Čištění motoru olejem vs proplachem
Moderátor: Colommbo
Čištění motoru olejem vs proplachem
Zdravím, chtěl bych se vás tu zeptat jestli vůbec olej samotný umí při krátkých intervalech uvolnit veškeré nečistoty v motoru po super LL intervalech nebo prasácích co na výměny oleje kašlali. Když už to zajde do podoby karbonu tak to umí samotný olej třeba po 5000km intervalech rozpustit a vyčistit? Nebo je potřeba např tec 2000 a nechat to z půl hodinky bublat? Děkuji za názory =)
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Áno umí. Treba skrátiť výmenu podľa zasvinenia motora Kúp nejaký lacný a po cca 1000-2000 km ho vymeň. Dá sa to odsledovať aj na mierke kedy bude zase čierna. Potom meň okolo 10.000km a motor sa prečistí sám. Pri krátkych jazdách ešte skôr
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Ano. Umí, ale....
Jestli byl bejvalej extra prase a motor je fakt zahumusen poctivě, je jistější mechanické očištění bo by se mohlo stát že olej nebo čistič uvolní něco většího co by ucpalo "někde něco" To by hrozilo v případě více tvrdého karbonu - pokud je v motoru "jen bláto", tak olej (příp. čistič) si s tím pomalu poradí. Jak psáno výše zkratit intervaly a hlavně měnit vždy olej i s filtrem
PS: Když podezření na hodně zevnitř špinavý motor, je dobré zkontrolovat/vyčistit sací koš.
Jestli byl bejvalej extra prase a motor je fakt zahumusen poctivě, je jistější mechanické očištění bo by se mohlo stát že olej nebo čistič uvolní něco většího co by ucpalo "někde něco" To by hrozilo v případě více tvrdého karbonu - pokud je v motoru "jen bláto", tak olej (příp. čistič) si s tím pomalu poradí. Jak psáno výše zkratit intervaly a hlavně měnit vždy olej i s filtrem
PS: Když podezření na hodně zevnitř špinavý motor, je dobré zkontrolovat/vyčistit sací koš.
....který ale plní API/ACEA požadavek motoru. A několikrát....jerome píše:Kúp nejaký lacný....
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát čer 24, 2022 12:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Doplnéní PS
Důvod: Doplnéní PS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Samozrejme Škoda,že niektorí ani nenapíšu o aké auto sa jednáPitris píše:....který ale plní API/ACEA požadavek motoru.jerome píše:Kúp nejaký lacný....
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
V každém případě je čištění dlouhodobá záležitost, a prospějí tomu delší až dlouhé jízdy. Ne poskakování po městě......
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Na pročištění nějaký olej, který má více "čistících" aditiv,třeba Shell Helix HX8 nebo Shell Helix Ultra.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Já bych spíš než čistící aditiva hledal základ, který je směsí polárních a nepolárních olejů, tj např. PAO a Ester s významným podílem těch esterů.
Shell HU určitě čistí, nicméně já bych zkusil třeba Ravenol SVE:
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-sve-5w-30-5l
Shell HU určitě čistí, nicméně já bych zkusil třeba Ravenol SVE:
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-sve-5w-30-5l
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
ak to myslis vazne, jedine preplach.
acea-a dokaze po sebe nezanechat (moc) bordelu, cx je slabsi. aditiva su robene aby olej upratal po sebe, nie velky uklid. na to su preplachy
acea-a dokaze po sebe nezanechat (moc) bordelu, cx je slabsi. aditiva su robene aby olej upratal po sebe, nie velky uklid. na to su preplachy
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Oleje čistí, pokud je krátká výměna, interval do 8tkm. Pokud koupím ojetinu, určitě poprvé použiji chemii, pro jistotu. Používám od MO https://www.millersoils.cz/engine-flush, dám třeba jen 50ml a ujedu 100-200km, pak dám zbytek na 15minut a vypustím. Nebo od Bishops´ dle návodu https://www.aditivujeme.cz/14-cistici-p ... veho-oleje.
Do Corolla Verso 1,8VVTi jsem používal VV MaxLife 5W-40, výměna 1rok/4tkm, krátké jízdy po městě, olej při výměně tmavý. Pak jsem dal Shell HU 5W-40, výměna 1,5roku a 6.200km, jízdy už i okrsky a olej byl hodně tmavý, připadalo mi, že čistí minimálně jako MaxLife. Nyní Ravenol SSL 0W-40, tak uvidím. Do práce už manželka jezdit nebude, + na sezónu elektrokolo, takže ho budu větrat na okrsky, nákupy v zimě. Jinak Ravenol SSL pocitově lepší než předchozí oleje. Protáhl jsme ho do Bratčic pro bečku. Zapíjí se ranní vnučka (3,54kg/50cm), první od syna.
Do Corolla Verso 1,8VVTi jsem používal VV MaxLife 5W-40, výměna 1rok/4tkm, krátké jízdy po městě, olej při výměně tmavý. Pak jsem dal Shell HU 5W-40, výměna 1,5roku a 6.200km, jízdy už i okrsky a olej byl hodně tmavý, připadalo mi, že čistí minimálně jako MaxLife. Nyní Ravenol SSL 0W-40, tak uvidím. Do práce už manželka jezdit nebude, + na sezónu elektrokolo, takže ho budu větrat na okrsky, nákupy v zimě. Jinak Ravenol SSL pocitově lepší než předchozí oleje. Protáhl jsme ho do Bratčic pro bečku. Zapíjí se ranní vnučka (3,54kg/50cm), první od syna.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Já mám právě zkušenost takovou že shell helix ultra+mann a 3-5 tkm 4 intervaly po sobě neudělali lautr nic dal se ten "zákeřný" bg 109 epr vyplach a ejhle olej si vydržel u dieselu prvnich 2000km krásně čistý a motor ihned po výměně byl krásně tichunký a přestal "vibrovat" i když šlo o řadový 6válec s novou dvouhmotou repas bosch vstrikama a oběma siláčema motoru Jen mě zajimali názory odborníků. U kamosové 320d jsme zkusili tec 2000 a výsledek stejný a prej neobsahuje jako jediný chlór, takže by měl být pro novou náplň vhodnější =)
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Kdo píše, že jako jediný neobsahuje chlór, výrobce? Co jsem uvedl MO tak to je zhruba aditivum na čištění obsaženém v jejich olejích. Proto ho tam v menším množství přidávám při čištění na delší dobu bez obav o těsnění a z koroze kovů.LuK0 píše: zkusili tec 2000 a výsledek stejný a prej neobsahuje jako jediný chlór, takže by měl být pro novou náplň vhodnější =)
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
No sám výrobce Tecu 2000 proplachu to udává, že jako jediný mají výrobek bez použití chlóru.. za mě to jen tak tvrdit "nemůžou" aspoň ho tam budou mít nejméně, když se tim tak chválí a zrovna ten chlór"způsobuje" korodování kovů já osobně bych tam něco s čím se údajně má jezdit nelil ani náhodou.. černé kaly případně karbon stejně musíš odstranit silnou srajdou a s tou se jezdit nesmí.. Chápu každý je přesvědčen o své pravdě ale u mě jsem si to ověřil snad nejlip jak to šlo a to s hlučnými hydroštely u m57čky =) zkoušel jsem krátké intervaly SHU+liqui moly na hydroštely (aditiva na průběžné čištění) 4x interval do 5000km prvni 2 do 3 další 2 do 5ti skoro beze změny.. Potom jsem pouzil zázračnou vodičku ala bg 109 v mem případě rovnou 2 mam 8l náplň pěkně jsem to nechal 40 minut na volnoběh a 15 na 1300otaček a ejhle od té doby jsem hydra neslyšel a za 8000km mi to neslala ani decku ravenolu vst =) to je má zkusenost a na 320d u kamaráda ten tec taky zafungoval luxusně pěkně ztichl ten starý 4valcový ropák Tak skrz to méně agresivní složení budu používat už jen teca je na každém čemu věří ale já si takhle už u dvou motorů ověřil, že ty vyplachy funguji oba motory jezdili na SHU+ 330 na čistící krátké a 320d 8-10 obojí jsem měnil já sam, takže to tak vážně jezdilo =)
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Ty čističe zpravidla fungují, ale aby na motor
....nebyly až moc "dobré" (resp. výkonné; aby nenadělaly víc škody než užitku ). Nevím v jakém stavu ten motor je, ale když se sundá víko ventilů (event. jde kouknout i víčkem na nalévání oleje) a jsou tam nánosy, byl bych s něčím dobrým fakt opatrný a tak 2 výměny oleje bych udělal po 2 tkm, pak zkontroloval (vyčistil) sací koš, a pak třeba ten TEC, BG 109, Millers Engine Flush, Wynn's Oil System Cleaner nebo třeba Liqui Moly Pro-Line.LuK0 píše:....po super LL intervalech nebo prasácích co na výměny oleje kašlali
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
LuKo, jak píšeš, každý věří čemu chce. Pokud ti to funguje, určitě to není špatně. Já BG 109 také několikrát použil a spokojenost. TEC 2000 jsem použil jednou kdysi dávno, už přesně nepamatuji, zkoušel jsem kde co, tehdy jsem čistil u dieselu každou výměnu, interval 15tkm. Nyní interval max do 10tkm u všeho co dělám a tak čistím jen po koupi ojetiny. Pak už problémy nemám, v podstatě od tý doby, co jsem tady na fóru a díky hlavně Pitrisovi.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Čištění motoru olejem vs proplachem
Já to BG používám pri každé výměně, max. 10 tkm. Začal jsem s tím u 10 letého focusu, teď v tom pokračuji v hybridní Toyotě a jednou jsem to aplikoval sousedovi před výměnou oleje u škodovky, kde byly před koupí prováděny výměny po 20 tkm. Zatím nikdy negativní zkušenost a vypouštěný olej má vždy černou barvu plus drobné,prstama rozmačkatelné částečky......tak snad to aspoň k něčemu je, evidentně to ale aspoň zatím ničemu neškodí
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.