Čištění motoru olejem vs proplachem
Moderátor: Colommbo
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Jenže ty částečky můžou být velké a ucpat sací koš...
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Ale to asi i při čištění olejem..... těžko si vybrat, co je správnější. Nechat bordel v oleji nebo se aspoň pokusit to vyčistit.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Nemen olej vubec, problem vyreseny.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Olejem asi ne tolik co uvolňovačem. Ale to je jen osobní pohled na věc.
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Určite by som dal najprv 3 výmeny do 5 tis kľudne lacný olej.
Potom 10t interval a kľudne pri výmene aj čistič.
Zalezi aj od stavu motora veku km atd.
Potom 10t interval a kľudne pri výmene aj čistič.
Zalezi aj od stavu motora veku km atd.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Je to jak pripaleny pekáč, povlak je prilepeny k povrchu, a bez abrazie nič neodpada..
Jedine jak sa to moze odlepit, ze by zázrakom sa chémia dostala skrz hrubú vrstvu..co je blbosť. Cistic naleptava vrchnú vrstvu, lebo sa dostane iba tam.
Toto nie je doba api sa, keď olej nemal v sebe nič a musel sa zgeneralkovat motor už po 20000 mil. Lebo vsude zarastený lignit.
Jedine jak sa to moze odlepit, ze by zázrakom sa chémia dostala skrz hrubú vrstvu..co je blbosť. Cistic naleptava vrchnú vrstvu, lebo sa dostane iba tam.
Toto nie je doba api sa, keď olej nemal v sebe nič a musel sa zgeneralkovat motor už po 20000 mil. Lebo vsude zarastený lignit.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Slyšel jsem zde https://youtu.be/lOkw4FVLIBc?t=672
o trochu nestandardním čištění silně zaneseného (zakarbonovaného) kanálku z olejového čerpadla. Prý se má kanálek zespodu utěsnit (aby to nevytékalo) a na noc tam nalít Mefisto - čistič skel krbových vložek. Poté vypustit, vypláchnout a je to.
o trochu nestandardním čištění silně zaneseného (zakarbonovaného) kanálku z olejového čerpadla. Prý se má kanálek zespodu utěsnit (aby to nevytékalo) a na noc tam nalít Mefisto - čistič skel krbových vložek. Poté vypustit, vypláchnout a je to.
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
dnes vykonám po cca 270tsi.km v 2.0TSI prvý olejový preplach s BG 109.. Posledné 3 výmeny oleja boli medzi 3-4tis.km, inak dlhodobo (8- max.10tis.km)
Posledný rok sa mi zdá, že sa mierne zvyšuje spotreba oleja (do jedného litra na 5000km).. nič dramatické pre tieto TSI s dokurvenými tenkými stieracími krúžkami, ale už je to kapek horšie než bývalo..., tak snáď to môže pomôcť v tejto fáze.. Tvrdé zatuhnutie a zapečenie krúžkov ešte nepredpokladám, to by už žralo neporovnateľne viac
Posledný rok sa mi zdá, že sa mierne zvyšuje spotreba oleja (do jedného litra na 5000km).. nič dramatické pre tieto TSI s dokurvenými tenkými stieracími krúžkami, ale už je to kapek horšie než bývalo..., tak snáď to môže pomôcť v tejto fáze.. Tvrdé zatuhnutie a zapečenie krúžkov ešte nepredpokladám, to by už žralo neporovnateľne viac
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
po 2500km od olej-preplachu s BG 109 zatiaľ olej na ryske na tej istej úrovni, možno "o chlp" nižšie.
Tých 2000 km odjazdených 50:50 (stredne dlhé vzdialenosti /dialnice) skôr svižne a vyššie otáčky
Zatiaľ sa zdá, že spotreba oleja je podstatne nižšia ako pred preplachom. Ak by to takto vydržalo aj ďalej, tak spotreba by bola cca do 0,5l oleja na 10tis.km
Tých 2000 km odjazdených 50:50 (stredne dlhé vzdialenosti /dialnice) skôr svižne a vyššie otáčky
Zatiaľ sa zdá, že spotreba oleja je podstatne nižšia ako pred preplachom. Ak by to takto vydržalo aj ďalej, tak spotreba by bola cca do 0,5l oleja na 10tis.km
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Díky za video. Zírám - takový konstrukční zprasek se hned tak nevidí, to je jako by olejovou vanu a sání navrhoval nějaký nepříliš chytrý student a ne automobilka.pjotr píše:Slyšel jsem zde https://youtu.be/lOkw4FVLIBc?t=672
o trochu nestandardním čištění silně zaneseného (zakarbonovaného) kanálku z olejového čerpadla. Prý se má kanálek zespodu utěsnit (aby to nevytékalo) a na noc tam nalít Mefisto - čistič skel krbových vložek. Poté vypustit, vypláchnout a je to.
