Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Mě čeká výměna svíčky. Mam na ni 15tkm=1 3/4r. A nynejsi studene starty 2x denně, spatny..., chytne zdechne, chytne a nizky volnoběh.
NGK klasik. Bohužel, do tohoto motoru skutru, DeiR neexistuje. Protože je jinak mam uz nekolik let fsude.
A i s nima urcite stroje prodal. Ještě kdyz jsem je menil, coz uz nedelam.
Opakuji, ze kdysi na radu J3, ktery provedl i montáž, abych poznal rozdil hned.
Tomu je cca 10 roku. (te akci, ne J3 )
NGK klasik. Bohužel, do tohoto motoru skutru, DeiR neexistuje. Protože je jinak mam uz nekolik let fsude.
A i s nima urcite stroje prodal. Ještě kdyz jsem je menil, coz uz nedelam.
Opakuji, ze kdysi na radu J3, ktery provedl i montáž, abych poznal rozdil hned.
Tomu je cca 10 roku. (te akci, ne J3 )
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Chci se zeptat dal jsem do moji Fabie 1,4 MPi Iridiové svíčky Bosch R6. Neublíží to nějak motoru ?
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Pokial si zvolil spravny variant pre dany motor( tepelna hodnota) a spravny odtrh ( casto uz byvaju prednastavene z vyroby), potom je rozdiel len v tom , ze namiesto niklu mas elektrody z ineho, odolnejsieho materialu, co mu dovoluje byt tensi, co zasa prinasa vyhodu silnejsej ( intenzivnejsej) iskry. Toto samo o sebe nie je vada, naopak je to benefit, kvoli ktoremu sa vlastne tieto sviecky vyrabaju. A samozrejme nasobne dlhsia zivotnost. Z toho isteho dovodu - iridiova elektroda je omnoho odolnejsia voci " opalovaniu".
Zpravidla byva intrval vymeny pre niklové cca 20t km , pre iridiove v niektorych pripadoch 5krat tolko.
Ja mam na iridiovky v honde 100t km
A rovnako na platinove v toyote.
Zpravidla byva intrval vymeny pre niklové cca 20t km , pre iridiove v niektorych pripadoch 5krat tolko.
Ja mam na iridiovky v honde 100t km
A rovnako na platinove v toyote.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jsem četl někde nějaké mýty o propálení pístu, tak snad se toho nemusím bát. Svíčka Bosch Iridium R6 je pro můj motor podle výrobce vhodná odtrh je 0,7 mm. Tak snad bude všecko cajk. Zatím pozoruji lepší starty teplého motoru klidnější a stabilní chod motoru. Chci jeětě doplnit svíčky tam mám 2 dny najeto na nich cca 50km a teď se mi rozvítila kontrolka EPC žádné chyby na diag mi to neukazuje. Opět vypnutí klíčku a start a chyba zatím nic. Jestli to bude blbnout jsem asi nucen dát origo svíčky od výrobce.
- BigBang
- Příspěvky: 1870
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Proč by se měl propalovat píst? Výhoda iridiových je kromě delšího intervalu hlavně ve tvaru elektrody a s tím spojenými podmínkami pro přeskok jiskry - špičatý elektrody nashromáždí větší náboj a jiskra (oblouk) přeskočí na lépe definovaném místě, takže dochází ke snížení rozdílů v hoření mezi jednotlivými cykly.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ještě taková otázka, když mají iridiové svíčky větší jiskru nevadí to pístu ? Mají myslím i menší napětí takže by to mělo ulevit i cívce že ? Jak jsou mimochodem na tom iridiové svíčky Bosch co se týče kvality ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ne, nevadí to, naopak. Jak už zmiňovali kolegové, jiskra přeskakuje na přesně stanoveném místě, jež je extrémně malé (0,4mm tenký hrot (+) elektrody.) Jeden z důvodů, proč se také doporučují jednoelektrodové svíčky, než aby se jiskra na svíčce motala mezi několika elektrodami jak nudle v bandě. Jak jsou na tom iridové Bosch, nevím, Denso jsou považovány za špičkové, používám je velmi spokojeně už několik let.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Někde jsem četl, že ty iridiovky mají tak silný výboj, že energie, která nestihne projít mezi elektrodami, se za deště uzemňuje z disků kol rovnou do země. Byl bych opatrnej u té fábie...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
rousini: Dobře, pane!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Pozor, aby tomu někdo neuvěřil.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
No nic zítra je vyhodím s auta do koše (800kč.) a hodím tám z5 bezproblémové NGK které jsem tam měl doposavad.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
S těmi Bosch Iridium to nejede?, proč by jsi je vyhazoval. Denso a NGK by měla být ověřená kvalita ale jede to i na ostatní. Já kupuji Denso Iridium, někdo u lpg tvrdí, že mu to jede lépe nebo déle vydrží na NGK Iridium.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Stěmi Bosch iridium to jede super i starty jsou lepší, ale rozvěcuje se mi kontrolka EPC. Někde jsem četl že to může dělat no a stalo se to i my. Takže jsem nucen dát svíčky NGK BKUR5ET-10 snimy nebyl nikdy problém. Ty iridia jsem chtěl skusit no. Chtěl bych se někoho zeptat jestli má někdo na Fabii 1,4 MPi 44kw svíčky Denso iridium ( IK16TT ) Jetště mám nutkání je skusit, ale otázka je jestli nejsou pro takový motor až moc dobré že mu můžou uškodit to bych nechtěl.---------------Tak vyměněno z5 za NGK a no problem.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Úplně netuším, co přesně znamená zkratka EPC, mám jen dojem, že je to snad něco kolem palivové směsi a jejího řízení. V této souvislosti jsou zkušenosti takové, že použití kvalitních iridiových svíček případný problém se směsí dokáže ještě zvýraznit, prohloubit, "obyčejným" svíčkám to neva. Možná proto ti motor s jinými svíčkami funguje lépe. Summa sumárum problém není v použitých svíčkách, nýbrž někde jinde - zde s velkou pravděpodobností v řízení složení směsi (elektronika) či někde v motoru samotném.
P.S. Denso IK20 jsem v předchozí Omeze 2.6 V6 používal dlouhodobě bez problémů, stejně jako IK16TT v současném motoru.
P.S. Denso IK20 jsem v předchozí Omeze 2.6 V6 používal dlouhodobě bez problémů, stejně jako IK16TT v současném motoru.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Mohlo to mít taky vliv na přetížení nebo nějaké jiné napětí v cívce proto to ukazovalo chybu EPC. Jinak ty Densa obyčejné jsem taky kdysi měl vše bylo v pohodě. Ty Boschky iridium musely být nějaké mrdky vyrobené v rusku nebo v ukraině čert ví jak to ti kokotí hlavy tam vyrábí. Ti osli tam neumí nic kvalitního vyrobit ani kolo Ukraina. Už tam mám NGK vše je v pořádku už to neřeším. Stejně svíčky měním každý rok s olejem.