Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Moderátor: Colommbo
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
No ja mam treba 1/4" klic na 2-15 Nm (na cyklo a vyjimecne nejaky maly sroubky v motoru), triosminovej 10-60 Nm na kolo, motor, olej atd. a 1/2" s 60-210 Nm na srouby kol. Univerzalni klic bude za cenu velke nepresnosti pobliz meznich hodnot. Jsou i 20-200 Nm, ale proste v ne nemam moc duveru, ale do zacatku to asi bude lepsi nez nic.
U ceho v DP Skoda uvadi mazani sroubu olejem? Delam podle dilenskych prirucek vsechno, a na tohle jsem snad jeste nenarazil.
U ceho v DP Skoda uvadi mazani sroubu olejem? Delam podle dilenskych prirucek vsechno, a na tohle jsem snad jeste nenarazil.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tak u kol rozhodně ne, i když u VAGu člověk nikdy neví
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Cely zvedavy jsem projel vsechno mozne a jedine, co se v DP doporucuje mazat, jsou loziska, a to jeste specialnim tukem. A u nekterych sroubu (napr. nejaky sroub u remenice) je naopak treba durazne upozorneno, ze zavit ani nakruzek se nema ani olejovat, ani mazat. To si podle me Ferdinand s necim popletl.
Kazdopadne je to fuk. Pokud je pokyn "namazat a utahnout na 60 Nm", tak se namaze a utahne na 60 Nm, neni moc co resit. S tim, ze to ovlivni utahovaci moment, uz se pocita. Ale stejne mi to prijde jako nesmysl....
26 - 120 Nm + pootočit o 90° (1/4 otáčky)
❑ vyměnit
❑ k povolení a utažení použít přidržovací páku
❑ závit ani nákružek neolejovat ani nemazat
❑ další pootočení může být provedeno ve více stupních
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Kdepak hoši, je to tam. Na začátku, kde jsou momenty jednotlivých velikostí šroubů a u toho poznámka, že mají být vždy namazané. Kdyžtak to sem hodím, jenom se ty obrázky sem dávají složitě, jak se musí pověsit někam na net a dát sem odkaz. Posledně jsem s tím válčil asi 10 minut
Mám malý momenťák na 2-15 na kolo a chtěl jsem pak ještě jeden větší. Mám půjčený od Yato 10-60 as pracuje se s ním hezky. Akorát je zbytečně velký a maximum 60 je tak akorát na nic. Právě např hlava, když bych ji chtěl utahovat na moment, tak potřebuji 75 Nm. U tohoto je nějaký certifikát o přesnosti, resp odchylce, ale moc věrohodně nevypadá...
Mám malý momenťák na 2-15 na kolo a chtěl jsem pak ještě jeden větší. Mám půjčený od Yato 10-60 as pracuje se s ním hezky. Akorát je zbytečně velký a maximum 60 je tak akorát na nic. Právě např hlava, když bych ji chtěl utahovat na moment, tak potřebuji 75 Nm. U tohoto je nějaký certifikát o přesnosti, resp odchylce, ale moc věrohodně nevypadá...
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
nerobte z toho vedu suchý mastný jedno je...uťahuje sa na rovnaký moment a finálna poloha skrutky je rovnaká ak je rozdiel tak len zanedbateľný porovnateľný ako keby si použil len iný momenták...ak sa skrutka utiahne na predpísaný moment môže sa používať opakovane k žiadnemu natiahnutiu nedôjde a pri každom ďalšou použití sa používa moment ako pri novej skrutka... čiže plný...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tak eskapáda pokračuje. Zase to rosí. Po dvou dnech se udělala kapka. A to jsem si dal extra záležet, dokonale vyžíhal těsnění a řádně dotáhl na 30 Nm. Šroub jsem před montáží řádně očistil sprejem na brzdy, aby v něm náhodou něco nezbylo. No a stejně...
Přijde mi, že to těsnění, byť vyžíhané, tak je moc tlusté (1,5 mm) a pod tím šroubem se vůbec nezmáčkne, což, jestli chápu dobře, by mělo a tím se to zatěsnilo. Před tím bylo tenčí hliníkové.
Od použití teflonu mě zrazoval týpek v Mototechně, že se tam může uvolnit a nevydrží teplotu a že zkrátka musí těsnit tak, jak to je. Prodal mi nový šroub. Ten původní, ale vypadá, že je ok a vana je plechová, takže v zásadě by mi spíš přišlo, že je ten závit zmenšený už z výroby.
Nemůže si to třeba časem sednout po delší jízdě, až se to hodně prohřeje? Asi naivní, ale třeba že by se to nějak roztáhlo a zatěsnilo.
Přijde mi, že to těsnění, byť vyžíhané, tak je moc tlusté (1,5 mm) a pod tím šroubem se vůbec nezmáčkne, což, jestli chápu dobře, by mělo a tím se to zatěsnilo. Před tím bylo tenčí hliníkové.
Od použití teflonu mě zrazoval týpek v Mototechně, že se tam může uvolnit a nevydrží teplotu a že zkrátka musí těsnit tak, jak to je. Prodal mi nový šroub. Ten původní, ale vypadá, že je ok a vana je plechová, takže v zásadě by mi spíš přišlo, že je ten závit zmenšený už z výroby.
Nemůže si to třeba časem sednout po delší jízdě, až se to hodně prohřeje? Asi naivní, ale třeba že by se to nějak roztáhlo a zatěsnilo.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tak znova...tá nová zátka v závite čo je na vaňu vaklá? ak áno je treba toto riešiť a nie tesnenie...to že je tesnenie "príliš" hrubé vôbec nevadí....práve naopak príliž tenké by nemuselo stačiť na to aby sa stlačilo a tesnilo...a zase má tá nová zátka kužeľ či nie...ako áno kúpil by som bez kužeľa takú napr. takú ako som už písal...ale zase ak bude vaklať je zle a je teda prioritne riešiť príliš voľný závit ! Teplotou sa ti nič neutesní...teplotou sa zväčší jak priemer závitu na vaňi tak priemer závitu na zátke a si na Tom istom...
A znova teflónovej pásky by s sa nebál roky ju v práci používam pri prevodoch...je chemicky odolná odolná proti starnutiu a čo sa týka teplôt tak zvláda teplotu do cca 250 stupňov a znova pri nakrúcaní sa do motorového priestoru nedostane pretože sa logicky vytláča von...
A znova teflónovej pásky by s sa nebál roky ju v práci používam pri prevodoch...je chemicky odolná odolná proti starnutiu a čo sa týka teplôt tak zvláda teplotu do cca 250 stupňov a znova pri nakrúcaní sa do motorového priestoru nedostane pretože sa logicky vytláča von...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tohle řeším jednoduše. Mám kartuš se silikonovým těsněním, co odolává olejům, benzínům a všemožným rozpouštědlům (mechanici znají), tím máznu závit na zátce, podložku z obou stran a zašroubuji. Stačí utáhnout lehce. Olej nalívám hned. To těsnění zatuhne. Povolit to vždy šlo bez problémů. A hlavně! Naprosto sucho, ani mastné to není, natož aby to ukáplo.Ferdinand píše:Tak eskapáda pokračuje. Zase to rosí.......
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Silikónových tesnení je mnoho druhov...myslíš červené s vôňou po octe
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Nová zátka nevím, zkoušel jsem starou. Šroub jsem sem fotil. Kužel má i nová a kuželová dosedací plocha je i v závitu vany.
Ta vaklavost je tam asi od výroby. Má to i druhé auto a i ve videích na YT je vidět, že se to chová stejně. Možná jsem měl dát hliníkový kroužek, nevím, co tam bylo od začátku, ale ta vyžíhaná měď mi přijde ještě měkčí.
