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Mav píše: stř srp 02, 2023 20:41 Pitrisi díky,
podívám se na tech. spec VST, VSI a rozhodnu se. Yacco mě překvapil. připadá mi jako jeden z nejlepších. Proč neřeším 10-15 tisíc. Nám dvě vrstvy kovokeramiky xado....
Však taky to Yacco patří mezi TOP produkty. Co jde o přidaná aditiva do oleje - OK, máte něco vyzkoušeno, jen kovokeramika (jak asi se přilepila na mastný povrch?) možná brání / snižuje opotřebení motoru, ale oleje? Nárust vody a paliva při častých studených jízdách eliminuje jak? Ale OK, konec o něčem do oleje.

O auto je postaráno 👍 jen ještě dvě věci které jsem spíš nepochopil jak děláno než že by děláno špatně....
A sice olej 15 tkm, a filtr 10 tkm - to znamená že někdy jde nový olej do starého filtru? ☹️ A pak tohle
Mav píše:....kapalinu v posilovači řízení jsem měnil 2x , jednou Origo ze Škodovky , jednou od Vás, tuším. Rozdíl jsem nepoznalJ inak to dělám tak, že co půl roku vytáhnu to z nádržky a doplním novou na osvěžení. To dělám i s brzdovkou....
U serva OK ale předpokládám že krom tohoto je brzdovka měněna komplet co aspoň 3 roky. A aspoň ob jednou i ve spojce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

maran5 píše: stř srp 02, 2023 20:47 V rámci normy VW504/507 absolutně neexistuje,aby 0w-30 měla jakkoli horší střihovou stabilitu než 5w-30....
A co tak třeba ten Ravenol VMP 5w30? Troufnu si napsat že ten motoru udělá větší službu než některá "no name" 0w30.
(To "no name" ve smyslu ne neznámá, ale se slabším aditivačním balíčkem nebo horším základovým olejem).

maran5 píše: stř srp 02, 2023 20:47A věřím,že se shodneme,že 0W olej bude mít vždy lepší čerpatelnost v mrazech než 5w...
Byl ale psán bod tuhnutí a proto jsem napsal to co jsem napsal, protože ten může být i o 10° níž.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5791
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jerome »

maran5 píše: stř srp 02, 2023 16:10Je nějaký reálný důvod ještě jezdit na LL 5w-30? Ow-30 mají vždy lepší bod tuhnutí,vyšší viskozitní index,vyšší TBN,atd,většinou PAO a pěknou porci Boru atd.
Je. Vždy platilo a platí,že čím menší rozdiel medzi číslami,tým nie je olej toľko nadopovaný a je vhodnejší na LL interval. Ak sa mení olej do cca 10.000km tak je to asi jedno. Pri dodržiavaní dlhých intervalov je lepšie siahnuť po 5W30 Bude pre motor "lepší" :idea: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1768
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

jerome píše: čtv srp 03, 2023 10:41
maran5 píše: stř srp 02, 2023 16:10Je nějaký reálný důvod ještě jezdit na LL 5w-30?
Je. Vždy platilo a platí,že čím menší rozdiel medzi číslami,tým nie je olej toľko nadopovaný a je vhodnejší na LL interval.
len doplním... kolega má na mysli "nadopovaný" tzv. vikozitnými modifikátormi, keďže pre dosiahnutie rozpätia SEA 5w-30 je ich pri požití olejového základu rovnakej triedy (pri porovnaní s 0w-30) potreba menšieho množstva.
Po lopate povedané "redší/tekutejší" olej oproti "hustejšiemu"/menej tekutému oleju za rovnako nízkej mrazivej teploty potrebuje akoby intenzívnejšie brzdenie svojho zrieďovania/zvyšovania tekutosti (následkom nárastu teploty). A na dosiahnutie tohto brzdenia nárastu tekutosti oleja/znižovania jeho "hustoty", sú do olejov pridávané tzv. viskozitné modifikátory, ktoré reagujú na zmenu teploty a menia svoj tvar čím ovplyvňujú tekutosť/viskozitu oleja.
Čím nižšie množstvo týchto modifikátorov je použité, tým je potenciál oleja vytvárať nespálené kontaminanty a vďaka tomu aj úsady v motore (obzvlášť v oblasti piestov a hlavne krúžkov ktoré skôr zalepia) nižší.
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Mav »

Pitris píše: čtv srp 03, 2023 5:17 O auto je postaráno 👍 jen ještě dvě věci které jsem spíš nepochopil jak děláno než že by děláno špatně....
A sice olej 15 tkm, a filtr 10 tkm - to znamená že někdy jde nový olej do starého filtru? ☹️
Ano, filtry od Jipapu mám za hubičku, tak po 10.000,- km vyndám starý, hadičkou odsaju olej z chladiče oleje, vytřu do čista, dám nový filtr, doplním olej, a jede se dál. Půl hodinka práce a spousta carbonu z motoru pryč. Ostatní kapaliny standardně. Proč to dělám je proto, že jsem zjistil, že při kratších jízdách v poslední době to oleji prospívá- kapkové zkoušky. Stejně by se měl olej měnit podle motohodin, a ne podle nájezdu km.
Zdravím.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Laboratorní výsledek nebo aspoň ta kapková zkouška řekne dost o stavu oleje (i motoru) 👍 Avšak osobně si myslím že motohodiny jsou vhodné počítadlo/hlídadlo u traktorů na poli, stacionárních, dlouhoběžných anebo třeba u závodních motorů, ale u osobních aut to nedokáže zohlednit jestli dlouhé, klidné, ostré nebo krátké jízdy ani počet zmrzlých nebo teplých startů. Olej bude úplně v jiné (ne)kondici po např. 200 hodinách jízdy kdy se to najede za půl roku jedním čtvrthodinovým cukem ráno a druhým odpoledne, anebo když se jede měsíc denně 8 hodin tahem.
Ale jak říkám - laboratorní výsledek nebo aspoň ona kapková zkouška napoví o stavu oleje a člověk pak ví na čem je a výměnný interval může přizpůsobit 👍 Pro toho kdo ale toto k dispozici nemá je vhodné se řídit doporučením že olej krátké či ostřejší jízdy do 10 tkm nebo delší klidné do 15 tkm (a obecně by ten neměl být v motoru déle než rok; kdo ale najede třeba jen 5 tkm a aspoň někdy krátký pocuky proloží nějakou delší jízdou, může asi o pár měsíců přetáhnout).
Ale častější výměnou filtru se určitě nic nepokazí 👍 Když tak, jak psáno.

Co mě ale vždy docela "pobaví" 😡 je když novináři poukazují u nových aut že jsou longlife intervaly a pomalu který výrobce napíše na olej víc tisíc kilometrů tak tím je větší king a má lepší motor (a vůbec nejlepší zvonek jsou celoživotní převoďáky a chladicí kapaliny), ovšem pak po čtyrech pěti letech v rubrikách AUTOBAZAR jako první co se doporučuje tak je zkrátit interval výměny oleje. No aspoň.... a občas se už i najde někdo co napíše že celoživotní není celoživotní. 😳 👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9956
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Mav píše: pát srp 04, 2023 20:54 ...Stejně by se měl olej měnit podle motohodin, a ne podle nájezdu km.
Ahoj! To je ale pěkný nonsens, přesněji psáno v případě osobního auta používaného k účelu, k němuž bylo vyrobeno, to slyším/čtu poprvé... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět