Hyundai 1.6 T-GDI
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Hyundai 1.6 T-GDI
Necelý měsíc vlastním nový Hyundai Kona 1.6 T-GDI DCT s filtrem pevných částic.
Motor má nyní asi 700 km. Na jaře po 2.000 plánuji olej vyměnit. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Od začátku mám olej asi milimetr nad horní ryskou.
Jezdím denně do práce cca 10 + 10 km a o víkendech delší trasy. Při jízdním režimu comfort točí auto 1500-2000 otáček. Při sport režimu 2000-3000.
Otázka. Je výše uvedený olej pro moji jízdu vyhovující, nebo použít trochu hustší olej třeba Shell ECT C3 5W-30? V olejích se specifikací API SN plus je zatím výběr malý.
Motor má nyní asi 700 km. Na jaře po 2.000 plánuji olej vyměnit. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Od začátku mám olej asi milimetr nad horní ryskou.
Jezdím denně do práce cca 10 + 10 km a o víkendech delší trasy. Při jízdním režimu comfort točí auto 1500-2000 otáček. Při sport režimu 2000-3000.
Otázka. Je výše uvedený olej pro moji jízdu vyhovující, nebo použít trochu hustší olej třeba Shell ECT C3 5W-30? V olejích se specifikací API SN plus je zatím výběr malý.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Úplně klidně ten Shell použij/dál používej
Jestli dáš 0w30 nebo 5w30 je celkem jedno - SAE 0w30 (resp. ta 0w) je trošku vhodnější na mrazivé starty. Ale velmi dobře by se dal nalít i třeba Ravenol ALS 0w30, Yacco Lube DE 0w30, Yacco Lube O 5w30, nebo Mobil1 ESP 5w30. Když je tam fitr pevných částic, je důležité aby olej plnil ACEA C3 (nebo C2/C3); a dál bych měnil po 10-ti tkm nebo po roce.
A až to zajedeš (teď ještě ne, začni až bude mít motor ještě aspoň o 500 km víc - teď je dobré jezdit po zahřátí někde okolo 2 - 3 t.ot. a měnit otáčky) tak to občas vyžeň i do těch vyšších pater. A používej kvalitní benzin....
PS: olej 5w30 je oproti 0w30 viskóznější (hustší) jen za studena. Za provozní teploty motoru jsou oba skoro stejné. Oba jsou "30".
Jestli dáš 0w30 nebo 5w30 je celkem jedno - SAE 0w30 (resp. ta 0w) je trošku vhodnější na mrazivé starty. Ale velmi dobře by se dal nalít i třeba Ravenol ALS 0w30, Yacco Lube DE 0w30, Yacco Lube O 5w30, nebo Mobil1 ESP 5w30. Když je tam fitr pevných částic, je důležité aby olej plnil ACEA C3 (nebo C2/C3); a dál bych měnil po 10-ti tkm nebo po roce.
A až to zajedeš (teď ještě ne, začni až bude mít motor ještě aspoň o 500 km víc - teď je dobré jezdit po zahřátí někde okolo 2 - 3 t.ot. a měnit otáčky) tak to občas vyžeň i do těch vyšších pater. A používej kvalitní benzin....
PS: olej 5w30 je oproti 0w30 viskóznější (hustší) jen za studena. Za provozní teploty motoru jsou oba skoro stejné. Oba jsou "30".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Díky za vyčerpávající odpověď. Budu se jí řídit. Na jaře naliju Shell 0W-30.
P.S. Benzín beru jen u Benziny, popřípadě MOL a přidávám VIF. Na benzínkách v bývalých JZD už léta natankuju.
P.S. Benzín beru jen u Benziny, popřípadě MOL a přidávám VIF. Na benzínkách v bývalých JZD už léta natankuju.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
V prosinci jsem byl na 1. servisní prohlídce v Hyundai. Vyměnili mi kromě jiného i olej. Dali Shell Helix Ultra 5W-30 A5/B5 i když mám v 1,6 T-GDI filtr pevných částic. Po dotazu, proč tam není něco se specifikací ACEA C3 (v manuálu je uvedeno C3), mi technik řekl, že se řídí mazacím plánem a olej je v pořádku. Pokud bych jezdil na naftu, nalili by Shell 5W-30 C3. Filtr pevných částic v benzínu není tolik náchylný jako v naftě.
Tak nevím. Když si dám mazací plán Shell, tak mi pro Hyundai Kona 1,6 T-GDI rok 2020 vyskočí Helix Ultra 0W-30 A5/B5.
Tak nevím. Když si dám mazací plán Shell, tak mi pro Hyundai Kona 1,6 T-GDI rok 2020 vyskočí Helix Ultra 0W-30 A5/B5.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Osobně si myslím že pokud GPF, tak by tam měl být olej C2/C3. Jestli 0w30 nebo 5w30 je celkem jedno, ale kdyžtak bych se zeptal i v jiném servisu.... když je v manuálu C3
Nebo Hyundai servis věří že motor bude mít tak malou (snad žádnou ) spotřebu oleje ? A že ta spálená troška oleje tomu filtru vadit nebude ?
Nebo Hyundai servis věří že motor bude mít tak malou (snad žádnou ) spotřebu oleje ? A že ta spálená troška oleje tomu filtru vadit nebude ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Co to zkusit písemně reklamovat ?
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Osobně bych motor stylem 10km jízd v zimě nezajížděl. Potřebuje se dostat na provozní teplotu a při ní doladit tolerance. Prostě bych obětoval nádrž a jezdil nesmysl. Obzvlášť nyní, kdy je po ránu mráz, jaký už dlouho nebyl...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
No řekl bych ze od loňského ledna už zajeto.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
je lepšie sa dopredu opytať aký olej používajú do tvojho auta, teda ja som to tak spravil-by si sa vyhol tomu , že Ti tam tí "tupci" naliali iné ako je predpis,čo síce motor prežije asi aj GPF ale načo robiť na sebe pokusy.Ked som mal novú KIU , menil som po 4 tis. km u nich, predtým som si tam zašiel-respektíve som tam bol stále (do 4 tis.km ma tam 2x doviezla odtahovka) , čo má ísť do motora, a čo davajú, spytal sa na cenu. Ked už si to sám nekupiš-za inú cenu ako Ti naučtujú, tak by som trval na tom aby tam šlo čo ma. Doniesol som si sám ten ich olej, a naliali ho tam predomnou...., napísal do papierov prinesený vlastný olej a vybavené.
to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé.
tiež ked pojdem na 90 tis.km kvôli štemplu do autorizáku, si prinesiem svoj olej-už som sa pytal,tam kde som bol s tým problém nemajú. Oni davajú Shell 0W30 50700 a ten tam ja nechcem. Shell mi motor bral.
to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé.
tiež ked pojdem na 90 tis.km kvôli štemplu do autorizáku, si prinesiem svoj olej-už som sa pytal,tam kde som bol s tým problém nemajú. Oni davajú Shell 0W30 50700 a ten tam ja nechcem. Shell mi motor bral.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
ACEA A5/B5 a C3 jsou dvě různé normy. A dvě různé věci.dany01 píše:....to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé....
Oleje A5/B5 nejsou vhodné na dlouhé jízdy a jetější motory. Olej je pak (zjednodušeně) řídký, a mj. bude ho vyšší spotřeba a bude méně pevný olejový film. A NEjsou to oleje pro filtry pevných částic.
Oleje C3 jsou přednostně pro motory s těmi filtry. A vzhledem ke své normální (nesnížené) HTHS viskozitě poskytnou motoru ochranu i při vysoké zátěži (dlouhé jízdy, vysoké venkovní teploty). Jen ale tím, že mají snížený obsah "saps", je potřeba je při kratších jízdách měnit kilometrově dřív.
Ovšem když v motoru DPF/GPF, měl by být použit olej ACEA C"něco". A opačně -> pokud tam filtr není, je vhodnější dát A"něco"/B"něco"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Njn, chvilku trvá zvyknout na letopočetPitris píše:No řekl bych ze od loňského ledna už zajeto.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
ja viem. len v kontexte toho čo mu tam dali a čo by malo ísť , je lepšie tam radšej mať tu C3 ako A5B5, už aj kvôli tomu čo si napísal - rozdiel A5B5 vs. c3.
to už by tam bolo lepšie A3 ako A5 aj ked ani jedna tam nemá byť, s 1,6 tgdi by som asi nejazdil ako na kravách len preto že tam mam olej , ktorý to nemusí zvládnuť, a mal tam byť C3, ktorý by to asi lepšie dal a je aj pre GPF.
za mna , ten olej by som žiadal od nich vypustit a dať správny alebo by som sám urobil. cena u nas v autorizaku bola cca 20 e liter, to je cca 100 euro za napln, ktoré som zaplatil a nieje to správne.
to už by tam bolo lepšie A3 ako A5 aj ked ani jedna tam nemá byť, s 1,6 tgdi by som asi nejazdil ako na kravách len preto že tam mam olej , ktorý to nemusí zvládnuť, a mal tam byť C3, ktorý by to asi lepšie dal a je aj pre GPF.
za mna , ten olej by som žiadal od nich vypustit a dať správny alebo by som sám urobil. cena u nas v autorizaku bola cca 20 e liter, to je cca 100 euro za napln, ktoré som zaplatil a nieje to správne.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: úte led 14, 2020 6:18
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Auto by už mělo být zajeté. Má skoro 10.000 km.
Psal jsem na Hyundai CZ. Uvidím, co mi odpoví. Jestli vůbec něco odpoví...
Na jaře, asi začátkem dubna až budu přezouvat, dám do auta nejspíš Shell Ultra ECT 5W-30 C3.
Je zajímavé, že když si najdu mazací plány různých olejářských firem, všude mi pro 1.6 T-GDI s filtrem vyskočí oleje s ACEA C2, jen Shell doporučuje Helix Ultra A5/B5. V technických listech k těm olejům Shell, co jsem našel, jsem obsah sulfátového popela neobjevil.
Psal jsem na Hyundai CZ. Uvidím, co mi odpoví. Jestli vůbec něco odpoví...
Na jaře, asi začátkem dubna až budu přezouvat, dám do auta nejspíš Shell Ultra ECT 5W-30 C3.
Je zajímavé, že když si najdu mazací plány různých olejářských firem, všude mi pro 1.6 T-GDI s filtrem vyskočí oleje s ACEA C2, jen Shell doporučuje Helix Ultra A5/B5. V technických listech k těm olejům Shell, co jsem našel, jsem obsah sulfátového popela neobjevil.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
Limitní obsah popela je dán normami ACEA, obvykle se v TL neuvádí.
Re: Hyundai 1.6 T-GDI
ja nerozumím, proč spoustu lidí chodí do autorizaci.dany01 píše:je lepšie sa dopredu opytať aký olej používajú do tvojho auta, teda ja som to tak spravil-by si sa vyhol tomu , že Ti tam tí "tupci" naliali iné ako je predpis,čo síce motor prežije asi aj GPF ale načo robiť na sebe pokusy.Ked som mal novú KIU , menil som po 4 tis. km u nich, predtým som si tam zašiel-respektíve som tam bol stále (do 4 tis.km ma tam 2x doviezla odtahovka) , čo má ísť do motora, a čo davajú, spytal sa na cenu. Ked už si to sám nekupiš-za inú cenu ako Ti naučtujú, tak by som trval na tom aby tam šlo čo ma. Doniesol som si sám ten ich olej, a naliali ho tam predomnou...., napísal do papierov prinesený vlastný olej a vybavené.
to asi Pitris vysvetlí, či A5 B5 je lepšia alebo horšia volba ako C3, aj ked sa píše že už tie C3 pokročili a nie sú až tak zlé.
tiež ked pojdem na 90 tis.km kvôli štemplu do autorizáku, si prinesiem svoj olej-už som sa pytal,tam kde som bol s tým problém nemajú. Oni davajú Shell 0W30 50700 a ten tam ja nechcem. Shell mi motor bral.
Existuje blokovat výjimka např nize
https://www.autoparkkyjov.cz/autoservis ... a-vyjimka/