Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
výmena oleja pred každým závodom je samozrejmá a to s olejom akejkoľvek SAE a to v akomkoľvek šampionáte. Rovnako aj GO po určitých stanovených motohodinách.
CTR Fk2-jky majú už mnohé vo svete cez 200-250tis.km natočených.. často aj výkonovo upravené a prevádzkované v tvrdo režime (aj na okruhoch) problémy žiadne
CTR Fk2-jky majú už mnohé vo svete cez 200-250tis.km natočených.. často aj výkonovo upravené a prevádzkované v tvrdo režime (aj na okruhoch) problémy žiadne
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
celý karton 12ks 1litroviek Mobil 1 ESP LV 0w-30 priamo z Lubstar objednaný.
Presedlávam s CT-R na tento produkt, jednak podľa dostupných rozborov a toho zloženia ktoré vidieť a parametrov povedal by som úplny ideál (aj mazaním a ochranou - vysoko Bor, trojjadrovy Mo + pomerne vysoké ZDDP, + aj udržiavaním čistoty piestov a krúžkov vzhľadom na schválenia a aditivačný profil na vysokej urovni + aj odvodom tepla keďže dobry flow oleja, aj anti-LSPI ale nie na báze vysokého horčíka, čo je podľa mojho názoru optimálnejšie z dôvodu nevytvárania zbytočného abrazíva z prítomného "Mg"..) a pre motor v CT-R na leto s rezervou pre prípad potreby (hoci teplota oleja sa mi drží aj pri ostrej jazde do tých 100°C... pre vyššie teploty oleja by to chcelo už okruhové jazdy alebo žmýkať niekde v alpách ...)
Naviac ho pre CT-R a model Fk2 aj priamo doporučuje "mobil.co.uk"
edit.. Pokiaľ ale príde už nová "API SP" receptúra tak ide do daru sestre pre M6 2.0 Sky
Presedlávam s CT-R na tento produkt, jednak podľa dostupných rozborov a toho zloženia ktoré vidieť a parametrov povedal by som úplny ideál (aj mazaním a ochranou - vysoko Bor, trojjadrovy Mo + pomerne vysoké ZDDP, + aj udržiavaním čistoty piestov a krúžkov vzhľadom na schválenia a aditivačný profil na vysokej urovni + aj odvodom tepla keďže dobry flow oleja, aj anti-LSPI ale nie na báze vysokého horčíka, čo je podľa mojho názoru optimálnejšie z dôvodu nevytvárania zbytočného abrazíva z prítomného "Mg"..) a pre motor v CT-R na leto s rezervou pre prípad potreby (hoci teplota oleja sa mi drží aj pri ostrej jazde do tých 100°C... pre vyššie teploty oleja by to chcelo už okruhové jazdy alebo žmýkať niekde v alpách ...)
Naviac ho pre CT-R a model Fk2 aj priamo doporučuje "mobil.co.uk"
edit.. Pokiaľ ale príde už nová "API SP" receptúra tak ide do daru sestre pre M6 2.0 Sky
Naposledy upravil(a) kornel dne ned kvě 14, 2023 8:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Kornel kolik prosím tě chce Lubstar za litr ?? Dík.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
ESP LV 0w-30:
1 litr. balenie 399,30 Kč
Cely jeden kartón (12x 1 litr. balenie) 4791,60 Kč
P.S a skvelá komunikácia s nimi
1 litr. balenie 399,30 Kč
Cely jeden kartón (12x 1 litr. balenie) 4791,60 Kč
P.S a skvelá komunikácia s nimi
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
@kornel: Ty máš který CTR? VIII nebo IX generace?
V "devítce" 2.0T jezdil zeťák Ravenol SSO 0w30 A3.
V "devítce" 2.0T jezdil zeťák Ravenol SSO 0w30 A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
IX. generácia 2.0T (model Fk2)
...ca 3,5r nazad som v ňom na jeden interval (4tis.km) mal aj ja Ravenol SS0, ale kedže drvivá väčšina týchto motorov (aj okruhový strelci..) sú na výrobcom odporúčanom 0w-20 (v Európe OEM Honda Type 2.0) a jednak info ktoré som o tomto motore nazhromaždil prakticky z celého sveta, a jednak aj čas a reálna prevádzka ukazuje (aj z rozborov olejov a niektorých otvorených motorov), že tento motor proste nemá s touto SAE žiaden problém a to aj po nábehoch cez 150-200tis.km v ostrom režime + jednak dostať olej v tomto motore v CT-R IX.-tej generácii na bežnej ceste cez 100°C, je nie že na vodičák, ale rovno na rodný list a po realizovanej prestavbe/upgrade motora ani hovorím ... tak som zvolil nejakú tu strednú optimálnu cestu (kvalitný nabitý A5) momentálne ešte Amsoil SS 0w-30... no v pláne je zmena na spomenutý M1 EPS LV 0w-30
(silný základ PAO,GTL, estery + silný aditivačný balík: 3jadrový Mo + ZDDP vyššie než bežne u Mid-Saps triedy olejov + vysoký podiel Bóru, ktorý je podľa info jedno z najučinnejších ochranných vysokotlakých prísad aktivovaných rastúcou teplotou povrchu + málo "Mg" ktorý tento motor nepotrebuje kedže na LSPI netrpí absolútne vôbec (aj v Honda OEM oleji 0w-20 je horčík len v stopovom množstve)
...ca 3,5r nazad som v ňom na jeden interval (4tis.km) mal aj ja Ravenol SS0, ale kedže drvivá väčšina týchto motorov (aj okruhový strelci..) sú na výrobcom odporúčanom 0w-20 (v Európe OEM Honda Type 2.0) a jednak info ktoré som o tomto motore nazhromaždil prakticky z celého sveta, a jednak aj čas a reálna prevádzka ukazuje (aj z rozborov olejov a niektorých otvorených motorov), že tento motor proste nemá s touto SAE žiaden problém a to aj po nábehoch cez 150-200tis.km v ostrom režime + jednak dostať olej v tomto motore v CT-R IX.-tej generácii na bežnej ceste cez 100°C, je nie že na vodičák, ale rovno na rodný list a po realizovanej prestavbe/upgrade motora ani hovorím ... tak som zvolil nejakú tu strednú optimálnu cestu (kvalitný nabitý A5) momentálne ešte Amsoil SS 0w-30... no v pláne je zmena na spomenutý M1 EPS LV 0w-30
(silný základ PAO,GTL, estery + silný aditivačný balík: 3jadrový Mo + ZDDP vyššie než bežne u Mid-Saps triedy olejov + vysoký podiel Bóru, ktorý je podľa info jedno z najučinnejších ochranných vysokotlakých prísad aktivovaných rastúcou teplotou povrchu + málo "Mg" ktorý tento motor nepotrebuje kedže na LSPI netrpí absolútne vôbec (aj v Honda OEM oleji 0w-20 je horčík len v stopovom množstve)
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Dík. Jo, už vidím že si (už i dřív) psal FK2.
