Ty žiješ internetem, já jsem 20 let žil "živou praxí", včetně osobních vazeb na lidi z ACEA a hlavně z nejrůznějších zkušeben pracujících pro WP29 EHK OSN. V tom spočívá zcela zásadní rozdíl mezi námi dvěma. Jinak řečeno, vyhledej si sám. Pomůcka: úhel sklonu honovací stopy...Mirec 29 píše:za prvé prosím doložiť odkaz na odborný článok kde sa píše že o použití respektíve nepoužití oleja so sníženou viskozitou rozhoduje práve honovanie pretože osobne narozdiel od vás som prečítal kvantum článkov o použití týchto olejov a všade som sa dočítal o rozdieloch v konštrukcií...čiže výskum a vývoj nových materiálov, počty rôznych rozťažností jednotlivých materiálov aby sa určila vhodná vôľa tam či onam a potom rôzne povlaky nanášané rôznym spôsobom aj na steny valcov aj v motoroch vw ktoré prešli na oleje sae20...odkaz na článok a štúdiu som dal...v inom vlákne...toto všetko a ešte viac rozhoduje či sa dá použiť olej napr. sae20...samotné honovanie asi nie...
čiže ak "zruším" honovanie na valci muselo dôjsť k zrušeniu všetkých povlakov či iných povrchových úprav ktoré nasledujú po honovaní...a preto ak k tomu došlo rád by som videl kde konkrétne a prečo...sotva vinou oleja samotného
Přesunuto z jiných témat - dohady, nesouvisející příspěvky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Nejsem mekánik, ale celé dlouhé roky žiju v přesvědčení, že honování válců je to jediné, co dokáže olej na jejich stěnách udržet. Je však pravdou, že odborných článků jsem přečetl možná desetinu tvého objemu. Že se vzděláváš, je naprosto v pořádku, jen mi občas přijde, žes trochu odtržený od reality. Ony totiž ty odborné poučky taky někdy v praxi nemusí fungovat, resp. nemusí fungovat tak, jak bychom očekávali. "Šedivá je teorie, strom života zelený."Mirec 29 píše:...honovania...ak sa takéto niečo v moderných motoroch vôbec robí neviem povedať...
za druhé ak by k niečomu takému aj došlo mňa ako majiteľa auta ktorý napríklad najazdil cez 200 tkm na oleji sae20 a stále netrpím stratou oleja niečo takéto vôbec netrápi
...ak sa neukáže nič čo by ma malo znepokojovať má ma trápiť honovanie
Nevím, který jsi ročník, ale možná i u vás "pod Tatrami, či na Orave a Spiši" šel v dobách minulých v televizi seriál Jaroslava Dietla Nemocnice na kraji města. Tam byl lékař, který toho měl načteného opravdu hodně a při každé příležitosti to dával najevo. Kdybych si jen vzpomněl, jak se jmenoval...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Keď výrobca predpíše nejaký typ oleja ku konkrétnemu motoru tak asi by mal vedieť či tam môže ísť olej s normálnou HTHS alebo so zníženou. To že zvolí nezmyselný interval na všetky typy jázd je podľa mňa kameňom úrazu nie samotný olej Tj kontaminovaný olej krátkymi jazdami + nekontrolovanie jeho úrovne spojené s intervalom 30.000km/2roky je zabijak toho fabrickeho honovania. Aby som len tak netrepal do vetra,kolegov (spomínaný Ford) Focus 1.6 Tdci od novoti FF 5W30 A5/B5 menený každoročne po cca 15.000km Motor nemá žiadne problémy so spotrebou oleja. Turbo taktiež pôvodné.Jerry3 píše:Nezbývá mi, než ti za shora citované vyjádření vřele poděkovat! Právě jsi prokázal, že o technické stránce věci nevíš ale zhola nic: je to totiž právě a pouze druh a provedení honování válců, co určuje, zda možno použít olej se sníženou HTHS viskozitou, nebo naopak absolutně nelze. A je to opět právě ztráta honování, která je příčinou zvýšené spotřeby oleje, mj. právě u forďáckých motorů (když už jsme ve fordím vláknu). A konečně je to právě standardní honování používané v běžné autoopravárenské praxi, které rychle zmizí, pokud je po opravě znovu použit výrobcem vozu "předepsaný olej" se sníženou HTHS viskozitou....
Neviem na čo sem tahas autoopravu ? To by mal snáď upozorniť dotyčného ten majster že treba si dávať bacha na typ oleja.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Zrovna 1.6 TDCI je typicky vadný už z konstrukce. Ty motory mají pověst jako mají, jelikož je velmi malá olejová náplň a úplně nesmyslně umístěný výpustní šroub na olej v kopci. Takže bez celkem jednoduché úpravy (vytažení prohlubně ve vaně směrem dolu pukem) docházelo k poruchám motoru cellem snadno....
Dost lidí to ví a intervaly výměny zkracuje a hlavně si vanu upraví, jestli to není tvůj příklad:-)
Dost lidí to ví a intervaly výměny zkracuje a hlavně si vanu upraví, jestli to není tvůj příklad:-)
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Olej s Ford normou
Áno ten motor má aj tento problém. Skrátením intervalu sa tento problém odrovnava. Úpravou vypustaku o to viac
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Colommbo -
Doktor Cvach
Doktor Cvach
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Ale samozřejmě - právě že tomu oleji se sníženou HTHS přizpůsobí honování.jerome píše:Keď výrobca predpíše nejaký typ oleja ku konkrétnemu motoru tak asi by mal vedieť či tam môže ísť olej s normálnou HTHS alebo so zníženou.
Já ne, to Mirec 29:jerome píše: na čo sem tahas autoopravu ? To by mal snáď upozorniť dotyčného ten majster že treba si dávať bacha na typ oleja.
Klidně si podejte ruce: něco čtete, ovšem vlivem vlastní nepozornosti vám unikají podstatné detaily. A "ďábel se skrývá v detailu"!Mirec 29 píše:...ak sa takéto niečo v moderných motoroch vôbec robí neviem povedať...pri oprávach áno...
A pokud jde o onoho mistra, tak právě ten tam klidně nalije "předepsaný olej", poněvadž vůbec netuší, že ono speciální honování z výroby výbrusem úspěšně "zrušil" a jiné než běžné není v jeho technologických možnostech udělat. Přesněji řečeno, on ani náhodou netuší, že není 5W-30 jako 5W-30.
Re: Olej s Ford normou
Já mám vanu na 1,6EB v pořádku a olej mi nebere. Pravda, nepoužívám předepsaný. Zato kolegyně s 1,5EB, s vanou rovněž v pořádku a s výměnnými intervaly max. rok/20 tis. km (jezdí, přesněji jezdila prakticky pouze dlouhé trasy), které tam značkový servis lije výhradně předepsaný olej, už má při +-stejném km proběhu (ovšem s o tři roky mladším vozem) s jeho spotřebou problém: mezi dvěma výměnami musí dolít cca dva litry.Brodys píše:...Dost lidí to ví a intervaly výměny zkracuje a hlavně si vanu upraví, jestli to není tvůj příklad:-)
Případ, na který jsem narážel, se ale týkal vlastní zkušenosti s vozem zn. Mitsubishi vyrobeným v Japonsku.
Re: Olej s Ford normou
Alebo niektore toyoty radu ZZ.
...ale aj ine. Do zrkadla vylestene a u 1ZZ-fe ako bonus ovalita. Bezproblemovy motor dokazal utrpiet tak nahly kolaps, ze zozral olejovu nspln doslova behom par km z nicoho nic a zaklepal na kluke.
Smutne bolo, ze neslo o to ci sa to stane, ale kedy. Problemom boli zle vyriesene stieracie kruzky. Trvalo niekolko rokov kym to toyota dala do poriadku.
Takze napriklad ak kupujes toyotu 1zz 1.8 litra ( napriklad avensis alebo celica), tak radsej len od 5/2005 vyssie.
To len na okraj. Spolocny menovatel s temou - strata honovania.
...ale aj ine. Do zrkadla vylestene a u 1ZZ-fe ako bonus ovalita. Bezproblemovy motor dokazal utrpiet tak nahly kolaps, ze zozral olejovu nspln doslova behom par km z nicoho nic a zaklepal na kluke.
Smutne bolo, ze neslo o to ci sa to stane, ale kedy. Problemom boli zle vyriesene stieracie kruzky. Trvalo niekolko rokov kym to toyota dala do poriadku.
Takze napriklad ak kupujes toyotu 1zz 1.8 litra ( napriklad avensis alebo celica), tak radsej len od 5/2005 vyssie.
To len na okraj. Spolocny menovatel s temou - strata honovania.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej s Ford normou
Ale zase nie vinou oleja myslím že to je hlavná téma dňa
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Jasně, já odpovídal konkrétně na 1.6 TDCI, tam je vana zprasená. 1.6 ecoboost má jiné mouchy a to odcházející písty. 1.5 tuhle vadu nemá, ale je dost háklivá na olej, což uživatel ale může ovlivnit. Bohužel tyhle benzínové motory a powershift převodovka je důvod, proč jsem přešel od Fordu k Toyotě.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Olej s Ford normou
Písty odcházejí vlivem drastického podtáčení (= detonačního spalování / LSPI), do kterého uživatele tlačí ukazatel na PP. Běžně jezdím o dva kvalty níž, než by si přál onen ukazatel.Brodys píše:...1.6 ecoboost má jiné mouchy a to odcházející písty. 1.5 tuhle vadu nemá, ale je dost háklivá na olej, což uživatel ale může ovlivnit...
U 1,5 turbo dostatečně netlačí, dokud motor nemá odpovídající otáčky, tedy problém s detonačním spalováním nenastává. Ale jak uživatel odkázaný na značkový servis ovlivní to, že mu tam lijí předepsaný 5W-20?
Re: Olej s Ford normou
Prasklina v bloku motoru je ta vada, co jsem myslel, asi tomu podtáčení dost pomůže, ale z výroby to soudruzi blbě udělali. K záruce se nemají a opravit to lze pouze zakoupením celého polomotoru. No a jak se bránit 5w20? Buď se stran oleje na servis vykašlat nebo ho mezi návštěvami alespoň jednou vyměnit navíc.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Olej s Ford normou
Témou dňa ak som v obraze je názor niekoho že honovanie je jediná vec čo predurčuje používanie olejov so zníženou hths...
A tu končím s presviedčaním a vo svetle nových vedomostí sa zajtra spýtam svokra či nezájde do servisu so svojím 21 ročným berlingom aby mu nanovo spravili honovanie aby mohol používať sae 20.... kurňa keď stačí tak málo prečo nie
Boháča chlapi to nemyslíte vážne....motor nie je len piest a valec....
A tu končím s presviedčaním a vo svetle nových vedomostí sa zajtra spýtam svokra či nezájde do servisu so svojím 21 ročným berlingom aby mu nanovo spravili honovanie aby mohol používať sae 20.... kurňa keď stačí tak málo prečo nie
Boháča chlapi to nemyslíte vážne....motor nie je len piest a valec....
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej s Ford normou
Jenom jestli ta prasklina není spíše následek, nikoli příčina...Brodys píše:Prasklina v bloku motoru je ta vada, co jsem myslel, asi tomu podtáčení dost pomůže, ale z výroby to soudruzi blbě udělali...
Jinak dokáže i zahořet, zejména pak v rukou ženy, která doslova spálí spojku. Sice na to byla svolávačka, nicméně nic nelze z výroby udělat absolutně blbuvzdorně neprůstřelným.