Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Iridiový svíčky měnit s olejem? To je docela luxus. Já Denso IK16TT v Exploreru s lpg měním kolem 50tis.km, no problém.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Psal jsem že měním svíčky NGK s olejem každý rok. A ty Ukrainsko russké Bosche iridia jsem vyzkoušel poprvé a naposled. A už jsem je vyhodil do KOŠE.
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
EPC bylo na jedničkových fabiích (na čem dalším od koncernu netuším), a byla to kontrolka signalizující chyby elektroniky motoru, ale taky se třeba rozsvítila, když odešel spínač brzd. světla apod. Vzhledem k tomu, že se rozsvítila, tak mi moc neštymuje, že nebyla uložena žádná závada... Samozřejmě neplést s MIL kontrolkou (grilované kuře, ponorka, vrtulník)Colommbo píše:Úplně netuším, co přesně znamená zkratka EPC, mám jen dojem, že je to snad něco kolem palivové směsi a jejího řízení...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Tedy něco jako kupř. u Oplů oranžová kontrolka "autíčko s montážním klíčem" - krom kontrolky MIL, která signalizovala spíš problém s řízením emisí.BigBang píše:EPC ... byla to kontrolka signalizující chyby elektroniky motoru, ale taky se třeba rozsvítila, když odešel spínač brzd. světla apod...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
tak tak
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
O víkendu jsem měnil svíčky v motoru K20C1. Původně jsem to měl v plánu až na jaře, ale stav svíček po 35.000 km (od výroby auta) ve mě moc důvěry nezanechal. Jsou to iridiové svíce NGK ILZKAR8H8S a výrobce stanoví výměnu až po 120.000 ujetých km. Nevím, ale tohle bych si v autě po takovou metu nenechal.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ahoj, pane! Nemohl bys to, prosím, napsat normálně, abych tomu rozuměl i já...? Díky!Libor píše:...v motoru K20C1...
P.S. Když napíšu motor M104.992, budeš taky hned vědět, vo co go...?
P.P.S. Myslím, že s iridiovými Denso bys byl co do životnosti spokojenější.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ahoj, samozřejmě.
Omlouvám se, jedná se o přeplňovaný "dvoulitr" řady K, od Hondy, v tomto případě implementovaný v modelu Civic.
Nad Denso jsem samozřejmě uvažoval Mám je ve veškeré technice doma, jenže...
Vlezl jsem jak do papírového katalogu, tak do internetového a jako alternativu k těmto NGK ILZKAR8H8S, mi to v obou případech našlo Densa VXEHC24G (řada Iridium Tought), které lze za jistých okolností zaměnit za svíce v základní řadě iridiovek (Longlife) SGHE24HCR8S. Jenže prvně jmenované nejsou nijde v ČR k sehnání a nejsem si úplně jistý, zda by základní řada Denso byla lepší, než "vrchol" od NGK. To je do diskuse....
Řadu TT, Racing, nebo Power na mé auto Denso bohužel nevyrábí.
Takže jsem zatím objednal a použil svíce identické s prvovýrobou, čili ta NGKáčka na fotce.
Omlouvám se, jedná se o přeplňovaný "dvoulitr" řady K, od Hondy, v tomto případě implementovaný v modelu Civic.
Nad Denso jsem samozřejmě uvažoval Mám je ve veškeré technice doma, jenže...
Vlezl jsem jak do papírového katalogu, tak do internetového a jako alternativu k těmto NGK ILZKAR8H8S, mi to v obou případech našlo Densa VXEHC24G (řada Iridium Tought), které lze za jistých okolností zaměnit za svíce v základní řadě iridiovek (Longlife) SGHE24HCR8S. Jenže prvně jmenované nejsou nijde v ČR k sehnání a nejsem si úplně jistý, zda by základní řada Denso byla lepší, než "vrchol" od NGK. To je do diskuse....
Řadu TT, Racing, nebo Power na mé auto Denso bohužel nevyrábí.
Takže jsem zatím objednal a použil svíce identické s prvovýrobou, čili ta NGKáčka na fotce.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Asi jsem slepej, ale co se ti na tý svíci nelíbí
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Možná se ta svíčka trochu přehřívá, ale to bude souviset se způsobem používání auta
Seriová produkce musí vydržet i používání typu "auto, kterým se jezdí na nákup" a to platí i pro CTR, takže u CTR, kde se stabilně využívá potenciál motoru, by déle vydržely studenější svíčky.
Možná zkus výběr svíček zkonzultovat s Danym: http://typer.cz/
-----
P.S. Co bych dal za takhle hezky vypadající svíčky na své motorové pile
Seriová produkce musí vydržet i používání typu "auto, kterým se jezdí na nákup" a to platí i pro CTR, takže u CTR, kde se stabilně využívá potenciál motoru, by déle vydržely studenější svíčky.
Možná zkus výběr svíček zkonzultovat s Danym: http://typer.cz/
-----
P.S. Co bych dal za takhle hezky vypadající svíčky na své motorové pile
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
O par desitek stranek zpet v tomhle tematu kdysi Jerry3 psal, ze iridiovy Densa vydrzi strasne navaly kilometru, z hlavy si tedka cislo netipnu (a takhle narychlo jsem to nenasel), ale i nad 100 tis. km. Ja je tehdy na jeho radu taky dal do 1.6 MPI (dnes maji cca 75 tis. km) a zcela bez problemu. Primo po vymene se motor tak neskutecne uklidnil, ze jsem se nekolikrat pri cekani v nastartovanem aute pristihl, jak jsem si rikal, ze "ty vole, ono mi to zdechlo". Motor pritom v poklidu bezel na volnobeh.tonny píše:Iridiový svíčky měnit s olejem? To je docela luxus. Já Denso IK16TT v Exploreru s lpg měním kolem 50tis.km, no problém.
