BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Moderátor: Colommbo
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Hlavně netušíme, zda se nám to podařilo tazateli vysvětlit.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Tak napsal že o "třicítce" neuvažuje, tak
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
podařilo a dozvěděl jsem se i něco navíc
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
A3/B4 je jasný. O ničem jinym bych ani neuvažoval.Jerry3 píše:Ano, toto je klíčové a naprosto jednoznačné! Jenže tazatel uvažuje pouze v intencích API a SAE, což naopak rozhodně není jednoznačné.Pitris píše:A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
A3/B4 jsou v té které SAE i API ty hodně gut
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ahoj,
dovolim si ozivit toto tema.
Hladam olej pre nasledujuce auta:
BMW E46 330i (M54B30) 2002 automat, nizky rocny najazd 3-5kkm, kratke trasy (5-10km). Jazdi na premiove paliva OMV a Benzina. Najazd 305kkm.
BMW E39 540i (M62TUB44) 2000 manual, pouziva sa na dlhsie trasy (40km+ jednotliva jazda). Startuje na premiove paliva OMV a Benzina a jazdi na LPG (takmer vyhradne od MOL/PrimaGAS, Slovnaft a Kralupol). Najazd 285kkm.
Som zastancom 5W-40, doteraz som kupoval Q8 Formula Excel 5W-40 v 20l baleniach (E46 6.5l, E39 7.5l, a este zostalo aj na vymenu do VW Sharan 1.9TDI 85kW). Vymena po roku alebo 10kkm (+-2kkm).
Pri poslednom servise motoru som zbadal dost silne znecistenie (https://photos.app.goo.gl/UiJg5n2CG1YtZbGS7) ciernymi usadami na 330i (ktore tam 20kkm dozadu nebolo), je mozne ze sa olej prepaluje? Na tomto motore mam seriovy termostat, tusim 96C, u M62 mam elektronicky znizenu teplotu zo 105C na 90C (pohybuje sa +-4C).
Zvazoval som Liqui Moly a Ravenol, LM je ale cenovo podla mna zbytocne drahe, preto by som rad vybral nieco z portfolia Ravenolu.
Predvybrate mam (podla parametrov a noriem):
- RAVENOL HCS SAE 5W-40
- RAVENOL VOLLSYNTH TURBO VST SAE 5W-40
- RAVENOL HST SAE 5W-40
Po precitani tejto diskusie mi najlepsie vychadza asi ten HCS? Mozete prosim potvrdit alebo vyvratit?
Dakujem.
dovolim si ozivit toto tema.
Hladam olej pre nasledujuce auta:
BMW E46 330i (M54B30) 2002 automat, nizky rocny najazd 3-5kkm, kratke trasy (5-10km). Jazdi na premiove paliva OMV a Benzina. Najazd 305kkm.
BMW E39 540i (M62TUB44) 2000 manual, pouziva sa na dlhsie trasy (40km+ jednotliva jazda). Startuje na premiove paliva OMV a Benzina a jazdi na LPG (takmer vyhradne od MOL/PrimaGAS, Slovnaft a Kralupol). Najazd 285kkm.
Som zastancom 5W-40, doteraz som kupoval Q8 Formula Excel 5W-40 v 20l baleniach (E46 6.5l, E39 7.5l, a este zostalo aj na vymenu do VW Sharan 1.9TDI 85kW). Vymena po roku alebo 10kkm (+-2kkm).
Pri poslednom servise motoru som zbadal dost silne znecistenie (https://photos.app.goo.gl/UiJg5n2CG1YtZbGS7) ciernymi usadami na 330i (ktore tam 20kkm dozadu nebolo), je mozne ze sa olej prepaluje? Na tomto motore mam seriovy termostat, tusim 96C, u M62 mam elektronicky znizenu teplotu zo 105C na 90C (pohybuje sa +-4C).
Zvazoval som Liqui Moly a Ravenol, LM je ale cenovo podla mna zbytocne drahe, preto by som rad vybral nieco z portfolia Ravenolu.
Predvybrate mam (podla parametrov a noriem):
- RAVENOL HCS SAE 5W-40
- RAVENOL VOLLSYNTH TURBO VST SAE 5W-40
- RAVENOL HST SAE 5W-40
Po precitani tejto diskusie mi najlepsie vychadza asi ten HCS? Mozete prosim potvrdit alebo vyvratit?
Dakujem.
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ahoj! Podle popisovaných režimů jízd nevidím k přepalování oleje žádný důvod. Velmi dobré čistící (tedy mimo jiné) reference mají oleje Shell řady Hellix Ultra a jak už jsem tu na fóru několikráte zmiňoval (modří prominou), velmi spokojen jsem byl s olejem Valvoline MaxLife s aditivy pro motory s již vyšším nájezdem. Pokud bych tedy mohl poradit, byl by to jeden z těch dvou ve viskozitě 5W40. Ravenol jsou špičkové oleje, avšak ne zrovna levné a při svém ježdění jejich potenciál nevyužiješ.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
vst ak mas normalnu cenu
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Q8 Formula Excel 5W-40 je dobrý olej. Tento Q8 má podle MSDS hydrokrakovaný základ, takže čistě teoreticky by přechod na olej s PAO základem (libovolný z uvedených Ravenolů) nebo GTL (Shell Helix Ultra) pomoci mohl.
Já bych si tipl, že problém bude v těch krátkých trasách - olej se nejspíš nepřepaluje, ale chemicky degraduje. Přepalují a připalují se tam pak ty případné degradované pozůstatky.
Degraduje buď těmi krátkými trasami a nebo je tam navíc k tomu i nějaký další problém a do oleje proniká něco co by se tam dostávat nemělo (palivo, chladicí kapalina).
Spíš než změna oleje by pomohlo pravidelně to auto protáhnout dlouhou trasou, nehonit motor dokud není zahřátý a až se zahřeje (15 km+), tak ho naopak trochu prohnat, aby se olej zahřál. Přiznávám se, že příliš netuším jak na veřejných komunikacích prohnat 330i s automatem a vejít se do legálních limitů, tak když tak aspoň na automatu zvolit sportovnější režim a jet na výlet.
Já bych si tipl, že problém bude v těch krátkých trasách - olej se nejspíš nepřepaluje, ale chemicky degraduje. Přepalují a připalují se tam pak ty případné degradované pozůstatky.
Degraduje buď těmi krátkými trasami a nebo je tam navíc k tomu i nějaký další problém a do oleje proniká něco co by se tam dostávat nemělo (palivo, chladicí kapalina).
Spíš než změna oleje by pomohlo pravidelně to auto protáhnout dlouhou trasou, nehonit motor dokud není zahřátý a až se zahřeje (15 km+), tak ho naopak trochu prohnat, aby se olej zahřál. Přiznávám se, že příliš netuším jak na veřejných komunikacích prohnat 330i s automatem a vejít se do legálních limitů, tak když tak aspoň na automatu zvolit sportovnější režim a jet na výlet.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ahoj, dakujem za odpovede.
Shi, aj ja si myslim, ze tie kratke trasy a nedostatocne zohrievanie oleja su zakladom problemu. Bohuzial auto nema ani dialnicnu znamku a manzelka sa nejak nema, aby to s 2 detmi na palube niekde poriadne "pretiahla" . Budem sa musiet vratit k staremu rezimu a 1x v tyzdni ist s tym autom do prace (to su tie 40km+ cesty).
Problem s vodou ani palivom tam nie je, jedine na co motor trpi je jeho klasicka bolest - spotreba oleja cez strdnute gufera ventilov a zrejme uz trochu opotrebovane/zapecene piestne kruzky (ked jazdi manzelka tak je spotreba oleja ovela mensia nez ked jazdim ja).
Vyskusam teda do 330i Shell Helix Ultra (na alze momentalne 139,- za liter).
Mojmu milacikovi 540i rad doprajem aj to VST od Ravenolu, olej si menim sam a cena tej vymeny je smiesna proti inym opravam
Shi, aj ja si myslim, ze tie kratke trasy a nedostatocne zohrievanie oleja su zakladom problemu. Bohuzial auto nema ani dialnicnu znamku a manzelka sa nejak nema, aby to s 2 detmi na palube niekde poriadne "pretiahla" . Budem sa musiet vratit k staremu rezimu a 1x v tyzdni ist s tym autom do prace (to su tie 40km+ cesty).
Problem s vodou ani palivom tam nie je, jedine na co motor trpi je jeho klasicka bolest - spotreba oleja cez strdnute gufera ventilov a zrejme uz trochu opotrebovane/zapecene piestne kruzky (ked jazdi manzelka tak je spotreba oleja ovela mensia nez ked jazdim ja).
Vyskusam teda do 330i Shell Helix Ultra (na alze momentalne 139,- za liter).
Mojmu milacikovi 540i rad doprajem aj to VST od Ravenolu, olej si menim sam a cena tej vymeny je smiesna proti inym opravam