jaký do itala 1.6
Moderátor: Colommbo
Stejně těch cca.3km budeš mrznout,neznam auto coby tak rychle topilobjukemen píše:Emler píše:Na kratke jizdy do 10km zasadně nezapinat topeni
A taky aplikovat par starych rad jako minimalni množstvi oleje,chladici kapaliny,protože se to prostě nezahřeje
a pokud se opravdu jezdi pouze a jenom tyto couračky a v mrazech kdy je i dnes -10C tak i zakryt chladič,aby se tomu ohřati pomohlo
...aha takže je lepšie íst v aute 5 km a pri tom mrznúť...???
A na 10km trasu nema cenu si sundavat kabat,takže mrznout nebudu.
Anonymous píše:Stejně těch cca.3km budeš mrznout,neznam auto coby tak rychle topilobjukemen píše:Emler píše:Na kratke jizdy do 10km zasadně nezapinat topeni
A taky aplikovat par starych rad jako minimalni množstvi oleje,chladici kapaliny,protože se to prostě nezahřeje
a pokud se opravdu jezdi pouze a jenom tyto couračky a v mrazech kdy je i dnes -10C tak i zakryt chladič,aby se tomu ohřati pomohlo
...aha takže je lepšie íst v aute 5 km a pri tom mrznúť...???
A na 10km trasu nema cenu si sundavat kabat,takže mrznout nebudu.
...tomu never,naštartujem zapnem kurenie dam vnut. okruh,oškrabem okná a už začina fukať vlažny vzduch...a do prace to mam presne 2.2 km a nemrznem...nehovorim že je tepolo ale stale lepšie ako ist pešo...
Pokud se nejedná o Alfu, tak ideálně Mobil S 0W-40. Používám a jsem spokojen. Chladící kapalinu nechat mezi ryskami stanovenými na nádobce, lépe je udržovat ji na té minimální. Stejně tak olej - tam už je cítit i rozdíl v ohřívání. Měnit nejpozději jednou ročně. Tak 1x za měsíc by auto mělo jet na delší výlet aspoň 50 km s občasným využitím plného výkonu motoru a vytočením k červenému poli. Před výletem např. na dovču doplnit kapaliny do maxima.
Mimochodem, starší BMW se šestiválcem - při 0°C začíná topit po 4 km, termostat otevře po 5 km, voda se ohřeje na provozní teplotu tak za 6 km. Celkový objem vody asi 11 litrů. Je to tak uděláno schválně - hlava na šestiválci je dlouhá a při příliš rychlých změnách teploty praská nebo odejde těsnění pod hlavou, takže ohřívání postupně. Před vytáčení motoru zastudena varuje i výrobce v návodu.
Mimochodem, starší BMW se šestiválcem - při 0°C začíná topit po 4 km, termostat otevře po 5 km, voda se ohřeje na provozní teplotu tak za 6 km. Celkový objem vody asi 11 litrů. Je to tak uděláno schválně - hlava na šestiválci je dlouhá a při příliš rychlých změnách teploty praská nebo odejde těsnění pod hlavou, takže ohřívání postupně. Před vytáčení motoru zastudena varuje i výrobce v návodu.
A motor bude asi naprosto čistý, ale asi budeš dost pečlivý a olej včas měníš. Jinak mám s tímto olejem také dobré zkušenosti.Anonymous píše:Ve svojí šestiválcové Alfě dlouhodobě používám olej 0W-40 navzdory všem pohádkám a mýtům,najeto 180 000,bez jediného problému a závady na motoru.Pokud se nejedná o Alfu, tak ideálně Mobil S 0W-40
Používám momentálně tenhle olej: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-0W-40-4L
Olej měním tak po 8000,maximum je 10000.Ano motor je čistý,když sundám ventilová víka,tak motor vypadá jak když sjel z linky.Ten Mobil 1 jsem používal dřív,taky maximální spokojenost.
Olej měním tak po 8000,maximum je 10000.Ano motor je čistý,když sundám ventilová víka,tak motor vypadá jak když sjel z linky.Ten Mobil 1 jsem používal dřív,taky maximální spokojenost.
Ono se to vyplatí včas měnit, a to nejen u Alfy. Ten Agip bude asi kvalitou stejný jako Mobil 1.alfi166silver píše:Používám momentálně tenhle olej: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-0W-40-4L
Olej měním tak po 8000,maximum je 10000.Ano motor je čistý,když sundám ventilová víka,tak motor vypadá jak když sjel z linky.Ten Mobil 1 jsem používal dřív,taky maximální spokojenost.
.přesně tak kdo nema blbych cca.1000Kč na motorovy olej at jde k čertu
Nechapu jak muže někdo řešit nějaky sragory.Ja najezdim kolem 20.000km ročně,olej měnim po max.10.000km i dřiv podle toho jak je vozidlo použivano.A nevidim problem 2x do roka dat kolem 1000za olej +filtr to je maximalně 1.500Kč. Myslim že to neni nějaka horentni suma,ktera by zruinovala rodinny rozpočet a připravila jej o životni uspory
Nechapu jak muže někdo řešit nějaky sragory.Ja najezdim kolem 20.000km ročně,olej měnim po max.10.000km i dřiv podle toho jak je vozidlo použivano.A nevidim problem 2x do roka dat kolem 1000za olej +filtr to je maximalně 1.500Kč. Myslim že to neni nějaka horentni suma,ktera by zruinovala rodinny rozpočet a připravila jej o životni uspory
olej do Alfy
alfi166silver: jseš si jistej že ten olej co tam dáváš do tý Alfy je ten správnej? Obávám se že do 166ky není předepsanej 0W40! Na to bych si dal na tvém místě bacha, zvlášť pokud tam máš motor TS, ty jsou na oleje hodně náročné, výrobcem jsou testované na Selenii, jiný olej bych tam nedal. Ono je rozdíl jestli ti motor vydrží 200.000 km nebo 300.000.
Re: olej do Alfy
Mám V6 2,0 TB(šestiválec).Olej je předepsaný API SJ ACEA A3,toť vše.Jestli má olej s letním číslem 40 první 0 nebo 20 je úplně jedno,za provozní teploty budou přibližně stejně"husté".TwinSpark píše:alfi166silver: jseš si jistej že ten olej co tam dáváš do tý Alfy je ten správnej? Obávám se že do 166ky není předepsanej 0W40! Na to bych si dal na tvém místě bacha, zvlášť pokud tam máš motor TS, ty jsou na oleje hodně náročné, výrobcem jsou testované na Selenii, jiný olej bych tam nedal. Ono je rozdíl jestli ti motor vydrží 200.000 km nebo 300.000.
Pohádky o řídkých olejích a olejích co vymezují vůle patří k repertoáru mechaniků,co blbnou lidem hlavy a když jim něco na motoru pose...u,tak to svedou na olej.V mojí staré AR 155 2,0TS se jezdilo na všechny možné rozumné značky(na Selenii snad jen když vyjela z továrny) a má najeto 400 000 km a pořád je v dobré kondici.Do benzínové alfy selenia až zas tak nutná není.Pro dieselovou Alfu bych Selenii ale dal vždy,protože jako snad jediná splňuje normu pro Commonrail Fiatu.