Schválně, jestli to tedy znova vypustím, zkusím šuplerou změřit závity. Vnitřní + novou i startou zátku. To mě předtím nenapadlo.
Nechápu, jak to mechanici dělali těch 20 let a těsnilo to
Ta vaklavost je tam asi od výroby. Má to i druhé auto a i ve videích na YT je vidět, že se to chová stejně. Možná jsem měl dát hliníkový kroužek, nevím, co tam bylo od začátku, ale ta vyžíhaná měď mi přijde ještě měkčí.
Schválně, jestli to tedy znova vypustím, zkusím šuplerou změřit závity. Vnitřní + novou i startou zátku. To mě předtím nenapadlo.
Nechápu, jak to mechanici dělali těch 20 let a těsnilo to
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Jo, něco takového to je. Nemám to momentálně po ruce. Zítra zkusím dát odkaz. Ale takových výrobků je dost na výběr.Mirec 29 píše:Silikónových tesnení je mnoho druhov...myslíš červené s vôňou po octe
Edit:
Již to nějaký pátek mám, ten tmel je červený. Tady je stejný výrobek:
https://www.tech-masters.com/cs/vyrobek ... d-flex-sil
Nevím, jestli bude volně k sehnání. Já ho získal za spolupráci s obchodním zástupcem.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Áno aj to sa u nás nájde...ale ja osobne najviac používam od Loctite 5927/Reca S300 prípadne Loctite 5799. 5927 je u mňa top len je potreba davatt bacha kde sa použije lebo v dutinách spôsobuje koróziu...
Ferdinand : pokiaľ je kužeľ na vaňi klobúk dole teda pokiaľ to nie je iba väčšie zrazenie pokiaľ je to ozaj kužeľ tak ďakujem pekne... Chcelo by to fotku závitu na vaňi
pri kuželovej dosadacej ploche tesní práve ten kužeľ a tam podložka nepatrí tam treba použiť niečo iné...
Ferdinand : pokiaľ je kužeľ na vaňi klobúk dole teda pokiaľ to nie je iba väčšie zrazenie pokiaľ je to ozaj kužeľ tak ďakujem pekne... Chcelo by to fotku závitu na vaňi
pri kuželovej dosadacej ploche tesní práve ten kužeľ a tam podložka nepatrí tam treba použiť niečo iné...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Asi nevadí, ale když není "protikužel", nemá čím těsnit.
Snad jsem přečetl celou Tvou anabázi, ale něco tam bude špatně. Pokud vakle šroub v závitu a je ten správný, pak je v háji závit ve vaně. Anebo to těsnění - mělo by jít taktak přetáhnout přes závit na šroubu - a dal bych hliník, a asi i tu teflonpásku. A utáhl s citem.
Na toto já momenťák nepotřeboval nikdy. A přiznám se že ani na kola.
Snad jsem přečetl celou Tvou anabázi, ale něco tam bude špatně. Pokud vakle šroub v závitu a je ten správný, pak je v háji závit ve vaně. Anebo to těsnění - mělo by jít taktak přetáhnout přes závit na šroubu - a dal bych hliník, a asi i tu teflonpásku. A utáhl s citem.
Na toto já momenťák nepotřeboval nikdy. A přiznám se že ani na kola.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Ok takže kužeľ na kužeľ to nebude to mi odľahlo...
Ak dobre vidím máš tam asi 5 závitov...žiadna výhra a ešte aj voľné...no skús niečo z toho čo tu už zaznelo...silno uťahovať asi nemá zmysel...
Ešte by som si dal tú námahu a zmeral mierkami stúpanie na závite vo vaňi... či je stúpanie totožné so stúpaním na zátke...
Ak dobre vidím máš tam asi 5 závitov...žiadna výhra a ešte aj voľné...no skús niečo z toho čo tu už zaznelo...silno uťahovať asi nemá zmysel...
Ešte by som si dal tú námahu a zmeral mierkami stúpanie na závite vo vaňi... či je stúpanie totožné so stúpaním na zátke...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3