Náklaďákový olej do osobáku?
Moderátor: Colommbo
Náklaďákový olej do osobáku?
Ravenol NDT Nord Duty Truck 5W-40. Uvádím jen pro zajímavost. V diskuzích na tuším že německých web. stránkách o BMW jsem narazil na následující příspěvek:
"Rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti.
Trochu experimentuji s motorovým olejem podle doporučení a doporučení z fóra olejových klubů.
Podle toho jsem nechal provést analýzu stávajícího oleje - to byl Aral 0W 40 se schválením LL04.
Hodnoty opotřebení motoru byly zvýšeny. Vstup nafty je příliš vysoký. Ten olej už po 19500 km opravdu není dobrý.
Abych trochu snížil vstup nafty, změnil jsem něco v následném zpracování výfuku.
Poté jsem řídil Ravenol Rep 5W 30 a nyní Ravenol 5w 40 NDT, což je olej pro nákladní automobily speciálně vyvinutý pro dieselové motory. Olej pro nákladní automobily samozřejmě nemá standard BMW LL04.
Nyní jsem nechal provést další analýzu a výsledek také odráží zkušenost z fóra, že se jedná o absolutně špičkový motorový olej. Hodnoty opotřebení jsou téměř poloviční." Konec citátu, přeloženo za pomocí překladače, takže poněkud kostrbaté.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
https://oil-club.de/index.php?thread/23 ... sae-5w-40/
Tedy přiznám se, mít diesel bez DPF, tak to asi vyzkouším. Vyšší viskozity, to se dalo čekat, ale něco málo molybdenu a bóru, síranový popel ovšem také není žádná tragedie. Všiml jsem si, že dokonce některé oleje Mobil 1, které jsou uvedeny jako ACEA C3 mají síranový popel prakticky stejný. Ostatní parametry tohoto oleje vidíte - viz link. Tak kdo to první vyzkouší, nebo již zkušenosti existují?
"Rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti.
Trochu experimentuji s motorovým olejem podle doporučení a doporučení z fóra olejových klubů.
Podle toho jsem nechal provést analýzu stávajícího oleje - to byl Aral 0W 40 se schválením LL04.
Hodnoty opotřebení motoru byly zvýšeny. Vstup nafty je příliš vysoký. Ten olej už po 19500 km opravdu není dobrý.
Abych trochu snížil vstup nafty, změnil jsem něco v následném zpracování výfuku.
Poté jsem řídil Ravenol Rep 5W 30 a nyní Ravenol 5w 40 NDT, což je olej pro nákladní automobily speciálně vyvinutý pro dieselové motory. Olej pro nákladní automobily samozřejmě nemá standard BMW LL04.
Nyní jsem nechal provést další analýzu a výsledek také odráží zkušenost z fóra, že se jedná o absolutně špičkový motorový olej. Hodnoty opotřebení jsou téměř poloviční." Konec citátu, přeloženo za pomocí překladače, takže poněkud kostrbaté.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
https://oil-club.de/index.php?thread/23 ... sae-5w-40/
Tedy přiznám se, mít diesel bez DPF, tak to asi vyzkouším. Vyšší viskozity, to se dalo čekat, ale něco málo molybdenu a bóru, síranový popel ovšem také není žádná tragedie. Všiml jsem si, že dokonce některé oleje Mobil 1, které jsou uvedeny jako ACEA C3 mají síranový popel prakticky stejný. Ostatní parametry tohoto oleje vidíte - viz link. Tak kdo to první vyzkouší, nebo již zkušenosti existují?
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Experimentovať prečo nie... Ale keď už tak poriadne čiže treba naliať do motora prevodový olej ktorý má extrémne EP aditíva čo to asi tak spraví alebo olej priemyselný veď aj tie sú PAO... A teraz vážne. nechápem čo by si človek od toho sľuboval či očakával... Medzi motorovými olejmi určenými pre osobné mot. vozidlá je enormný výber...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Mirec 29: V textu je uvedeno: „…nechal jsem provést analýzu stávajícího oleje - to byl Aral 0W-40 se schválením LL04. Hodnoty opotřebení motoru byly zvýšeny….. Poté jsem pořídil Ravenol…., což je olej pro nákladní automobily spec. vyvinutý pro dieselové motory…. nechal jsem provést další analýzu a výsledek…. jedná se o špičkový motorový olej. Hodnoty opotřebení jsou téměř poloviční.“ Pokud tedy stále nechápeš, co by si člověk od toho sliboval či očekával, tak opravdu nevím, co bych ještě dodal. Jak dále píšeš, mezi motor. oleji určenými pro osob. mot. vozidla je enormní výběr. Souhlasím, určitě sem také patří onen Aral 0W-40…
Proč bychom tedy "lezli" na toto a podobná fóra, sdělovali si zkušenosti a něco zkoušeli, když do motoru stačí lít to, co nám výrobce doporučí
Proč bychom tedy "lezli" na toto a podobná fóra, sdělovali si zkušenosti a něco zkoušeli, když do motoru stačí lít to, co nám výrobce doporučí
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Na tyto fóra lezeme právě proto aby člověk nemusel dát co doporučí výrobce, páč tam jde o eko, o eko, a pak možná i o to další. A bohužel olej doporučený výrobcem motoru ve spojení s nesmyslně dlouhým intervalem výměny (aby si někdo mohl říct že jo - mám lepší auto než soused, bo já mám měnit olej po 30-ti tkm a on "už" po 20-ti) je cesta do pekel. Ale cpát do osobáku olej který patří do náklaďáku mi vhodné teda taky nepřijde.NOP píše:Proč bychom tedy "lezli" na toto a podobná fóra, sdělovali si zkušenosti a něco zkoušeli, když do motoru stačí lít to, co nám výrobce doporučí
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
No to porovnání těch dvou rozborů / pro mne osobně / mi nepřijde průkazné bez znalosti podrobností. Minimálně - zda je najeta stejná porce kilometrů za stejný čas, nebo třeba zda rozbor provedla stejná laboratoř.
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Keď už sa niekto chce oháňať rozborom oleja tak je treba ten rozbor správne prečítať a nie len hľadieť na parametre...ale aj o aký motor/auto sa jedná čo tam bolo predtým a mnohé iné a to všetko si dať do súvisu Tak isto ako aj zloženie oleja napr. na základe kbú. Ani to nevie každý správne prečítať... Ak sa niekto cúra do stránkach ako napr. Oilclub.de sú tam sekcie ako správne čítať analýzy oleja a ako správne čítať KBÚ To je treba si naštudovať a potom robiť nejaké závery inak aral 0w40 nie je žiadny šmejd to len aby bolo jasné
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
A jseš si jistý? Já tedy ne. Na jedné straně bych ho s největší pravděpodobností do motoru nenalil. Na straně druhé, když jsem zažil, co mi v motoru prováděl ten "lák z vokurek" s názvem Total Ineo First 0W-30, tak raději olej do náklaďáku. No, ono to nevypadá, že ten autor příspěvku a majitel dieselového BMW byl nějaký pitomec a pokud si nechal dělat rozbory olejů.... Kolik z nás něco takového podniklo? A já ten jeho příspěvek kdesi "vydoloval" na německém fóru majitelů BMW, kde se na kvalitě toho "náklaďákového" oleje shodlo více lidí. Bohužel, nyní nejsem schopen zjistit, kde to vlastně bylo. Na jedné straně jaksi nevadí, že tady lidi popisují, že vylepšují naftu nebo benzín všelijakými "serepatičkami", nebo přidávají do motor. oleje "jánevímco"... To bych asi neudělal zase já. Ale proč by nemohl být kvalitní a použitelný olej určený do náklaďáku v osobáku? Rád bych na to znal odpověď. Jen tak pro zajímavost. Konečně, já jsem jen tak pro zajímavost zde uvedl i ten příspěvek, pokud to někomu nedošlo... BohuželPitris píše:...Ale cpát do osobáku olej který patří do náklaďáku mi vhodné teda taky nepřijde.
Mirec: Nebudu tady soutěžit o to, kdo více rozumí olejům. To ani není důležité. Pouze mne vždycky fascinují lidé, kteří znají vše lépe, než ti ostatní a navíc tomu snad i věří....
Prostě klasika. Německý buran s BMW a slovenský superman s Corolou 1.6.
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
To že ti to ineo nesadlo ešte neznamená že je šunt...
A ak si tak presvedčený o kvalite a výhode toho "truck" oilu tak ho nalej a podeľ sa o skúsenosti a ešte hodnovernejšie by bolo otvoriť motor spraviť foto potom spraviť aspoň tri výmeny/intervali na tomto oleji a znovu otvoriť a zhodnotiť stav. Sprav experiment a možno budeme prekvapený
A ak si tak presvedčený o kvalite a výhode toho "truck" oilu tak ho nalej a podeľ sa o skúsenosti a ešte hodnovernejšie by bolo otvoriť motor spraviť foto potom spraviť aspoň tri výmeny/intervali na tomto oleji a znovu otvoriť a zhodnotiť stav. Sprav experiment a možno budeme prekvapený
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Pitris píše:...Ale cpát do osobáku olej který patří do náklaďáku mi vhodné teda taky nepřijde.
No podle API normy je sice i pro benziňák, ale podle ACEA a firemních norem je pro nákladní auta. Ale ono je to asi jedno....NOP píše: A jseš si jistý? Já tedy ne.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
napad s nakladakovym olejom v osobaku neni novy. https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... gine.8656/ finta na stare motory ktore treba vycistit.
ale ravenol ma oleje pre stare auta s nazvami hv- sv-, nieco ako valvoline maxlife
ale ravenol ma oleje pre stare auta s nazvami hv- sv-, nieco ako valvoline maxlife
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Oleje do nakladakov zlé nemôžu byť , ked sa menia aj po 100 tis. km. Ano niesú tam len 4 litre, nakladné motory netočia také otáčky ako osobaky, niesú tak často štartované a vypínané. U nas vo firme sa menia po 30 tis. ale to aj z dôvodu špecifického užívania - cez motor je točené hydro čerpadlo príslušenstva na vozidle, ked auto síce stojí ale je vačšinu dna nastartované na pracovných otáčkach. U starších vozidiel používame 10W40 , pri nových sa už používajú 5W30. Kedže všetky autá majú DPF-moje je Euro 4 s ADblue, tak by mali byť C3 - čo pri 10W40 neviem ako je. Ale poziem čo je v popise ku oleju.
Používame Eni .
čo sa týka prísad do paliva , si pozri nižšie videa - ak si ich ešte nevidel. To nebudú nejakí garažmajstri.
Prijal by som takú skušku aj pre Diesel motor.
https://www.youtube.com/watch?v=yG77rbRjalU
https://www.youtube.com/watch?v=DqgHbzunAac&t=80s
Používame Eni .
čo sa týka prísad do paliva , si pozri nižšie videa - ak si ich ešte nevidel. To nebudú nejakí garažmajstri.
Prijal by som takú skušku aj pre Diesel motor.
https://www.youtube.com/watch?v=yG77rbRjalU
https://www.youtube.com/watch?v=DqgHbzunAac&t=80s
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
na bitogu som presiel este par dalsich "hdeo" vlaken, spomina sa aj vacsi balik aditiv, a ine typy ako osobak. viac disperzantov a zddp.
preto trochu otaznik co na to dpf-kat. ale ze olej funguje a ludia su dost nabudeni z toho...
mozno lepsi napad ako cistit petrolejom /vyplachmi..
preto trochu otaznik co na to dpf-kat. ale ze olej funguje a ludia su dost nabudeni z toho...
mozno lepsi napad ako cistit petrolejom /vyplachmi..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
osobak 200000mil acea e9. https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5686223
dalsi postreh, dokazali znizit spotrebu 1/1000km 1/10000km. (zapeceny bordel asi)
vacsinou su to 15w40 10w40 10w30.... ale su aj vynimky. casto 20l bandaska. do kamionu sa zmesti aj 30-50l
https://www.kixxaustralia.com.au/wp-con ... _eng_f.jpg
zachranit zasrany motor kamionackym olejom je mozne.
dalsi postreh, dokazali znizit spotrebu 1/1000km 1/10000km. (zapeceny bordel asi)
vacsinou su to 15w40 10w40 10w30.... ale su aj vynimky. casto 20l bandaska. do kamionu sa zmesti aj 30-50l
https://www.kixxaustralia.com.au/wp-con ... _eng_f.jpg
zachranit zasrany motor kamionackym olejom je mozne.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Dobrá zprávapepoh píše: zachranit zasrany motor kamionackym olejom je mozne.
Re: Náklaďákový olej do osobáku?
Tak jsem blíže pročetl část linku, který tu dal pepoh, aktuální diskuze na téma "náklaďákový" olej
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5686223
Problémy by mohly nastat dle diskutujících u dieselových motorů v osobních autech s DPF z důvodu vyššího obsahu některých minerálů v některých olejích - blíže viz diskuze. Co mne ale zaujalo je příspěvek jednoho z diskutujících o tom, že tyto oleje jsou méně odolné proti "trhání" olejového filmu. A to by byl potom z mého úhlu pohledu problém. Očekával bych spíše opak, ale ten diskutující to vysvětluje - viz překlad překladače, jak jsem to zkopíroval:
"Těžký naftový motorový olej (HDDEO) má vysoké čisticí a antioxidační schopnosti, ale má nižší pevnost proti rozbití filmu (ve srovnání s olejem pro osobní automobily). Duty Diesel Engine pracuje na nízkých otáčkách srovnatelných s motorem osobních automobilů a má nižší specifické zatížení jednotky na hmotnost motoru a provozní teplotu. HDDEO je tedy také navrženo tak, aby vydrželo déle ve špinavém prostředí s nízkým specifickým zatížením jednotky, takže má nízkou odolnost proti rozbití olejového filmu. Motory osobních automobilů (zejména plynové) potřebují olej s vyšší pevností v rozbití olejového filmu. A jsou to parametry, které jsou v rozporu s olejem: odolnost proti rozbití olejového filmu ze strany a čisticí a antioxidační schopnosti z jiné strany: zvyšování jedné snižuje druhou"
Na každý pád, díky za tento link, nikdy není nic, jak to na první pohled třeba vypadá....
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5686223
Problémy by mohly nastat dle diskutujících u dieselových motorů v osobních autech s DPF z důvodu vyššího obsahu některých minerálů v některých olejích - blíže viz diskuze. Co mne ale zaujalo je příspěvek jednoho z diskutujících o tom, že tyto oleje jsou méně odolné proti "trhání" olejového filmu. A to by byl potom z mého úhlu pohledu problém. Očekával bych spíše opak, ale ten diskutující to vysvětluje - viz překlad překladače, jak jsem to zkopíroval:
"Těžký naftový motorový olej (HDDEO) má vysoké čisticí a antioxidační schopnosti, ale má nižší pevnost proti rozbití filmu (ve srovnání s olejem pro osobní automobily). Duty Diesel Engine pracuje na nízkých otáčkách srovnatelných s motorem osobních automobilů a má nižší specifické zatížení jednotky na hmotnost motoru a provozní teplotu. HDDEO je tedy také navrženo tak, aby vydrželo déle ve špinavém prostředí s nízkým specifickým zatížením jednotky, takže má nízkou odolnost proti rozbití olejového filmu. Motory osobních automobilů (zejména plynové) potřebují olej s vyšší pevností v rozbití olejového filmu. A jsou to parametry, které jsou v rozporu s olejem: odolnost proti rozbití olejového filmu ze strany a čisticí a antioxidační schopnosti z jiné strany: zvyšování jedné snižuje druhou"
Na každý pád, díky za tento link, nikdy není nic, jak to na první pohled třeba vypadá....