Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Přečetl jsem článek Vojty Dobeše. Plná elektromobilita v Česku představuje navýšení odběru elektřiny o 30%. To mi v podstatě stačí.
Odhadem je to víc než jedna jaderná elektrárna. To je dost peněz. Problém nebude jen infrastruktura zasíťování rychlonabíječek, ale i infrastruktura rozvodné sítě.
Plošný zákaz, potažmo sankce uvalené na spalováky donutí státy nakonec tento cirkus zafinancovat a daňový poplatník, přesněji řečeno příjemce sociálních dávek (populace stárne a mladí se nelíhnou) bude žrát šutry neb enrgie podraží všem.
Odhadem je to víc než jedna jaderná elektrárna. To je dost peněz. Problém nebude jen infrastruktura zasíťování rychlonabíječek, ale i infrastruktura rozvodné sítě.
Plošný zákaz, potažmo sankce uvalené na spalováky donutí státy nakonec tento cirkus zafinancovat a daňový poplatník, přesněji řečeno příjemce sociálních dávek (populace stárne a mladí se nelíhnou) bude žrát šutry neb enrgie podraží všem.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
uz teraz je videt cennik rychlonabijanie niektorych firiem... ceny take, ze ak by tak stal benzin, tak ludia idu do strajku...(ked to prepocitam na €/100km)
este machruju, lebo sa da niekde zdarma nabit, ale dlho to nebude..
dane z paliv statu raz vypadnu.. co potom? za kwh bude sa platit zlatom..
alebo cng centrala na balkone a napojis sa na rozvod plynu v baraku a potom nabijes auto
a ten euro1234567 bic si uplietli sami na seba?
to je teda veeeeelmi divne
este machruju, lebo sa da niekde zdarma nabit, ale dlho to nebude..
dane z paliv statu raz vypadnu.. co potom? za kwh bude sa platit zlatom..
alebo cng centrala na balkone a napojis sa na rozvod plynu v baraku a potom nabijes auto
velmi divne... podla clanku za vsetko mozu automobilky. eu je v tom nevinne...tonny píše:Tady článek Vojty Dobeše, který dobře popisuje konec spalovacích aut v roce 2035 https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono ... nomika_nef
a ten euro1234567 bic si uplietli sami na seba?
to je teda veeeeelmi divne
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
S cenami/daněmi je tu ještě jeden problém a to současná pandemie. Bude to tu určitě ještě příští rok, lidi budou chudší, budou muset šetřit a tím půjde ekonomika dolů. K tomu stát přispěje ...
Vidím to na další ekonomickou krizi, takže dobře už bylo. Výhodu máme my starší, kteřé to nějak přežijeme a mladí si zvyknou, co jim zbude. Takže co bude po roce 2035 je ještě ve hvězdách.
Vidím to na další ekonomickou krizi, takže dobře už bylo. Výhodu máme my starší, kteřé to nějak přežijeme a mladí si zvyknou, co jim zbude. Takže co bude po roce 2035 je ještě ve hvězdách.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
my ako firma s elektronikou v priemysle sa nemozeme stazovat na robotu.
~600 ludi celkovo, a dalsich thp kvoli viacerym novym projektom uz su inzeraty. nestihame.
koniec 2020 mierne oslabenie, ale teraz to ide. v podstate to nemalo nejaky vplyv.
gastro, bary, hotely a obchody o par ludoch maju problem.
https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=741802 trochu z opacnej strany
~600 ludi celkovo, a dalsich thp kvoli viacerym novym projektom uz su inzeraty. nestihame.
koniec 2020 mierne oslabenie, ale teraz to ide. v podstate to nemalo nejaky vplyv.
gastro, bary, hotely a obchody o par ludoch maju problem.
https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=741802 trochu z opacnej strany
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Článek od Vojty Dobeše zajímavý, ale v mnoha směrech bych řekl tendenční. Sám bys měl, Tonny, vědět, že elektřina se nebere v zásuvce z nebeské many a že rychlejší nabíjení = kabely, které stěží unese statný chlap. Cena za kWh není malá a rozhodně malá nebude v momentě, kdy bude sosat většina. Obzvláště v momentě, kdy všechyn státy příjdou o příjem ze spotřební daně na PHM - okamžitě bude zdaněna kWh. A to nemluvíme o množství a kvalitě mědi, která bude pro přechod na plně eleauta potřeba atd. Už dobrých 5 možná i 10 let slyším o tom, jak se baterie vyvíjí a že ten hlavní průlom ještě musí přijít apod. Pokud vím, stále se točíme kolem akumulátorů na stejném principu, auta jsou těžká a stále spotřebovávají ± stejné množství energie na ujetí kilometru. Motáme se v kruzích a čekáme na zítřky, které stále ne a ne přijít.
Nicméně nepochybuju o tom, že už bylo dávno rozhodnuto. Otázkou je, kdo za tím rozhodnutím stojí. Vazby mezi automobilkami a vládami jsou. Zpřísňování emisních limitů v podstatě tlačí automobilky k elektrifikaci produkce, jelikož s čistě spalovací produkcí to dosáhnout nelze a už v době vzniku E6 s výhledem do budoucna to všem zůčastněným bylo jasné. Nicméně se mi nechce věřit, že by se automobilky chtěly dobrovolně připravit o příjmy produktů, které pro ně jsou dojnými kravami...
Nicméně nepochybuju o tom, že už bylo dávno rozhodnuto. Otázkou je, kdo za tím rozhodnutím stojí. Vazby mezi automobilkami a vládami jsou. Zpřísňování emisních limitů v podstatě tlačí automobilky k elektrifikaci produkce, jelikož s čistě spalovací produkcí to dosáhnout nelze a už v době vzniku E6 s výhledem do budoucna to všem zůčastněným bylo jasné. Nicméně se mi nechce věřit, že by se automobilky chtěly dobrovolně připravit o příjmy produktů, které pro ně jsou dojnými kravami...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
https://greenway.sk/vodici-elektrickych-vozidiel/ a ked cucas dlho, tak este "parkovne"..
vela aut ma dc 100kw, aby nabijanie moc dlho netrvalo...
v buducnosti rychlonabijanie bude vyrazne viac ako 50c/kwh...
a mozno politici-zmrdi vymyslia habaduru, ze domy s 3f a vseobecne velke istice, budu brutal priplatky...
vela aut ma dc 100kw, aby nabijanie moc dlho netrvalo...
v buducnosti rychlonabijanie bude vyrazne viac ako 50c/kwh...
a mozno politici-zmrdi vymyslia habaduru, ze domy s 3f a vseobecne velke istice, budu brutal priplatky...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
to si piš
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
Pepoh, pokud se zájmem čteš pouze negativní články vůči elektromobilitě, těžko můžeš racionálně uvažovat. Přečti si článek ještě jednou a pomalu, co vlastně Vojta napsal. Nikde tam nepíše o euro normách 1-7 "že si je automobilky vymysleli" ale že si to automobilky naplánovali. Sám jsi to potvrdil tvým odkazem https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=741802, kde je jasně psáno, co VW nasliboval a nedodržel. V článku je sice uvedeno "Německá vláda" ale sliboval jim to VW.pepoh píše:velmi divne... podla clanku za vsetko mozu automobilky. eu je v tom nevinne...tonny píše:Tady článek Vojty Dobeše, který dobře popisuje konec spalovacích aut v roce 2035 https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono ... nomika_nef
a ten euro1234567 bic si uplietli sami na seba?
to je teda veeeeelmi divne
O cenách energií souhlasím. Infrastruktura také vázne, nejde vše nařídit a dotace jsou nedostatečné, chce to čas.
BigBang, dělám sice celý život v energetice ale nesleduji vše, narozdíl od Vojty Dobeše (znám ho z fóra amerik), který v tom žije a bere odborné informace z celého světa, umí je zpracovat. Když jsem si jako praktik myslel, že je něco blbost nebo nemožné, vysvětlil mi to a věřím mu. S Tvým názorem souhlasím, těžko to tu vše vysvětlovat. U Durexe to s Bratčicema a škvarkovkou vyřešíme za celou EU.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
tonny píše: Nikde tam nepíše o euro normách 1-7 "že si je automobilky vymysleli" ale že si to automobilky naplánovali.
v clanku je idea, ze postupnym sprisnovanim si eu automobilky zarucili nejaku ochrannu poziciu na domacom trhu. (prvykrat podobny napad zaznel na autoforumcz) zalezi od uhlu pohladu, zmysel to ma.
lada a podobni co maju problem splnit normy, zmizli z eu trhu. subaru a par dalsich su na rade.
sleduj ako sa zmensuje ponuka azijskych aut (modelovo a motoricky), ten kto montuje na uzemi eu ten sa ma este dobre- napr korejci.
clanok je niekedy kontroverzny az sokujuci. napr idea ze by eauto bolo nasobne drahsie, ale zivotnost bola dlhe roky. pekna protihodnota. len nie som presvedceny, ze sa to naozaj splnit.
sucasne modely moc presvedcive nie su..Baterie je hodně drahá součást auta. Peugeot e-2008 GT garantuje její životnost 160 000 km a 8 let.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
370 000 km a stále původní nádrž.
Re: Elektromobil-ita
Toyota Corolla Verso 2006, 240tkm, nová nádrž. Běžná závada u tohodle Turka.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Indián, takřka 300 kkm a kapacita nádrže furt 100% .
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
A nebude to apríl
https://www.garaz.cz/clanek/elektricka- ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/elektricka- ... .seznam.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
48v baterky- s bazickou elektrodou navaris husenku aj na brzdovy kotuc. do plechu spravis dieru.
ked ti sekne kabel alebo prebije 800v (havaria) --obluk a roztopeny kov je istota.
baterie su dost tvrdy zdroj prudu, to bude "hukot" jak prase..
ked ti sekne kabel alebo prebije 800v (havaria) --obluk a roztopeny kov je istota.
baterie su dost tvrdy zdroj prudu, to bude "hukot" jak prase..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
"...Nejrychlejší verze EV6 GT ... disponuje i ... sofistikovanou technikou – je totiž také postavená na špičkové 800V elektrické architektuře ... která dovoluje nabíjení výkonem až 220 kW. Díky tomu nabijete na 100 km dojezdu podobně rychle, jako naplníte nádrž palivem (4,5 minuty) a nabití 10–80 % trvá pouhých 18 minut..." A já se ptám KDE - v každém městečku aspoň na jednom místě...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90