Zdravím pánové, mám jednoduchý dotaz - blíží se mi pomalu výměna oleje a rozhoduji se mezi dvěma oleji - Valvoline Synpower 5W-40 a Texaco Havoline Ultra 5W-40. Nedokážu se rozhodnout který vzít. Havoline je MB229.5 a Valvoline jen MB229.3, ale na druhou stranu Valvoline je aditivovaný molybdenem a Havoline vůbec. Půjde to do Mazdy dvojky.
Asi jde o prd, oba jsou to dobré oleje - ale znáte to Aktuálně mám nalitý MaxLife 5W-40 a pokud vím, tak minulý majitel jezdil Valvoline 5W-40 (konkrétní typ nevím). Co byste brali vy?
Valvoline vs Havoline
Moderátor: Colommbo
Valvoline vs Havoline
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Valvoline vs Havoline
Jedno to asi bude - je to na Tobě, ale mě osobně by byl bližší Valvoline SynPower.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Valvoline vs Havoline
Tiež si myslím,že je to na mincu,ale dôležitejšie jak vybrať o pičný chlp lepší olej,je stanoviť jeho včasnú výmenu,čo predpokadám,že aj robíš,takže je to jedno
Ešte doplním - pri voľbe SAE triedy treba zobrať do úvahy typ jázd. Takže ak náhodou jazdíte na Mazde kratšie jazdy, bolo by vhodné porozmýšľať nad 0 pred W Motor sa rýchlejšie v zime premaže a nielen v zime,celkovo
Ešte doplním - pri voľbe SAE triedy treba zobrať do úvahy typ jázd. Takže ak náhodou jazdíte na Mazde kratšie jazdy, bolo by vhodné porozmýšľať nad 0 pred W Motor sa rýchlejšie v zime premaže a nielen v zime,celkovo
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Valvoline vs Havoline
0w tak pokud bydlí nekde ve vetsi nadmorske vyssce, nebo u Kvildy...
Jinak na nase zimy ( zvlast zatim tuto zimu netreba 0w ) zbytecne drahe. Jinak taky bych dal syn power 5w40. Valvoline guut. Jeste i solidni cena. O tom molybdenu v nem si to zjistil kde ? Ja potom po oprave motoru premyslim pres zimu nad synpower 5w40 nebo elf sxr 9000 5w40.( misto xw-50 tek )
Jinak na nase zimy ( zvlast zatim tuto zimu netreba 0w ) zbytecne drahe. Jinak taky bych dal syn power 5w40. Valvoline guut. Jeste i solidni cena. O tom molybdenu v nem si to zjistil kde ? Ja potom po oprave motoru premyslim pres zimu nad synpower 5w40 nebo elf sxr 9000 5w40.( misto xw-50 tek )
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Valvoline vs Havoline
MB229.5 - olej pouze pro motory osobních vozidel
MB229.3 - totéž s prodlouženými intervaly výměny (30tis.km)
Takže ergo kladívko pokračoval bych dál s Valvoline MaxLife 5W40 a byl vysmátej... A jestli má motor hydroštely, na olej s molykou bych raději zapomněl.
MB229.3 - totéž s prodlouženými intervaly výměny (30tis.km)
Takže ergo kladívko pokračoval bych dál s Valvoline MaxLife 5W40 a byl vysmátej... A jestli má motor hydroštely, na olej s molykou bych raději zapomněl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Valvoline vs Havoline
Díky, pánové, za odpovědi. Autorizák tam ze začátku lil 10W-40 Dexelii, hned po skončení záruky se tam už lila 5W-40 (pravděpodobně Valvoline). Čili 0W bych asi ani nezkoušel. Měnit hodlám tak po 8-10 tis km (spíš těch 8 ).
Jinak auto hydroštosy nemá (asi už bych potřeboval udělat vymezení vůlí, jelikož mi to za studena trošku zacvaká, než se ohřeje, ale to je jiná písnička ...). Jen pro moje dovzdělání - v čem je ten molybden na škodu v případě hydroštosů? Nedrží pak tlak?
Jinak vycházím z rozboru oleje na OilClubu: https://www-oil--club-ru.translate.goog ... x_tr_hl=cs
Možná tam znovu naliju MaxLife, vzal jsem ho teď na „pročištění“ po předchozím majiteli jelikož auto mám teprv od podzimu. Ten má molybdenu ještě podstatně víc. Jinak mám tam rozvod řetězem a po odšroubování olejového víčka to pod sukní vypadá, musím říct, poměrně hezky - na všem je takový ten zlatavý povlak, ale minimálně pod tím víčkem se mi nepovedlo najít stopu karbonu. Při výměně bych chtěl přetěsnit olejovou vanu (jediné místo kde ten motor trošku sákne), tak uvidíme, jak to bude vypadat zespodu.
Jinak auto hydroštosy nemá (asi už bych potřeboval udělat vymezení vůlí, jelikož mi to za studena trošku zacvaká, než se ohřeje, ale to je jiná písnička ...). Jen pro moje dovzdělání - v čem je ten molybden na škodu v případě hydroštosů? Nedrží pak tlak?
Jinak vycházím z rozboru oleje na OilClubu: https://www-oil--club-ru.translate.goog ... x_tr_hl=cs
Možná tam znovu naliju MaxLife, vzal jsem ho teď na „pročištění“ po předchozím majiteli jelikož auto mám teprv od podzimu. Ten má molybdenu ještě podstatně víc. Jinak mám tam rozvod řetězem a po odšroubování olejového víčka to pod sukní vypadá, musím říct, poměrně hezky - na všem je takový ten zlatavý povlak, ale minimálně pod tím víčkem se mi nepovedlo najít stopu karbonu. Při výměně bych chtěl přetěsnit olejovou vanu (jediné místo kde ten motor trošku sákne), tak uvidíme, jak to bude vypadat zespodu.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Valvoline vs Havoline
Abychom nepsali jeden k voze a druhý o koze - co se molybdenu týče, součástí motorových olejů bývá, aspoň co vím (a samosebou nevím všecko a mohu se mýlit, neb je to lidské...) ve formě sirníku niMoS2 obecně známého pod pojmem molyka. Kterážto, jak také bývá psáno, je báječná mazací věc, avšak údajně si s ní příliš nerozumí právě hydroštely, které se zanášejí a nefungují, jak by měly. Je-li tomu tak ve skutečnosti, přesně netuším, ale u mé první Omči 2.6i R6 jsem po asi 15tis.km s olejem LiquiMoly s molykou nechával hydroštely měnit, bo ventily začaly mít zvuk jak šicí stroj a to i po zahřátí motoru. Po výměně a přechodu na jiný olej už bez potíží. Byla-li přímá souvislost, těžko říct, ale molyku už raději nee... A chemický rozbor v tom ruském odkazu se netýká Valvolinu MaxLife, nýbrž SynPower...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Valvoline vs Havoline
- v oleji maxlife ak sa nemýlim bude oveľa viac molybdénu ale vo forme Modtc. Mos2 je iný typ...ono je toho viac...
- osobne by som ale nevidel žiadny problém v dnešných olejoch v ktorých je ten či onen typ molybdénu. Viem o mnohých ( zo zahraničných fór) amerických motoroch kde bežne jazdia na takéto oleje a žiadny problém...naposledy ma zaujal a spomeniem jeden konkrétny prípad majiteľa Chevroletu tahoe 2012 V8 5,3 l. ktorý jazdil s počiatku na amsoile ss 5w30 potom 10w30 oba s konskou dávkou modtc a bežali ticho na nič si nesťažoval...potom skúsil castrol edge supercar 0w40 a prejav motoru sa podľa jeho slov rapídne zhoršil jak za studena tak aj za tepla...a začali sa ozývať oné hydraulické zdvíhatka...po cca 6tkm sa nedal odradiť a zase nalial to isté mazivo...prejav stále rovnaký-nepekný...po ďalších cca 6 tkm prešiel na quaker state UD 5w30 ( konská dávka molybdénu) a motor sa vrátil k tichému a pokojnému prejavu ako tomu bolo pri amsoile...takýchto prípadov je viac...osobnú skúsenosť nemám ale to čo som sa dočítal od iných používateľov takýchto áut jazdiacich na oleje s touto inak užitočnou prísadou som nič negatívne v súvislosti s hydroštelmi nepočul.
- osobne by som ale nevidel žiadny problém v dnešných olejoch v ktorých je ten či onen typ molybdénu. Viem o mnohých ( zo zahraničných fór) amerických motoroch kde bežne jazdia na takéto oleje a žiadny problém...naposledy ma zaujal a spomeniem jeden konkrétny prípad majiteľa Chevroletu tahoe 2012 V8 5,3 l. ktorý jazdil s počiatku na amsoile ss 5w30 potom 10w30 oba s konskou dávkou modtc a bežali ticho na nič si nesťažoval...potom skúsil castrol edge supercar 0w40 a prejav motoru sa podľa jeho slov rapídne zhoršil jak za studena tak aj za tepla...a začali sa ozývať oné hydraulické zdvíhatka...po cca 6tkm sa nedal odradiť a zase nalial to isté mazivo...prejav stále rovnaký-nepekný...po ďalších cca 6 tkm prešiel na quaker state UD 5w30 ( konská dávka molybdénu) a motor sa vrátil k tichému a pokojnému prejavu ako tomu bolo pri amsoile...takýchto prípadov je viac...osobnú skúsenosť nemám ale to čo som sa dočítal od iných používateľov takýchto áut jazdiacich na oleje s touto inak užitočnou prísadou som nič negatívne v súvislosti s hydroštelmi nepočul.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Valvoline vs Havoline
Dál to odjelo sem: 0w-vs-5w-t7776.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF