motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Podľa mňa sa až moc v tom vŕtaš Pozri ak vyberieš akýkoľvek olej s spomenutými parametrami tj 0W-20 až 5W-30 ACEA A3/A5 API SM a vejš a či to bude Total,Shell,Orlen,Ravenol a cenovo od cca 5€/l alebo 12€/l je to u prdele. Dôležité je,že si stanovil rozumný interval jeho výmeny a to cca 10.000km. Nič lepšie pre motor spraviť nemôžeš To by si tam musel naliať Fritol a potom zle spávať a stále rozmýšľať či je ozaj vhodný
Pre pokoj v duši zvoľ na časté štarty a krátke jazdy 0W30, ale môžeš ho použiť aj do tých ostatných. Ale kedže asi nebývaš v Näätämö tak môžeš do všetkých použiť aj 5W30
A keď to chceš úplne vyšpičkovať,tak do dvoch daj 0W30 (kratšie jazdy) a do dvoch 5W30 (dlhšie) a máš pokoj
Pre pokoj v duši zvoľ na časté štarty a krátke jazdy 0W30, ale môžeš ho použiť aj do tých ostatných. Ale kedže asi nebývaš v Näätämö tak môžeš do všetkých použiť aj 5W30
A keď to chceš úplne vyšpičkovať,tak do dvoch daj 0W30 (kratšie jazdy) a do dvoch 5W30 (dlhšie) a máš pokoj
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: motorový olej RAVENOL
ak v každom chceš rovnaký tak z tých dvoch za mňa "DXG 5w-30 A5" (modernejší a zároveň výkonný koncept oleja aj čistiacimi aj antiwear vlastnosťami.. umaže a ochráni s vysokou rezervou v každých podmienkach všetky spomenuté agregáty a zvlášť aj ak ani nepozoruješ u žiadneho z nich spotrebu oleja..)
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Tak a teď jsme u toho co mi vrtá hlavou.
Proč na časté starty radíš 0W-30 před 5W-30?
Tedy chápal bych to tak že ta 0W-30 bude za řekneme v zimě -10°C ale i v létě při 30°C možná stále tekutější než 5W-30.
Jenže…. Ten Ravenol SSO 0W-30 je A3, kdežto ten Ravenol DXG 5W-30 je SP se sníženou viskozitou.
Tedy jak se to přepočítává?
Nebude řekneme do teplot třeba -10°C stále tekutější ten DXG než SSO.
Není ta tekutost už celkem fuk a nezáleží více na tom jaké má ten olej aditiva a jak kluzný povrch vytvoří v motoru než se všude dostane natlakovaný olej?
Tohle mi vrtá hlavou - pročetl jsem to zde a je mi jasné ze ani jeden nebude špatný - ale jaký je lepší a z jakého důvodu - chtěl bych to pochopit, né jen věřit, byť je to snažší
Proč na časté starty radíš 0W-30 před 5W-30?
Tedy chápal bych to tak že ta 0W-30 bude za řekneme v zimě -10°C ale i v létě při 30°C možná stále tekutější než 5W-30.
Jenže…. Ten Ravenol SSO 0W-30 je A3, kdežto ten Ravenol DXG 5W-30 je SP se sníženou viskozitou.
Tedy jak se to přepočítává?
Nebude řekneme do teplot třeba -10°C stále tekutější ten DXG než SSO.
Není ta tekutost už celkem fuk a nezáleží více na tom jaké má ten olej aditiva a jak kluzný povrch vytvoří v motoru než se všude dostane natlakovaný olej?
Tohle mi vrtá hlavou - pročetl jsem to zde a je mi jasné ze ani jeden nebude špatný - ale jaký je lepší a z jakého důvodu - chtěl bych to pochopit, né jen věřit, byť je to snažší
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Nevím na kolik je to vypovídající ale
DXG má otěr 0,01mm
https://youtu.be/zoUp5TNN_lg
SSO má otěr 0,02mm
https://youtu.be/I3ij7UJwxWE
DXG má otěr 0,01mm
https://youtu.be/zoUp5TNN_lg
SSO má otěr 0,02mm
https://youtu.be/I3ij7UJwxWE
Re: motorový olej RAVENOL
tomuto typu testu by som neprikladal žiaden relevantný význam a smerodatnosť a už vobec nie takto realizované... celkovo aby to malo výpovednú hodnotu, muselo by to simulovať podmienky panujúce v motore počas prevádzky (tlak, teploty a ich zmeny a gradient...) a jednak aj samotné protioterové prvky potrebujú určity čas pri určitých prevádzkových podmienkach, aby sa tak povediac "aktivovali" a zapracovali do povrchu a tým mali vôbec možnosť chrániť... Takýto test nikdy niečo také nedokáže jednak ani len z ďaleka simulovať a jednak ani vytvoriť podmienky pre to správne aktivovanie a zabudovanie antiwear prvkov.
Re: motorový olej RAVENOL
Máš príliš veľa otázok na ktoré sa nedá odpoveď tak ľahko pretože ono to nie je tak jednoduché...
V zásade už tu to najdôležitejšie zaznelo a to interval a za druhé vhodný olej pre všetky motory kľudne to dxg-čko.
Hths nerieš nemáš Vag ale japoncov ktorý desaťročia šlapú na A5. Či je lepšia 0walebo 5w na zimu nerieš pretože motor nebudeš nikdy štartovať na "sucho" vždy tu zostava olejový film ktorý chráni ihneď po naštartovaní....a dovolím si povedať že ani sso 0w nebude mať navrch pred dxg-čkom v zime pri -10...oba majú pao základ avšak dxg je menej viskózny...
Žiadne testy alá piotr či vaculik a jeho test mazivosti ti nič nepovie tu naozaj čas nestracaj len tí to zamotá hlavu...
Nehladaj špeciálny olej... rovnakú službu spraví aj lacnejší častejšie menený
V zásade už tu to najdôležitejšie zaznelo a to interval a za druhé vhodný olej pre všetky motory kľudne to dxg-čko.
Hths nerieš nemáš Vag ale japoncov ktorý desaťročia šlapú na A5. Či je lepšia 0walebo 5w na zimu nerieš pretože motor nebudeš nikdy štartovať na "sucho" vždy tu zostava olejový film ktorý chráni ihneď po naštartovaní....a dovolím si povedať že ani sso 0w nebude mať navrch pred dxg-čkom v zime pri -10...oba majú pao základ avšak dxg je menej viskózny...
Žiadne testy alá piotr či vaculik a jeho test mazivosti ti nič nepovie tu naozaj čas nestracaj len tí to zamotá hlavu...
Nehladaj špeciálny olej... rovnakú službu spraví aj lacnejší častejšie menený
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
OK díky moc dam tedy DXG je za cenu kolem 1300-1400 což je fajn.
Re: motorový olej RAVENOL
Nechapem preco za danych okolnosti nekupis riadnu bandasku...
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-dxg-5w-30-20l
...cena je potom pochopitelne priaznivejsia.
Alebo aj súdok ...tu by sa iste vyuzil .
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-dxg-5w-30-20l
...cena je potom pochopitelne priaznivejsia.
Alebo aj súdok ...tu by sa iste vyuzil .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Protože auta jezdí do Mazdy
Dvě jsou v záruce BP a DJ, to BM jsme koupili teď a bylo naposledy v Německu na podzim v Mazdě takže elektronická serviska vybouchaná od začátku do konce a budem v tom pokračovat.
No a staré BK kde už by to bylo fuk tam jezdí taky protože se děla i filtr kabinový který je u tohoto modelu tak blbě umístěn ze se kvůli jeho výměně musí rozdělat řídící jednotka a v tom se hrabat nechci.
Další důvod pro všechny auta stejný je ze stejně nemám kde to dělat takže bych stejně musel k někomu a ten někdo si vždy aspoň tu pětistovku vezme plus filtr 350 je tedy nějakých 850 - v autorizaku platím 1500 a mám záznam v servisce který mi nikdo jiný nezapíše což je pro mne akceptovatelné kor když jsou 2 auta v zaruce. I to BM má platnou asistenční službu od Mazdy po cele EU což je fajn věc kor když se jezdí často do zahraničí (přítelkyně je pořad někde se mnou nebo sama či pracovně) a je tam podmínka právě servisní prohlídky.
