Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1875
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do 1.2 TSI
Spíš je otázka proč jezdit s 7 let starým autem do autorizáku. Jeden z důvodů sám tazatel uvedl... A jestli toautorizák nebyl, tak bych zvážil změnu taktéž. Co se týče oleje jako takového, tak je to otázka jak se s tím pojede. Pokud ta dálka bude na pohodu, tak klidně nechat tu třicítku. Jestli je to svežnější provoz nebo naložený auto, tak bych nějakou tu 5W-40 VW502.00 dal. Určitě bych sledoval teploty oleje. Teda jestli to ta ovce umí zobrazit...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej do 1.2 TSI
Matty: Asi tak. Pokud k tomu v tom servisu mají tento přístup, šel bych jinam bo to jsou diletanti....
V případě delších jízd by se dalo i těch 20 tkm, ale ad1) nebo 1 rok, a ad2) je to moc. Jestli Ti jde o motor nechal bych výměnu po 1 roce - což je u Tebe těch 12 tkm (a na olej tak akorát aby ještě dělal všechno co má a tak jak má).
Já bych dal SAE 5w30 nebo 5w40 s normou VW502.00 a ACEA A3/B3 nebo A3/B4.
(Můj tip na dobrý olej za dobrý love je třeba Shell Helix Ultra nebo Valvoline SynPower).
A jestli chceš vědět proč ne 5w30 504/507 na prodloužený interval 30 tkm / 2 roky tak třeba proto, že je to olej přednostně určený pro motory s filtrem pevných částic a se sníženým obsahem sulfátového popela (ten obsahuje méně aditiv na ochranu motoru, které pak začínají chybět právě v té druhé polovině toho prodlouženého intervalu )
V případě delších jízd by se dalo i těch 20 tkm, ale ad1) nebo 1 rok, a ad2) je to moc. Jestli Ti jde o motor nechal bych výměnu po 1 roce - což je u Tebe těch 12 tkm (a na olej tak akorát aby ještě dělal všechno co má a tak jak má).
Já bych dal SAE 5w30 nebo 5w40 s normou VW502.00 a ACEA A3/B3 nebo A3/B4.
(Můj tip na dobrý olej za dobrý love je třeba Shell Helix Ultra nebo Valvoline SynPower).
A jestli chceš vědět proč ne 5w30 504/507 na prodloužený interval 30 tkm / 2 roky tak třeba proto, že je to olej přednostně určený pro motory s filtrem pevných částic a se sníženým obsahem sulfátového popela (ten obsahuje méně aditiv na ochranu motoru, které pak začínají chybět právě v té druhé polovině toho prodlouženého intervalu )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
1.2 TSI 81kw dostává od roku 2016 jako prvonáplň nízkoviskozní 0w-20,zlatej Kastrol s 25mg/kg titania v 504.00 není žádná katastrofa,řekl bych.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Olej do 1.2 TSI
Možná není.
V kombinaci s intervalem 30 tkm / 2 roky ten motor dá 100 tkm než začne brát olej jak dvoutakt
A proto píšem že alfa a omega je výměna DO 15 tkm! A pak je i vedlejší jestli 502 nebo 504.
Krom toho u toho 1.2 TSI sice asi přešli na 0w20 508/509, ale bez nějakých větších konstrukčních úprav na motoru. Jen tak si ekolog usmyslel
V kombinaci s intervalem 30 tkm / 2 roky ten motor dá 100 tkm než začne brát olej jak dvoutakt
A proto píšem že alfa a omega je výměna DO 15 tkm! A pak je i vedlejší jestli 502 nebo 504.
Krom toho u toho 1.2 TSI sice asi přešli na 0w20 508/509, ale bez nějakých větších konstrukčních úprav na motoru. Jen tak si ekolog usmyslel
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Ak sa nemýlim je to priamovstrek...aj preto by som sa držal "c" čiže 504/507...olej je gut (prípadne sa dá aj iný 0/5w30) skôr je treba si strážiť interval plus dobré palivo prípadne aditivovať a nešlapať mu na krk pri nízkych otáčkach a pohoda.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej do 1.2 TSI
A až je to prohřátý tak občas nechat otáčky se kouknout nad 4000 a nejezdit (v zátěži) pod 2000.
A uvažoval bych i o (pokud nebyla - výměně) převoďáku a chladicí kapalině.
A uvažoval bych i o (pokud nebyla - výměně) převoďáku a chladicí kapalině.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Díky pánové všem za, nečekaně rychlé, cenné rady. Když to shrnu, tak co se týká intervalu výměny, rozhodně chci 15 tis./ 1 rok, a jelikož zatím tolik nenajedu, tak 1 rok je pro mě ideál. Servis nebyl autorizovaný (i když v něm taky doporučovali nechat long life interval), ale jiný "značkový" servis. Poohlédnu se po jiném. Předpokládám, že při tomto intervalu není nutné mít normu 504, ale lze přejít bez problémů na 502, která bude asi i o něco levnější. Pochopil jsem, že SAE 5W40 je spíše pro vyšší zátěž a teploty. Budu jezdit ve dvou lehce nad dálniční limit, takže nechám SAE 5W30. Teplotu oleje si hlídám (ano, ovce to umí zobrazit .
Ještě jednou díky všem.
Ještě jednou díky všem.
Re: Olej do 1.2 TSI
Dobrý den Všem majitelům těchto motorů - posílám názor mechanika : Díky za něj!!! https://www.facebook.com/watch?v=845420156783637
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do 1.2 TSI
Twl, co ty strašný vůle...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej do 1.2 TSI
Toto by měl vidět každý...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Olej do 1.2 TSI
Prd tomu rozumiete Kľuka u 1.2 TSi sa nemaže kanálikmi,lež namáčaním do vane
A farbu motora jeden týpek okomentoval : "Vždyť uvnitř mají takovouhle barvu všechny motory, co to je za pokus?!"
A farbu motora jeden týpek okomentoval : "Vždyť uvnitř mají takovouhle barvu všechny motory, co to je za pokus?!"
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30