Zajda - presne takto to vychádza aj mne a dosiel som k tomu presne rovnakým myslienkovým pochodom
Len by som možno až tak netrval na tej HTHS.Za predpokladu , že je teda znížená povolená.
... ono sa to trošku precenuje v suvislosti s ochranou proti opotrebeniu
Co ale neznamená, že by som ju nepoužil. Napríklad taký Shell HU 5W30 je stále A3 a sam ho tiež používam pre hondu R18A2. Ale rovnako dobre tam fungovali aj oleje iné od 0W20 až 5W40. A cuduj sa svete pocitovo to bolo najlepšie ( na zlosť všetkým
s tou 0W20-kou). samozrejme som po tomto oleji nerobil rozborku aby som tistil prípadne "katastrofické" následky.
A som v klude pretože...:
"Testovacie údaje HTHS (vysokoteplotné / vysokostrižné) poskytujú iba informácie o tom, ako sú rôzne motorové oleje schopné udržiavať svoju viskozitu pri vysokých teplotách a podmienkach vysokého napätia . Avšak tieto údaje o viskozite HTHS NEPOSKYTUJÚ vôbec žiadne informácie o ochrane oleja proti opotrebovaniu. Pretože viskozita motorového oleja NEURČUJE jeho schopnosť ochrany proti opotrebovaniu. Samotná HTHS viskozita oleja nehrá žiadnu zvláštnu úlohu pri ochrane oleja proti opotrebovaniu.
Schopnosť ochrany oleja proti opotrebeniu je určená jeho základným olejom a balíkom aditív „ako celok“, s primárnym dôrazom na balíček aditív, ktorý obsahuje komponenty proti opotrebeniu pri extrémnom tlaku, ktoré nemajú nič spoločné s viskozitou.
Akékoľvek hodnoty HTHS použité ako porovnanie pre ochranu proti opotrebeniu, VÁM spoľahlivo nič nehovoria. Komponenty proti opotrebeniu pri extrémnom tlaku z balíka aditív sú to, čo skutočne určuje ochranu proti opotrebeniu, NIE tieto hodnoty HTHS.
Majte na pamäti, že údaje o teste HTHS sa týkajú pevnosti filmu / únosnosti / šmykovej odolnosti filmu motorového oleja, čo má zásadný význam tam, kde je toto forma mazania, ktorá sa vyskytuje na mnohých miestach v motore.
Pokiaľ však ide o klukovku a hlavné klzné ložiská, pevnosť olejového filmu / schopnosť prenášať zaťaženie / šmyková odolnosť nie je to, čo bráni opotrebovaniu v tomto mieste motora. Pamätajte, že všetky kvapaliny sú nestlačiteľné, dokonca aj voda. Klzné ložiská motora sú mazané prietokom oleja. Viskozita oleja NIE JE to, čo udržuje tieto časti oddelené. Časti sú udržované oddelené nestlačiteľným hydrodynamickým klinom tekutého oleja, ktorý sa vytvára pri vtiahnutí tekutého oleja medzi zvlákňujúce časti. Pokiaľ je do rozhrania kľukového hriadeľa / ložiska privádzané dostatočné množstvo oleja, nemôže dôjsť k opotrebovaniu. Pretože tak dlho, ako je udržiavaný dostatočný tlak oleja na zabezpečenie potrebného prívodu oleja, bude tento kritický nestlačiteľný hydrodynamický kvapalný olejový klin zachovaný. Jediným spôsobom, ako by vysoké teploty oleja mohli ohroziť tento typ mazania, je ten, keď tlak oleja klesol tak nebezpečne nízko, že už nemohol dodávať dostatočný prietok oleja, aby udržal ten najdôležitejší nestlačiteľný hydrodynamický kvapalný klin. VŠETKY kvapaliny sú opäť nestlačiteľné bez ohľadu na ich teplotu. Ak teplota vašej olejovej vane stúpne nad odporúčanú hodnotu, pozorne sledujte tlakomer oleja, aby ste sa ubezpečili, že je na prijateľnej úrovni."