Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Moderátor: Colommbo
Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Ahoj pánové, známý si koupil Opel Insignia a na mé doporučení by po koupi rád vyměnil oleje. Otázka na Vás je, co koupit? Je v tom Oplácký motor 1.6 CDTi (ten co mívá problémy s napínákem řetězu) a automatická převodovka 6T45 od GM. Je to 3 roky staré auto a má najeto 60 tis. Můj výběr je:
MOTUL X-Clean 8100 EFE 5W-30, nebo VALVOLINE Synpower MST C3 5W-30, oba DEXOS2 (který zvolit?).
VALVOLINE ATF do automatu (podle GM tam patří DEXRON IV).
Jsou za Vás vybrané oleje OK, nebo byste třeba do automatu viděli něco lepšího (Ravenol atd.). Při výběru vycházím z nabídky e-oleje.cz, kde oleje kupuju. DÍKY
MOTUL X-Clean 8100 EFE 5W-30, nebo VALVOLINE Synpower MST C3 5W-30, oba DEXOS2 (který zvolit?).
VALVOLINE ATF do automatu (podle GM tam patří DEXRON IV).
Jsou za Vás vybrané oleje OK, nebo byste třeba do automatu viděli něco lepšího (Ravenol atd.). Při výběru vycházím z nabídky e-oleje.cz, kde oleje kupuju. DÍKY
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Jestli ten Motul nebo Valvoline je celkem jedno - oba jsou gut, ale podstatnější než jestli ten či ten (a nejen kvůli tomu napínáku) je včasná výměna toho oleje. A 15 tkm bych bral jako max. A při krátkých jízdách i míň....
S tou převodovkou ale nevím
S tou převodovkou ale nevím
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Díky Pitrisi za odpověď. Koukal jsem na daťáky od obou olejů a ten Valvoline je C3, přičemž MOTUL pak C2/C3. V návodu od auta je požadavek na C3. Předpokládám, že by bylo tedy vhodnější vyhnout se C2 oleji(?) skrz HTHS. Auto bude jezdit trasy 2x100 km několikrát do týdne, celkem něco málo pod 20 000 km / rok. Bylo by ještě snesitelné nechat interval výměny na 20 000 km, nebo 1 rok, nebo už je to přes hranu?
DÍKY
Edit: Ještě mě napadl olej GM Genuine 5W-30 DEXOS2 C3, ale musím říct, že k němu mám mizivou důvěru (přiznám vám, že i v souvislosti s jeho cenou a východním původem).
DÍKY
Edit: Ještě mě napadl olej GM Genuine 5W-30 DEXOS2 C3, ale musím říct, že k němu mám mizivou důvěru (přiznám vám, že i v souvislosti s jeho cenou a východním původem).
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
MOTUL X-Clean 8100 EFE 5W-30 je co jde o HTHS se stejně nesníženou viskozitou jako ten Valvoline (nebo jiné oleje C3).
A ten origo GM olej shit není, a třeba kdysi tu vzpomínal Jerry, že naopak vůbec špatný není.
A co jde o ten interval výměny, olej je jenom jedna z těch nejdůležitějších věcí v motoru. A ten napínák je ovládan právě olejem (resp. jeho tlakem). Osobně bych přes 15 tkm nešel, a třeba už jen pro to že (pře)jetý olej má velký vliv na turbo.
A ještě mu řekni že je potřeba ten motor nepodtáčet a nejezdit na 15 set otáček.
A ten origo GM olej shit není, a třeba kdysi tu vzpomínal Jerry, že naopak vůbec špatný není.
A co jde o ten interval výměny, olej je jenom jedna z těch nejdůležitějších věcí v motoru. A ten napínák je ovládan právě olejem (resp. jeho tlakem). Osobně bych přes 15 tkm nešel, a třeba už jen pro to že (pře)jetý olej má velký vliv na turbo.
A ještě mu řekni že je potřeba ten motor nepodtáčet a nejezdit na 15 set otáček.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Díky. Pokusím se ho přesvědčit na interval s délkou max 15 tis. km. Všiml jsem si ještě Totalu MC3 Ineo a asi vezmu ten. Předpokládám, že oproti jiným se lišit výrazně nebude. Cena je obdobná jako GM Genuine.
Díky za rady. Později ještě vyřeším tu převodovku.
Díky za rady. Později ještě vyřeším tu převodovku.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
No říct mu to můžeš, pochopit to musí ON sám. Ale ukaž mu tohle: https://www.autozive.cz/nutnost-dodrzov ... enu-oleje/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Ako prevodový by sa dal použiť RAVENOL ATF DEXRON VI
Sa mi zdá,že takáto norma neexistujeVector píše:... do automatu (podle GM tam patří DEXRON IV)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
JJ upsal jsem, má to být DEXRON VI. Vezmu ten Ravenol, tam se toho, že by to po výměně začalo nějak cukat a blbnout, bojím nejmíň. Eventuálně bych vzal origo GM 93165414.
