5W jako 5W? Nerad vám narušuji vaše souznění, ale takto viskozitní křivka nefunguje.
5W znamená viskozitu při -30°C
https://www.researchgate.net/profile/Io ... E-J300.png
Dál se ta křivka řídnutí mezi 5W-30/40/50 bude hodně lišit.
Zkuste si např. projekci zde - zadáte viskozitu při 40° a 100°C
https://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html
5W50 např. v 10°C může mít klidně o půlku vyšší viskozitu než 5W40.
RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
Moderátor: Colommbo
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
Tady ale šlo o mrazivy start a natlakovaní hydroštelů. A při něm je 5w40 jako 5w50....
Při 40-ti a 100°C je rozdíl snad jasný. A taky tady napsaný
Při 40-ti a 100°C je rozdíl snad jasný. A taky tady napsaný
Pitris píše:....olej 5w50 je při provozní teplotě viskóznějši (hustší) než 5w40. Lépe dotěsní vůle v motoru, ale klade mu větší odpor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
Tak ještě jednou:
https://www.widman.biz/Seleccion/gr-mot ... -motor.jpg
Ze stránky:
https://www.widman.biz/Seleccion/gr-mot ... ad%20ideal.
https://www.widman.biz/Seleccion/gr-mot ... -motor.jpg
Ze stránky:
https://www.widman.biz/Seleccion/gr-mot ... ad%20ideal.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
5w som nemyslel, ale 50. vvt, mazanie/chladenie turba a podobne blbosti. nie som fanda zbytocneho skakania s viskozitou.Pitris píše:peterp píše: 5w-50pepoh píše: co na to hydrostely a podobne srandy..5w bude pořád 5w.BigBang píše:bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat....
ja som skocil iba medzi doporucenymi 0w30,5w40 a je dost citit zmeny.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
Tam ale ŠLO právě o start, a hydroštely při něm. Reagoval jsem na BigBanga....pepoh píše:5w som nemyslel....
BigBang píše:bude jim trvat o 5 vteřin dýl se po startu natlakovat
A ta "padesátka" Ti u 20 let starýho nafťáku se 430-ti tkm na hrbu přijde moc? Mě ne....pepoh píše:ale 50. vvt, mazanie/chladenie turba a podobne blbosti....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50
Hmmm ku...a. Ja věděl, ze jsem měl ten Hvt 5w50 objednat před 14 dnama do zasoby 2x 5l. Ted ho zničeho nic zdražili o 220kc na 1000kc 5l....440 kc vyleti oknem.
Nema nahodou nekdo ten hvt s tim, ze ho nakonec nepouzije ?
Nema nahodou nekdo ten hvt s tim, ze ho nakonec nepouzije ?