Ten ESP LV 0w30 (byť C2) je docela "nadupanej"
A Honda na LSPI asi ani netrpí bo tu si nekupuje ten co jezdí na volnoběh. Ono LSPI je spíš než problém motorů problém těch co si auto pletou s traktorem polním a nechat ručku otáčkoměru přelést 2000 je jim zatěžko
Ten ESP LV 0w30 (byť C2) je docela "nadupanej"
A Honda na LSPI asi ani netrpí bo tu si nekupuje ten co jezdí na volnoběh. Ono LSPI je spíš než problém motorů problém těch co si auto pletou s traktorem polním a nechat ručku otáčkoměru přelést 2000 je jim zatěžko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
to je zjavne neliečiteľná diagnóza.. toľkých ľudí známych som sa za tie roky snažil argumentami presvedčiť a vysvetlit, že benzín chce a miluje stredné a vyššie pásmo otáčok (dokonca aj preplňovaný) a proste a jednoducho tam predvádza to, čo v ňom je (nie v pásme TDI PD ktorý pri 3300ot. umrie na zadychčanie) + bude svieži a čiperný celý svoj prevádzkový život (za podmienky poctivého adekvátne nastaveného servisu a zahrievania/dochladzovania)... no väčšina to proste nedokáže pochopiť a proste čím nižšie otáčky tým menej námahy pre motor (že naplno otvorená šk. klapka a 1500ot. do kopca a nezahriaty motor to je ok, veď nízke ot. )
Naposledy upravil(a) kornel dne pon kvě 15, 2023 17:43, celkem upraveno 2 x.
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Taky znám takový "inteligenty" co si dobrovolně (z)ku*ví motorkornel píše:no väčšina to proste nedokáže pochopiť a proste čím nižšie otáčky tým menej námahy pre motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Inak ten motor nežerie doslova ani kvapku oleja (za 3-4tis.km interval nedolievam nič podľa mierky nie som proste schopný badať nejaký úbytok za taký interval).. to sa ani nedivím, že s LSPI nemá absolútne problém... + finálne mapovanie motora sa robilo celý deň (aj s nastavením rôznych ochrán a limitérov motora), kedy sa krútiaci moment a boost nastavil s jemným nábehom dole a progresívnym postupným nárastom s pribúdajúcimi otáčkami, pri dosiahnutí určitej hranici otáčok už naplno výsledok je strmo rástúca lineárna krivka výkonu v celom pásme s gradáciou a špičkou a s krútiacim momentom ktorý ani vo vysokých otáčkach nijak neklesá a takmer až po 7000ot. drží maximálnu hodnotu
P.S mimo iné špeci ochrany motora.. tam mám nastavenú aj ochranu od teploty oleja.. kedy pri teplote oleja pod 70°C nedostáva motor od turba žiaden boost.
P.S mimo iné špeci ochrany motora.. tam mám nastavenú aj ochranu od teploty oleja.. kedy pri teplote oleja pod 70°C nedostáva motor od turba žiaden boost.
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Jj, gradace výkonu nahoře před červeným má něco do sebe
Máš ju holku vypinkanou je to super svezení
A co děláš v sobotu? Nechceš se projet do Jiřic?
Minule tam byl Libor s CTR 10.gen. Tak teď Ty?
Máš ju holku vypinkanou je to super svezení
A co děláš v sobotu? Nechceš se projet do Jiřic?
Minule tam byl Libor s CTR 10.gen. Tak teď Ty?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
máti slaví tento piatok narodeniny a ja v zápatí po nej v nedeľu tak rodinná seansa celý víkend
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Takže gratulace
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
dakovala
dal som si pekný darček (cez 20tis. eur do tajpara na upgrade )
dal som si pekný darček (cez 20tis. eur do tajpara na upgrade )
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
No ty brďo Dát skoro půl míče na vylepšení vynikajícího. Z Tebe by měl pan Soichiro radost
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF