grafit

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Anonymous píše:grafit bych nikdy nedával.existují přípravky do oleje,které udělají na povrchu kovových částí jemný film a zaplní drobné nerovnosti.Před lety jsme to zkoušeli na firemních feldách,co měly už něco nalítáno.chce to tam nalejt po výměně oleje a vyrazit na delší štreku,ať se to "vyleští". Dokonce to vylepšovalo kompresní tlaky před prodejem vozu.
Nemyslíš nějaké ty teflonové přísady? Už mi je doporučovali, že to prý není špatné, ale motor musí být vyběhaný a musí mít kravské vůle, jinak se zahryzne. Někdo to dal do nového auta a zahryzl motor. :shock:
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

skodovkar píše:
Anonymous píše:grafit bych nikdy nedával.existují přípravky do oleje,které udělají na povrchu kovových částí jemný film a zaplní drobné nerovnosti.Před lety jsme to zkoušeli na firemních feldách,co měly už něco nalítáno.chce to tam nalejt po výměně oleje a vyrazit na delší štreku,ať se to "vyleští". Dokonce to vylepšovalo kompresní tlaky před prodejem vozu.
Nemyslíš nějaké ty teflonové přísady? Už mi je doporučovali, že to prý není špatné, ale motor musí být vyběhaný a musí mít kravské vůle, jinak se zahryzne. Někdo to dal do nového auta a zahryzl motor. :shock:
To snad nemůžete myslet vážně.Vkládám článek z webu http://www.znackoveoleje.cz o těchto zázračných přísadách a jejich účincích:
Zázračná externí aditiva

Vývoj aditiv je velmi drahý, vyžaduje nejmodernější výrobní a testovací technologie. Představa, že nějakou přísadou, zakoupenou v satelitním nebo internetovém obchodě za pár set korun, lze výkonové vlastnosti automobilového oleje zlepšit, je absurdní a platí o ní stejné, jako o "posilovačích jisker", šetřičích spotřeby benzínu, přípravcích zabraňujících vzniku pleši, zajišťujících zvětšení prsů apod. Kdyby nějaký takové zázračné přípravky existovaly, tak by je výrobci motorů, maziv nebo léků, kteří investují miliardy do vývoje, od "vynálezce" koupili a vytvořili by si výhodné postavení oproti konkurenci (a nebyli by plešatí miliardáři, všechny holky by měly vlastní krásná prsa atd.). Pokud by takové zázračné aditivum někdo vyvinul, pak by pro něj bylo ekonomicky daleko výhodnější prodávat ho výrobci, který vyrábí miliony litrů oleje ročně, než ho prodávat po lahvičkách přes televizní shopy na dobírku. Žádnou přísadou, kterou nedoporučí sám výrobce oleje, natož nějakou univerzální nelze vlastnosti oleje zlepšit, protože nelze odhadnout, jak se změní parametry jednotlivých automobilových olejů při smísení s takovou sloučeninou a k jakým chemickým reakcím v oleji dojde.
Ostatně, cílovou skupinou těchto "zázračných elixírů" jsou motoristé, kteří chtějí "vylepšit" levné motrové oleje, na kterých ušetřili. Nebo se domnívají, že jejich přesluhující motor se vrátí do vrcholné kondice - ti nepatří zrovna k ekonomicky silné skupině, která by mohla vývoj skutečně funkčního aditiva po lahvičkách zaplatit. Vývoj a výroba aditiv, založených na molekulárních vazbách, malou neznámou firmou, je stejně "reálný", jako že nějaká malá neznámá firma vyvine a bude vyrábět lepší pneumatiky, než světové koncerny, které investují do vývoje konstrukce pneumatik a směsí miliardy dolarů. Automobilové oleje jsou velmi komplikované chemické sloučeniny, které výrobci s obrovskými náklady v nejmodernější špičkovou technologií vybavených laboratořích vyvíjejí a dlouhodobě ověřují. Přidáním výrobcem nevyzkoušené přísady do automobilového oleje nutně dojde k chemické reakci, která složitě vyvážené vlastnosti oleje změní a znehodnotí ho. Iluze "zlepšení" vlastností automobilového oleje přimícháním jakékoliv látky, jejíž složení a reakce v oleji není podrobně v zátěži vyzkoušena, je určena pouze k odčerpání finanční přebytků z peněženek naivních provozovatelů motorových vozidel. Naštěstí "zázračné přísady" bývají většinou pouze syntetické olejové báze, u kterých je minimální riziko nežádoucí reakce a znehodnocení automobilového oleje, do kterého je přimíšena. Takovéto "placebo" pak nemá žádný kladný ani záporný účinek a výrobce "elixíru" se vyhne žalobám za poškození motoru znehodnocením olejové náplně a klidně inkasuje od spokojených motoristů.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Co člověk, to názor a zkušenost. :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

no,řekl bych,že to nejsou aditiva do oleje.někde jsem četl,že tento přípravek byl původně vyvinut pro zvýšení životnosti tankových motorů (nechápal jsem proč,protože životnost tanku v boji se měřila na minuty). nebylo to aditivum,ale nějaké drobné kovové částice,každopádně pokud jsi dával auto do bazaru s tím,že kupující si přeměří kompresní tlaky,tak to fungovalo,o zadření nového motoru jsem neslyšel
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:
Anonymous píše:grafit bych nikdy nedával.existují přípravky do oleje,které udělají na povrchu kovových částí jemný film a zaplní drobné nerovnosti.Před lety jsme to zkoušeli na firemních feldách,co měly už něco nalítáno.chce to tam nalejt po výměně oleje a vyrazit na delší štreku,ať se to "vyleští". Dokonce to vylepšovalo kompresní tlaky před prodejem vozu.
Nemyslíš nějaké ty teflonové přísady? Už mi je doporučovali, že to prý není špatné, ale motor musí být vyběhaný a musí mít kravské vůle, jinak se zahryzne. Někdo to dal do nového auta a zahryzl motor. :shock:
Osobně si myslím, že kvůli oleji se motor nezadře - tedy pokud tam někdo nenalije absolutně nevhodný olej, např. hydraulický, tlumičový, nebo si nesplete v motoru "díru" na olej s otvorem na dolití vody (bohužel i takový jsou :( ), nebo tam v dobré víře nasype nebo nalije "něco na přilepšenou", a ono to ucpe filtr. Motor se "kousne" při mechanické závadě - ztráta tlaku oleje, masivní únik oleje nebo chladicí kapaliny a následné přehřátí, které řidič ignoruje, nebo o nich neví - bohužel jsou auta, kde třeba není ani teploměr chladicí kapaliny
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já viděl už leccos: destilku i kapalinu a také dokonce nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů nalitou do nádobky posilovače řízení, nemrznoucí kapalinou do ostřikovačů dolitou "do plna" expanzku chlad okruhu, zcela "na hladinku"/zároveň s horní plochou dolitý akumulátor vodou neznámého původu (zřejmě z vodovodu) a "nesmírné čistoty" z konve u benzinky do rovna!!! A kdo ví, co kdo dokáže nalít do motoru, kde to bohužel není na první pohled vidět... Za nejsmutnější však považuji, že techto "prohřešků" se často dopouštějí v servisech, bohužel hlavně těch "značkových".
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:Já viděl už leccos: destilku i kapalinu a také dokonce nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů nalitou do nádobky posilovače řízení, nemrznoucí kapalinou do ostřikovačů dolitou "do plna" expanzku chlad okruhu, zcela "na hladinku"/zároveň s horní plochou dolitý akumulátor vodou neznámého původu (zřejmě z vodovodu) a "nesmírné čistoty" z konve u benzinky do rovna!!! A kdo ví, co kdo dokáže nalít do motoru, kde to bohužel není na první pohled vidět... Za nejsmutnější však považuji, že techto "prohřešků" se často dopouštějí v servisech, bohužel hlavně těch "značkových".
...no a takymto ludom treba hovno do ruk a nie auto...ale tiež si myslim že motor sa len tak lahko nezadrie videl som jazdené BMW 318 na olej m6a a motor jazdí do dnes,pritom olej nebol meneny 5 rokov
zdendazde

Příspěvek od zdendazde »

Anonymous píše:no,řekl bych,že to nejsou aditiva do oleje.někde jsem četl,že tento přípravek byl původně vyvinut pro zvýšení životnosti tankových motorů (nechápal jsem proč,protože životnost tanku v boji se měřila na minuty). nebylo to aditivum,ale nějaké drobné kovové částice,každopádně pokud jsi dával auto do bazaru s tím,že kupující si přeměří kompresní tlaky,tak to fungovalo,o zadření nového motoru jsem neslyšel
to bude ono
http://www.lubrifilm.cz/funkcnost.php
1616

Příspěvek od 1616 »

Pitris píše:
skodovkar píše:
Anonymous píše:grafit bych nikdy nedával.existují přípravky do oleje,které udělají na povrchu kovových částí jemný film a zaplní drobné nerovnosti.Před lety jsme to zkoušeli na firemních feldách,co měly už něco nalítáno.chce to tam nalejt po výměně oleje a vyrazit na delší štreku,ať se to "vyleští". Dokonce to vylepšovalo kompresní tlaky před prodejem vozu.
Nemyslíš nějaké ty teflonové přísady? Už mi je doporučovali, že to prý není špatné, ale motor musí být vyběhaný a musí mít kravské vůle, jinak se zahryzne. Někdo to dal do nového auta a zahryzl motor. :shock:
Osobně si myslím, že kvůli oleji se motor nezadře - tedy pokud tam někdo nenalije absolutně nevhodný olej, např. hydraulický, tlumičový, nebo si nesplete v motoru "díru" na olej s otvorem na dolití vody (bohužel i takový jsou :( ), nebo tam v dobré víře nasype nebo nalije "něco na přilepšenou", a ono to ucpe filtr. Motor se "kousne" při mechanické závadě - ztráta tlaku oleje, masivní únik oleje nebo chladicí kapaliny a následné přehřátí, které řidič ignoruje, nebo o nich neví - bohužel jsou auta, kde třeba není ani teploměr chladicí kapaliny
PŘESNĚ TAK,JEN S TÍM ROZDÍLEM ŽE AUTA KTERÉ NEMAJ UKAZATELE TEPLOTY MAJ VETŠÍ KONTROLKU ,KDYŽ SE TO PŘEHŘEJE ROZSVÍTÍ SE
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, ale ani ty žárovky nejsou věčné......uznávám, že by to byla náhoda, že zrovna při problému s teplotou "bouchne" žárovka, ale náhody se stávají......je to blbost - bez budíku, teploměr je teploměr
Odpovědět