Necham je tam jak jen dlouho to pujde, protoze vymena na tom motoru je neskutecnej oprc (prostredni dve svicky jsou pod sanim a je to docela akrobacie s kloubovou hlavici na racne, jen jsem trnul jak mi to tam spadne a rozhodi se odtrh).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ano, například Subaru má výměnný interval zapalovacích svíček s iridiovou elektrodou předepsaný na 100k km, teď z hlavy nevím jestli Denso nebo NGK, ale je to asi jedno. Samozřejmě při provozu na benzín, u LPG to bude zhruba polovina.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Myslim , ze nie je podstatne ci denso alebo ngk.
U oboch mojich japoncov mam v predpise oboje alternativy.
U toyoty su to platinky, interval 100tkm, u hondy iridiove a interval taky isty.
Pouzivam ale denso. Raz som mal v toyote este predoslej aj ngk ale uz po cca.80tkm boli tie platinove spicky dost opalene. Mozno boli falosne, neviem. V tom case sa o tom dost pisalo, ze su tu ngk falzifikaty, takze preto som ostal u densa zo spolahliveho zdroja.
Mimochodom mal som aj ngk kable a tiez sklamali. Jedna fajfka sa pri vyberani odtrhla. Ale mohla to byt vynimka. Zas tak vela skusenosti s kablami nemam. Vlastne iba tuto jednu. V terajsej toyote mam tiez ngk kable ale nejake ine - modre. Uz som to ale s tym kupil a nejako to neriesim.
Povodne na starej toyote boli bougicord ( francuzsko myslim) a boli by asi večné, lenze mi jeden nejake zvieratko načalo, takže preto ta vymena.
U oboch mojich japoncov mam v predpise oboje alternativy.
U toyoty su to platinky, interval 100tkm, u hondy iridiove a interval taky isty.
Pouzivam ale denso. Raz som mal v toyote este predoslej aj ngk ale uz po cca.80tkm boli tie platinove spicky dost opalene. Mozno boli falosne, neviem. V tom case sa o tom dost pisalo, ze su tu ngk falzifikaty, takze preto som ostal u densa zo spolahliveho zdroja.
Mimochodom mal som aj ngk kable a tiez sklamali. Jedna fajfka sa pri vyberani odtrhla. Ale mohla to byt vynimka. Zas tak vela skusenosti s kablami nemam. Vlastne iba tuto jednu. V terajsej toyote mam tiez ngk kable ale nejake ine - modre. Uz som to ale s tym kupil a nejako to neriesim.
Povodne na starej toyote boli bougicord ( francuzsko myslim) a boli by asi večné, lenze mi jeden nejake zvieratko načalo, takže preto ta vymena.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Záleží,jaký provoz svíčka absolvuje. Jestli více dlouhé trasy vesměs dálnice, okrsky a nebo vesměs město a kolem města. Jde o počet zápalů. Jestli převažuje městský provoz a kolem komína bude iridiová na 50 tisících v takovém stavu, jako ta ve 100 tisících po dálnici a okrskách. Švíčka, která má již něco za sebou se projevuje horšíma starty a taky jde spotřeba o něco nahoru.
Opotřebením se zvyšuje odtrh, ve vyšších otáčkách to nějak znát není, ale volnoběh a v nižších točkách to má tvrdší chod.
Opotřebením se zvyšuje odtrh, ve vyšších otáčkách to nějak znát není, ale volnoběh a v nižších točkách to má tvrdší chod.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
hlavne viac poladený upravený motor s vyššími tlakmi môže mať za určitých podmienok "problém" s vyšším odtrhom... viem že u týchto motorov hlavne v USA niektorí dosť laborujú a skúšajú vyššie odtrhy v kombinácii so snahou o silnejšiu iskru ( plasma boostre)
ja v CT-R každých 20tis.km nové originály (teraz v rámci projektu a finálneho skladania motora boli posledné sviečky vymenené po 7tis.km ) Podľa skúsenosti originály sú v K20C1 viac než dostačujúce a efektívne aj pre okruhové jazdy a poladené motory. Nad 500ps sa vraj už prechádza na rhutenium a upravuje odtrh.
edit.. tie Denso Iridium Tough v ničom lepšie pre tento konkrétny motor ako original nebudú.. keď už uvažovať nad niečim "lepším" tak OKADA plasma coils.. Nad čím v rámci projektu dosť vážne uvažujem (možno ako taká úplne záverečná čerešnička na veeeeľmi drahej torte )
ja v CT-R každých 20tis.km nové originály (teraz v rámci projektu a finálneho skladania motora boli posledné sviečky vymenené po 7tis.km ) Podľa skúsenosti originály sú v K20C1 viac než dostačujúce a efektívne aj pre okruhové jazdy a poladené motory. Nad 500ps sa vraj už prechádza na rhutenium a upravuje odtrh.
edit.. tie Denso Iridium Tough v ničom lepšie pre tento konkrétny motor ako original nebudú.. keď už uvažovať nad niečim "lepším" tak OKADA plasma coils.. Nad čím v rámci projektu dosť vážne uvažujem (možno ako taká úplne záverečná čerešnička na veeeeľmi drahej torte )
Naposledy upravil(a) kornel dne pát pro 23, 2022 17:40, celkem upraveno 1 x.