To je úplně špatně. Pistolí nikdy nedotahovat! A rukou dorvat znamená co? 200Nm?Ferdinand píše:Kola utahuji pneumatickou pistolí a zimáky na plechu rukou dorvu.
Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Moderátor: Colommbo
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Mám ten sprej. Tuhle jsem vyměňoval těsnění na klapce a pak ji preventivně prostříkal. No, zapomněl jsem na to a asi za 5 min startoval. Chudák motor se třepal a šlo z něho totální černo - z výfuku i z motoru (asi ze sání). Do teď se bojím, jestli mi to nechytlo ventily nebo nemohlo něco způsobit. Je to fakt síla. Od té doby ho používám jako poslední variantu a upřednostňuji méně progresivní čističe.
Raději to 3x otřu hadrem
Raději to 3x otřu hadrem
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Lefort, většinou je dávám k mechanikovi převážit, jestli jsou ok a pak je rovnou přehodí a pistolí dotáhne. Jak tedy na to? Jenom klíčem?
Dorvat znamená, ze si nehledím momentů, ale prostě to pořádně dotáhnu (neskáču na klíč jako někteří) klíčem k autu, co je v kufru. Kolo neupadlo a pak šlo povolit skoro lépe, než ostatní.
Dorvat znamená, ze si nehledím momentů, ale prostě to pořádně dotáhnu (neskáču na klíč jako někteří) klíčem k autu, co je v kufru. Kolo neupadlo a pak šlo povolit skoro lépe, než ostatní.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Ak ti mechanik doťahuje kolesá pneumatickým utahovakom (rázovým utahovakom) ktorý nemá možnosť nastaviť moment nie je to mechanik ale nech sa na mňa nikto nehnevá ale komediant (slušne povedané) ktorý robí hambu ostatným ozaj mechanikom...
Tieto srandy slúžia len na povoľovanie a následné odkrútenie...
Pri montáži sa toto dá použiť ale len s jemným "trknutím" nie dotiahnuť ale len urýchliť skrutkovanie... tí ktorý nemajú cit v ruke by to robiť nemali...doťahuje sa momentovým kľúčom pretože na rozdiel od zátky tu ten moment má opodstatnenie...toto však platí pre servisi či iných zamestnancov firiem...doma v pohode rukov...
Tieto srandy slúžia len na povoľovanie a následné odkrútenie...
Pri montáži sa toto dá použiť ale len s jemným "trknutím" nie dotiahnuť ale len urýchliť skrutkovanie... tí ktorý nemajú cit v ruke by to robiť nemali...doťahuje sa momentovým kľúčom pretože na rozdiel od zátky tu ten moment má opodstatnenie...toto však platí pre servisi či iných zamestnancov firiem...doma v pohode rukov...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tohle je mechanik, kterého znám a vím, jak dělá. Nedělá jen tak hala bala, ale lze mu věřit. Ta pistole má štelování. Jednou jsem se na to právě ptal, jestli to nebude moc. Povolit to pak jde normálně. Je fakt, že elektrony ale bere momenťákem, tedy tak mi to říkal.
Kolik by se ta kola tedy měla dotahovat? 110? Jsou to origo Škoda, víc nevím.
Kolik by se ta kola tedy měla dotahovat? 110? Jsou to origo Škoda, víc nevím.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Podľa predpisu...malo by to byť aj v servisnom manuály...teda aspoň ja to tam mám...a čo si pamätám tam u plechačov je to cca 90 a hliníkové disky od cca 105 do 120 som sa osobne stretol...
Pokiaľ je to tak s tým uťahovákom tak ok
Pretože v robote máme aj s aj bez a poniektorí to rvú hlava nehlava
Pokiaľ je to tak s tým uťahovákom tak ok
Pretože v robote máme aj s aj bez a poniektorí to rvú hlava nehlava
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Pistolí se nikdy nedotahuje. NIKDY!Ferdinand píše:Lefort, většinou je dávám k mechanikovi převážit, jestli jsou ok a pak je rovnou přehodí a pistolí dotáhne. Jak tedy na to? Jenom klíčem?
