Otázka ohladom motorového oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

PatrikS6

Příspěvek od PatrikS6 »

Anonymous píše:
PatrikS6 píše:Je to tak, ale nemienim sa hádať...

S6 C4 výroba od roku 1995-1997 s dvoma typmi motorov 2.2 turbo quattro a 4.2 V8 quattro
Mě by zajímalo, jestli jsi se zeptal někde v servise než tady, co tam má být za olej. Máš takový fáro a nemáš žádnýho mechanika, kterýmu by jsi věřil, tak to jsi na tom hodně zle...
No vieš ja som aj informoval a povedal že výrobca doporučuje 5W-40, no ale tieto autá vyrábali v roku 1997 (konkrétne moje) a od vtedy sa oleje modernizujú a aj prísady, totižto vývoj ide ďalej a preto som bol zvedavý na typy olejov, ktoré by mohli byť dobré...
Od roku 1997 sa oleje a prísady rapídne zmenili aj keď číslo viskozity ako napr. 5W-40 nie, lebo je to stále to isté a pokiaľ nejaký olej alebo značka ponúka lepšiu ochranu motoru, tak prečo si nezvoliť niečo lepšie...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

jenomže v roce 1997 byl olej 5w40 API SH/CF, teď jsou oleje 5w40 API SL nebo i SM/CI-4 :lol: tak jaký stejný :evil: :evil: je to sakra rozdíl :twisted: . Místo "špekulování" nad "lepším" olejem - který ovšem může starším motorům i uškodit - si přečti toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
a dej tam olej 5w40 nebo (při velkém zatížení) 5w50, jak už tu bylo napsáno :D
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát pro 12, 2008 9:23, celkem upraveno 1 x.
Mytýsek

Příspěvek od Mytýsek »

Anonymous píše:
mak píše:hmm, ale...a podle čeho je Valvoline sračka?? :roll:
Přeci podle uživatele Moja. Jak tvrdí on, Valvoline je úplně stejná sračka jako třeba Shell. Prostě pokud v autě nemáš Mobil jako on, tak tam máš jednoduše sračku :idea:

To je prostě Moja, ale neboj - na to si zvykneš :roll:
Oleje Shell nejsou sračka... :(
PatrikS6

Příspěvek od PatrikS6 »

Zdravím,
chcem sa spýtať na olej Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Podľa vás by to bola dobrá voľba do tohto auta? Viem že je určený do výkonnejších vozidiel, čo možno spĺňam a že je hustejší, ako olej ktorý mám v aute teraz (Mobil Synt S 5W-40). Aký je váš názor? Spĺňa normy pre daný typ vozidla?

Ďakujem
maros112

Příspěvek od maros112 »

PatrikS6 píše:No rozhodol som sa tak, že na zimu tam dám od Mobilu Synt S 5W-40 a na leto .

Ešte mám dilemu ohladom prevodového oleja, že akú viskozitu??? Je to manuál a 6 kvalt, potom chcem vymeniť oleje v diferenciáloch ale tiež neviem akú viskozitu. Dnes som vyčítal podľa Castrol katalógu, že je tam potrebná norma GL4, GL5. Neviem čo to znamená.
Neviem isto ( su tu iste vetsi odborníci na oleje) ale ten olej: Mobil Rally Formula 5W-50 splna iba normu pre motory Volkswagen 505.00 a to je norma pre Dieslove motory...., či je vhodný aj pre tvoj benzínový....?
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

Pitris píše:jenomže v roce 1997 byl olej 5w40 API SH/CF, teď jsou oleje 5w40 API SL nebo i SM/CI-4 :lol: tak jaký stejný :evil: :evil: je to sakra rozdíl :twisted: . Místo "špekulování" nad "lepším" olejem - který ovšem může starším motorům i uškodit - si přečti toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
a dej tam olej 5w40 nebo (při velkém zatížení) 5w50, jak už tu bylo napsáno :D
jak mužeš vidět do tvýho oldtajmra je dobré skorem každé volej. pitris tito už dávno nalajnovál a furt vebádáš.
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Anonymous píše:Originální náplní servořízení je speciální hydraulická kapalina od Fuchse - Titan ZH 4300 B...
To je opět velká lež tzv. Fuchsistů. Koncern VW (i ani žádný jiný) nepoužívá prvonáplně (tudíž originální náplně) od Fuchs. Nicméně do tohoto auta by se to použít dalo.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jako originální olej se snad používá Pentosin CHF 11S.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Anonymous píše:Jako originální olej se snad používá Pentosin CHF 11S.
Obrázek

Obrázek[/img]

Kód: Vybrat vše

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g004000m2-olej-servorizeni-1-litr-felicia-fabia-fabia-2-roomster-octavia-superb.html
byloObrázek
je Obrázek
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

luk.zah píše:
Anonymous píše:Originální náplní servořízení je speciální hydraulická kapalina od Fuchse - Titan ZH 4300 B...
To je opět velká lež tzv. Fuchsistů. Koncern VW (i ani žádný jiný) nepoužívá prvonáplně (tudíž originální náplně) od Fuchs. Nicméně do tohoto auta by se to použít dalo.
...hahaha...dovolte pane chytrý,abych se Vašemu tvrzení srdečně zasmál...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

PatrikS6 píše:Zdravím,
chcem sa spýtať na olej Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Podľa vás by to bola dobrá voľba do tohto auta? Viem že je určený do výkonnejších vozidiel, čo možno spĺňam a že je hustejší, ako olej ktorý mám v aute teraz (Mobil Synt S 5W-40). Aký je váš názor? Spĺňa normy pre daný typ vozidla?
Ďakujem
Je fakt, že Mobil1 5w50 má schválení jen VW505.00 - což je naftová norma. (Což by ale u "poměrně staršího" motoru z roku 97 nemělo vadit, protože "když to jde pro naftu, jde to i pro benzin, ale když to jde pro benzin, nemusí to jít i pro naftu.) Benzinovou normu VW má Mobil1 0w40 - což lze taky použít (je to olej pro vysoké nároky i zatížení), ale pokud by si chtěl olej SAE 5w50 (asi nejuniverzálnější třída pro "výkonnější" motory), dá se použít http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... s-5W-50-4L ten schválení VW pro "benzin" má (sice "jen" 501.01, ale jsou oleje 5w50, které plní i výkonnější normy VW - 500.00 má Sunoco Synturo 5w50, VW 502.00 Divinol Syntholight 5W50)
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv čer 25, 2009 16:21, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nezbývá mi, než opětovně upozornit, že tohle tvrzení - "když to jde pro naftu, jde to i pro benzin, ale když to jde pro benzin, nemusí to jít i pro naftu" - prostě není pravdivé!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Nezbývá mi, než opětovně upozornit, že tohle tvrzení - "když to jde pro naftu, jde to i pro benzin, ale když to jde pro benzin, nemusí to jít i pro naftu" - prostě není pravdivé!
Proč? Ve většině případů má naftový motor vyšší požadavky na olej, jak motor benzinový. Samozřejmě, že jsou vyjímky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27660
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Nezbývá mi, než opětovně upozornit, že tohle tvrzení - "když to jde pro naftu, jde to i pro benzin, ale když to jde pro benzin, nemusí to jít i pro naftu" - prostě není pravdivé!
Tak se zeptám jinak - možná se pletu, ale jsou oleje A1/B1/A5 (např. Q8 TECHNO 5W30, nebo Mobil1 PROTECTION FORMULA 0W40), který je zase VW503.01/505.00, což jsou pro benzin normy LONGLIFE, ale pro naftu pouze na pevný interval výměny :!:

Z toho mě vyplývá, že pro (moderní) naftový motor je potřeba kvalitnější olej - resp. v naftovém motoru je olej dříve "opotřebovaný", neboli naftový motor má vyšší nároky na kvalitu oleje.....proto jsem napsal, že "když to jde pro naftu, jde to i pro benzin, ale když to jde pro benzin, nemusí to jít i pro naftu". (Ale znovu napíši, že to neplatí stoprocentně,
ale "jen" ve většině případů ano).
Odpovědět