Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Moderátor: Colommbo
Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Zdravim,
bylo mi tu pred nejakou dobou skvele porazeno s olejem do Supa V6 (5w50 Mobil - chodi jak hodinky). Timto jeste jednou diky.
K dotazu - poridil jsem Mazdu 5, rok 06, motor 1.8 benzin, 85kW. Auto ma 176t km - neni nejmladsi a z velke casti bude jen poskakovat po meste - studeny start, popojet par km, chcipnout. Obcas kousek za mesto. Lze pouzit tu 5w50 i u tohoto motoru? Priznam se, jeste jsem nestudoval normy ktere to ma pro mazani. Jen mne to napadlo, protoze v Superbu to slape skvele - ubytek oleje se drasticky zmensil (prakticky jen na to, kdyz mam fak tezkou nohu) a motor je tissi.
Diky za pripadne rady!
bylo mi tu pred nejakou dobou skvele porazeno s olejem do Supa V6 (5w50 Mobil - chodi jak hodinky). Timto jeste jednou diky.
K dotazu - poridil jsem Mazdu 5, rok 06, motor 1.8 benzin, 85kW. Auto ma 176t km - neni nejmladsi a z velke casti bude jen poskakovat po meste - studeny start, popojet par km, chcipnout. Obcas kousek za mesto. Lze pouzit tu 5w50 i u tohoto motoru? Priznam se, jeste jsem nestudoval normy ktere to ma pro mazani. Jen mne to napadlo, protoze v Superbu to slape skvele - ubytek oleje se drasticky zmensil (prakticky jen na to, kdyz mam fak tezkou nohu) a motor je tissi.
Diky za pripadne rady!
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Určitě lze.... U tohoto motoru nehledej co se týče norem oleje žádné "záludnosti" Stačí mu API SL a výš, a velmi vhodno je ACEA A3.skipp69 píše:poridil jsem Mazdu 5, rok 06, motor 1.8 benzin, 85kW. Auto ma 176t km - neni nejmladsi a z velke casti bude jen poskakovat po meste - studeny start.... Lze pouzit tu 5w50 i u tohoto motoru?
Při těchto jízdních podmínkách je důležitějši ten olej měnit po/do 10-ti tkm (nebo za rok). První výměnu bych udělal po 5-ti tkm - zjistíš stav motoru, trochu ho pročistíš a pak se dá dále 5w50, nebo (když by nevadila jiná SAE, a ten motor nebude mít vyšší spotřebu oleje) 5w40 (30). A hledej ACEA A3 (ne C3) !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Chápu to správně, že mám teď dát 5w50, po 5-ti tkm vyměnit a poté už standardní interval 10-ti tkm? Ta 5w50 od Mobilu má ACEA A3, tudíž asi půjdu touhle cestou. U všech aut stejně měním po +/- 10-ti tkm.Pitris píše:Určitě lze.... U tohoto motoru nehledej co se týče norem oleje žádné "záludnosti" Stačí mu API SL a výš, a velmi vhodno je ACEA A3.
Při těchto jízdních podmí nkách je důležitějši ten olej měnit po/do 10-ti tkm (nebo za rok). První výměnu bych udělal po 5-ti tkm - zjistíš stav motoru, trochu ho pročistíš a pak se dá dále 5w50, nebo (když by nevadila jiná SAE, a ten motor nebude mít vyšší spotřebu oleje) 5w40 (30). A hledej ACEA A3 (ne C3) !
P. S. Jinak děkuju za veškerou pomoc. Mám dojem, že zrovna Ty jsi mi radil tento konkrétní olej i do Superba - šlape jako hodinky. Trošku dolévám, když tomu fakt šlapu, jinak vůbec. Asi to sákne trošku přes víčka vaček, který jsou ale tak nepřístupný, že na to kašlu. Nikde to pod autem nekape a něco trochu asi proletí vůlema kdekoliv. Má to skoro 300t km. Olej měním po 10-ti tkm a vytéká tmavě hnědý
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Pri tomto type jazd je 5W50 asi zbytocna. Aj ked pouzit sa da. Skor by som zvolil 5W40 A3 Vymena jak pisal Pitris tj max.1x za rok Ak to dodrzis + pravidelnu vymenu ostatnych prevadzkovych kvapalin tak ta motor prezije. Momentalne je tesne po zabehu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
jerome píše:Pri tomto type jazd je 5W50 asi zbytocna. Aj ked pouzit sa da. Skor by som zvolil 5W40 A3 Vymena jak pisal Pitris tj max.1x za rok Ak to dodrzis + pravidelnu vymenu ostatnych prevadzkovych kvapalin tak ta motor prezije. Momentalne je tesne po zabehu
Stejně jak jsem nikdy neměl naftový auto, tak jsem nikdy neměl problém s benzínovým motorem. Takže do aut leju a dávám to, co si zaslouží a potřebují a za odměnu mi netráví čas na zdviži. Pokud máš na mysli, že je ta 5w50 zbytečná, protože je dražší - to vůbec neřeším. Je mi těch pár korun za rok prostě fuk.
Jen jako doplnění - to auto je poskakovadlo do města pro paní a děti. Druhý auto máme jako loď na dlouhý cesty a já s ním jezdím do práce. Paní měla Golfa 4, koupeno s tachem asi 146tkm - po dvou letech prodáváno s tachem 152tkm.... Takže i kdyby ta Mazda jezdila o 100% víc, tak to bude furt prd. To je sem tam po městě, maximálně na chalupu 15km a konec. Zbytek jezdím mým.
A vzhledem k tomu, že občas v tomhle režimu běží i můj Superb (hodně studených startů a cukání) a evidentně to ten olej umaže a snáší to motor dobře, asi vezmu ten. Jo a jsme v podhůří Šumavy, takže úplně easy to taky nemá, protože na -10°C si tu sáhne s přehledem. Nejvíc asi -21°C, první otočení bylo takový nejistý, ale naskočil pašák hned
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Nemáš zač, jsem rád že to fungujeskipp69 píše:děkuju za veškerou pomoc. Mám dojem, že zrovna Ty jsi mi radil tento konkrétní olej i do Superba....
Chápu to správně, že mám teď dát 5w50, po 5-ti tkm vyměnit a poté už standardní interval 10-ti tkm? Ta 5w50 od Mobilu má ACEA A3, tudíž asi půjdu touhle cestou. U všech aut stejně měním po +/- 10-ti tkm.
Ano, nějak tak jsem to myslel když si napsal jestli se dá použít jeden oil pro Superba i pro Mazdu. Ten 5w50 je sice 5w - na zimní starty gut, ale je viskóznější po ohřátí. Ano, použít se dá, a kdyby měla Mazda vyšší spotřebu oleje, tak i dobře se dá, ale pokud by olej nepapala, byl by trošku vhodnější (jak zde zaznělo) olej 5w40 (či 5w30, 0w40). A např. Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower (ty dva jsou ve všech třech SAE třídách), nebo 5w40 Ravenol VSI, Eni-i-sint, Q8 Excel, Yacco VX 1000, Repsol Competicion, Mogul Racing, Motul 8100 X-CESS, Elf Evolution 900 NF, nebo.... v 5w40 A3 je výběr nemalý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
5W50 vs. 5W40 - nejde o cenu, lec skor o to, ze tu vacsiu viskozitu pri vasich kratkych jazdach nevyuzijes ale pouzitelna je, takze je to na tebe
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
jerome píše:5W50 vs. 5W40 - nejde o cenu, lec skor o to, ze tu vacsiu viskozitu pri vasich kratkych jazdach nevyuzijes ale pouzitelna je, takze je to na tebe
Aha! Tak to je pro mě nová informace, takže na tyhle couračky by byl lepší trošku hustější olej (říkám to jako laik, olejům rozumím málo)? Myslel jsem, že ta nižší viskozita bude lepší i na ty studene starty a couračky, nebo proč tomu tak není?
Ptám se jako hloupej, snažím se něco přiučit, když mám možnost
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Ano mas z toho trochu gulas To prve cislo tj 5 znamena viskozitu (laicky hustotu) oleja ked je studeny. Tj cim nizsie cislo tym je olej tekutejsi v mraze. Naopak to druhe cislo znamena jeho viskozitu pri prehriatom motore. Tj cim dostava motor viac zabrat (vyssie otacky,tahanie privesu) hlavne v lete ked je hic je lepise pouzit olej s vyssim cislom. V tvojom pripade je to spominana 50-ka. Kedze Mazda jazdi skor poskakovacky staci jej bohato 40-ka resp. aj 30-ka by motor v tomto prípade dobre ochranila
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
skus sa zamysliet a odpovieš si sám:
Viskozita za studena je tu vo všetkých navrhovaných variantách rovnaká. Teda "tekutosť "oleja za studena bude tiež plus minus rovnaká u všetkých a aj na tých -10 občasných stačí. Toto teda nejako extra riešiť nebudeme.
A teraz "teplá " viskozita - 50? alebo 40? alebo až 30?
Pominieme teraz odporucanie výrobcu , ktorý pre tento motor myslím 50ku vôbec neudáva...ale budiž.
Taktiež pominieme používanie hustých olejov ako pseudoliečbu mechanického opotrebenia motora.
Trochu všeobecných faktov:
Ako vieme olej s teplotou redne.Čím vyššia je teplota motora , tým je olej redší. Je istá "optimálna " hranica tejto teploty , kedy olej je presne taký hustý/riedky ako výrobca predpokladal, že je pre motor ideálne , čiže dostatočne rýchlo a lahko prúdi v motore a súčasne je zachované bezpečné mazanie, chladenie, čistenie... a všetky jeho dalšie funkcie.
Teplotu motora u vodou chladených reguluje chladiaci systém. Ten je navrhnutý tak, aby udržiaval istú optimálnu teplotu motora ( a teda aj oleja ). K tomu sa ale predpokladá použitie oleja doporucenej viskozity a sucasne takého sposobu jazdy , na ktoré je motor primárne určený.
Lenže prevádzkové podmienky su rôzne .
Takže - v studenom, neprehriatom motore bude olej ( aj doporučenej viskozity) hustejší než je pre motor idealne.
V motore používanom normálnym sposobom - teda jazda v stredných otáčkach s dostatočne prehriatým motorom bude blízko tohoto optima .
Pri jazde velmi dynamickej, pri vysokom a dlhotrvajucom zatažení alebo v extremnych klimatických podmienkach, kedy je možné, že to chladiaci systém neureguluje, môže byť redší než toto optimum.
Ak su tieto tri režimy ( ktorým sa nikdy nikto nevyhne a vždy sa v určitých fázach jazdy vyskytuju) viac menej vyvážené v zmysle bežného používania , kde studený motor máš len kým to zahrejes a obmedzovač použiješ napríklad len pri predbiehaní a nechceš urobit nemecko krížom za dve hodiny...teda väčšina práce motora prebieha v stredných otáčkach pri prevadzkovej teplote, potom pri použití oleja doporučenej viskozity a súčasne včasných výmenách sa môžeš tešiť z dlhej životnosti a dobrej spotreby.
Ak ale bude prevládať iný než optimálny režim prevádzky , potom treba volbu viskozity ( v rámci odporucaných viskozít výrobcom) tomu prisposobit.
Co sa vlastne deje ak nie je teplota oleja v predpokladanom rozmedzí? A teda je olej bud privelmi studený alebo naopak privelmi horuci ?
1, studený - hustý olej - zhoršený prietok oleja , castejšie otváranie obtoku filtra , riziko zvýšeného opotrebenia, vyššia spotreba paliva, ... a vlastne všetky dalšie negatíva jazdy so studeným motorom.
2, oprimálne tekutý olej - bez komentára - jak mazanie, ochrana ...zachované
3, privelmi horúci - riedky olej - riziko opotrebenia , riziko tepelnej degradácie/prepalovanie oleja
A to sa bavíme o použití výrobcom navrhovanej viskozity ( ktorá u tejto mazdy je od 20 do 40 - oboje su hraničné hodnoty).
Kedže nemáš vzduchom chladený motor , kde má teplotný manažment naozaj problémy s udržaním teploty za určitých podmienok , nemusíš variant 3 vlastne vôbec riešiť a dovolím si povedať ani keby manželka jazdila na okruhu ( čo asi nebude).
Naopak sa predpokladá, že auto bude doslova prískokové s 80% jázd s neprehriatym motorom. Teda tvoj motor bude velmi často v tomto studenom režime so všetkými jeho následkami.
Tak si teda vyber.
Zámerne neuvádzam čo by som zvolil ...predkladám iba holé fakty. Nepodsúvam žiadny názor.
Viskozita za studena je tu vo všetkých navrhovaných variantách rovnaká. Teda "tekutosť "oleja za studena bude tiež plus minus rovnaká u všetkých a aj na tých -10 občasných stačí. Toto teda nejako extra riešiť nebudeme.
A teraz "teplá " viskozita - 50? alebo 40? alebo až 30?
Pominieme teraz odporucanie výrobcu , ktorý pre tento motor myslím 50ku vôbec neudáva...ale budiž.
Taktiež pominieme používanie hustých olejov ako pseudoliečbu mechanického opotrebenia motora.
Trochu všeobecných faktov:
Ako vieme olej s teplotou redne.Čím vyššia je teplota motora , tým je olej redší. Je istá "optimálna " hranica tejto teploty , kedy olej je presne taký hustý/riedky ako výrobca predpokladal, že je pre motor ideálne , čiže dostatočne rýchlo a lahko prúdi v motore a súčasne je zachované bezpečné mazanie, chladenie, čistenie... a všetky jeho dalšie funkcie.
Teplotu motora u vodou chladených reguluje chladiaci systém. Ten je navrhnutý tak, aby udržiaval istú optimálnu teplotu motora ( a teda aj oleja ). K tomu sa ale predpokladá použitie oleja doporucenej viskozity a sucasne takého sposobu jazdy , na ktoré je motor primárne určený.
Lenže prevádzkové podmienky su rôzne .
Takže - v studenom, neprehriatom motore bude olej ( aj doporučenej viskozity) hustejší než je pre motor idealne.
V motore používanom normálnym sposobom - teda jazda v stredných otáčkach s dostatočne prehriatým motorom bude blízko tohoto optima .
Pri jazde velmi dynamickej, pri vysokom a dlhotrvajucom zatažení alebo v extremnych klimatických podmienkach, kedy je možné, že to chladiaci systém neureguluje, môže byť redší než toto optimum.
Ak su tieto tri režimy ( ktorým sa nikdy nikto nevyhne a vždy sa v určitých fázach jazdy vyskytuju) viac menej vyvážené v zmysle bežného používania , kde studený motor máš len kým to zahrejes a obmedzovač použiješ napríklad len pri predbiehaní a nechceš urobit nemecko krížom za dve hodiny...teda väčšina práce motora prebieha v stredných otáčkach pri prevadzkovej teplote, potom pri použití oleja doporučenej viskozity a súčasne včasných výmenách sa môžeš tešiť z dlhej životnosti a dobrej spotreby.
Ak ale bude prevládať iný než optimálny režim prevádzky , potom treba volbu viskozity ( v rámci odporucaných viskozít výrobcom) tomu prisposobit.
Co sa vlastne deje ak nie je teplota oleja v predpokladanom rozmedzí? A teda je olej bud privelmi studený alebo naopak privelmi horuci ?
1, studený - hustý olej - zhoršený prietok oleja , castejšie otváranie obtoku filtra , riziko zvýšeného opotrebenia, vyššia spotreba paliva, ... a vlastne všetky dalšie negatíva jazdy so studeným motorom.
2, oprimálne tekutý olej - bez komentára - jak mazanie, ochrana ...zachované
3, privelmi horúci - riedky olej - riziko opotrebenia , riziko tepelnej degradácie/prepalovanie oleja
A to sa bavíme o použití výrobcom navrhovanej viskozity ( ktorá u tejto mazdy je od 20 do 40 - oboje su hraničné hodnoty).
Kedže nemáš vzduchom chladený motor , kde má teplotný manažment naozaj problémy s udržaním teploty za určitých podmienok , nemusíš variant 3 vlastne vôbec riešiť a dovolím si povedať ani keby manželka jazdila na okruhu ( čo asi nebude).
Naopak sa predpokladá, že auto bude doslova prískokové s 80% jázd s neprehriatym motorom. Teda tvoj motor bude velmi často v tomto studenom režime so všetkými jeho následkami.
Tak si teda vyber.
Zámerne neuvádzam čo by som zvolil ...predkladám iba holé fakty. Nepodsúvam žiadny názor.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Kluci "od j" to tady už napsali. A já vlastně taky. Psal jsem že 5w50 se dá, když si chtěl stejný olej co dáváš do dalšiho auta. Jo, ale taky žeskipp69 píše:Aha! Tak to je pro mě nová informace, takže na tyhle couračky by byl lepší trošku hustější olej (říkám to jako laik, olejům rozumím málo)? Myslel jsem, že ta nižší viskozita bude lepší i na ty studene starty a couračky, nebo proč tomu tak není?
Jinak když třeba za půl roku naznáš že auto gut, a ze si ho necháš, nebyla by od věci ani výměna převoďáku, filtrů, chladicí kapaliny, brzdovky (i ve spojce, pokud je), a svíčekPitris píše:byl by trošku vhodnější (jak zde zaznělo) olej 5w40 (či 5w30, 0w40)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Super, diky za osvetu - hledal jsem jeste dilensky manual a Mazda tam pise o oleji Dexelia, u ktereho napr. v 5w30 se ale uvadí ACEA A5/B5 - to je vyssi norma, nez doporucena A3?
Po nekolikerem precteni, jsem dosel k zaveru, ze asi pujdi cestou 5w30 nebo 5w40 (to jeste musim rozmyslet).
Diky moc za zajimavy informace
Po nekolikerem precteni, jsem dosel k zaveru, ze asi pujdi cestou 5w30 nebo 5w40 (to jeste musim rozmyslet).
Diky moc za zajimavy informace
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
A5 ma znizenu HTHS, znizuje o 1% spotrebu a zhorsuje mazanie pri vyssej teplote/zatazi. A5 NIE je lepsie ako A3!
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Dej tam dobrou 5w40 a nešpekuluj. Ravenol Vst 5w40...shell helix ultra 5w40, apod...
Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006
Objednano Ravenol 5w40
Diky panove!
Diky panove!