Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Moderátor: Colommbo
Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru. Gumová těsnění na ventilech (a kdo ví kde ještě ) asi nejsou ve 100% stavu a žere to olej. Myslíte, že to může nějak pomoct? Nečekám, že by mě to zachránilo, ale co jsem četl různě po CZ/ENG fórech někomu to třeba o 50% snížilo spotřebu oleje mezi výměnou. Resp. na 1000 km mi to nebude žrát 1l ale 0,5l. (obrazně)
https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm
Určitě to do oleje naleju, jen by mě to zajímalo jestli má někdo zkušenosti.
Ještě jsem si hledal něco o připravích od BG na dekarbonizaci a internet je rozdělený na 2 tábory. Jeden říká, že to je na nic a druhý, že to opravdu může fungovat do nějaké míry.
https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm
Určitě to do oleje naleju, jen by mě to zajímalo jestli má někdo zkušenosti.
Ještě jsem si hledal něco o připravích od BG na dekarbonizaci a internet je rozdělený na 2 tábory. Jeden říká, že to je na nic a druhý, že to opravdu může fungovat do nějaké míry.
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
nelej. Radsej použi oleje špecialne na to urcené.
velmi polulárny a osvedčený je napríklad Valvoline max life.
A aj iné značky niekedy maju vo svojej ponuke oleje s podobnými vlastnostami.
Totiž je uplne ine ak su tie aditíva už priamo sucastou receptury oleja a ked tam hodíš niečo navyše.
V 99% akeklvek prísady tohoto typu ( a špecialne proti "žraniu" - tzv. modifikátory viskozity) urobia v konečnom dosledku v lepšom prípade nič, ale vo väčšine prípadov ešte väčší problém než bol.
Počítam, že hladáš nejaké " rýchle momentálne riešenie" vyplývajuce z nemožnosti servisu.
Ak totiž maš možnost, resp. chceš to vyriešiť skutočne, asi sa výmene guferiek nevyhneš.
Nepíšeš aký máš motor. Tento ukon býva podla toho rôzne náročný a aj teda rôzne nákladný. Každopádne to vsak obvykle nepatrí medzi tie opravy, ktoré by ta nejako hlbšie finančne zasiahli.
https://www.valvoline.com/our-products/ ... -motor-oil
velmi polulárny a osvedčený je napríklad Valvoline max life.
A aj iné značky niekedy maju vo svojej ponuke oleje s podobnými vlastnostami.
Totiž je uplne ine ak su tie aditíva už priamo sucastou receptury oleja a ked tam hodíš niečo navyše.
V 99% akeklvek prísady tohoto typu ( a špecialne proti "žraniu" - tzv. modifikátory viskozity) urobia v konečnom dosledku v lepšom prípade nič, ale vo väčšine prípadov ešte väčší problém než bol.
Počítam, že hladáš nejaké " rýchle momentálne riešenie" vyplývajuce z nemožnosti servisu.
Ak totiž maš možnost, resp. chceš to vyriešiť skutočne, asi sa výmene guferiek nevyhneš.
Nepíšeš aký máš motor. Tento ukon býva podla toho rôzne náročný a aj teda rôzne nákladný. Každopádne to vsak obvykle nepatrí medzi tie opravy, ktoré by ta nejako hlbšie finančne zasiahli.
https://www.valvoline.com/our-products/ ... -motor-oil
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Já bych souhlasil s jarsonem: jsou "spešl" oleje na snížení jeho spotřeby, pokud je únik způsoben ztvrdlým těsněním. Jednak ten Valvoline MaxLife 15w40, 10w40, 5w40, nebo pak i Mobil1 5w50 FS, Ravenol HVT 5w50, Ravenol HVE 10w50....
Do motorového oleje nic navíc nepatří, a žádná "zázračná vodička" neopraví mechanické poškození.
Do motorového oleje nic navíc nepatří, a žádná "zázračná vodička" neopraví mechanické poškození.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Mám E90 320i 110kw a dočetl jsem, že to těsnění na ventilech je častý problém. Spíš než rychlé řešení, tak s tím potřebuji jezdit a aktuálně nemám finance na opravu.
Nemáš nebo nemáte někdo odhad kolik to tak může stát? Starý auto, plno problému, tak je řeším postupně
Případně je problém jezdit s únikem, s tím že budu dolévat? To mi až tak nevadí, spíš mám strach, abych tam něco nezničil.
Na ten olej mrknu koukám, že nemá BMW specifikaci, ale to by asi nemuselo tak vadit, když měním po 8-10 tisicích km.
Nemáš nebo nemáte někdo odhad kolik to tak může stát? Starý auto, plno problému, tak je řeším postupně
Případně je problém jezdit s únikem, s tím že budu dolévat? To mi až tak nevadí, spíš mám strach, abych tam něco nezničil.
Na ten olej mrknu koukám, že nemá BMW specifikaci, ale to by asi nemuselo tak vadit, když měním po 8-10 tisicích km.
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Tak dočasná nejjednodušší varianta je dolívat levnější 10w40 nebo 5w40. Jo, můžou vadit kapky oleje na zemi
A u jetějšího motoru bych ani dekarbonizaci spíš nedělal - ono totiž může povolit i něco co tam patří....
Chce to včas měnit olej (to děláš), a do paliva (třeba) VIF.
To je to poslední co by některý z těch výše uvedených olejů nebo motor potřebovalpguru píše:Na ten olej mrknu koukám, že nemá BMW specifikaci
A u jetějšího motoru bych ani dekarbonizaci spíš nedělal - ono totiž může povolit i něco co tam patří....
Chce to včas měnit olej (to děláš), a do paliva (třeba) VIF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?
Mně se rozbila měrka, tak mi auto stojí před barákem a uvidím po vypuštění kolik to reálně žere, ale určitě tam bude chybět dost, protože to kouří.
Mně se rozbila měrka, tak mi auto stojí před barákem a uvidím po vypuštění kolik to reálně žere, ale určitě tam bude chybět dost, protože to kouří.
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Tak katalyzátoru to vadí. Aj lambde.
Ale pôjde to. Jak sa vraví " na funkci to nemá vlyv".
Minimálne do prvej emisnej si ešte v kľude odjazdis.
Mal by sa vyjadriť kolega Bramborak3. Toto je šité jak na mieru pre neho.
Ale pôjde to. Jak sa vraví " na funkci to nemá vlyv".
Minimálne do prvej emisnej si ešte v kľude odjazdis.
Mal by sa vyjadriť kolega Bramborak3. Toto je šité jak na mieru pre neho.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
A 1 litr oleje na 1000 km? To někteří výrobci motorů považují ještě za O.K a berou to (ale alibisticky) jako max. povolené
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
pguru: Ahoj! Se spotřebou oleje a ventilovými gufírky mám osobní zkušenost. Když jsem si v dubnu 2009 pořídil svou Omču 2.6 V6, bylo jí osm let, na tachometru měla 128tis.km a olej jsem dolíval cca půl litru na tisíc km. V manuálu k vozu byla jeho spotřeba uvedena 0,6L/1000km. V průběhu sedmi let vzrostla spotřeba oleje na zhruba 0,75L/1000km a já dolíval, z motoru olej nikde netekl a když mi mekánik měnil rozvody, při protáčení motoru golou za řemenici kliky prohlásl, že motor má kompresi jako kjáva a že osobně tipuje ventilová gufera. Za celý čas jsem vyzkoušel oleje s vyšší viskozitou i různé přípravky na omezení spotřeby oleje, m.j. i ten "tvůj" od LM, nikdy nic nepomohlo, je to ztráta času a peněz. Nakonec jsem nechal gufírka vyměnit a bylo po spotřebě oleje, za výměnný interval 12tis.km spotřeba "od rysky k rysce", tedy jeden litr. A jak už je tu psáno, spotřeba oleje jako taková motoru v zásadě nevadí, avšak trpí katalyzátor a lambdasondy, neprojdeš na emisích.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Ty jeste ani nevis kolik ti to zere oleje ? A jezdit s rozbitou merkou a tudiz nevis kolik tam je oleje ? Blaznem ho nazvali. Me žere 330i e46 cca 0.5 L na 1000km. Ale uz při 400 tis km. Ted budu davat o vikendu Ravenol Hve 10w50. Tak muzu rict jestli se to oproti Maxlife 10w40 zlepsi. Ja teda dal do motoru 2x bg 109 na vyplach a 2x millers oil. Ale ze by to zafungovalo.. Uz tam davam jen oleje pro jety motory co zerou olej.pguru píše:Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?
Takze mas na vyber. Sunoco marathon 10w40, Valvoline max life 10 a 5w40. Ravenol hvt 5w50 ( dobry celorocne) koupit 10L vymenit oil a 4 l na dolivani za super kacky. Nebo Ravenol hve 10w50 ester. Ale to uz 2400kc 10 L. Jeste je Mobil 1 fs 5w50, ale ten je taky drazsi. Tvuj motor ma kolik najeto ? Z 90% jsou ty ubytky oleje z longlife vymen, kdy byl olej v motoru 25 tis km bez ohledu na jizdy co auto jezdilo
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Díky moc za zkušenosti, uvidím jak to vyjde. Asi zkusím ten Valvoline max life.Colommbo píše:pguru: Ahoj! Se spotřebou oleje a ventilovými gufírky mám osobní zkušenost. Když jsem si v dubnu 2009 pořídil svou Omču 2.6 V6, bylo jí osm let, na tachometru měla 128tis.km a olej jsem dolíval cca půl litru na tisíc km. V manuálu k vozu byla jeho spotřeba uvedena 0,6L/1000km. V průběhu sedmi let vzrostla spotřeba oleje na zhruba 0,75L/1000km a já dolíval, z motoru olej nikde netekl a když mi mekánik měnil rozvody, při protáčení motoru golou za řemenici kliky prohlásl, že motor má kompresi jako kjáva a že osobně tipuje ventilová gufera. Za celý čas jsem vyzkoušel oleje s vyšší viskozitou i různé přípravky na omezení spotřeby oleje, m.j. i ten "tvůj" od LM, nikdy nic nepomohlo, je to ztráta času a peněz. Nakonec jsem nechal gufírka vyměnit a bylo po spotřebě oleje, za výměnný interval 12tis.km spotřeba "od rysky k rysce", tedy jeden litr. A jak už je tu psáno, spotřeba oleje jako taková motoru v zásadě nevadí, avšak trpí katalyzátor a lambdasondy, neprojdeš na emisích.
Zjistil jsem to nedávno, teď už jen čekám na nový senzor a olej. Aspoň si udělám po 1000 km proplachBramborak3 píše:Ty jeste ani nevis kolik ti to zere oleje ? A jezdit s rozbitou merkou a tudiz nevis kolik tam je oleje ? Blaznem ho nazvali. Me žere 330i e46 cca 0.5 L na 1000km. Ale uz při 400 tis km. Ted budu davat o vikendu Ravenol Hve 10w50. Tak muzu rict jestli se to oproti Maxlife 10w40 zlepsi. Ja teda dal do motoru 2x bg 109 na vyplach a 2x millers oil. Ale ze by to zafungovalo.. Uz tam davam jen oleje pro jety motory co zerou olej.pguru píše:Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?
Takze mas na vyber. Sunoco marathon 10w40, Valvoline max life 10 a 5w40. Ravenol hvt 5w50 ( dobry celorocne) koupit 10L vymenit oil a 4 l na dolivani za super kacky. Nebo Ravenol hve 10w50 ester. Ale to uz 2400kc 10 L. Jeste je Mobil 1 fs 5w50, ale ten je taky drazsi. Tvuj motor ma kolik najeto ? Z 90% jsou ty ubytky oleje z longlife vymen, kdy byl olej v motoru 25 tis km bez ohledu na jizdy co auto jezdilo
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
pguru píše:Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru. Gumová těsnění na ventilech (a kdo ví kde ještě ) asi nejsou ve 100% stavu a žere to olej. Myslíte, že to může nějak pomoct?
chod do pneuservisu, nech ti spravia protektor na gufirkach... potom este dalsich 100 000 na to najazdis..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Ahoj, tak hlásím, že spotřeba oleje mi klesla pomalu na 1L / 1000 km, což beru jako velký úspěch
Ale nevím čím to je, protože jsem dělal v jednu chvíli dekarbonizaci + olej z 5W-40 na 10W-50. Upřímně pak jsem ujel nějaký kus a ubyla mi velká část oleje (aspoň podle měrky), tak jsem dolil (https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm) a od té doby mám pocit, že se spotřeba znatelně snížila
Ani si moc nevšímám hulení při volnoběhu a následném přidání. Dřív jsem zastavil na křižovatce, rozjel jsem se a už to hulilo, teď vůbec a to je větší teplo.
(Samozřejmě mechanická oprave je v plánu, tohle je má být jen dočasné řešení)
Ale nevím čím to je, protože jsem dělal v jednu chvíli dekarbonizaci + olej z 5W-40 na 10W-50. Upřímně pak jsem ujel nějaký kus a ubyla mi velká část oleje (aspoň podle měrky), tak jsem dolil (https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm) a od té doby mám pocit, že se spotřeba znatelně snížila
Ani si moc nevšímám hulení při volnoběhu a následném přidání. Dřív jsem zastavil na křižovatce, rozjel jsem se a už to hulilo, teď vůbec a to je větší teplo.
(Samozřejmě mechanická oprave je v plánu, tohle je má být jen dočasné řešení)
Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.
Ano, toto je dočasné řešení, a možná to z oleje 10w50 udělalo 15w80
Ale když to (na chvíli za)funguje, tak....
Ale když to (na chvíli za)funguje, tak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF