motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Já bych dal na červenec SSO a na srpen DXG a rozhodl se podle zvuku a pocitů
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Ok vzal jsem další DXG a uvidím - když si porovnavam ty hustoty při různých teplotách je to skoro stejný jak SSO.
Ale u DXG píšou ze má ten molybden což u SSO nezmiňují a taky udávají vyšší teplotní rezervu než má SSO v podstatě stejnou jako u REP.
Plus to API SP
Ale u DXG píšou ze má ten molybden což u SSO nezmiňují a taky udávají vyšší teplotní rezervu než má SSO v podstatě stejnou jako u REP.
Plus to API SP
Re: motorový olej RAVENOL
Namiešaj si pol na pol a budeš mať DXGSSO++ ,dilema vyriešená.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
dobrej tip
Ještě jsem koukal na Mobil1 ESP LV 0W-30 ale není API SP jak zde někdo na fóru psal že je - z toho co jsem našel je jen API SN a na LSPI splňuje požadavek který ká norma API SP-RC ale zbytek té normy nesplňuje proto jí výrobce neuvádí.
Uvidím, třeba Ravenol udělá časem nějakou 0W-30 která bude splňovat API SP a pak třeba přejdu.
DXG zatím ve starší trojce funguje tak uvidím jak v té mojí.
Ještě jsem koukal na Mobil1 ESP LV 0W-30 ale není API SP jak zde někdo na fóru psal že je - z toho co jsem našel je jen API SN a na LSPI splňuje požadavek který ká norma API SP-RC ale zbytek té normy nesplňuje proto jí výrobce neuvádí.
Uvidím, třeba Ravenol udělá časem nějakou 0W-30 která bude splňovat API SP a pak třeba přejdu.
DXG zatím ve starší trojce funguje tak uvidím jak v té mojí.
Re: motorový olej RAVENOL
vo všeobecnosti rada olejov ESP (plniaca API SN) od Mobil1 sú oleje na TOP úrovni ako základom tak aj aditivačnou formuláciou (zaručuje čistotu motora a málo vytváraných kyselín a abrazív no zároveň vysoká ochrana voči opotrebeniu a oteru..)
..konkrétne u tohto oleja mám ja osobne nejaké údajné "zázračné" API SP aleže totálne u prdele
P.S s LSPI je problém kombinácie podtáčania a hlavne "WOT" pri nízkych otáčkach a zasvineného motora karbónom... nepovažujem za riešenie do auta nadrbať olej s pol kila horčíka (obrazne povedané), ktorý ale zároveň prináša svoje ďalšie pomerne značné nevýhody
..konkrétne u tohto oleja mám ja osobne nejaké údajné "zázračné" API SP aleže totálne u prdele
P.S s LSPI je problém kombinácie podtáčania a hlavne "WOT" pri nízkych otáčkach a zasvineného motora karbónom... nepovažujem za riešenie do auta nadrbať olej s pol kila horčíka (obrazne povedané), ktorý ale zároveň prináša svoje ďalšie pomerne značné nevýhody
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Mě třeba vadí, že toho neuvádí víc a třeba bod vzplanutí pohých 200°C mi přijde hodně podprůměrný stejně tak viskozita při 100°C je jen 9,7.
Pokud je API SP u ,,zadele” pak nechápu snahu výrobce ho zmiňovat v popisu kor v momentu kdy ho ani nesplňuje.
Ale je fakt že dřív jsem Mobil1 taky kupoval.
Pokud je API SP u ,,zadele” pak nechápu snahu výrobce ho zmiňovat v popisu kor v momentu kdy ho ani nesplňuje.
Ale je fakt že dřív jsem Mobil1 taky kupoval.
Re: motorový olej RAVENOL
Bod vzplanutia je 234 stupňov podľa rozborov na rusakoch ak pamätám presne hodnotu... (aj sa tam písalo o dôvode rozdielne udavanej hodnoty.. Záver každopádne je, že hodnota 200 je u tohto oleja nezmysel (tu je to myslené viac ako 200.. Ten olej je zmes Pao, gtl, ester a nieco malo HC.. tak kvalitný základ logicky musí mať tú presnú hodnotu "flash point" ďaleko vyššiu.
P.S aj millers u MOTORSPORT rady CFS udával v listoch "na oko" akoby nízku hodnotu.. resp. rozumej ze neudáva presnú, len že je proste viac ako 200°C
P.S aj millers u MOTORSPORT rady CFS udával v listoch "na oko" akoby nízku hodnotu.. resp. rozumej ze neudáva presnú, len že je proste viac ako 200°C
Naposledy upravil(a) kornel dne stř kvě 24, 2023 16:47, celkem upraveno 1 x.
Re: motorový olej RAVENOL
Teda já su na olej punťa ale Ty si Michale nezadáš s Pandorou. Ten tady olej řešil asi 80 stránek. Už jich máš takových 7 za sebou u Ravenolu, následovat bude dalších několik s Mobilem ESP a pak Amsoil, Yacco a potom třeba Idemitsu nebo Motorex
Poslechni, ať už dáš Ravenol DXG, SSO nebo Mobil1 ESP LV a měnit budeš DO 10-ti tkm, motor bude jak v bavlnce a když tomu občas vyženeš pavouky, budeš brát kvalitní palivo a nebudeš to honit studený tak pro to víc udělat nemůžeš Howgh.
