dogo píše:Na 1.6 MPI 75 KW tje slušný ne ? Mobil 1 0W40 má větší TBN jak Ravenol VSI 5W40 má menší TBN ne ? jaký je rozdíl v dynamice motoru 0W VS 5W ? Který olej je kvalitnější mobil 0W-40 nebo Ravenol VSI 5W40 ? Já jen pro zajímavost
Častěji se tady tedy objevuje Ravenol 5w40 VST, ale i VSI je dobrý PAO olej. A je snad i lehce vhodnější pro kratší jízdy než ten VST, bo pro ten VST je lepší ho trošku (pr)ohřát.
Každopádně ty Ravenoly 5w40 i Mobil1 FS 0w40 jsou velmi dobré oleje. A neřekl bych že rozdíl v dynamice motoru bude nějak (po)znatelný.... Jo, a nepatrný rozdíl co jde o TBN tam ve prospěch Mobilu1 FS 0w40 je, ale zanedbatelný.
dogo píše:A rozdíl je jaký u Ravenol VSI a VST ? Víc aditiv ?
Už jsem napsal - VST je lehce vhodnější na delší, a VSI na kratší jizdy. I aditivací, neboť VST obsahuje i wolfram.
Na "číselné" rozdíly se kdyžtak mrkni do TL.
dogo píše:Jo a kdybych porovnal 5W a 0W o kolik ta 5W má silnější olejový film ?
Podle HTHS. Nejde to říct paušálně.
Ale nad 3,5 mPa.s. je to v pohodě....
dogo píše:chápu tedy dobře ?? čím je větší HTHS tím má lepší olejovou vrsvu ?
Zajimvé že 0W40 může mít větší HTHS jak 5W40 :O
Čo myslíš lepšia olejová vrstva ? prezentuje sa to a dá sa to chápať ako hrubšia nie však automaticky pevnejšia olejová vrstva/film
A hths sa napr. zvyšuje aj množstvom či typom použitých polymérov. Môže sa stať že olej s vyššou hths má viac ale menej kvalitných polymérov a pritom môžu mať rovnakú kinematickú viskozity pri 100 stupňoch...je to celá veda nalej niečo z toho čo ti poradili a nerieš
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Tam musis brat v potaz i jine aditivace u ruznych oleju. Estery, pao, mylybden, wolfram, nano castice, atd. Kazdy to ma jinak.
Tvuj nenarocny motor umaze s prstem v nose jak Vsi tak Vst. Vst je spis kdyz vic slapes motoru na krk. Ale Klidne to zvladnou i levnejsi oleje. Dulezitejsi je nepodtacet motor a kdyz mam otacky do 2 tis, tak davat plyn pomalu. A hlavne aspon 10km jizdy na zahrati oleje
Ja davam ten VSI (ted mam myslim treti napln) a je v pohode. Ubyva mi ho nula. Predtim jsem daval Texaco C3 (pro diesely ale byl levnej), dolival jsem do MAX a trosku ho mizelo. Ravenol jsem naposled menil v rijnu, ted 6500 km a na merce neubyl ani milimetr. Taky uz pri vymene olej nedavam na MAX ale jen doprostred, nevim jestli to ma potencialne na neco vliv (spis ne).
14 km uz jsou jinak relativne dlouhe trasy na tenhle motor, ja pres tyden klidne jezdim couracky po Brne do 3-10 km, a tu investici navic do 0W-40 jsem si nijak pro sebe ospravedlnit nedokazal.
yosemitak píše:Taky uz pri vymene olej nedavam na MAX ale jen doprostred, nevim jestli to ma potencialne na neco vliv (spis ne)....
Byly případy kdy olej nalitý po max ubýval rychleji než když potom hladina "spadla" do poloviny mezi rysky, kde se stabilizovala. Proč tomu tak ale netuším....
Ravenol VSI je gut olej ale o moc levnější než Mobil1 FS 0w40 není
čau, přemýšlím že příště zkusím Ravenol VST 5W-40 schválně kolik to bude žrát když to bude v půlce rysce ten olej tak tam asi není takový tlak a nebude to tolik žrát nwm :DD https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-5 ... rbo-vst-5l