Mám takový velmi specifický dotaz týkající se vhodného oleje pro Ford Fiesta s čtyřválcem Sigma 1.25. Hledal jsem, několikrát tu tyto motory už padly, nicméně jsem v trochu specifické situaci. Kupuji totiž tak trochu raritní auto z roku 2013, ovšem s nájezdem pouhopouhých 9 tisíc kilometrů a trvale garážované. Ponechme stranou úvahy o tom, jestli jsou kilometry pravé a té paní co to prodává je opravdu 80
Auto po celou dobu jezdilo poměrně pravidelně přes léto, výhradně velmi krátké městské trasy. V zimě nejezdilo prakticky vůbec.
Auto má za sebou 2 garančky v autorizáku, poslední v roce 2018 při nájezdu asi 4500km, při kterém podle štítku u motoru nalili Ford Formula 5W-40.... což by mohlo být Ford Formula S/SD SAE 5W-40, ACEA C3, API SN/CF, Ford WSS-M2C917-A.
Manuál říká používat olej s normou WSS-M2C948-B a viskozitou 5W-20, alternativně WSS-M2C913-C a 5W-30. Pokud nelze použít olej splňující specifikaci WSS-M2C913-C nebo WSS-M2C948-B, použijte olej SAE 5W-30, vyhovující specifikaci ACEA A5/B5. Tedy už od začátku se tam asi leje olej v rozporu s výrobcovým doporučením.
Aktuálně jsem spokojený majitel dosavadního Fordu Focus MK2 1.6 74kw 2009 ze stejné rodiny motorů Sigma a před 3 lety jsem přešel z fordácké vodičky 5W-30 na 5W-40 ACEA A3/B3 (Ravenol VSI a Millers EE) a spokojenost. Ovšem to bylo u auta s nájezdem 200 tisíc km.
Ale teď babo raď, co nalít do Fiesty. Určitě né 5W-20, to je olej pro 1.0 ecoboost podle mě, né pro motory vyvinuté v 90. letech. Ale jinak, nalili byste fordí vodu 5W-30 a nebo něco plnotučného? Auto je sice defakto nové, stěží zajeté, ale přecejen má už 10 let... Teď bude z 95% jezdit denně 2x25km v kombinovaném provozu mimo město + popojíždění v pražských kolonách a to i se studeným motorem a a minimem dálnice. Olej si měním sám, takže bych rád interval max. 10 tisíc km na výměnu a první výměnu bych zkrátil maximálně na polovinu. Rád se svezu a 60 koňový motor bude nutné točit, dám mu teď pár tisíc km na "druhý" zájezd, ale pak počítám, že se pravidelně na 5 tisíc ot. podívám.
Zvažuji následující:
Ravenol FO 5W-30 ... plní výrobcovu normu
Ravenol HCL 5W-30 ... docela drahý
Ravenol VSI 5W-40 ... mám vyzkoušený, ale je drahý
Repsol Elite Competicion 5W-40 ... super cena
Fuchs Titan SuperSyn 5W-40 ... super cena
Valvoline Maxlife 5W-40 ... mám koupený na další výměnu do Focuse, ale třeba by desetiletá těsnění Fiesty také nebyly proti, nevím nevím...
Děkuji za vaše názory, co byste použili vy. Je to sice můj první příspěvek sem, ale už delší dobu forum pravidelně čtu, takže jsem snad trochu v obraze a úplně mimo můj dotaz není, takže se jen omlouvám za jeho délku