Poslechni, ať už dáš Ravenol DXG, SSO nebo Mobil1 ESP LV a měnit budeš DO 10-ti tkm, motor bude jak v bavlnce a když tomu občas vyženeš pavouky, budeš brát kvalitní palivo a nebudeš to honit studený tak pro to víc udělat nemůžeš Howgh.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Vidíš z toho mála co uvádí to jsou ještě takto zavádějící údaje….
Nic chlapi. Děkuji všem za rady já se jdu raději projet po práci když už mám objednáno.
Nic chlapi. Děkuji všem za rady já se jdu raději projet po práci když už mám objednáno.
Re: motorový olej RAVENOL
..dívaš sa na problematiku veľmi nesprávne a len čisto z nejakého jedného uhla pohľadu... tento olej nie je zbytočne napechovaný polymérmi vyskozity, ktoré prevádzkou v drsných podmienkach tak či tak postupne rozomelieš a z onej "výhody" na začiatku výmenného intervalu získaš postupne značnú nevýhodu vo väčšom podiele lepivých kontaminantov v oleji, ktoré sa úplne najradšej serú a lepia v oblasti krúžkov ktorým postupne efektívne uberajú na funkcii, pri zároveň tak či tak klesajúcej viskozite.MichalOlej píše:Mě třeba vadí, že toho neuvádí víc a třeba bod vzplanutí pohých 200°C mi přijde hodně podprůměrný stejně tak viskozita při 100°C je jen 9,7.
.
Mimo to prečo je v kontexte motora do ktorého by ten olej mal ísť, podľa teba "jen" 9,7 z čoho vychádzaš? ten olej plní pre daný motor potrebné špecifikácie (tzn. absolútne tu nemusíš riešiť nejaké minimálne rozdiely v kin. viskozite..) a ver že aj vyšší prietok oleja za prevádzkovej teploty má svoje výhody ten olej s trojjadrovým Mo + Borom na úrovni 350ppm + solídnym ZDDP a žiadnym Mg (ktorý je tiež aj abrazívny kontaminant a narušovač obetnej anti-wear vrstvy) je absolútna špička v danej triede a umaže s prehľadom všetko do čoho ho naleješ (v rámci určených špecifikácii pre daný motor)
producent nepovažuje za potrebné (pravdepodobne v rámci nejakej obchodnej politiky a svojho výrobného portfólia) v tejto triede daný olej za ťažké peniaze akreditovane oficiálne testovať... no vie že daný olej požiadavky normy API SP bez problémov splňuje a prekračuje a preto to aj takouto formuláciu oficiálne uvádza. Nevidím na tom absolútne nič zvláštne, naviac je to bežná prax prakticky u každej značky uvádzať aj tzv. neoficiálne splnené normy ktoré olej plní.MichalOlej píše: Pokud je API SP u ,,zadele” pak nechápu snahu výrobce ho zmiňovat v popisu kor v momentu kdy ho ani nesplňuje.
Samotný atest určuje len minimálne požadované kritéria ktoré sa musia splniť, aby dané mazivo dostalo pečiatku... mnohé oleje dosahujú normou stanovené kritéria s veľkou rezervou, mnohé to možno dajú na hranu.
Tým chcem naznačiť len to, že nejaký olej, ktorý podstúpil oficiálny atest pre API SP a aj ho splnil (no nik z nás nevie či s odretými ušami alebo s veľkým prehľadom a rezervou) vôbec nemusí byť výkonnejší, lepší ako napr. olej ktorý oficiálne prešiel atestom pre API SN..
Re: motorový olej RAVENOL
Tak už "několik pár" kilometrů se v tchánovým Jazzu točí Ravenol DXG 5w30. Dali jsme ho tam po nevíme čem protože dřív měněno v Hondě skrzevá záruku a kvůli i třeba startu až po 3 týdnech a esterové složce v oleji s její lepší přilnavostí k povrchu.
A jak tchánovi motor už moc neříká, tak si všiml určitého zklidnění běhu.
A jak tchánovi motor už moc neříká, tak si všiml určitého zklidnění běhu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Bohužel Ravenol s wolframem končí - na německém fóru prý někde byla zmínka, že tam má být nějaký problém s dostupností aditivačního balíčku s woframem. Wolfram nahrazují estery a dalšími přísadami, kterými lze za cenu vyšších nákladů zajistit že oleje nebudou horší, než byly s wolframem. Tak uvidíme, já mám zásobu VST, SSO i DXG a s tím si následující dva roky vystačím a za dva roku bude vývoj zase o kus dál.
Re: motorový olej RAVENOL
No já si už všiml že letos v popisu na ofiko stránkách u těch olejů wolfram zmizel, ale jako Ty mám zásobu SSL i VST z loňska i předloňska a já na 3 roky A to DXG co šlo do auta tchánovi byl od leforta z r. 21, takže tam ještě wolfram je
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1797
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: motorový olej RAVENOL
Já dojel polední kanďák SSL, no pokud má ještě nějaká 0w40 nebo 5w40 wolfram, asi bych měl koupit
Ono teda Kiuš může i 0w20, ale tomu se braním.
Ono teda Kiuš může i 0w20, ale tomu se braním.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16