olej pro staré naftové terénní vozy
Moderátor: Colommbo
olej pro staré naftové terénní vozy
Zdravím, hledal jsem v diskuzích a nenašel a proto založím ještě jedno téma. Jaký olej je vhodný pro pracovní pickup. Jedná se o mazdu b2500/ford ranger. Většinou člověk takové auto nemá na běžné ježdění ale na práci (farma/les/tahání vleků...atd.) Je to motor 2,5 TD od fordu. Rok 2004 najeto 190 tis.
Od zastoupení značky a pár jiných majitelů těchto vozů jsem dostal doporučení dávat 10w40. Předpokládám správně že takové auto i při práci nedosáhne takovou teplotu oleje jako normální benzínovej osobák na dálnici? Zase tedy uvažuji že ester, PAO = chyba?
Od zastoupení značky a pár jiných majitelů těchto vozů jsem dostal doporučení dávat 10w40. Předpokládám správně že takové auto i při práci nedosáhne takovou teplotu oleje jako normální benzínovej osobák na dálnici? Zase tedy uvažuji že ester, PAO = chyba?
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
Když nebude moc mrazivých startů, dá se v pohodě 10w40. A měnit po roce, i když najedeš třeba jen 5 tkm. A velmi dobré v této SAE jsou třeba Ravenol TSI, Eni-i-sint, Repsol Multivalvulas, Yacco VX 500, Motul 6100+ nebo Valvoline SynPower / MaxLife.
Anebo pak Millers EE, ale ten je cenově výš.
Ovšem zvládnul by to i Mogul GX-FE.
A "občas" bych vyměnil olej i převodovkách.
Anebo pak Millers EE, ale ten je cenově výš.
Ovšem zvládnul by to i Mogul GX-FE.
A "občas" bych vyměnil olej i převodovkách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
Ahoj! Vidíš to, já bych naopak předpokládal, že při takové práci se může olej zahřát víc, než při běžném provozu na silnicích... A viskozita 10W40 by se mi taky zamlouvala a zase - Valvoline MaxLife 10W40...ToyTom píše:...Předpokládám správně že takové auto i při práci nedosáhne takovou teplotu oleje jako normální benzínovej osobák na dálnici?...
P.S. Jo, už jedu pryč...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte zář 14, 2021 20:09, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
No já se vám přiznám že jsem se plácl přes kapsu a pořídil millers ee s esterama a to jen proto že si představuji že když auto stojí tak jsou tam nalepené v motoru a chrání.....nevím co tam bylo dříve za olej tak jsem přibral engine flush od millers který by měl být s olejem kompatibilní......a doufám že motoru neuškodím.
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
Udělal jsi správně, ten engine flush https://www.millersoils.cz/engine-flush se dává se před použitím řady EE do starého oleje aby šetrně vyčistil vnitřek motoru a nano mohlo efektivněji fungovat (vytváří efekt kuličkového ložiska na styčných plochách), přičemž zbytek čistidla po výměně oleje je neškodný pro motor, ve smyslu že se nemusí ještě proplachovat.
Já s tím olejem jsem velmi spokojen (EE 10W-40).
Já s tím olejem jsem velmi spokojen (EE 10W-40).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
Colommbo píše: Ahoj! Vidíš to, já bych naopak předpokládal, že při takové práci se může olej zahřát víc, než při běžném provozu na silnicích...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
S tím zahřátím jsem to předpokládal že auto sice tahá, hrabe atd ale při nižších otáčkách, pomalu, na redukci a je to nafta většího objemu....ale možná si to představuji jak hurvínek válku
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
EE Performance? Když je to SAE 5w40 nebo 10w40, tak i když (jak jsem Ti psal vedle ve vlákně) je to zbytečné. Gut, ale zbytečné bo to motor nevyužije a při včasné výměně svou práci udělá i levnější olej.ToyTom píše:No já se vám přiznám že jsem se plácl přes kapsu a pořídil millers ee s esterama....
A ten Engine Flush? Millers je kvalitka, a přiznám se že jsem si ho koupil s jejich aditivem Petrol Power Ecomax do benzinu taky (obé v akci za 588,-).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
Jak to může vytvářet efekt kuličkovýho ložiska, když to ani není vidět - to mi vysvětli, Toníku...tonny píše:...a nano mohlo efektivněji fungovat (vytváří efekt kuličkového ložiska na styčných plochách)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej pro staré naftové terénní vozy
radsej ako kukat na obsah esteru, by som sa zameral na organicky wolfram.
z toho je lepsia hitparada. najprv preplach, do spinaveho motoru e-e.
totiz aj olejovi vcas-menici hlasi "cernidlo" po pouziti preplachu, asi to fakt funguje.
z toho je lepsia hitparada. najprv preplach, do spinaveho motoru e-e.
totiz aj olejovi vcas-menici hlasi "cernidlo" po pouziti preplachu, asi to fakt funguje.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30