EuroOil VS Benzina
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: EuroOil VS Benzina
Kdybych mel brát nonstop Omw 100, tak za rok to vyjde snad o 4-5 tis víc za benzín. To je pár tisíc. Spokojím se s tank ono 98 a aditiv millers. Rozdíl nepoznám. Jednou za čas natankuji omw 100
Re: EuroOil VS Benzina
Pitris píše:Co mám tohoto Accorda tak beru N98 + VIF, Wynn's nebo MO PPE. A většinou u Eurooilu. Minulou nádrž jsem nabral N95 (podle apky EO s 4,9% biolihu) k příp. odstranění vody z nádrže a přidal k tomu tříoktanovýho milera. A dnes opět Eurooil N95, ale dle apky s 0% biolihu a přilil jsem milera dvouoktanovýho. Uvidím....
Napřed napíšu že mám s tímto autem ujeto něco přes 20 tkm. S "devadesátosmičkou" + (ať už jsem přilil) VIF, Wynn's či (jednou) MO PPE, jsem nějaký velký rozdíl nepozoroval....rousini píše:poznal jsi nějaký rozdíl "0% bio"? A co ecomax vs. vif, který jsi dříve aplikoval? Dík.
Až na Vervu viz níže. A teď to srovnání >
> EO N98 + VIF vs. N95 s 5% bio + MO PPE one shot boost vs. N95 s 0% bio + MO PPE.
Zhruba stejné jízdy a vlastně i počasí. N98 + VIF a N95 s 0% bio + MO PPE >>> spotřeba i projev motoru + - stejné. Ale řekl bych, že s tím N95 s 5% bio + MO PPE one shot boost to bylo při stejné spotřebě nepatrně živější.
Dvakrát jsem tam dal ONO N98 - auto jelo normálně ale motor měl takový hrubší zvuk, občas MOL nebo OMV 100 a nic zvláštního, vše stejné. Ale jednou jsem dal Vervu 100 a s ní byla dle palubáku o skoro půl litru vyšší spotřeba. Nevím proč, s EO potom zas nižší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: EuroOil VS Benzina
...což mi vlastně jen potvrzuje tezi, že klasickému poctivému motoru o (už) slušném objemu a výkonu je vpodstatě jedno, co má v nádrži. Případné odchylky, jsou-li nějaké, jsou pak způsobeny (ovlivněny) subjektivním vnímáním a posuzováním pozorovatele, tedy v jistém slova smyslu "chybami měření".
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: EuroOil VS Benzina
No na tu vervu pozorovalo víc lidí zvyšenou spotrebu - i já. Mě by nevadil EO Ba 95 bez bio s millersem + 2 oktany, ale když mám v Tp Ba 98, tak ten millers tu výhřevnost nenavýší jak říkal dřív Jerry3. Chybí mě tu.
Re: EuroOil VS Benzina
Pitris: díky. Já zatím vyzkoušel jen Wynn's Supremium Petrol a krátce VIF (v motorkách). Rozdílu jsem si nevšiml a to ani, když jsem natankoval a neměl u sebe aditivum... Možná zůstanu u VIFu, nic nestojí a čistící schopnosti má.
Bramborak3: Negooglil jsem to, ale nemyslím si, že benzín s vyšším OČ má vyšší výhřevnost. Má lepší odolnost vůči samozápalům a tudíž může být použit v motorech, kde pro vyšší ot. a zátěž ŘJ nastavuje větší předstih. Proto z takového benzínu "komerční" motor po výkonové stránce nijak neprofituje.
Bramborak3: Negooglil jsem to, ale nemyslím si, že benzín s vyšším OČ má vyšší výhřevnost. Má lepší odolnost vůči samozápalům a tudíž může být použit v motorech, kde pro vyšší ot. a zátěž ŘJ nastavuje větší předstih. Proto z takového benzínu "komerční" motor po výkonové stránce nijak neprofituje.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: EuroOil VS Benzina
Chápu to stejně a myslím, že J3 by souhlasil taky. Vše ostatní je placebo.rousini píše:...benzín s vyšším OČ má ... lepší odolnost vůči samozápalům a tudíž může být použit v motorech, kde pro vyšší ot. a zátěž ŘJ nastavuje větší předstih. Proto z takového benzínu "komerční" motor po výkonové stránce nijak neprofituje.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: EuroOil VS Benzina
Tohle mne zajímá, dík
Pandora píše:Pro zajímavost zasílám info o N98 od EO....
--------------------------------------------------------------------
Benzín BA 98 Super Plus neobsahuje bio ethanol.
Jedinou biosložkou je stabilní ETBE (cca 15% V/V).
V případě produktu BA 98 Super Plus je v současnosti aplikovanou kyslíkatou složkou, která je uplatnitelná při plnění biopovinnosti Etyl-Terc-ButylEter (ETBE) vyráběný z bio EtOH reakcí s isobutenem. Mezi jeho přednosti patří vysoké oktanové číslo, snížení emisí oproti čistému benzinu, dále vyšší výhřevnost a nižší tlak par ve směsi s benzínem na rozdíl od etanolu a zejména velmi nízká tendence vázat vodu. Rovněž jeho mísitelnost s fosilním benzínem je lepší. Automobilový benzín s obsahem ETBE je stabilní, neváže vodu, má lepší protikorozní vlastnosti a neprojevují se u něj negativní interakce s konstrukčními materiály. S ohledem na sníženou tendenci vázat vodu je vhodnější ke skladování oproti benzínu obsahujícímu ethanol.
Základní benzín BA 98 Super Plus prodávaný v síti čerpacích stanic EuroOil obsahuje pouze výrobní aditivaci nutnou pro dosažení normativních specifikačních limitů ve smyslu ČSN EN 228+A1.
Další aditivace komerčními aditivy určenými zejména pro zlepšení detergence, mazivosti a protikorozních vlastností je možná a přínosná zejména s ohledem na snížení spotřeby paliva o ochranu palivové soustavy. Dlouhodobá aplikace aditiv prodlužuje životnost agregátu a snižuje náklady na údržbu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: EuroOil VS Benzina
Mě dnes řekl známý co pracuje na Eurooilu x let, že Natural 95 optimal s aditivací neobsahuje biosložku pokaždé. Obyč natural bez aditiv to má na střídačku. Někdy je závoz bez biosložky, někdy tam biosložka je. To si dohledám na aplikaci eurooil než jedu tankovat. Ted otázka. Míchat si do mašiny aditiva sám a brát obyč Ba95 nebo brát optimal 95 a už nemít starosti s mícháním aditiv ?. Ted otázka zda má pravdu, že v optimalu 95 taky není klasická biosložka. Vif 500ml nové balení mě stálo 220kč. Ccca 0.438kč na litr. Na eurooilu je optimal dražší o 0.50 kč. Ale myslím si, že do toho optimalu se s aditivama nepředají a vždy to budu mít lepší když si namíchám sám. Jinak NA 98 na eurooilu s vifem je do Bmw super. Jen ted EO zas přeskočilo Tankono s cenou o 2 kč níž za Ba98
Re: EuroOil VS Benzina
POkud by N95 optimal neobsahoval etanol (cca 5%) tak by měl vyšší výhřevnost a tudíž nižší spotřebu, ale to vše jen v rozmezí měřitelnosti (~1%).
a) je skutečně bez ethanolu?
b) ten pocit bych bral
c) v reálu to ničemu nevadí (5%)
d) raději aditivuji sám, protože vím co tam dávám
Musíš si odpovědět sám, asi ten Optimal už budu muset taky vyzkoušet...
a) je skutečně bez ethanolu?
b) ten pocit bych bral
c) v reálu to ničemu nevadí (5%)
d) raději aditivuji sám, protože vím co tam dávám
Musíš si odpovědět sám, asi ten Optimal už budu muset taky vyzkoušet...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: EuroOil VS Benzina
Dnes jsem tankoval u EO a tak jsem zároveň prověřil 2 poslední dodací listy N95 Optimal. Bohužel etanol přítomen...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: EuroOil VS Benzina
K Benzině poté co spadla do Orlenu už nepojedu. Dávám teď Eurooil (obyč. N95 + Millers PPE). A dnes v Brně na Lesné bych řekl že byl jeden z nejlepších benzínů co jde nyní koupit. Nízká hustota i stupeň konce destilace, a bez bio (K tomuto EO píše že hustota benzinu je 720 - 775 kg/m³, a konec destilace max. 210°C. Pokud je víc, značí to nežádoucí přítomnost nafty nebo min. olejů).
Jinak když v Brně není závoz N95 s 0% bio, vezmu u nich N98 + Wynn's Supremium.
Jinak když v Brně není závoz N95 s 0% bio, vezmu u nich N98 + Wynn's Supremium.
- Přílohy
-
- Screenshot_2022-08-23-16-49-43-127_eu.fss.mobile.eurooil.jpg (420.76 KiB) Zobrazeno 10977 x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: EuroOil VS Benzina
Ten stejný benzín na Lesné jsem dával včera do prcka.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: EuroOil VS Benzina
Já také s Poláky nejedu, taktéž z 90% tankuji na Eurooil Optimál a je mi jedno jestli je tam nějaké to procento v závozu, přidávám od MO.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: EuroOil VS Benzina
To že tento EO benzin neobsahuje biolíh je pozitivní, to chápu a to je taky důvod proč to všichni čepují.
Mohl bych se ale prosím zeptat na ty technické parametry EO benzínu ?
- nižší hustota znamená že budu jezdit dráž : tankovací pumpa prodává objem (m3) ale motor jezdí na hmotnost (kg) a to je EO navíc aktuálně o 3Kč dražší než TankOno
- méně nafty a minerálních olejů znamená že to méně maže a je méně výhřevné
V čem je tedy ta výhoda nízké hustoty a °C konce destilace resp. malý podíl nafty a minerálních olejů ?
Mohl bych se ale prosím zeptat na ty technické parametry EO benzínu ?
Jestli to chápu dobře, tak :Zvýšená hustota a konec destilace ukazují na přítomnost nafty a minerálních olejů v palivu
- nižší hustota znamená že budu jezdit dráž : tankovací pumpa prodává objem (m3) ale motor jezdí na hmotnost (kg) a to je EO navíc aktuálně o 3Kč dražší než TankOno
- méně nafty a minerálních olejů znamená že to méně maže a je méně výhřevné
V čem je tedy ta výhoda nízké hustoty a °C konce destilace resp. malý podíl nafty a minerálních olejů ?
Re: EuroOil VS Benzina
Nebude to lépe hořet v zážehových motorech?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40