Přesunuto z jiných témat - dohady, nesouvisející příspěvky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Podtrženo,sečteno - oleje s HTHS od 2,6 hore aj pri vysokých otáčkach ochránia najzaťaženejšie časti motoru
Asi sa budem opakovať,ale najväčšie zlo spraví degradovaný olej (dlhé intervaly) a malé množstvo oleja (prirodzený úbytok) teda okrem mojej samozrejme Hondy
Asi sa budem opakovať,ale najväčšie zlo spraví degradovaný olej (dlhé intervaly) a malé množstvo oleja (prirodzený úbytok) teda okrem mojej samozrejme Hondy
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
No bol by som opatrnejsi v tomto vyroku. Pouzil by som radsej cislo 2,9 ako hranicu vseobecnej bezpecnosti pre motor vcitane piestnej skupiny.
Na 2,6 musi uz byt fakt uzposobeny.
Ostatne samozrejme plati.
Na 2,6 musi uz byt fakt uzposobeny.
Ostatne samozrejme plati.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
nejak takto to vidím aj ja.. z toho dôvodu som sa nakoniec rozhodol v CT-R použiť miesto Honda Genuine 0W-20 Type 2, Amsoil SS 0w-30 s HTHS 3,10 (ACEA A5).. Uvažujem aj s nejakou možnou degradáciou viskozity (hoci aj miernou) počas prevádzky, kedy 0w-20 by už mohla byť (v nejakých podmienkach) aj za hranou akceptovateľnosti v ochrane pred opotrebením.
Re: Olej s Ford normou
Áno uzposobeny...ako si písal vyššie...nie je to len otázka honovania....ale preč už od tohoto slova.jarson1 píše:No bol by som opatrnejsi v tomto vyroku. Pouzil by som radsej cislo 2,9 ako hranicu vseobecnej bezpecnosti pre motor vcitane piestnej skupiny.
Na 2,6 musi uz byt fakt uzposobeny.
Ostatne samozrejme plati.
Takých grafov som videl kvantum aj ja ale nikde som sa nedozvedel ako a na čom prípadne na ako motore sa toto testovalo....ak sa jedná o motor ktorý na to nie je uzposobeny je to jasné a dáva mi to zmysel...na druhú stranu ak pozriem na oilcluby de/ru/pl kde roky jazdia na sae 20 bez problémov dáva mi to vietor do plachiet
Osobne u mňa viac závaží test konkrétneho motore na konkrétnom oleji ako napr. MB na oleji mobil 1 ....link som asi dával.... či Toyota camry na sae 20 s niekoľko miliónmi km kým schválili olej.... tiež som tu asi link dával...toto je u mňa viac ako grafy...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Toto mi príde absolútne v poriadku logické a hlavne nie prehnané... mám obavu čo mi výrobca predpisuje ? (myslím že tu je len jedna sae ak sa nemýlim) podskočím o stupeň hore a neriešimkornel píše:nejak takto to vidím aj ja.. z toho dôvodu som sa nakoniec rozhodol v CT-R použiť miesto Honda Genuine 0W-20 Type 2, Amsoil SS 0w-30 s HTHS 3,10 (ACEA A5).. Uvažujem aj s nejakou možnou degradáciou viskozity (hoci aj miernou) počas prevádzky, kedy 0w-20 by už mohla byť (v nejakých podmienkach) aj za hranou akceptovateľnosti v ochrane pred opotrebením.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Kater:
Je treba pochopiť rozdiel medzi hrúbkou a silou olejového filmu...nie je to to isté...
Nie si sám čo sa mylne domnieva že hrubší olej. film sae 40 napr. je zároveň únosnejší ako film oleja A5. Nájdu sa aj tu výnimky ale nejde o samotnú vyskozitu ale o olej ako celok (prísady)
Myslím že celkom dobre to ilustruje najnovšia revízia acea kde si nájdeš že u olejov A7 je prísnejší limit na test opotrebenia vačky v porovnaní s olejmi A5 či A3 rovnako to isté platí u oleja C6 v porovnaní s olejmi C5 či C3
Čiže tenší olejový film ktorý chráni lepšie... musí
Je treba pochopiť rozdiel medzi hrúbkou a silou olejového filmu...nie je to to isté...
Nie si sám čo sa mylne domnieva že hrubší olej. film sae 40 napr. je zároveň únosnejší ako film oleja A5. Nájdu sa aj tu výnimky ale nejde o samotnú vyskozitu ale o olej ako celok (prísady)
Myslím že celkom dobre to ilustruje najnovšia revízia acea kde si nájdeš že u olejov A7 je prísnejší limit na test opotrebenia vačky v porovnaní s olejmi A5 či A3 rovnako to isté platí u oleja C6 v porovnaní s olejmi C5 či C3
Čiže tenší olejový film ktorý chráni lepšie... musí
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Nikdy a nikde som nenapísal"hrubší",to si napísal ty.Pracoval som na skúšobni motorov tak viem o čom píšem.
Re: Olej s Ford normou
O to smutnejšie je ak zastávaš názor že 5w40 A3 je to najlepšie bez ohľadu na konštrukciu motora
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Nikdy som nenapísal iba A3.Vždy píšem A3/B3/B4 .
Re: Olej s Ford normou
Je v Tom rozdiel ?
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Pre teba asi nie.A už sa s tebou nemienim dohadovať, lebo je to aj tak márna snaha.
Re: Olej s Ford normou
Nie zásadný jelikož sa jedná o jednu pajtu olejov...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
No, vec sa ma takto. Nie kazda 20-ka je automaticky s HTHS od 2,6.Mirec 29 píše: ....na druhú stranu ak pozriem na oilcluby de/ru/pl kde roky jazdia na sae 20 bez problémov dáva mi to vietor do plachiet
.... či Toyota camry na sae 20 s niekoľko miliónmi km ...
Ako vieme, kazda Acea je spojena s nejakym rozsahom HTHS ( a dalsimi parametrami ako popol a ine).
Vo svete okrem 0w20 sa velmi rozsirene pouzivaju u nas uz uplne zaznavane 5w20. Vlastne sa to da nazvat takmer najrozsirenejsou viskozitou ( hned po nej 5w30) , ktora sa
hlavne mimo europu pouziva desatrocia davno pred 0w20. Zvlast japonci casto mavaju tuto viskozitu priamo na viecku plniaceho hrdla oleja. Podobne ako na brzdovej nadobke napis DOT4 napriklad. Tu u nas som to velmi nevidel, ale u amikov napriklad takmer 100% ich to tam ma (vsak jasne , amici ) a azia detto. A rusaci jazdia na kusoch z Ázie na 90% tiez.
Teda tie miliony stastnych km na sae 20 mozu a zrejme budu z valnej casti najazdene prave na tuto viskozitu. Preco to pisem? 5w20 -ky , ked si popozeras , maju na rozdiel od 0w20-ky HTHS obvykle az od 2,8 - 2,9 . Teda v zmysle prispevkov vyssie v " bezpecnom pasme".
Aby toto nebol ten zakopany pes.
0w20 obvykle zacina tesne na 2,6 co je vlastne aj spodná hranica pre nu. Ale ...vies ty ci pocas prevadzky si ju udrzi s prehladom do konca vymenneho intervalu? Zvlast ked uz ako nova pred naliatim ma napriklad 2,64 ( priklad ravenol 0w20 ecs? A potom - nevrav , ze si to na forach ,ktore spominas neregistroval - zaujemcovia o 0w20 hladaju "najtucnejsiu 20-ku. Ano su . S hths cca 2,7-2,8 . Takych by som sa neobaval. Ale hladaj to.. v kope sena....
Uplne chapem kazdeho, kto zvoli vyssiu rezervu a vyda sa cestou 30-ky, alebo aspon 5w20-ky. Je to podobne ako u nas , ked ti poradia 40-ku. Pre istotu .
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-20
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-20
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-20
...slusny rozptyl , ze?
Naposledy upravil(a) jarson1 dne sob říj 01, 2022 16:25, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Kto číta pozorne moje príspevky písal som niečo podobné kde som porovnával sae 20 s hths 2.9 a sas 30 na dolnej hranici ktorá má rovnako hths 2.9. a konštatoval som že by som volil sae 20 pretože bude mať vo fáze zahrievanie menšiu viskozitu čo je plus a za tepla bude na úrovni sae 30...( v zimnej prevádzke)
V zásade súhlasím čo si napísal....
Ešte jeden postreh čo sa týka toho či sa udrží počas intervalu....napr. mobil 1 ESP X2 vyšiel po skúške struhovej stability ako jediný s miernym nárastom viskozity čím sa potvrdilo tvrdenie reológa špecialistu že sa práve v tomto oleji použilo niečo výnimočné...preto súhlasím nie je 20tka ako 20 tka...
Je veľká škoda že "vymierajú" oleje ako 5w20 či 10w30...
Sfe som mal a nebyť tak vysokej ceny bral by som zase....
V zásade súhlasím čo si napísal....
Ešte jeden postreh čo sa týka toho či sa udrží počas intervalu....napr. mobil 1 ESP X2 vyšiel po skúške struhovej stability ako jediný s miernym nárastom viskozity čím sa potvrdilo tvrdenie reológa špecialistu že sa práve v tomto oleji použilo niečo výnimočné...preto súhlasím nie je 20tka ako 20 tka...
Je veľká škoda že "vymierajú" oleje ako 5w20 či 10w30...
Sfe som mal a nebyť tak vysokej ceny bral by som zase....
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Áno toto je zmýšľanie nás starších väčšinou jazdiaciach ešte na túto dobu v predpotopných autách Kdežto nové motory sú už ďaleko viac tepelne účinnejšie resp. do popredia sa derú hybridy a tu už netreba stresovať (ako Brodys vo vedľajšom vlákne) či má olej HTHS 2,64 alebo až 2,7-2,8 Je to úplne jedno. Ten olej to umaže s prstom v zadkujarson1 píše:0w20 obvykle zacina tesne na 2,6 co je vlastne aj spodná hranica pre nu. Ale ...vies ty ci pocas prevadzky si ju udrzi s prehladom do konca vymenneho intervalu? Zvlast ked uz ako nova pred naliatim ma napriklad 2,64 ( priklad ravenol 0w20 ecs? A potom - nevrav , ze si to na forach ,ktore spominas neregistroval - zaujemcovia o 0w20 hladaju "najtucnejsiu 20-ku. Ano su . S hths cca 2,7-2,8 . Takych by som sa neobaval. Ale hladaj to.. v kope sena....
Uplne chapem kazdeho, kto zvoli vyssiu rezervu a vyda sa cestou 30-ky, alebo aspon 5w20-ky. Je to podobne ako u nas , ked ti poradia 40-ku. Pre istotu ...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30