No a aby mi autorizák vzal vlastní olej musí být v originálním uzavřeném balení. Takže kupuji 5l balení a zbytky se pak slejou a v intervalu mezi výměnou si dělám po 6-7 tisicich km obnovu náplně odcucnutím (cerpadýlkem) a doleju novými zbytky.
Kdybych si dělal olej sám tak si samo vemu větší balení ale ve městě na parkovišti bohužel.
No a pokud to DXG vyjde na 1300 je to pro mne hned o 900 levnější než Millers který jsem dával doteď takže jsem s cenou spokojen.
Dvě jsou v záruce BP a DJ, to BM jsme koupili teď a bylo naposledy v Německu na podzim v Mazdě takže elektronická serviska vybouchaná od začátku do konce a budem v tom pokračovat.
No a staré BK kde už by to bylo fuk tam jezdí taky protože se děla i filtr kabinový který je u tohoto modelu tak blbě umístěn ze se kvůli jeho výměně musí rozdělat řídící jednotka a v tom se hrabat nechci.
Další důvod pro všechny auta stejný je ze stejně nemám kde to dělat takže bych stejně musel k někomu a ten někdo si vždy aspoň tu pětistovku vezme plus filtr 350 je tedy nějakých 850 - v autorizaku platím 1500 a mám záznam v servisce který mi nikdo jiný nezapíše což je pro mne akceptovatelné kor když jsou 2 auta v zaruce. I to BM má platnou asistenční službu od Mazdy po cele EU což je fajn věc kor když se jezdí často do zahraničí (přítelkyně je pořad někde se mnou nebo sama či pracovně) a je tam podmínka právě servisní prohlídky.
No a aby mi autorizák vzal vlastní olej musí být v originálním uzavřeném balení. Takže kupuji 5l balení a zbytky se pak slejou a v intervalu mezi výměnou si dělám po 6-7 tisicich km obnovu náplně odcucnutím (cerpadýlkem) a doleju novými zbytky.
Kdybych si dělal olej sám tak si samo vemu větší balení ale ve městě na parkovišti bohužel.
No a pokud to DXG vyjde na 1300 je to pro mne hned o 900 levnější než Millers který jsem dával doteď takže jsem s cenou spokojen.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Ještě dotaz.
Nebyl by přeci jen lepší SSO který má vyšší TBN a SAPS?
Nebo DXG zas tím jak jste mi psali, že je modernější má dorovnany aditiva jinak a TBN u nej není tak podstatné a tezí zas z toho ze má podstatně novější normu API SP?
Mi na Mazda fóru doporučuje spis SSO ze je výrazně lepší jak DXG
Tak teď nevím - moc prosím muže to někdo opravdu rozvést a napsat mi v čem je ten SSO lepší v praxi a v čem zas to DXG - o cenu mi nejde ta je fajn u obou.
Nebyl by přeci jen lepší SSO který má vyšší TBN a SAPS?
Nebo DXG zas tím jak jste mi psali, že je modernější má dorovnany aditiva jinak a TBN u nej není tak podstatné a tezí zas z toho ze má podstatně novější normu API SP?
Mi na Mazda fóru doporučuje spis SSO ze je výrazně lepší jak DXG
Tak teď nevím - moc prosím muže to někdo opravdu rozvést a napsat mi v čem je ten SSO lepší v praxi a v čem zas to DXG - o cenu mi nejde ta je fajn u obou.
Re: motorový olej RAVENOL
Podívej, jeden jediný ten NEJ nenajdeš. A moc dobře budou ty výměnné intervaly. Mohl by si dát do všech klidně i Shell Helix Ultra 5w30 - a ať už A5 nebo A3 bo je to taky gut oil, avšak zvolil sis Ravenol, takže....
Kluci už psali že DXG to zvládne. A zvládne bo je PAO+ester což je velmi vhodné při a těsně po startu, ale má i molybden pro jízdu "palbu". HTHS by mělo býtt dostatečné ve srovnaní s "vodičkou" 0w20 (a nechápu proč to tam někdo lije. Byť je možná výrobcem povolen, je úplně na kraji/začátku možných viskozit - no jo, holt debilní ekologie ).
Já osobně bych do svého auta nešel pod 0w30 A3 - ale já těm (extra)nízkoviskózním "olejům" prostě nevěřím.
Ale taky jezdím jinak než Tvá ségra, a DXG by to dalo (a tchánovi ho taky budu dávat), takže ve Tvém případě to DXG dát můžeš do všech, ale taky by šlo do těch dvou starších SSO (je PAO a A3) a do těch novějších DXG - právě kvůli jízdnímu stylu - a nejen proto že DXG s molybdenem to udrží i za tepla ale v pohodě bude i proto že obsahuje ester, a nebydlíš-li někde v mrazové kotlině, 5w je v pohodě.
Ale znovu napíšu že jeden jediný ten NEJ nenajdeš a při včasné výměně bude gut s tím i s tím....
A sorry že jsem Ti možná zamotal hlavu
Kluci už psali že DXG to zvládne. A zvládne bo je PAO+ester což je velmi vhodné při a těsně po startu, ale má i molybden pro jízdu "palbu". HTHS by mělo býtt dostatečné ve srovnaní s "vodičkou" 0w20 (a nechápu proč to tam někdo lije. Byť je možná výrobcem povolen, je úplně na kraji/začátku možných viskozit - no jo, holt debilní ekologie ).
Já osobně bych do svého auta nešel pod 0w30 A3 - ale já těm (extra)nízkoviskózním "olejům" prostě nevěřím.
Ale taky jezdím jinak než Tvá ségra, a DXG by to dalo (a tchánovi ho taky budu dávat), takže ve Tvém případě to DXG dát můžeš do všech, ale taky by šlo do těch dvou starších SSO (je PAO a A3) a do těch novějších DXG - právě kvůli jízdnímu stylu - a nejen proto že DXG s molybdenem to udrží i za tepla ale v pohodě bude i proto že obsahuje ester, a nebydlíš-li někde v mrazové kotlině, 5w je v pohodě.
Ale znovu napíšu že jeden jediný ten NEJ nenajdeš a při včasné výměně bude gut s tím i s tím....
A sorry že jsem Ti možná zamotal hlavu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
No a to je právě ono.
,,já osobně bych do svého auta nešel pod 0W-30 A3” ale klidně dej DXG.
Já opravdu chápu, že mohu dát oba - v podstatě mohu dat cokoliv co splní A5/A3 nebo API SM a vejš - mimo Evropu dokonce jen API SG a vejš.
Jde mi jen o to jaký je lepší jestli SSO nebo DXG - a chápu ze oba jsou OK. Zrovna tak chápu ze když je nouze mohu tam nalejt naprosto cokoliv co je ,,mastné” a pak nechat po odstranění závady vyměnit.
A ano četl jsem popis obou a jak píšeš oba mají PAO, oba jsou USVO, Clean Synto, ani jeden nebude špatný….
Prostě jen váhám jaký je ,,lepší”.
Časté starty, popojizdky po městě, po zahřátí u BP a BM jízda k omezovači a u DJ a BK podtáčení a jízda na ,,důchodce”
A asi se tu ty dotazy dost opakují, že, no omlouvám se.
Oba budu měnit po 10 tisicich a mezi tím dělat po třeba 6-7 tisicich malou obměnu třeba 1,5-2 litry.
,,já osobně bych do svého auta nešel pod 0W-30 A3” ale klidně dej DXG.
Já opravdu chápu, že mohu dát oba - v podstatě mohu dat cokoliv co splní A5/A3 nebo API SM a vejš - mimo Evropu dokonce jen API SG a vejš.
Jde mi jen o to jaký je lepší jestli SSO nebo DXG - a chápu ze oba jsou OK. Zrovna tak chápu ze když je nouze mohu tam nalejt naprosto cokoliv co je ,,mastné” a pak nechat po odstranění závady vyměnit.
A ano četl jsem popis obou a jak píšeš oba mají PAO, oba jsou USVO, Clean Synto, ani jeden nebude špatný….
Prostě jen váhám jaký je ,,lepší”.
Časté starty, popojizdky po městě, po zahřátí u BP a BM jízda k omezovači a u DJ a BK podtáčení a jízda na ,,důchodce”
A asi se tu ty dotazy dost opakují, že, no omlouvám se.
Oba budu měnit po 10 tisicich a mezi tím dělat po třeba 6-7 tisicich malou obměnu třeba 1,5-2 litry.
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Ahoj! Jak už tu bylo (několikráte) zmíněno, není nutno se v tom extra pitvat a za každou cenu hledat ten nej! olej, protože
Přestože si s kolegou Mirec29 tady na fóru zrovna moc nenotuju, musím s ním souhlasit.Mirec 29 píše: ...V zásade už tu to najdôležitejšie zaznelo a to interval a za druhé vhodný olej pre všetky motory kľudne to dxg-čko...
...Žiadne testy alá piotr či vaculik a jeho test mazivosti ti nič nepovie tu naozaj čas nestracaj len tí to zamotá hlavu...
Nehladaj špeciálny olej... rovnakú službu spraví aj lacnejší častejšie menený
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
MichalOlej... prelúskaj si tieto grafy z meraní, trochu ti to možno viac priblíži "problematiku" HTHS a upokojíš sa a to zvlášť ak rozdiel medzi HTHS SSO vs. DXG je v reálnom svete zanedbateľná , naviac je tu silný predpoklad že to DXG si tú svoju viskozitu v priebehu prevádzky podrží efektívnejšie než SSO
Len zopakujem čo som napísal... DXG tie tvoje JAP mazda motory umaže ochráni a prečistí absolútne "s prstom v nose" (ako píše jerome) jednak vzhľadom na ich technický stav, jednak vzhľadom na ich konštrukčný pôvod a jednak aj podmienky prevádzky.
P.S ver že nič také ako: "HTHS > 3,5 motor prežije a je chránený na 120%".. "HTHS < 3,5 motor sa opotrebúva (priam až enormne) a poškodzuje" ..píšem to len preto, že z HTHS (umelo zadefinovaného parametra) sa časom vytvorila prakticky až modla a pripisuje sa jej zázračné schopnosti
Len zopakujem čo som napísal... DXG tie tvoje JAP mazda motory umaže ochráni a prečistí absolútne "s prstom v nose" (ako píše jerome) jednak vzhľadom na ich technický stav, jednak vzhľadom na ich konštrukčný pôvod a jednak aj podmienky prevádzky.
P.S ver že nič také ako: "HTHS > 3,5 motor prežije a je chránený na 120%".. "HTHS < 3,5 motor sa opotrebúva (priam až enormne) a poškodzuje" ..píšem to len preto, že z HTHS (umelo zadefinovaného parametra) sa časom vytvorila prakticky až modla a pripisuje sa jej zázračné schopnosti
Naposledy upravil(a) kornel dne sob dub 29, 2023 9:24, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Nojo…. Tak jinak jestli ještě mohu. Taková minitabulka.
1) do města na popojížkdy je lepší jaký?
2) na vysokou zátěž jízda v horním spektru otáček je lepší jaký?
3) pro podtáčení je lepší jaký?
4) pro dlouhodobé udržení vlastností je lepší jaký?
5) pro ochranu motoru řetězu, vačky, ventily, hydroštely, písty, katalyzátor je lepší jaký?
6) pro studené starty do -20°C je lepší jaký?
Moc bych poprosil jen číslo otázky a doplnit DXG nebo SSO a já si to pak proberu - byl jsem víc prikloněn na DXG ale klidně dám SSO pokud má v něčem zásadní výhodu i když by svou práci odvedl i DXG.
Slibuji že pak už dám pokoj
1) do města na popojížkdy je lepší jaký?
2) na vysokou zátěž jízda v horním spektru otáček je lepší jaký?
3) pro podtáčení je lepší jaký?
4) pro dlouhodobé udržení vlastností je lepší jaký?
5) pro ochranu motoru řetězu, vačky, ventily, hydroštely, písty, katalyzátor je lepší jaký?
6) pro studené starty do -20°C je lepší jaký?
Moc bych poprosil jen číslo otázky a doplnit DXG nebo SSO a já si to pak proberu - byl jsem víc prikloněn na DXG ale klidně dám SSO pokud má v něčem zásadní výhodu i když by svou práci odvedl i DXG.
Slibuji že pak už dám pokoj