mam otazku: do mojho auta je predpisany longlife olej, norma vw 506.01. viem, ze mozem pouzit i olej s modernesou normou 507.00. ...
506.01 su oleje 0W 30
507.00 su zasa 5W 30
chcem vyuzivat longlife intervaly a naliat tam co najvyssiu kvalitu. da sa povedat, ktore su kvalitnejsie (0W 30 alebo 5W 30)?
ktory je lepsi
Moderátor: Colommbo
Lze použít i 507.00 pokud to není motor R5TDI nebo V 10TDI tam musí být pouze 506.01.
Osobně bych volil 0W30 , chtělo by to lépe specifikovat "který je lepší".
Tady bude asi každá rada "drahá". Otázkou zústavá kritérium pro která je kvalitnější. Pokud je to viskozita tak 0W30. Ostatní parametry málokdo objektivně posoudí a provozní test stojí statisíce .
Osobně bych volil 0W30 , chtělo by to lépe specifikovat "který je lepší".
Tady bude asi každá rada "drahá". Otázkou zústavá kritérium pro která je kvalitnější. Pokud je to viskozita tak 0W30. Ostatní parametry málokdo objektivně posoudí a provozní test stojí statisíce .
Jak píše bio, někde nelze použít VW 507.00, ale pokud to není Tvůj případ, já bych zase spíš použil tu 5w30.
Dovolím si citovat z rozhovoru s ing. Ivou Václavíčkovou, vedoucí vývoje maziv spol. Paramo
Automobilky dnes neuvažují o dalším prodlužování servisních intervalů a odklánějí se od olejů SAE 0W-30. Je tomu skutečně tak?
Prodloužené servisní intervaly vysoce zatěžují motorový olej. Těžko pak odolává mimořádným stavům, třeba horší kvalitě natankovaného paliva, městské jízdě v zimě aj. Cena oleje je ve srovnání se spotřebovaným palivem a cenou motoru zanedbatelná. Olej má motor chránit a ne zkoušet, co sám vydrží. V nejnovějších požadavcích automobilek skutečně nejčastěji figurují oleje SAE 5W-30. Oleje SAE 0W-30 je nutné kvůli dosažení extrémních nízkoteplotních vlastností vyrábět výhradně z polyalfaolefinů, což je dost drahé. Oleje 5W-30 lze vyrábět s využitím hydrokrakátů.
Dovolím si citovat z rozhovoru s ing. Ivou Václavíčkovou, vedoucí vývoje maziv spol. Paramo
Automobilky dnes neuvažují o dalším prodlužování servisních intervalů a odklánějí se od olejů SAE 0W-30. Je tomu skutečně tak?
Prodloužené servisní intervaly vysoce zatěžují motorový olej. Těžko pak odolává mimořádným stavům, třeba horší kvalitě natankovaného paliva, městské jízdě v zimě aj. Cena oleje je ve srovnání se spotřebovaným palivem a cenou motoru zanedbatelná. Olej má motor chránit a ne zkoušet, co sám vydrží. V nejnovějších požadavcích automobilek skutečně nejčastěji figurují oleje SAE 5W-30. Oleje SAE 0W-30 je nutné kvůli dosažení extrémních nízkoteplotních vlastností vyrábět výhradně z polyalfaolefinů, což je dost drahé. Oleje 5W-30 lze vyrábět s využitím hydrokrakátů.