nahrada oleje J2
Moderátor: Colommbo
nahrada oleje J2
jaká je náhrada oleje J2 za nový typ,popřípadě jaký olej použít na vřeteno soustruhu s kluznými ložisky bez tlakového mazání rok výroby 1927
Náhrada oleje J2
Ještě bych doplnil-loziska vřetene jsou mazána strátově knotovými maznicemi
Nové označení oleje ložiskového J-2 je nyní OL-J22 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=272 .
Vzhledem ke stáří stroje bych však doporučil raději olej o třídu viskoznější, tedy OL-J32 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=273 .
Vzhledem ke stáří stroje bych však doporučil raději olej o třídu viskoznější, tedy OL-J32 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=273 .
náhrada oleje J2
Prosím pana Luboše T.Jsou tyto oleje vhodné vzhledem k viskozitě a tím jejich vzlínavosti k použití v knotových maznicích?Jde mě o funkčnost vzhledem k tomuto zastaralému způsobu mazání.Díky za odpověd!
Ahoj,
mám také soustruh, na kterém ještě Žižka soustružil cepy. Výrobce Prokop a synové, Pardubice, bez Norotonovy skříně. Mazání kluzných kuželových ložisek vřetene je knotovými maznicemi, zbytek, t.j. soukolí všech převodů a veškerá kluzná uložení (jediné valivé ložisko je kuličkový axiál na vřeteni) se přimazává olejničkou a je ztrátové. Tedy přebytečné a odstříknuté mazivo končí někde na podlaze pod ložem stroje. K mazání posledních dvacet let používám zbytky nepoužitých převodových a motorových olejů, s viskozitou si vůbec nelámu hlavu. Vzhledem ke konstrukci, charakteru a rozměrům uložení vřetene se pro fajnovější práci dají vůle vřetene vymezovat až po cca hodině pomalého chodu, kdy se vřeteno a ložiska prohřejí, a potom už není viskozita oleje to rozhodující. Pro mazání zbytku stroje je vhodný olej "hustší", aby se tam chvíli vůbec udržel.
Nechci Tvůj problém nějak zlehčovat, ale je třeba si uvědomit, že se jedná o pomaloběžný stroj, kterému je 90 roků, a když použiješ jakýkoliv dnešní olej převodový nebo motorový, tak máš jistotu, že ty oleje svými vlastnostmi několikanásobně překonávají oleje používané k mazání tohoto stroje v prvních padesáti letech jeho života a že mu nemohou ublížit.
mám také soustruh, na kterém ještě Žižka soustružil cepy. Výrobce Prokop a synové, Pardubice, bez Norotonovy skříně. Mazání kluzných kuželových ložisek vřetene je knotovými maznicemi, zbytek, t.j. soukolí všech převodů a veškerá kluzná uložení (jediné valivé ložisko je kuličkový axiál na vřeteni) se přimazává olejničkou a je ztrátové. Tedy přebytečné a odstříknuté mazivo končí někde na podlaze pod ložem stroje. K mazání posledních dvacet let používám zbytky nepoužitých převodových a motorových olejů, s viskozitou si vůbec nelámu hlavu. Vzhledem ke konstrukci, charakteru a rozměrům uložení vřetene se pro fajnovější práci dají vůle vřetene vymezovat až po cca hodině pomalého chodu, kdy se vřeteno a ložiska prohřejí, a potom už není viskozita oleje to rozhodující. Pro mazání zbytku stroje je vhodný olej "hustší", aby se tam chvíli vůbec udržel.
Nechci Tvůj problém nějak zlehčovat, ale je třeba si uvědomit, že se jedná o pomaloběžný stroj, kterému je 90 roků, a když použiješ jakýkoliv dnešní olej převodový nebo motorový, tak máš jistotu, že ty oleje svými vlastnostmi několikanásobně překonávají oleje používané k mazání tohoto stroje v prvních padesáti letech jeho života a že mu nemohou ublížit.
Re: náhrada oleje J2
Pokud je knot v pořádku, není tady zalepený nějakými starými a ztuhlými oxidačními zbytky dřívějších olejů, tak olej viskozity 32 není z hlediska vzlínavosti žádný problém.jan píše:Prosím pana Luboše T.Jsou tyto oleje vhodné vzhledem k viskozitě a tím jejich vzlínavosti k použití v knotových maznicích?Jde mě o funkčnost vzhledem k tomuto zastaralému způsobu mazání.Díky za odpověd!