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: sob bře 05, 2022 22:26
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
a čo ked dam preplach tym BG produktom a rozpusti mi vsetok karbon a zapcha mi olejove kanaliky alebo nebodaj rozpusti kal v motore a potom budu velke vole na loziskach a tym padom bude motor hlučny.nechapem ako moze niekto robit zvnutra dekarbo BG produktami
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Mam kamosa "od vedla" z garaze.
Ma Skodu 120 z roku 88.
Meni olej doslova po niekolkych jazdach.
Jazdi len na veteran zrazy a obcas na " kochacku".
Tomu sa hovori extremizmus
V sobotu dme boli na jednom takom zraze, dnes idem okolo garaze pre veci ( nieco som opravoval ohladne nabytku) ...a on uz zase meni. Vraj uz to ma cez 600 km ( z toho 200 v sobotu).
Ale - ten olej bol furt cierny jak tma.
A islo asi o 7. takuto vymenu.
Takze to ma chlapec na dlho aby len preplachom z toho dostal 34 rocny bordel.
Na druhej strane liecba typu BG by tu bola asi velmi odvazna.
Ma Skodu 120 z roku 88.
Meni olej doslova po niekolkych jazdach.
Jazdi len na veteran zrazy a obcas na " kochacku".
Tomu sa hovori extremizmus
V sobotu dme boli na jednom takom zraze, dnes idem okolo garaze pre veci ( nieco som opravoval ohladne nabytku) ...a on uz zase meni. Vraj uz to ma cez 600 km ( z toho 200 v sobotu).
Ale - ten olej bol furt cierny jak tma.
A islo asi o 7. takuto vymenu.
Takze to ma chlapec na dlho aby len preplachom z toho dostal 34 rocny bordel.
Na druhej strane liecba typu BG by tu bola asi velmi odvazna.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
..ale veď preplach nemá byť liek pre za*ebany motor karbónom z dôvodu lajdácta a prístupu majiteľa k servisovaniu auta, ktorým niečo ako vhodne nastavený interaval výmien oleja vzhľadom k prevádzkovým podmienkam absolútne nič nehovorí.alonso84301 píše:a čo ked dam preplach tym BG produktom a rozpusti mi vsetok karbon a zapcha mi olejove kanaliky alebo nebodaj rozpusti kal v motore a potom budu velke vole na loziskach a tym padom bude motor hlučny.nechapem ako moze niekto robit zvnutra dekarbo BG produktami
Preplach napr. v mojom prípade je len niečo čo som aplikoval čisto kvôli krúžkom (odstrániť ak tam niečo málo usadené už je.. kým to nie je zajebané a zapečené na večnosť), ktoré sú to asi najviac náchylné miesto na usadzovanie karbónu a bohužial ani pri častej výmene oleja sa prakticky nedá úplne vyhnúť nejakému stupňu usadzovaniu na/v týchto miestach.. a dvojnásobne ak sú napr. stieracie krúžky zlej konštrukcie (čo je aj prípad mojho 2,0TSI).
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Proplach motoru není o odstranění karbónu z pístních kroužků. To se určitě neodstraní za 5 - 15 minut.
Pokud se bojíš ucpání kanálků tak tam dej třeba třetinu a měj to tam kratší jízdu nebo alespoň 30minut. Já zatím neměl nikdy takový problém a dělám to 30 let na ojetinách. Jestli myslíš ty kladné úsady (tuším se tomu tak říká), tak s tím si nepomůžeš, můžeš třeba snížit tlak oleje po vyčištění, těžko říci. Proto každý raději mění olej častěji, pro jistotu.
Chce to nějaké čistidlo bez chlóru, BG je dobrá značka, já používám raději od MO už i kvůli aplikaci a je to dosti šetrné, může malá část zůstat v oleji dle výrobce https://www.millersoils.cz/engine-flush, pokud chceš i pístní kroužky tak asi nej je tahle sada https://www.aditivujeme.cz/14-cistici-p ... veho-oleje
Pokud se bojíš ucpání kanálků tak tam dej třeba třetinu a měj to tam kratší jízdu nebo alespoň 30minut. Já zatím neměl nikdy takový problém a dělám to 30 let na ojetinách. Jestli myslíš ty kladné úsady (tuším se tomu tak říká), tak s tím si nepomůžeš, můžeš třeba snížit tlak oleje po vyčištění, těžko říci. Proto každý raději mění olej častěji, pro jistotu.
Chce to nějaké čistidlo bez chlóru, BG je dobrá značka, já používám raději od MO už i kvůli aplikaci a je to dosti šetrné, může malá část zůstat v oleji dle výrobce https://www.millersoils.cz/engine-flush, pokud chceš i pístní kroužky tak asi nej je tahle sada https://www.aditivujeme.cz/14-cistici-p ... veho-oleje
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Potom treba zagratulovat k odflaknutej udrzbe, majitel to dal na prasáka.alonso84301 píše:a čo ked dam preplach tym BG produktom a rozpusti mi vsetok karbon a zapcha mi olejove kanaliky alebo nebodaj rozpusti kal v motore a potom budu velke vole na loziskach a tym padom bude motor hlučny.nechapem ako moze niekto robit zvnutra dekarbo BG produktami
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30