nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: Autonabíječky
Děkuji vám za radu koupená CTEK MXS 5.0 Test and Charge 5A na to dobíjení bude stačit a bude šetrnější
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Autonabíječky
Tak jsem se dival, AGM ocividne snesou i vetsi nabijeci proudy az do 1/5C by to melo byt O.K, ale ta slabsi je univerzalnejsi a je to k akumulatoru setrnejsi.
Jinak ty CTEK jsou fajn, letos jsem si kupoval CTEK MXS 5.0 Test & Charge, takze jsme skoncili u stejneho modelu.
Akorat to chce otevrit si pred pouzitim navod. Aspon ja si bez navodu nebyl jisty zda nabijim, nebo ne, ale to je tim testovacim rezimem, ktery je tam navic
Jinak ty CTEK jsou fajn, letos jsem si kupoval CTEK MXS 5.0 Test & Charge, takze jsme skoncili u stejneho modelu.
Akorat to chce otevrit si pred pouzitim navod. Aspon ja si bez navodu nebyl jisty zda nabijim, nebo ne, ale to je tim testovacim rezimem, ktery je tam navic
Re: Autonabíječky
V manuálu u Octavie 2 píšou .. Pouze pro „rychlonabíjení“: odpojte oba připojovací kabely (nejprve
„minus“, potom „plus“). to mohu CTEK připojit na autobaterii k + i - bez odpojení ? škoda karoq 2021 má v manuálu
Svorku nabíječky připojte k pólu 12V autobaterie. +
Svorku nabíječky připojte ke kostřicímu bodu -
„minus“, potom „plus“). to mohu CTEK připojit na autobaterii k + i - bez odpojení ? škoda karoq 2021 má v manuálu
Svorku nabíječky připojte k pólu 12V autobaterie. +
Svorku nabíječky připojte ke kostřicímu bodu -
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Re: Autonabíječky
Manuál k autu neví s jakou nabíječkou (např. samo domo) se bude nabíjet tak radši pro jistotu napsali že se má vše odpojit.
Pokud se nabíjí CTEKem (kvalitní a inteligentní) tak nic neodpojuj, připoj vývody ideálně přímo na akumulátor a nabíjej. Takto to dělám víc jak 10 let a nikdy nebyl problém.
Připojování přes kostřící bod (např blok motoru ...) má význam jen pro modul inteligentního nabíjení aby ten modul věděl kolik se do aku dostalo energie a pak auto delší dobu nebude dobíjet vůbec. Ale to pak vyjde externí dobíjení skoro vniveč. Naopak nabíječka může být ovlivněná přechodovými odpory. Já tedy doporučuju připojovat nabíječku přímo na vývody aku nebo co nejblíže.
Jo a pokud chceš být extra pečlivý, tak je lepší to po nabíjení projet. Důvod je, že při nabíjení se mohou na olověných deskách aku dělat malé bublinky a ty pak při delším stání ničí olověnou vrstvu. Pokud to projedeš tak se aku trochu protřepe a bublinky vybublají. U AGM je to minimální, protože separační vrstva je jen vlhká a ne celá zatopená.
Pokud se nabíjí CTEKem (kvalitní a inteligentní) tak nic neodpojuj, připoj vývody ideálně přímo na akumulátor a nabíjej. Takto to dělám víc jak 10 let a nikdy nebyl problém.
Připojování přes kostřící bod (např blok motoru ...) má význam jen pro modul inteligentního nabíjení aby ten modul věděl kolik se do aku dostalo energie a pak auto delší dobu nebude dobíjet vůbec. Ale to pak vyjde externí dobíjení skoro vniveč. Naopak nabíječka může být ovlivněná přechodovými odpory. Já tedy doporučuju připojovat nabíječku přímo na vývody aku nebo co nejblíže.
Jo a pokud chceš být extra pečlivý, tak je lepší to po nabíjení projet. Důvod je, že při nabíjení se mohou na olověných deskách aku dělat malé bublinky a ty pak při delším stání ničí olověnou vrstvu. Pokud to projedeš tak se aku trochu protřepe a bublinky vybublají. U AGM je to minimální, protože separační vrstva je jen vlhká a ne celá zatopená.
Re: Autonabíječky
To je jedna z vyhod slabsi nabijecky - lze nabijet primo v aute, treba i pres zasuvku zapalovace.
Re: Autonabíječky
Tiež neodpájam batériu,ked nabíjam. Velakrát CTEKom dobíjam i auto na moto programe. Trvá to dlhšie,ale do 14 hodín je plná
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
Až na výjimky jsem nikdy baterii neodpojoval. A nabíjel jsem širokou škálou od vlastnoručně samodomo až po inteligentní automaty.
Re: nabíječka,tady baterií
Pokud má auto elektroinstalaci v pořádku, tak vydrží fakt docela dost, nicméně neinteligentní nabíječkou schopnou dodávat větší proudy bych se neodpojený akumulátor dobíjet asi odvážil jen v nouzi nejvyšší.
Mimochodem bacha u hybridů, hybridy sice kromě velkého aku mají ještě i klasický olověný, ale už nemají alternátor a v mnoha ohledech je jejich elektronistalace mnohem méně rozbustní, než u klasického spalovacího auta. Olověný aku a rozvody u hybridů neslouží pro napájení startéru a nedobíjí se alternátorem, ale slouží pouze pro napájení elektroniky, tj je tam proto, aby naběhl počítač a za jízdy je tento olověný aku dobíjen DC/DC měničem.
Kombinace hybrid a startovací kabely je pak naprosto špatně a škody můžou jít do stovek tisíc Kč.
Mimochodem bacha u hybridů, hybridy sice kromě velkého aku mají ještě i klasický olověný, ale už nemají alternátor a v mnoha ohledech je jejich elektronistalace mnohem méně rozbustní, než u klasického spalovacího auta. Olověný aku a rozvody u hybridů neslouží pro napájení startéru a nedobíjí se alternátorem, ale slouží pouze pro napájení elektroniky, tj je tam proto, aby naběhl počítač a za jízdy je tento olověný aku dobíjen DC/DC měničem.
Kombinace hybrid a startovací kabely je pak naprosto špatně a škody můžou jít do stovek tisíc Kč.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
nabijacka 12V rada
Zdravim,
po dlhsom case riesim otazku nabijacky akumulatora. Moja lidlacka stale funguje, ale kedze mam na forde vsakovake ekokurvitka ako inteligentne dobijanie, tak akumulator preventivne dobijam 2x mesacne. A teda ze treba.
Problem je, ze moja Ultimate z Lidl ma nizsi maximalny nabijaci prud (3,8A), co robi cas nabijania dlhsim a pri vyssej frekvencii nabijania mi to uz trochu prekaza (nenabijam doma, ze by som to nechal bezat trebars cez noc). Dalsi problem vidim v tom, ze uvedena nabijacka nenabije akumulator na 100%, co je opat vzhladom na frekvenciu dobijania skoda.
Zacal som teda hladat alternativu. Myslel som, ze to bude rychly proces - pozriem aktualne modely CTEK a kupim. Na moje prekvapenie vsak podla roznych recenzii CTEK medzicasom presunul vyrobu MXS 5.0 do Ciny a to sa prejavuje na poklese kvality (lamajuci sa privodny napajaci kabel, kaziace sa Mode tlacidlo, silne prehrievanie a.i.). A tak som pozrel nabijacky Noco Genius, no udajne ani tieto nevedia nabit akumulator na 100% a nasiel som par negativnych recenzii na nefunkcnost (zeby takisto low cost vyroba?).
Chcel by som sa teda poradit, ktoru nabijacku by ste mi odporucili.
po dlhsom case riesim otazku nabijacky akumulatora. Moja lidlacka stale funguje, ale kedze mam na forde vsakovake ekokurvitka ako inteligentne dobijanie, tak akumulator preventivne dobijam 2x mesacne. A teda ze treba.
Problem je, ze moja Ultimate z Lidl ma nizsi maximalny nabijaci prud (3,8A), co robi cas nabijania dlhsim a pri vyssej frekvencii nabijania mi to uz trochu prekaza (nenabijam doma, ze by som to nechal bezat trebars cez noc). Dalsi problem vidim v tom, ze uvedena nabijacka nenabije akumulator na 100%, co je opat vzhladom na frekvenciu dobijania skoda.
Zacal som teda hladat alternativu. Myslel som, ze to bude rychly proces - pozriem aktualne modely CTEK a kupim. Na moje prekvapenie vsak podla roznych recenzii CTEK medzicasom presunul vyrobu MXS 5.0 do Ciny a to sa prejavuje na poklese kvality (lamajuci sa privodny napajaci kabel, kaziace sa Mode tlacidlo, silne prehrievanie a.i.). A tak som pozrel nabijacky Noco Genius, no udajne ani tieto nevedia nabit akumulator na 100% a nasiel som par negativnych recenzii na nefunkcnost (zeby takisto low cost vyroba?).
Chcel by som sa teda poradit, ktoru nabijacku by ste mi odporucili.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Re: nabíječka,tady baterií
Pokud CTEK neni dost dobry, tak zkus mrknout na TECMATE OPTIMATE 6.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: nabíječka,tady baterií
Dik za odpoved.
Nechcel som CTEK odpisat, skor som to nadhodil ako prekvapujucu informaciu. Asi sa podvedome snazim najst potvrdenie (najlepsie od majitelov), ze to s kvalitou nie je take zle.
Tecmate Optimate 6 som zbezne pozeral. Ako je to s nabijanim AGM akumulatorov? Treba pre ne zvolit model (Optimate 6) Select? Ma ju niekto?
Nechcel som CTEK odpisat, skor som to nadhodil ako prekvapujucu informaciu. Asi sa podvedome snazim najst potvrdenie (najlepsie od majitelov), ze to s kvalitou nie je take zle.
Tecmate Optimate 6 som zbezne pozeral. Ako je to s nabijanim AGM akumulatorov? Treba pre ne zvolit model (Optimate 6) Select? Ma ju niekto?
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Re: nabíječka,tady baterií
Ano, můj CTEK CTEK MXS 5.0 Test&Charge kupovaný letos má na sobě Assembled in china. Ale funguje, podporu pro AGM má taky, já to bral i kvůli podpoře menších akumulátorů.
Tecmate nemám. Na AGM to chce pouze nějaký, který buď má podporu AGM (to má třeba CTEK MXS 5.0), nebo který AGM řeší přes podporu zimního nabíjení na napětí (konec při 14,7 V namísto při 14,4V) - takto to má třeba CTEK MXS 5.0 Test&Charge nebo i ten můj starší Victron.
Pokud chceš lepší kabely zkus CTEK MXS 5.0 Polar, ten navíc možná nebude z Číny.
Tecmate nemám. Na AGM to chce pouze nějaký, který buď má podporu AGM (to má třeba CTEK MXS 5.0), nebo který AGM řeší přes podporu zimního nabíjení na napětí (konec při 14,7 V namísto při 14,4V) - takto to má třeba CTEK MXS 5.0 Test&Charge nebo i ten můj starší Victron.
Pokud chceš lepší kabely zkus CTEK MXS 5.0 Polar, ten navíc možná nebude z Číny.
Re: nabíječka,tady baterií
https://youtu.be/OC3QR9cXrkY. Kúpil som túto a som spokojný
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
Re: nabíječka,tady baterií
Dik za rady, nakoniec som vybral MXS 5.0 Polar. Assembled in China by mi nevadilo, nebyt negativnych recenzii majitelov. Podla obrazkov vyzera mat Polar silnejsie kable. Keby aj nie, zaruka je 5 rokov. Drzim si palce.
Iba na okraj pre veci neznalych: program recond sa neda pouzit na AGM akumulatory. Presnejsie, AGM sa tymto programom znicia.
Iba na okraj pre veci neznalych: program recond sa neda pouzit na AGM akumulatory. Presnejsie, AGM sa tymto programom znicia.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
- Colommbo
- Příspěvky: 9963
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
V návodu na použití CTEKu je uvedeno, že i v případě klasických olověných akumulátorů se doporučuje použí(va)t program Recond jen výjimečně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90