Dorvat znamená, ze si nehledím momentů, ale prostě to pořádně dotáhnu (neskáču na klíč jako někteří) klíčem k autu, co je v kufru. Kolo neupadlo a pak šlo povolit skoro lépe, než ostatní.
Necítíš jestli není někde načatej závit, jestli tam není šroub/matka "přes závit", atd. Ten moment na pneu nářadí je hodně orientační, závisí na tlaku vzduchu v kompresoru, kterej se pořád mění.
Vzít ořech, našroubovat ručně, spustit auto, dotáhnout momenťákem. I plecháče! Zabere to na kole o cca minutu víc než pistole...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
V samotnom doťahovaní utahovákom by som zase až taký problém osobne nevidel pretože tie nastaviteľné majú ventil na uškrtenie vzduchu čiže utahuje len do určitého momentu bez ohladu na to ako do skrutky búšiš...proste nemá dodstatočný tlak na nejaký prúser...odchýlky sa pohybujú niekde na úrovni cca 20 Nm. a po utiahnutí takýmto sposobom by sa aj tak mal použiť momenták ale len na skontrolovanie prípadne na jemnú korekciu momentu to sa už ale bavíme o spôsobe akým by sa to malo robiť aky bolo všetko košer
Na druhej strane áno už sa aj medzi nami stalo a nedajú si poniektorý povedať a neraz strhli či zadreli skrutku/matiku o to vačšie riziko je pri nerezi...tu to hrozí aj v prípade naradia s nastavovaním momentu...
Na druhej strane áno už sa aj medzi nami stalo a nedajú si poniektorý povedať a neraz strhli či zadreli skrutku/matiku o to vačšie riziko je pri nerezi...tu to hrozí aj v prípade naradia s nastavovaním momentu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Dobré tipy. Příště už si to tedy ohlídám a nenechám si to utahovat pistolí.
Ještě tedy budu potřebovat nějaký slušný momenťák. Zatím mám půjčený. Zamlouvá se mi od AHProfi 1/2" 10-110 Nm za cca 1400.
Ještě tedy budu potřebovat nějaký slušný momenťák. Zatím mám půjčený. Zamlouvá se mi od AHProfi 1/2" 10-110 Nm za cca 1400.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Bude ti stačit do 110 Nm
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
ja mám doma momenták k kauflandu čo som dostal od samotného pána majiteľa firmy dal som ho na kalibráciu do TSU piešteny a výsledok bol že utahuje s rovnakými odchýlkami ako v práci použivané a drahé od wurth či triumph...tým chcem povedať asi toľko že aj obyčajný a lacný môže rovnako dobre poslúžiť najme doma kde sa bude používať len občas a nedostane na držku nevhodným používaním a to boli k nemu aj orechy 17/19/21
tento :
https://jubeo.sk/kaufland/-/momentovy-kluc-lzgjool
tento :
https://jubeo.sk/kaufland/-/momentovy-kluc-lzgjool
Naposledy upravil(a) Mirec 29 dne pon srp 02, 2021 10:41, celkem upraveno 1 x.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Mám ten stejny v tvrdem plastovém futrálu. Je docela OK.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
presne tak. menovity moment je so suchymi srobami, pri namazani (medena pasta proti korozi) treba utahovat o 20% menej.lefort píše:
Pistolí se nikdy nedotahuje. NIKDY!
Necítíš jestli není někde načatej závit, jestli tam není šroub/matka "přes závit", atd. Ten moment na pneu nářadí je hodně orientační, závisí na tlaku vzduchu v kompresoru, kterej se pořád mění.
Vzít ořech, našroubovat ručně, spustit auto, dotáhnout momenťákem. I plecháče! Zabere to na kole o cca minutu víc než pistole...
a momentak sa skladuje povoleny.
samostatna kategoria su sroby utahovane na moment a uhol--nesmu sa znova pouzit.
pri dotiahnuti sa vyuziva pruznost oceli a deformacia.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Zas tak dramaticky bych teda rozhodne nebyl. Jde to normalne, ale je potreba mit momentovy nastavec (ty maji v pohode presnost pod 10 %, prumerny momentak ma pod 4 %) a srouby na prvni 2-3 otacky zavest rucne, abych je omylem nezkrizil. Potom to s momentovym nastavcem, ktery ma moment o 10 Nm nizsi nez potrebuju (u oktavky treba 110 Nm) naboucham utahovakem, dojedu to momentakem na finalni utazeni (120 Nm), po 50 km zkontroluju a hotovo. Prezouvam v rodine 4 sady, vetsinou zaraz, a tocit to vsechno rucne, to by me trefilolefort píše:Pistolí se nikdy nedotahuje. NIKDY!Ferdinand píše:Lefort, většinou je dávám k mechanikovi převážit, jestli jsou ok a pak je rovnou přehodí a pistolí dotáhne. Jak tedy na to? Jenom klíčem?
Dorvat znamená, ze si nehledím momentů, ale prostě to pořádně dotáhnu (neskáču na klíč jako někteří) klíčem k autu, co je v kufru. Kolo neupadlo a pak šlo povolit skoro lépe, než ostatní.
Necítíš jestli není někde načatej závit, jestli tam není šroub/matka "přes závit", atd. Ten moment na pneu nářadí je hodně orientační, závisí na tlaku vzduchu v kompresoru, kterej se pořád mění.
Vzít ořech, našroubovat ručně, spustit auto, dotáhnout momenťákem. I plecháče! Zabere to na kole o cca minutu víc než pistole...
Vubec se nedivim, ze to pneuservisaci rvou pistoli, kdyz tech sad delaji i desitky denne, ale minimalne ten momentovy nastavec by mit meli. Nicmene i potom, kdyz ho clovek nema a umi jet s citem, tak to taky jde v pohode. Na mem velkem utahovaku (aku Milwaukee) mam treba vyzkousene, ze 2-3 prvni klepnuti jsou okolo 100-120 Nm. V realu je spis potom problem v tom, ze v servisech jsem snad zatim nevidel mechanika s momentakem. Oni to tam proste narvou, utahovak na maximum a dve vteriny klepani (200+ Nm) a hotovo. Coz je samozrejme spatne, ale neni to problem utahovaku ani duvod ho nikdy nikdy nikdy nepouzivat.
Na kola hledej rozsah odhadem 60-200 Nm. Momentaky jsou nejpresnejsi zhruba uprostred rozsahu a ke krajum uz jde presnost do kopru (videl jsem treba i test levneho momentaku, kdy to na hornim hranicnim momemntu litalo 12-18 % mimo), nehlede na to, ze 110 Nm je na spoustu aut stejne malo.Ferdinand píše:Dobré tipy. Příště už si to tedy ohlídám a nenechám si to utahovat pistolí.
Ještě tedy budu potřebovat nějaký slušný momenťák. Zatím mám půjčený. Zamlouvá se mi od AHProfi 1/2" 10-110 Nm za cca 1400.
Naposledy upravil(a) yosemitak dne pon srp 02, 2021 15:43, celkem upraveno 1 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
No já bych raději, aby měl i ty menší momenty. Např. hlava se utashuje postupně od 20 Nm a na to by mi ten 60-200 byl k ničemu.
Jinak to je mi novinka, že ty momenty jsou za předpokladu suchého závitu. Asi je to různé, protože třeba DP Škoda uvádí, že šrouby mají být namazané třeba mot. olejem.
Jinak to je mi novinka, že ty momenty jsou za předpokladu suchého závitu. Asi je to různé, protože třeba DP Škoda uvádí, že šrouby mají být namazané třeba mot. olejem.