Jen ještě jedna otázka: kouknul jsmem ještě na hi-oil (distributor Petronasu v Brně) a mají Syntium 5000 XS 5W-30. Podle datasheetu ale nemá schválení DEXOS2, jen ,,dosahuje, nebo převyšuje specifikae DEXOS2". Mám do toho jít, nebo vzít raději ten Total? Petronas je o stovku na 5L levnější
Jen ještě jedna otázka: kouknul jsmem ještě na hi-oil (distributor Petronasu v Brně) a mají Syntium 5000 XS 5W-30. Podle datasheetu ale nemá schválení DEXOS2, jen ,,dosahuje, nebo převyšuje specifikae DEXOS2". Mám do toho jít, nebo vzít raději ten Total? Petronas je o stovku na 5L levnější
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Pokud máš možnost sehnat origo olej do převodovky, v 99% případů je to rána jistoty.
A ten Petronas Syntium 5000 XS 5w30 Klidně ho ber, hodnoty DEXOS2 převyšuje.
A ten Petronas Syntium 5000 XS 5w30 Klidně ho ber, hodnoty DEXOS2 převyšuje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Pánové, opět oživím téma, jelikož výměna oleje v převodovce se relativně rychle přiblížila. Otázka na Vás zní - měnit doma sám, nebo to poslat na profi výměnu s výplachem? Našel jsem společnost v Brně, co mi udělala kalkulaci - výměnu 8L Liqui Molly Toptec ATF1800, bez výměny filtru (u GM 6T45 není bez lousknutí převodovky přístupný) - cca 7 000 Kč.
Auto má najeto 68 tis km a nedokážu se rozhodnout, jestli by postačila výměna zhruba 1/2 náplně doma a dělat to s nějakou kratší periodou (třeba 40 000 km), nebo to poslat těm odborníkům. Na YT jsem našel solidní tutorial na tuto konkrétní převodovku, dělali to tam na několika autech. Počítám s origo náplní OPEL ...
Známý na mě naléhá, ať to vyměníme doma (cena), ale mám obavy, zdali vyměnit půlku náplně nejsou vyhozené peníze. Jak se na to tváříte vy? Díky
Auto má najeto 68 tis km a nedokážu se rozhodnout, jestli by postačila výměna zhruba 1/2 náplně doma a dělat to s nějakou kratší periodou (třeba 40 000 km), nebo to poslat těm odborníkům. Na YT jsem našel solidní tutorial na tuto konkrétní převodovku, dělali to tam na několika autech. Počítám s origo náplní OPEL ...
Známý na mě naléhá, ať to vyměníme doma (cena), ale mám obavy, zdali vyměnit půlku náplně nejsou vyhozené peníze. Jak se na to tváříte vy? Díky
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Osobně - ačkoliv automaty jdou mimo moje pole zájmu, bych považoval za vyhozené peníze právě tu výměnu jen poloviny náplně. Ony jsou věci kde se takto šetřit nevyplatí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Meniť polku náplne je samozrejme blbosť A ak má byť výmena 100% treba vymeniť aj ten spomínaný filter Takže buď to daj urobiť poriadne,alebo sa na to vykašli
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Díky za odpovědi pánové. Poslal jsem ho tedy do servisu převodovek. Ještě bych se zeptal k intervalu výměny - považujete nastavit si jej na 60-80 tis km za OK? V tom servisu píší 40-60 ale měnit 8L každých 40 tis mi přijde dost přehnané (1,5 roku provozu auta). Díky.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
60-70 v poho, podla dostupnych info.
nikdy nevymenis 100% ci je to motor alebo prevody. ale lepsie je urobit aspon neco.
poloz si otazku preco to robis. su tam kovove necistoty ? je tam filter?
alebo len vymena chemicky opotrebovanej naplne?
tipujem to posledne.
nikdy nevymenis 100% ci je to motor alebo prevody. ale lepsie je urobit aspon neco.
poloz si otazku preco to robis. su tam kovove necistoty ? je tam filter?
alebo len vymena chemicky opotrebovanej naplne?
tipujem to posledne.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Opel Insignia 1.6 CDTi + automat
Díky, už je auto objednané na výměnu. Jedná se čistě o prevenci a snahu maximalizovat životnost té převodovky. GM 6T45 by měly být od nějakého data 2014 celkem spolehlivé, ale jistota je jistota. Navíc v souvislostí s tím, že u té skříně není možné běžně vyměnit filtr, je to jenom dobře.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN