Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Děkuji moc za rady, zúžil jsem výběr na dva.
Mobil 1 ESP 5w-30 nebo ten Ravenol SMP 5W-30.
Který ze dvou jmenovaných by tedy byl asi vhodnější? prosím o poslední odpověď a už budu mlčet
Mobil 1 ESP 5w-30 nebo ten Ravenol SMP 5W-30.
Který ze dvou jmenovaných by tedy byl asi vhodnější? prosím o poslední odpověď a už budu mlčet
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Focus ST
Z těchto dvou spíše Mobil, výrazně lepší hodnoty Bóru a Molybdanu. TBN 8,4 Ravenol, Mobil 8,6. Wolfram ani jeden.
Ale opět, jsou tu větší kapacity, počkej na ostatní, já se v tom zatím rozkoukávám
Ale opět, jsou tu větší kapacity, počkej na ostatní, já se v tom zatím rozkoukávám
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Ford Focus ST
Ahoj,
mám najeto něco přes 30 tisíc, v motoru prozatím byl Mobil 1 0w-40, pak ESP 0w-30 a v současné době Ravenol VSW 0W-30. V projevu motoru příliš rozdíly nejsou, i když mám pocit že nejlépe chutnal Mobil 1 ESP x3 0w-40. Pravděpodobně se k němu zase na jaro vrátím.
Jinak kámoš do stejného auta dává Shell HU ECT C3 5w-30 a je spoko. Měníme spolu max po osmi tisících, to je určitě víc než si dělat hlavu se značkou oleje. Jinak tankuji 95tku a sám si aditivuji Millersem PP Ecomax. Motor přede jako koťátko .
mám najeto něco přes 30 tisíc, v motoru prozatím byl Mobil 1 0w-40, pak ESP 0w-30 a v současné době Ravenol VSW 0W-30. V projevu motoru příliš rozdíly nejsou, i když mám pocit že nejlépe chutnal Mobil 1 ESP x3 0w-40. Pravděpodobně se k němu zase na jaro vrátím.
Jinak kámoš do stejného auta dává Shell HU ECT C3 5w-30 a je spoko. Měníme spolu max po osmi tisících, to je určitě víc než si dělat hlavu se značkou oleje. Jinak tankuji 95tku a sám si aditivuji Millersem PP Ecomax. Motor přede jako koťátko .
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Ford Focus ST
Mobil1 ESP 5W-30 nově bez molybdenu, ale bór tam stále je:Pitris JUNIOR píše: ↑čtv črc 27, 2023 18:58 Z těchto dvou spíše Mobil, výrazně lepší hodnoty Bóru a Molybdanu. TBN 8,4 Ravenol, Mobil 8,6. Wolfram ani jeden.
Ale opět, jsou tu větší kapacity, počkej na ostatní, já se v tom zatím rozkoukávám
https://oil-club.de/index.php?thread/12 ... -sp-ll-04/
Dále pak to vypadá, že podíl skutečně syntetické složky v základovém oleji výrazně klesl.
Nejpíš dochází k tomu o čem se zmiňoval Mirec - místo aditiv na bázi k kovů se zařínají stále víc objevovat aditiva na nekovové bázi (OFM), která v tradičních rozborech nejsou vidět. Takže nezbývá než věřit značce a tomu, že nová receptura od Mobil1 pro jeden z jejich prémiových olejů nebude horší, než ta stará.
V řadě magnatec se občas vyskytují oleje překvapivě dobré, ale i překvapivě slabé. Pokud o tomto Magnatecu a čistotě motoru nic nevíme, tak pokud auto nežere nějak masivně olej, tak bych tam na cca 3000 km dal Ravenol SVE 5W-30.
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
Tento ještě čistí, moderní kvalitní oleje nešpiní, ale čistí čím dál tím míň a proto schopnost čistit mizí nenápadně z popisků olejů.
Není to C3, ale A3, nicméně pokud motor nežere olej v nějakém značném množství, tak to na pár tisíc km určitě nevadí.
Navíc Ravenol uvádí, že vyhoví BMW Longlife-01, MB 229.5, takže ještě před pár lety by to patřilo mezi prémiovky
No pak bych vzhledem k tomu turbu chtěl olej s nízkou odparností, takže SMP sice není špatné, ale mít "ST", tak já bych asi připlatil za:
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30
Tento Ravenol už je C3 a má velmi nízkou odpornost a na C3 hodně slušné TBN.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Focus ST
Ooo, díky za info Shi
Takže je vcelku možný, že už i jeden z top olejů jde kvalitativně níže.
Takže je vcelku možný, že už i jeden z top olejů jde kvalitativně níže.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Ford Focus ST
Možný to sice je, ale nepropadal bych pesimismu - Mobil1 co pamatuji nikdy nedělal podprůměrné oleje, spíš naopak. Před pár dny jsem zrovna kupoval Mobil1 ESP X2 0w-20 a hlavním důvodem byla zatím trvající víra ve značku Mobil1 a to, že olej který plní API SP, Mercedesí normy 229.71 a testy Porsche C20, prostě nemůže být slabý. Jelikož je to 0w-20 tak stejně půjde po 8000 km ven
Až na tuto drobnou výjimku zůstávám věrný Ravenolu.
Až na tuto drobnou výjimku zůstávám věrný Ravenolu.
Re: Ford Focus ST
Osobně si myslím že Mobil1 FS je z nejlepších z běžně dostupných olejů 0w40 A3 a asi bude i o fous lepší jak Ravenol SSL, leč to SSL já sehnal za takovou cenu, že jsem nakřečkoval na 3 roky a ještě i pro další 2 auta A Ravenol VST 5w40 taky jen těžko hledá rovného konkurenta.
Co mě ale nedávno překvapilo je Petronas Syntium 7000 0w40 a Shell Helix Ultra 5w40 svým obsahem bóru i molybdenu A dokonce jsem na oil club.de našel i tenhle test toho Petronasu 0w40 že je tam i wolfram.
PS:
Jde o test jetého, ne nového oleje.
Co mě ale nedávno překvapilo je Petronas Syntium 7000 0w40 a Shell Helix Ultra 5w40 svým obsahem bóru i molybdenu A dokonce jsem na oil club.de našel i tenhle test toho Petronasu 0w40 že je tam i wolfram.
PS:
Jde o test jetého, ne nového oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Wolframu je tam příliš málo na to, aby to mělo nějak zásadní význam. V tomto případě je tam množství, které nejspíš bude zbytkem z předchozí olejové náplně, nebo tam někdo cvrnknul aditivum s wolframem.
Bo, Mo i W chceš vidět víc než cca 50 ppm, aby to k něčemu bylo.
Podobně Castrol a jeho Titan v množství kolem 20 ppm tam nejspíš vůbec není jako přísada snižující tření nebo opotřebení, ale spíš jako antioxidant, přičemž antioxidant na bázi titanu je nejspíš výhodný především jako marketingové pozlátko.
Méně než 10 ppm křemiku bývá protipěnivostní přísada.
U molybdenu jde o to jaká je to jeho forma. Toho, čemu říkají "trinuclear" nemá žádný velký přínos víc než 150 ppm a většinou se ho dává kolem 100 ppm. V případě levnějších forem, kde jsou v kolekule molybdeny dva a ne tři se ho dávají stovky ppm.
Petronas dělá zajímavé oleje, ale nepovedlo se mi najít žádné podrobnější technické vysvětlení ani informace, takže je s klidem ignoruji jako většinu pro mě neuchopitelných značek, které na můj vkus poskytují příliš málo informací.
Bo, Mo i W chceš vidět víc než cca 50 ppm, aby to k něčemu bylo.
Podobně Castrol a jeho Titan v množství kolem 20 ppm tam nejspíš vůbec není jako přísada snižující tření nebo opotřebení, ale spíš jako antioxidant, přičemž antioxidant na bázi titanu je nejspíš výhodný především jako marketingové pozlátko.
Méně než 10 ppm křemiku bývá protipěnivostní přísada.
U molybdenu jde o to jaká je to jeho forma. Toho, čemu říkají "trinuclear" nemá žádný velký přínos víc než 150 ppm a většinou se ho dává kolem 100 ppm. V případě levnějších forem, kde jsou v kolekule molybdeny dva a ne tři se ho dávají stovky ppm.
Petronas dělá zajímavé oleje, ale nepovedlo se mi najít žádné podrobnější technické vysvětlení ani informace, takže je s klidem ignoruji jako většinu pro mě neuchopitelných značek, které na můj vkus poskytují příliš málo informací.
Re: Ford Focus ST
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Focus ST
SHI
S tebou by to chtělo dát někde škopek, člověk by se dozvěděl
S tebou by to chtělo dát někde škopek, člověk by se dozvěděl
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Focus ST
Jiřice...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Focus ST
Teda Colommboooo, ty jsi hlava!
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Ford Focus ST
To bys byl zklamán - téměř abstinent, introvert, nesnáší hluk a skoro nemluví - ta nejhorší sorta lidí pro chození do hospody.Pitris JUNIOR píše: ↑sob črc 29, 2023 15:18 S tebou by to chtělo dát někde škopek, člověk by se dozvěděl
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Ford Focus ST
Ale ty vědomosti
Je pravda že nemít rád hluk a lidi, hospoda špatný místo. Ale sraz s olejářama by šel ne?
Je pravda že nemít rád hluk a lidi, hospoda špatný místo. Ale sraz s olejářama by šel ne?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Ford Focus ST
Pitris JUNIOR píše: ↑sob črc 29, 2023 15:18 S tebou by to chtělo dát někde škopek, člověk by se dozvěděl
Na srazu v Jiřicích jsou i tací. Je fakt že sice každej umí jen něco - jeden téméř abstinent, druhej nesnáší hluk, třetí je potichu a i ten introvert by byl ale VŠICHNI bychom Tě tam Shi jednou rádi viděli. A taky slyšeli
PS: nesedíme tam vůbec v hospodě, máme k dispozici malou (říkaj tomu) vinárnu Akorát se tam nečechruje škopek ale pije pivo A vaří dobře
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF